| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] beslaglegging
-
daisydaantje
beslaglegging
Hallo,
Wij zijn vandaag thuis gekomen en toen lag er een brief in de bus dat ze op 21 juli beslag komen leggen.
Wat een heel raar verhaal is want het incasso bureau zegt dat de zaak voor is geweest en dat de rechter al uitspraak enzo heeft gedaan.
En omdat ik niet aanwezig was de uitspraak voor hun positief was.
Maar ik heb nooit papieren voor een rechtzaak of pappieren van incasso bureau gehad.
Nou zegt het incasso bureau dat het naar mijn oude adres was gestuurd maar dat ze alles van de nieuwe bewoners hebben retour gekregen, maar daar konden zij niks aan doen want dat was mij probleem.
Maar de beslagleggingspappieren kunnen ze wel in een keer op het goede adres bezorgen mag dit zo maar?
Ook zou ik graag willen weten hoe het beslag legging werkt.
Het huis staat niet op mijn naam, ik betaal geen huur of wat voor rekening dan ook alles staat op naam van mij vriend.
Kunnen ze dan zomaar beslag leggen??
Wij zijn vandaag thuis gekomen en toen lag er een brief in de bus dat ze op 21 juli beslag komen leggen.
Wat een heel raar verhaal is want het incasso bureau zegt dat de zaak voor is geweest en dat de rechter al uitspraak enzo heeft gedaan.
En omdat ik niet aanwezig was de uitspraak voor hun positief was.
Maar ik heb nooit papieren voor een rechtzaak of pappieren van incasso bureau gehad.
Nou zegt het incasso bureau dat het naar mijn oude adres was gestuurd maar dat ze alles van de nieuwe bewoners hebben retour gekregen, maar daar konden zij niks aan doen want dat was mij probleem.
Maar de beslagleggingspappieren kunnen ze wel in een keer op het goede adres bezorgen mag dit zo maar?
Ook zou ik graag willen weten hoe het beslag legging werkt.
Het huis staat niet op mijn naam, ik betaal geen huur of wat voor rekening dan ook alles staat op naam van mij vriend.
Kunnen ze dan zomaar beslag leggen??
Re: beslaglegging
Om watvoor incasso vordering gaat het???
En als het incassobureau de brieven heeft terug gestuurd gekregen, dan hadden zij uw nieuwe adres kunnen achterhalen.
En waarom weten ze nu wel de beslagleggingsbrief in uw bus te deponeren. Een vreemde zaak met een luchtje.
heb je deze beslaglegging van het incassobureau of van een deurwaarder gekregen??????? allemaal vragen die belangrijk zijn.
En als het incassobureau de brieven heeft terug gestuurd gekregen, dan hadden zij uw nieuwe adres kunnen achterhalen.
En waarom weten ze nu wel de beslagleggingsbrief in uw bus te deponeren. Een vreemde zaak met een luchtje.
heb je deze beslaglegging van het incassobureau of van een deurwaarder gekregen??????? allemaal vragen die belangrijk zijn.
zij moeten bewijzen overleggen dat zij u die brieven ook daadwerkelijk toegestuurd hebben.
Dat moeten zij aangetekend gedaan hebben en die brieven moeten dan aangenomen zijn en er moet voor getekend zijn.
Ik weet niet hoe het zit precies met beslaglegging maar het lijkt mij als u niets op uw naam heeft staan dat er geen beslag gelegd kan worden.
Is het een officiele gerechtsdeurwaarder? Niet iedereen mag namelijk beslag leggen.
U moet in ieder geval direkt aangetekend bezwaar aantekenen. Daar mogen ze niet aan voorbij gaan. Dan kunt u het eea ondertussen even rustig gaan uitzoeken. Schakel uw rechtsbijstand in of ga langs het juridisch loket.
Ik weet inmiddels uit ervaring dat beslag leggen niet zo simpel is.
Dat moeten zij aangetekend gedaan hebben en die brieven moeten dan aangenomen zijn en er moet voor getekend zijn.
Ik weet niet hoe het zit precies met beslaglegging maar het lijkt mij als u niets op uw naam heeft staan dat er geen beslag gelegd kan worden.
Is het een officiele gerechtsdeurwaarder? Niet iedereen mag namelijk beslag leggen.
U moet in ieder geval direkt aangetekend bezwaar aantekenen. Daar mogen ze niet aan voorbij gaan. Dan kunt u het eea ondertussen even rustig gaan uitzoeken. Schakel uw rechtsbijstand in of ga langs het juridisch loket.
Ik weet inmiddels uit ervaring dat beslag leggen niet zo simpel is.
Sinds hoe lang staat u op dat adres ingeschreven?
een aangetekende brief kan niet retour gezonden worden door de bewoners. Zij moeten de brief dan geweigerd hebben. Het incassoburo krijgt daar dan bericht van.
