LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Het verlenen van service lukt ons niet, het oplossen van problemen lukt ons niet, de administratie is een bende maar we gaan gewoon lekker verder met klanten werven. Lekker belangrijk dat er velen ontevreden zijn en opzeggen, wij verbeteren niets.

Was getekend Sicko. (ook wel Ziggo)

Ik stelde de beroerde klantenservice van Ziggo kennelijk weer teveel op de proef met het stellen van al mijn vragen. Je blijft met dat zooitje mailen omdat ze bijna nooit iets goed oplossen.

Mijn vragen waren, samengevat:

Voor april en mei was er geen factuur aangemaakt. Ik heb daarover meerdere malen over gebeld en gemaild en het zou in orde komen: Uiteraard geen brief en geen factuur maar begin juni gaf men "al" aan dat ik eind juni een factuur zou ontvangen, die leek uiteraard weer nergens op: De kosten voor "Alles in Een" wordt alleen in rekening gebracht voor mei, terwijl dit mei, juni en juli zou moeten zijn. (Dit is dus gewoon de factuur van april die twee maanden later is gekomen!)

Men rekent opeens nog 8,67 voor Digitale Televisie, dit had ik in januari kort gehad, maar omdat ik voor alle drie de smartcards apart moest betalen voor het pluspakket (terwijl men had verteld dat dit vanaf januari slechts eenmaal betaald hoefde te worden) direct weer opgezegd maar hoewel de eerste twee maanden gratis zijn, toch weer kosten rekenen.

Daarnaast had ik begin juni 150 euro vooruitbetaald op de factuur, deze zag ik nog niet terug op "MijnZiggo".

De klantenservice van Sicko had nu wel door dat ik na al mijn telefoontjes en berichten de loze beloften van Ziggo het een beetje zat was, dus kwam klantenservice met het volgende antwoord. (Samengevat)

"Wij hebben uw betaling van €150,- ontvangen en hebben op €42,45 van uw rekening afgeschreven.

Hmmm en de rest van mijn vragen dan? Dit is GVD iedere keer hetzelfde liedje met Sicko, men lost het probleem niet op en dan kan je weeeeer in de wacht gaan staan bij dat 0900-nummer van ze en dan kan je weeeeer dat eeuwige formulier op die website van hun invullen, want ze zijn slecht bereikbaar zijn ze hebben "geen" emailadres.

1 Augustus stap ik over naar online (Sicko is al opgezegd) en ik heb ze al laten weten dat ze deze maand (juli) nog de factuur voor de abonnementskosten (minimaal t/m juni) kunnen sturen, omdat er anders niet meer betaald wordt. Ik ben blij dat ik van Sicko verlost ben en hoop maar dat het bij Online beter zal zijn. (Slechter dan Ziggo kan het in ieder geval niet.....)

Tjop
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2009 13:00

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door Tjop »

Het zou een te lang verhaal worden om over alle klachten die wij over Ziggo hebben hier uit te leggen.
Ik kan het in een paar zinnen samenvatten: Vreselijke klantenservice, volstrekt amateuristisch bedrijf. 10 bellen is 10 andere mensen aan de lijn krijgen is 10 keer andere adviezen krijgen. Het is te zot voor woorden dat zo'n bedrijf nog kan bestaan. Als klant sta je zo machteloos.
Waarom grijpt niemand keihard in bij dit boevennest?

bhofman
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 okt 2009 14:42

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door bhofman »

Ik heb een half jaar geleden een sollicitatie gehad bij sicko als medewerker facturatie.

Met 20 jaar ervaring krijg je te horen dat ze denken dat ik niet kan brengen wat zij wilden.

Ik snap dit volkomen, klant vriendelijkheid, service gerichtheid en correct werken voor een
zeer laag salaris is geen goede match.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door jlthkoch »

bhofman schreef:Ik heb een half jaar geleden een sollicitatie gehad bij sicko als medewerker facturatie.

Met 20 jaar ervaring krijg je te horen dat ze denken dat ik niet kan brengen wat zij wilden.

Ik snap dit volkomen, klant vriendelijkheid, service gerichtheid en correct werken voor een
zeer laag salaris is geen goede match.
Waarom zou je daar willen werken?
Je moet je toch doodschamen als je bij een bedrijf met zo'n slechte reputatie werkt?
Staat ook niet echt lekker op je CV..........

