LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door Ulbe »

In wezen is de hele rollenbank gek aanstekerij,

Scootertje van mij gaat ook 70 km/uur met stevige wind mee,

Ik rijdt er altijd netjes 45 km/uur mee waar het mag, ook in de stad hou ik me in en rij netjes met het verkeer mee,

Zelf heb ik een auto, deze gaat voluit 175 km/uur, zelf rijdt er altijd rustig mee, op de snelweg meestal 110 km/uur op de snelheidsmeter, ben een rustige rijder zonder sportieve aspiraties, de auto is volledig origineel,

Het scootertje is ook geheel origineel zoals de fabrikant het gewild heeft, alleen heb ik de begrenzers verwijderd, dit mag natuurlijk niet, maar het resulteert wél in een zuiniger(!) en stillere scooter wanneer ik mij rustig aan de max. snelheid houdt,

De begrenzers is de reinste flauwekul die er bestaat!, en kost nog geld ook!, uitlaten die verstoppen, vroegtijdig versleten motoren die te veel toeren draaien bij de max. begrensde snelheid, meer herrie, en hoger verbruik,

Opvoeren van een scooter doe je met andere onderdelen monteren, snelle uitlaat, carburateur monteren met een grotere diameter, en snelle cilinder met meer inhoud,

Dan spreken we over opvoeren, een snelle scooter draait dan gemakkelijk 100 km/uur en meer, het verbruik kan dan overeen komen met een kleine auto!, niet interessant dus!,

Een betere optie zou wezen, een betere rijopleiding voor bromfietsrijders, en de begrenzers niet meer monteren, beter voor het milieu, en de scooter rijdt met stevige wind tegen een stuk prettiger, en zuiniger!,

Mensen die normaal met het gashendel om kunnen gaan hebben geen begrenzer nodig!, die hebben ze wel in het hoofd zitten!, veiligheid boven alles,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Waarom heeft uw zoon aan de rechter niet om een betalingsregeling gevraagd, via de rechter is het namelijk makkelijker dan via het CJIB. Bij de rechter hoef je geen stukken te overleggen en kan je tijdens de zitting een betalingsregeling mondeling aanvragen. Via het CJIB moet je een brief schrijven met daarin je inkomsten en uitgaves (ook kopie van bijv. loonstrook e.d.). Dan wordt er gekeken of je zoon daarvoor in aanmerking komt.

zie http://cjib.nl/onderwerpen/veelgestelde ... eling.aspx

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door ronald g »

Helaas is de zitting al geweest en is er geen betalingsregeling door de rechter bepaald.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door mar42 »

Omdat de rechter had gezged dat hij nog in hoger beroep kon gaan, maar dat niet direct hoefde te beslissen dit mocht ook naderhand.
oke zijn mijn zoon dan wil ik daar nog even over nadenken, nu word dit niet meer mogelijk gemaakt omdat hij onherroepelijk is verklaard. :? :?

Dat vind ik het een zeggen en het ander doen, zelfs de officier had opmerkingen op de uitlatingen van de rechter, maar ook daar deed zij de rechter niks mee.

Mijn zoon heeft zich erbij neergelegd omdat de rechter ook had laten weten aan hem en ik ben van mening dat je boete opgelegd krijgt en daarmee basta. Ja wat moet je dan, je houd je netjes en beleefd en accepteerd haar beslissing.

En idd kon er geen duidelijke meting gedaan worden van de scooter op de rollerbank (is ook toegeven door een agent) omdat deze volledig totallos was.

alexandrea-polowitzka

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door alexandrea-polowitzka »

U hebt wel veel probleems met de overheid (belasting, politie,deurwaarders, banken etc. :lol:

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door mar42 »

:? :?
Ik heb alleen problemen met de belastingdienst en de bank.
Weet niet waar jij dit op bazeerd???????

Verklaar je nader zou ik zeggen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door ronald g »

Voor dat we persoonlijk gaan worden, het vonnis is onherroepelijk verklaard. Betalen van de boete is een feit, regeling is uit oogpunt van het CJIB niet mogelijk. Triest maar waar.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door mar42 »

Oke thnx Ronald g.

Mijn zoon wil toch gaan proberen een regeling te treffen, en lukt dit hem niet, dan gaat hij bij zijn vriendin geld lenen om het alsnog in 1 keer over te maken. :wink: :wink:

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door __oi__ »

je kan immers niet vroeg genoeg met leningen beginnen.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door mar42 »

Nou laat hij het maar bij zijn vriendin lenen dat si veiliger dan bij een bank :wink: :wink:
En hij heeft die vriendin al 4 jaar, dus geen enkel probleem, ze lenen mekaar wel vaker.

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door Waterlelie »

regeling is uit oogpunt van het CJIB niet mogelijk.
Dat klopt, maar niet voor alle zaken waarvoor het CJIB geld int. Een verkeersovertreding (mulderboete) en een transactievoorstel daar kan er geen regeling voor getroffen worden. Voor de zaak waarover Mar42 schrijft, in dit geval een straf opgelegd door de politierechter is het wel mogelijk (indien de zoon aan de voorwaarden voldoet). Zelf help ik mensen met brieven opstellen om een regeling te treffen. Weet inmiddels ook voor welke zaken wel een regeling bij het CJIB getroffen kan worden.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door mar42 »

Hoi Waterlelie,

Hoe kom ik erachter of het met de wet van mulder te maken heeft, dit heeft het juridsch loket ook aan mij gevraagd, maar kon daar geen antwoord op geven. Omdat dat niet op de dagvaarding stond.