Als de brief niet aangetekend is verstuurd kunnen de bewoners natuurlijk wel de brief terugsturen, maar dan heeft het incassobur geen bewijs dat de brief ook daadwerkelijk verstuurd was. Het lijkt me dat zulke belangrijke post aangetekend verstuurd wordt.
Ik neem aan dat u ingeschreven staat op het huidige adres. Zij hadden op dat moment uw adresgegevens kunnen achterhalen bij de gemeente. Om ervoor te zorgen dat u de brieven alsnog zou krijgen.
Als de brief niet aangetekend is verstuurd kunnen de bewoners natuurlijk wel de brief terugsturen, maar dan heeft het incassobur geen bewijs dat de brief ook daadwerkelijk verstuurd was. Het lijkt me dat zulke belangrijke post aangetekend verstuurd wordt.
Ik neem aan dat u ingeschreven staat op het huidige adres. Zij hadden op dat moment uw adresgegevens kunnen achterhalen bij de gemeente. Om ervoor te zorgen dat u de brieven alsnog zou krijgen.
-
gravedigger
Nee dus. Dat mag een gemeente NIET aan een incassobureau verstrekken. Een (gerechts)deurwaarder heeft WEL inzage in get GBA !Zij hadden op dat moment uw adresgegevens kunnen achterhalen bij de gemeente
Dat is precies wat ik wilde aangeven. Het is dus blijkbaar geen gerechtsdeurwaarder.Nee dus. Dat mag een gemeente NIET aan een incassobureau verstrekken. Een (gerechts)deurwaarder heeft WEL inzage in get GBA
-
gravedigger
TS heeft het in de post nergens ovrt een deurwaarder !! Vandaar ook de vraag van Vladja hoelang hij/zij op het nieuwe adres ingeschreven staat.
Een incassoburo mag geen beslag leggen en een deurwaarder wel.
Dus vandaar mijn opmerking over de deurwaarder
Dus vandaar mijn opmerking over de deurwaarder
-
daisydaantje
ik sta al drie en half jaar ingeschreven op het huidige adres.
Er is niks aangetekend verstuurd volgens mij.
De brief van beslaglegging lag ook gewoon in de bus.
Ik ben ook bij de bewoners van het oude adres geweest en zij geven te kennen dat alle post gewoon in de brievenbus gegooid was en dat ze alles netjes retour hebben gestuurd met de notie persoon woont hier niet meer.
En ik heb op internet nageken maar een incassobureau mag deze gegevens op vragen bij de gemeente als zij een procedure willen beginnen ik vind het zelf een heel raar verhaal want het bedrijf waar ik een betaling aan verschuldigd zou zijn ken ik ook helemaal niet.
Volgens mij is het wel van een gerechtsdeurwaarder want dat stond op de envelop.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt dus ik weet totaal niet hoe het werkt
Er is niks aangetekend verstuurd volgens mij.
De brief van beslaglegging lag ook gewoon in de bus.
Ik ben ook bij de bewoners van het oude adres geweest en zij geven te kennen dat alle post gewoon in de brievenbus gegooid was en dat ze alles netjes retour hebben gestuurd met de notie persoon woont hier niet meer.
En ik heb op internet nageken maar een incassobureau mag deze gegevens op vragen bij de gemeente als zij een procedure willen beginnen ik vind het zelf een heel raar verhaal want het bedrijf waar ik een betaling aan verschuldigd zou zijn ken ik ook helemaal niet.
Volgens mij is het wel van een gerechtsdeurwaarder want dat stond op de envelop.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt dus ik weet totaal niet hoe het werkt
Als het van een deurwaarder komt, is die brief dan ook door de vorige bewoners terug gestuurd of je weet????
Die hoeft niet aangetekend verstuurd te zijn. Staat in de beslagname brief wanneer de uitspraak is geweest en waar??
Als je te maken krijgt met een deurwaarder, dan brengt hij de de aangekondigde dagvaarding perssonlijk af.
Als ik jou was zou ik alle papieren/brieven van het incassobureau die zijn gestuurd naar je vorige adres opvragen.
Het incassobureau wist dat je niet meer op dat adres woonde, omdat zij de brieven terug kregen. En zijn dus de procedure van dagvaarding door deurwaarder ondanks dat zij wisten dat je daar niet meer woonde opgestart. Wellicht onder valse voorwendsels.
Die hoeft niet aangetekend verstuurd te zijn. Staat in de beslagname brief wanneer de uitspraak is geweest en waar??
Als je te maken krijgt met een deurwaarder, dan brengt hij de de aangekondigde dagvaarding perssonlijk af.
Als ik jou was zou ik alle papieren/brieven van het incassobureau die zijn gestuurd naar je vorige adres opvragen.
Het incassobureau wist dat je niet meer op dat adres woonde, omdat zij de brieven terug kregen. En zijn dus de procedure van dagvaarding door deurwaarder ondanks dat zij wisten dat je daar niet meer woonde opgestart. Wellicht onder valse voorwendsels.
