Consumentenrechten? Probleem ZIGGO
Geplaatst: 29 jun 2009 13:19
Hallo,
Kan iemand mij (graag met bronvermelding) vertellen welke rechten je hebt als consument als het gaat om een bedrijf dat vanwege langdurende achterstallige administratie na 8 maand ineens een groot factuurbedrag in rekening brengt? (de optelsom van de maandelijkse kosten over die 8 maand) Het gaat om het bedrijf Ziggo.
Ik ben daar in oktober 2008 klant geworden. (internet) en heb vanaf oktober nog nooit een rekening gezien. Op hun site stonden wij ook helemaal niet als klant van deze dienst geregistreerd. (ik heb daar destijds een paar screenshots van genomen). Ik vond dit toen al vreemd, maar ga niet aan de grote klok hangen voor diensten die ik blijkbaar gratis ontvang, zonder dat ik geregistreerd sta als klant.
in februari zijn we overgestapt naar Telfort internet. per 1 maart zou Ziggo opgezegd worden. Telfort heeft deze overstap geregeld. We ontvingen echter een brief van Telfort dat deze overstap geweigerd werd door ziggo. De reden hiervoor: We waren niet bekend als klant. het advies was om contact op te nemen hierover met Ziggo.
Uiteraard heb ik dit niet gedaan omdat ik vond dat hun de zaakjes blijkbaar niet voor elkaar hebben en het maar lekker zelf uit moesten zoeken. Ik was daar toch niet bekend als klant.
Nu ineens lijkt het erop alsof ze de gegevens ergens hebben teruggevonden. ik ontving vandaag een mailtje dat onze rekening online in te zien was. Verbaasd als ik was nog wat van hun te horen zag ik tot mijn grote schrik op hun site dat ik ineens wél weer geregistreerd stond als klant, en dat ze doodleuk even alle facturen vanaf oktober vorig jaar in rekening hebben gebracht! ook de periode na mijn (geweigerde) opzegging is doorberekent.
Wat kan ik nu als consument hiertegen beginnen?
Met vriendelijke groet,
Thijs
Kan iemand mij (graag met bronvermelding) vertellen welke rechten je hebt als consument als het gaat om een bedrijf dat vanwege langdurende achterstallige administratie na 8 maand ineens een groot factuurbedrag in rekening brengt? (de optelsom van de maandelijkse kosten over die 8 maand) Het gaat om het bedrijf Ziggo.
Ik ben daar in oktober 2008 klant geworden. (internet) en heb vanaf oktober nog nooit een rekening gezien. Op hun site stonden wij ook helemaal niet als klant van deze dienst geregistreerd. (ik heb daar destijds een paar screenshots van genomen). Ik vond dit toen al vreemd, maar ga niet aan de grote klok hangen voor diensten die ik blijkbaar gratis ontvang, zonder dat ik geregistreerd sta als klant.
in februari zijn we overgestapt naar Telfort internet. per 1 maart zou Ziggo opgezegd worden. Telfort heeft deze overstap geregeld. We ontvingen echter een brief van Telfort dat deze overstap geweigerd werd door ziggo. De reden hiervoor: We waren niet bekend als klant. het advies was om contact op te nemen hierover met Ziggo.
Uiteraard heb ik dit niet gedaan omdat ik vond dat hun de zaakjes blijkbaar niet voor elkaar hebben en het maar lekker zelf uit moesten zoeken. Ik was daar toch niet bekend als klant.
Nu ineens lijkt het erop alsof ze de gegevens ergens hebben teruggevonden. ik ontving vandaag een mailtje dat onze rekening online in te zien was. Verbaasd als ik was nog wat van hun te horen zag ik tot mijn grote schrik op hun site dat ik ineens wél weer geregistreerd stond als klant, en dat ze doodleuk even alle facturen vanaf oktober vorig jaar in rekening hebben gebracht! ook de periode na mijn (geweigerde) opzegging is doorberekent.
Wat kan ik nu als consument hiertegen beginnen?
Met vriendelijke groet,
Thijs