En wat houd de wet mulder precies in???????

Alvast bedankt voor je antwoord! :wink:

alexandrea-polowitzka

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door alexandrea-polowitzka »

Liebe Mar ga je vaak freemt ?

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door mar42 »

Heb je alleen maar commentaar op wat ik vraag en zeg.
Ga dan met je grote teen spelen ofzo.

Wellicht dat er mensen die hier ervaring mee hebben dat het wel kan en dit ook hebben mee gemaakt, en dat het dus wel kan met sommige gevallen.

Lees voortaan eerst eens het bericht duidelijk, daar stond namelijk ook in, dat er op de site dat dit niet mogelijk is.

Lezen schijnt voor sommige mensen heel moeilijk te zijn, en zijn er alleen maar op gespinst, om andere mensen te gaan irriteren, en dwars te zitten.

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Hoe kom ik erachter of het met de wet van mulder te maken heeft, dit heeft het juridsch loket ook aan mij gevraagd, maar kon daar geen antwoord op geven
Op de brief van het CJIB die je zoon heeft ontvangen staat rechtsboven een letter:

M= voor de wet mulder (verkeersovertredingen, is een administratieve sanctie)
S= is voor een strafbaar feit, dan heeft de rechter in de vonnis een geldboete opgelegd.
T= is een transactievoorstel van de politie (financiële schikking om verdere strafvervolging te voorkomen)

Zoals ik uit uw verhaal begrijp moest uw zoon voor de rechter verschijnen, dan zou er een S op de brief van het CJIB moeten staan.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door mar42 »

Ja klopt er staat een S.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door sjoegel »

terecht deze boete :D ik heb een hekel aan opgevoerde scootertjes.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door mar42 »

Nou ja raakt weer kant nog wal, hij heeft voor de opgevoerde scooter € 90,00 gekregen.

Jij hebt dat vroeger zker nooit gedaan, jij was en bent de begaafste jongen en hebt nooit wat gedaan.

En is ook niet relevant voor deze zaak. Mijn zoon erkent zijn schuld en daar gaat het hier niet om, of het terecht is of niet.

Niemand is perfect of altijd braaf is zijn gedrag, als je dat van je zelf wel vind, dan klopt dat niet.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door kiz »

Sorry hoor mar, maar je wringt jezelf wel in heel vreemde bochten.

Inmiddels is wel duidelijk dat de boete inééns betaald dient te worden.
Overigens heb ik er wat moeite mee om aan te nemen dat een scooter total loss kan raken na een aanrijding met niet méér dan 15 km/h.
Hoe het ook zij, de rechter heeft kennelijk geoordeeld dat er sprake was van "roekeloos rijgedrag" en een boete opgelegd. Dat heet op z'n Hollands "wie z'n kont brandt moet op de blaren zitten." Spijtig voor je zoon, maar het is niet anders.

Overigens, wat doet je 19-jarige zoon voor werk voor € 600 p/mnd? Mijn 16-jarige zoon krijgt dat al voor z'n vakantiebaantje! (en verspilt dat overigens niet aan een scooter, hij spaart liever door voor z'n rijbewijs, heeft 'ie straks voor z'n werk nodig).

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Boete CJIB in 1 keer betalen, kan dit ook anders??

Ongelezen bericht door mar42 »

Blijkbaar kunnen mensen nog steeds niet goed lezen wat ik schrijf.

Mijn zoon nog ik ontkent de schuldelast.
En dat zijn scooter totallos is komt omdat hij onderuit is gegaan met zijn scooter, en hijzelf onder de auto terecht is gekomen, en zijn scooter tegen een lantaarnpaal is geknald, en in stukken lag.

De vraag was of er een mogelijkheid was of dit in termijnen betaald mocht/kan worden.
En niet de vraag of het de boete terecht is of niet. Of dat ik vraag om medelijden ofzo.
Ik had ook al gezegd als jullie goed lezen, dat ik blij ben dat dat rot ding totallos is, en dat ik blij ben dat het niet fataal is afgelopen, omdat hij wel zo verstandig is om altijd zijn helm goed vast te maken.

Waar mijn zoon werkt en watvoor salaris hij heeft doet hier ook niet terzake. Niet alle jongeren verdienen topsalarissen, maar gaat het hun erom of zij de job leuk vinden, en of zij moeglijkheden hebben om via hun baas door te leren. Mijn zoon word nu wel een beetje als crimineel hier behandeld, terwijl jullie hem niet eens kennen. En dit ook nisk met de vraag te maken heeft.
En dat jouw door wil sparen voor zijn rijbewijs, mooi voor je zoon.
Maar ook dat heeft niks te maken met de zaak.

Verder heb ik verteld dat hij het geld, mocht hij niet in termijnen kunnen betalen, bij zijn vriendin kan lenen.
Of maken andere mensen zich daar nu ook al druk om of zijn vriendin dit geld wil lenen :? :? En dat hij dit zelf maar moet oplossen, hoe hij dit gaat betalen. Een beetje vreemd toch, om daar als buitenstaander over te oordelen. Of hadden jullie haar ardes soms ook nog willen hebben, om haar duidelijk te maken om dit niet te doen.

Ik vraag hier toch niet of iemand mijn zoon geld wil lenen of wel.

Waarom moeten er altijd andere dingen bij gehaald worden als ik iets heel normaals vraag.

Mensen oordelen vaak te snel over iets.

Gesloten