-
gravedigger
Daisydaantje
Beantwoordt de vraag van Vladja eens horelang je al op dat nieuwe adres woont?
Beantwoordt de vraag van Vladja eens horelang je al op dat nieuwe adres woont?
Dat had ze dus al geschreven.ik sta al drie en half jaar ingeschreven op het huidige adres
Ik zou uitzoeken wat voor bedrijf het dan is. Het bedrijf eens even gaan bellen en om opheldering vragen?ik vind het zelf een heel raar verhaal want het bedrijf waar ik een betaling aan verschuldigd zou zijn ken ik ook helemaal niet.
-
gravedigger
Sorry, had ik overheen gekeken
"
In dat geval heeft de deurwaarder die de dagvaarding heeft uitgereikt heel wat uit te leggen . Hij heeft blijkbaar dus die dagvaarding ongecontroleerd uitgereikt aan het oude adres. Ik zou zeker bezwaar aantekenen bij deze deurwaarder en de onderliggende stukken(dossier) opvragen. Handel vanaf nu niets meet telefonusch af, maar alleen schriftelijk.
In dat geval heeft de deurwaarder die de dagvaarding heeft uitgereikt heel wat uit te leggen . Hij heeft blijkbaar dus die dagvaarding ongecontroleerd uitgereikt aan het oude adres. Ik zou zeker bezwaar aantekenen bij deze deurwaarder en de onderliggende stukken(dossier) opvragen. Handel vanaf nu niets meet telefonusch af, maar alleen schriftelijk.
Ik ben het helemaal eens met gravedigger. Heel slordig van die deurwaarder. Deze heeft zich aan strenge regels te houden. Ik zou een klacht neer leggen.
Site: klacht over deurwaarder
http://www.kbvg.nl/index.php?id=134
Site: klacht over deurwaarder
http://www.kbvg.nl/index.php?id=134
Op deze site staan nogal wat gegevens over deurwaarders:
http://www.rechtsbehoud.nl/index.php?hfst_id=13
Ik hoop dat je er iets aan hebt of dat dingen duidelijker voor je worden
http://www.rechtsbehoud.nl/index.php?hfst_id=13
Ik hoop dat je er iets aan hebt of dat dingen duidelijker voor je worden
-
daisydaantje
hallo,
er staat in de brief van beslaglegging niks over een uitspraak of wat dan ook.
alleen dat wiij voor 21 juli betaald moeten hebben anders komen ze vanaf 21 juli om half 9 langs voor beslag legging met de politie.
Ik heb ook met het bedrijf gebeld die het incassoureau in handen heeft genomen.
Zij hebben te kennen gegeven dat zij mij helemaal niet kennen toen ik vroeg of zij formulieren hadden met mijn handtekkening er op.
Ik vind het steeds raarder worden maar vandaag gaat er wel een bezwaarschrift de deur uit.
En morgen ga ik na het juridisch loket.
er staat in de brief van beslaglegging niks over een uitspraak of wat dan ook.
alleen dat wiij voor 21 juli betaald moeten hebben anders komen ze vanaf 21 juli om half 9 langs voor beslag legging met de politie.
Ik heb ook met het bedrijf gebeld die het incassoureau in handen heeft genomen.
Zij hebben te kennen gegeven dat zij mij helemaal niet kennen toen ik vroeg of zij formulieren hadden met mijn handtekkening er op.
Ik vind het steeds raarder worden maar vandaag gaat er wel een bezwaarschrift de deur uit.
En morgen ga ik na het juridisch loket.
Het wordt inderdaad wel heel vreemd. Ze mogen volgens mij pas beslag leggen als ze een vonnis met een executoriale titel hebben. Die moeten ze ook aan jou overleggen.
Ze komen met de politie? Dat is een dure beslaglegging, dat gebeurt niet zomaar omdat de opdrachtgever dat moet betalen.
Ik zou hier zo gauw mogelijk werk van maken. Laat het bedrijf het even zwart op wit zetten dat je bij hun niet bekend bent. Dan heb je weer een bewijsstuk.
Bestaat het incassoburo uberhaupt wel? Staan ze ingeschreven bij de KvK? Misschien kun je de naam neerzetten. Kan ik je helpen zoeken naar info of mail het me via het envelopje wat bij mij naam staat.
Misschien kun je ook de rechtbank bellen. Heb je eventueel een dossiernummer van de rechtszaak? Als het goed is hoort die op de brief te staan die je ontvangen hebt. Daar zou je dan ook info kunnen opvragen.
Wat een toestand
-
gravedigger
[quote]Ze mogen volgens mij pas beslag leggen als ze een vonnis met een executoriale titel hebben[/quiote]Niet altijd. Het CJIB,IBG, en belastingdienst hebben dat niet nodig.