Batjuh
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 nov 2009 13:18

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door Batjuh »

Maar jullie wisten toch wel wat ZIGGO betekend he?

Z.I.G.G.O.= Zoekt in geen geval oplossingen

:lol:

poisonic
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2009 12:25

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door poisonic »

Tjop schreef:volstrekt amateuristisch bedrijf. 10 bellen is 10 andere mensen aan de lijn krijgen is 10 keer andere adviezen krijgen.

in elk bedrijf heb je dat iedereen problemen op zijn manier en doormiddel van eigen ervaring oplost ....

ik heb 2x te veel betaald toen in de tijd dat ze slecht waren met rekeningen sturen door de athome overname...
nu heb ik 2 maanden gratis internet top

toch ik kan mij echt niet vinden in jullie klacht over de helpdesk van ziggo...
ik ben altijd vriendelijk geholpen door hun.... en mijn probleem was opgelost voor dat ik ophing

Luyckx
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 apr 2007 11:57

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door Luyckx »

Eindelijk dan maar de stap genomen om het abonnement bij ZIggo op te zeggen,
als je dan belt worden ze ineens serieus, de man aan de telefoon bood mij
€ 50,00 als tegemoetkoming in de gemaakte kosten en voor al het leed.
Ik heb hem medegedeeld dat dit aanbod te laat kwam, opgezegd dus.
Ik heb het helemaal gehad met Ziggo !!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door jlthkoch »

poisonic schreef:
Tjop schreef:volstrekt amateuristisch bedrijf. 10 bellen is 10 andere mensen aan de lijn krijgen is 10 keer andere adviezen krijgen.

......in de tijd dat ze slecht waren met rekeningen sturen...............
Het probleem is dat ze (onder andere daarmee) nog steeds slecht zijn dat er niet echt verbetering is. Dit stamt al uit de tijd dat Ziggo nog Casema was. Dat het ook wel eens goed gaat zegt niets over de grote hoeveelheid klachten die er nog steeds zijn.

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Ze hebben ook een paar miljoen klanten die wel tevreden zijn. Snelheden in Enschede, Meppel, Amersfoort zijn al redelijk verhoogd bij mij sinds gisteren bijna 120/10 Mb/s :lol:

Afbeelding

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Ik kreeg 2 weken geleden een telefoontje van Ziggo, dat men bezig was problemen op te lossen, en een ervan was van mij, deze had ik namelijk ook gemeld aan Radar.
Het ging hier om een opzegging die nooit plaats vond, en zodoende betaalde ik 2 jaar teveel aan internet.
Ziggo was bereid mij voor 1 jaar schadeloos te stellen en een bedrag van 560 euro terug te betalen.
Het andere jaar wilde ze niet vergoeden omdat men vond dat ik zelf voor mijn administratie verantwoordelijk was, Helaas moest ik hun hier wel gelijk in geven.
Dus ben toen accoord gegaan met die 1 jaar uitbetaling.
dinsdag belde ze me op of ik het bedrag ineens wilde, of ik die van hun abonnement af wilde laten trekken.
ik koos voor eenmalig, kwam goed uit voor de feestdagen :mrgreen:
Gisteren is een bedrg van 560, euro op mijn rekening bijgeschreven.
Wat mij betreft, is dit opgelost.
Mvg
EagleOne2002

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door jlthkoch »

zegjijhetmaar- schreef:Ze hebben ook een paar miljoen klanten die wel tevreden zijn. Snelheden in Enschede, Meppel, Amersfoort zijn al redelijk verhoogd bij mij sinds gisteren bijna 120/10 Mb/s :lol:
Een paar miljoen tevreden klanten hebben ze niet en daar is ook geen bewijs voor. Doet er overigens ook niets aan af dat ze er voor zeer veel klanten al ruim een jaar een zooitje van maken en dat er als gevolg daarvan ook al veel mensen hebben opgezegd.

Overigens betreffen de klachten vaak andere zaken dan de snelheid, maar ook wat dat betreft komt men vaak de beloftes niet na.......

