Pagina 1 van 1

voordeelurenabonnement en automatische afschrijving

Geplaatst: 04 jul 2009 16:18
door lou.jansen
Al 6 jaar gebruiken mijn echtgenote en ik voordeelurenabonnement, met automatische afschrijving. Het ging altijd prima tot .....
1 juni vertrokken wij voor een vakantiereis tot 30 juni.
Bij de post die ik na thuiskomst openmaak bevindt zich een brief, gedateerd 3 juni, van N.S.met de mededeling dat "helaas de automatische afschrijving van het voordeelurenabonnement van mijn vrouw niet is gelukt". Ik moet binnen 14 dagen na dagtekening het geld overgemaken.
Ik zit dan samen met mijn vrouw in Spanje.
Bij de post is ook nog een brief van INTRUM JUSTITIA, gedateerd 25 juni.
In deze brief wordt mij medegedeeld dat ik binnen 10 dagen de abonnementsgelden plus een verhoging plus administratiekosten moet betalen. Zo niet dan .... volgt er nog meer.

Zo werkt N.S., na 6 jaar zonder probleem betalen een incassobureau inschakelen als iets mis gaat.

Telefoon naar klantenSERVICE van N.S. levert niets positiefs op.
Een brief naar klantenservice is inmiddels 1 juli verzonden en ik wacht met spanning af welke reactie ik krijg.

Re: voordeelurenabonnement en automatische afschrijving

Geplaatst: 06 jul 2009 08:41
door jan_b
Niet alleen de NS let strenger op betalingen van klanten. tientallen bedrijven doen dit. Eerst een brief om alsnog te betalen is netjes. Dat er meteen een incasso er op af gestuurd wordt lijkt bot maar het de nu de gewoonste zaak van de wereld. Bedenk dat u echt niet de enigste bent die zijn rekening niet op tijd heeft betaald. Om wat voor reden dan ook.
De enigste reden dat ik kan bedenken dat ju teveel in het rood stond waardoor de afschrijving niet lukte.

Re: voordeelurenabonnement en automatische afschrijving

Geplaatst: 06 jul 2009 10:03
door lou.jansen
Ik stond niet rood, bij navraag bij N.S. bleek dat N.S. een foutief rekeningnummer gebruikte.

Lou