Particuliere verkoop gsm Namibië (ander verhaal dan Nigeria)
Geplaatst: 04 jul 2009 08:40
Hallo,
Ik weet niet of dit bericht op de juiste plek staat, ik hoop het wel. (ik heb het net ook bij "internet" geplaatst, dus dit bericht staat 2x op het forum)
Enige tijd geleden heb ik een gsm te koop aangeboden op marktplaats. Het was een Sony Erickson van ongeveer een jaar oud, zo goed als niet gebruikt omdat het type telefoon me toch niet beviel.
Op deze advertentie reageerde iemand die de telefoon wel wilde kopen onder rembours. Ik heb aan alle kanten proberen mee te denken en mee te rekenen. Als hij eerst het geld plus verzendkosten zou overmaken en ik vervolgens de gsm op zou sturen zou hij vele malen goedkoper uit zijn.
Hij kwam toen met het verhaal dat hij zelf in Namibië woont, maar dat een vriend van zijn vader eerdaags op bezoek zou komen en dat hij de gsm mee zou nemen. De gsm moest bij deze vriend afgeleverd worden onder rembours, hij zou dit eerst betalen voor onze vriend in Nambië. Ik beleef erbij dat hij goedkoper uit zou zijn zoals ik voorstelde, maar hij bleef zijn poot stijf houden.
Ik heb toen de TPG opgebeld en me voor laten lichten over het verzenden onder rembours. Ik was toen gerustgesteld dat er niets fout zou kunnen gaan en heb besloten tot verkoop aan deze mijnheer.
Alles netjes ingepakt, alle rembourskosten doorberekend aan hem, waar hij het helemaal mee eens was, en de telefoon opgestuurd.
Dit is inmiddels een week geleden zo'n beetje. Het geld van tpg heb ik nog niet, maar naar ik begreep kon dit weleens 2 tot 3 weken gaan duren, ik maak me daar dus nog niet ongerust over.
Wat dan wel? Onze vriend in Namibië blijft e-mailen met dat hij problemen heeft met de telefoon. Dit was zijn laatste e-mail:
Will je even laten weten wat er aan de hand is
Toen ik de telefoon kreeg kon ik hem voor twee dagen niet gebruike
om dat ik de beveilegings code niet had gekregen,toen ik de code kreeg
typte ik hem in en toen zij de telefoon dat hij mijn simkaart niet kom ondersteunen
en toen moest ik hem laaten unlocken voor N$300 dollar.
toen was ik natuurlijk blij en wou gelijk mijn nieuwe mobiel uitproberen.
Ik probeerde muziek te speelen maar het deed het niet toen werd ik van mij broer verteld dat de speaker kapot is.ik ben gelijk naar de winkel geloopen en hab gevraagt wat er aan de
hand was.ze hebben ff gekeken en zijden dat de speaker kapot was en dat het nog N$400 kost om die heel te maken.
Ik zit hier dus met een probleem,jij hebt mij niet verteld dat hij gesimlockt
was en ook niet dat de speaker(in de cellfoon) kapot was.nu zit ik met een cellfoon die geen muziek kan spelen behalve al ik de boksjes er in doe.
Gr
Aron
Daar schrok ik wel even van. Mijn gsm was nl. helemaal simlock vrij en werkte perfect!! Het is zijn woord tegen het mijne, maar als ik kwaad in de zin had gehad, had ik toch niet een defect toestel gestuurd? Dan had ik wel een baksteen verzonden. Ik heb dit allemaal naar eer en geweten gedaan en weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Vandaar mijn bericht hier, in de hoop dat iemand mij advies zou kunnen en willen geven. Bij voorbaat mijn hartelijke dank!
M.vr.gr.,
Annabelle
Ik weet niet of dit bericht op de juiste plek staat, ik hoop het wel. (ik heb het net ook bij "internet" geplaatst, dus dit bericht staat 2x op het forum)
Enige tijd geleden heb ik een gsm te koop aangeboden op marktplaats. Het was een Sony Erickson van ongeveer een jaar oud, zo goed als niet gebruikt omdat het type telefoon me toch niet beviel.
Op deze advertentie reageerde iemand die de telefoon wel wilde kopen onder rembours. Ik heb aan alle kanten proberen mee te denken en mee te rekenen. Als hij eerst het geld plus verzendkosten zou overmaken en ik vervolgens de gsm op zou sturen zou hij vele malen goedkoper uit zijn.
Hij kwam toen met het verhaal dat hij zelf in Namibië woont, maar dat een vriend van zijn vader eerdaags op bezoek zou komen en dat hij de gsm mee zou nemen. De gsm moest bij deze vriend afgeleverd worden onder rembours, hij zou dit eerst betalen voor onze vriend in Nambië. Ik beleef erbij dat hij goedkoper uit zou zijn zoals ik voorstelde, maar hij bleef zijn poot stijf houden.
Ik heb toen de TPG opgebeld en me voor laten lichten over het verzenden onder rembours. Ik was toen gerustgesteld dat er niets fout zou kunnen gaan en heb besloten tot verkoop aan deze mijnheer.
Alles netjes ingepakt, alle rembourskosten doorberekend aan hem, waar hij het helemaal mee eens was, en de telefoon opgestuurd.
Dit is inmiddels een week geleden zo'n beetje. Het geld van tpg heb ik nog niet, maar naar ik begreep kon dit weleens 2 tot 3 weken gaan duren, ik maak me daar dus nog niet ongerust over.
Wat dan wel? Onze vriend in Namibië blijft e-mailen met dat hij problemen heeft met de telefoon. Dit was zijn laatste e-mail:
Will je even laten weten wat er aan de hand is
Toen ik de telefoon kreeg kon ik hem voor twee dagen niet gebruike
om dat ik de beveilegings code niet had gekregen,toen ik de code kreeg
typte ik hem in en toen zij de telefoon dat hij mijn simkaart niet kom ondersteunen
en toen moest ik hem laaten unlocken voor N$300 dollar.
toen was ik natuurlijk blij en wou gelijk mijn nieuwe mobiel uitproberen.
Ik probeerde muziek te speelen maar het deed het niet toen werd ik van mij broer verteld dat de speaker kapot is.ik ben gelijk naar de winkel geloopen en hab gevraagt wat er aan de
hand was.ze hebben ff gekeken en zijden dat de speaker kapot was en dat het nog N$400 kost om die heel te maken.
Ik zit hier dus met een probleem,jij hebt mij niet verteld dat hij gesimlockt
was en ook niet dat de speaker(in de cellfoon) kapot was.nu zit ik met een cellfoon die geen muziek kan spelen behalve al ik de boksjes er in doe.
Gr
Aron
Daar schrok ik wel even van. Mijn gsm was nl. helemaal simlock vrij en werkte perfect!! Het is zijn woord tegen het mijne, maar als ik kwaad in de zin had gehad, had ik toch niet een defect toestel gestuurd? Dan had ik wel een baksteen verzonden. Ik heb dit allemaal naar eer en geweten gedaan en weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Vandaar mijn bericht hier, in de hoop dat iemand mij advies zou kunnen en willen geven. Bij voorbaat mijn hartelijke dank!
M.vr.gr.,
Annabelle