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Zo zie je maar dat ervaringen altijd persoonlijk zijn met providers. U heeft slechte ervaringen gehad met Ziggo ik in het verleden met KPN. BBned was een een schitterend alternatief voor ADSL-2 ik download nog wel eens films en Ziggo voldoet aan mijn wensen gezien de download snelheid en tot nu toe zonder problemen.

Je moet een beetje geluk hebben met al die providers.

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Kabelbedrijf Ziggo won afgelopen halfjaar 41.000 nieuwe internetklanten. Het bedrijf constateert dat de markt verzadigd raakt. Dat staat groei van omzet en winst echter niet in de weg.
De omzet in het eerste halfjaar van 2008 steeg met 5 procent tot 614,3 miljoen euro, vergeleken met vorig jaar. Het bedrijfsresultaat groeide met 9,5 procent tot 339,5 miljoen euro.

Dat blijkt uit de cijfers die het fusiebedrijf Ziggo gisterenmiddag publiceerde. De eigenaren van het bedrijf lopen overigens een kwartaal uit de pas met hun rapportage. De meest beursgenoteerde bedrijven, wat Ziggo niet is, publiceren nu al hun cijfers over het derde kwartaal.

Het kabelbedrijf ziet het aantal zogeheten 'omzet genererende eenheden', oftewel het aantal diensten dat wordt afgenomen, stijgen van 6,2 miljoen naar 6,4 miljoen. Tv is verantwoordelijk voor 3,3 miljoen maandabonnementen, met internet als de nummer twee (1,8 miljoen).

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door jlthkoch »

zegjijhetmaar- schreef:Kabelbedrijf Ziggo won afgelopen halfjaar 41.000 nieuwe internetklanten.
(Etalagewerk van Ziggo geknipt)

Een groot deel van die klanten is echter ontevreden en veel klanten hebben inmiddels opgezegd.
Maar dat wordt "gemakshalve" maar even verzwegen.

Men kan de grote hoeveelheid klanten niet aan, maar blijft maar klanten werven....

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Dit bericht was van 2008 kun je nagaan hoe de cijfers van 2009 zijn :D

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door jlthkoch »

zegjijhetmaar- schreef:Dit bericht was van 2008 kun je nagaan hoe de cijfers van 2009 zijn :D
Veel meer mensen hebben inmiddels de hoop opgegeven en zijn overgestapt naar een goede provider en het aantal mensen dat met de slechte service te maken heeft gehad is groter geworden......... dat zijn de cijfers in 2009.

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Mijn schoonzoon heeft een leidinggevende baan bij Ziggo de cijfers zijn enorm goed voor 2009 met name bij de internetabonnementen sinds Ziggo werkt aan de hoogst haalbare snelheden down- en upload.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door jlthkoch »

zegjijhetmaar- schreef:Mijn schoonzoon heeft een leidinggevende baan bij Ziggo de cijfers zijn enorm goed voor 2009 met name bij de internetabonnementen sinds Ziggo werkt aan de hoogst haalbare snelheden down- en upload.
Nou, wees maar trots op zo'n schoonzoon......... :D

Het is al meer dan een jaar duidelijk dat men bij Ziggo de waarheid niet onder ogen wil zien en alleen maar denkt aan het binnenhalen van klanten i.p.v. het oplossen van klachten van bestaande klanten en het nakomen van beloftes.

En ondertussen maar nieuwe modems en websites introduceren zonder deze eerst goed te testen............. men heeft gewoon s c h i j t aan de klanten!

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Ok u bent blijkbaar nooit tevreden over een provider zie ik uit uw berichten. Er zijn blijkbaar klanten die altijd pech hebben :D

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ziggo klantenservice kan niet lezen!

Ongelezen bericht door jor »

zegjijhetmaar- schreef:Mijn schoonzoon heeft een leidinggevende baan bij Ziggo de cijfers zijn enorm goed voor 2009 met name bij de internetabonnementen sinds Ziggo werkt aan de hoogst haalbare snelheden down- en upload.
Heel fijn, nu nog even de honderden klachten oplossen die op talloze forums te vinden zijn over dit bedrijf en dan is iedereen blij. Nu lijkt het nog steeds dweilen met de kraan open.

Gesloten