LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hondenbont

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Hans Brinkman

Hondenbont

Ongelezen bericht door Hans Brinkman »

Hallo Radar, ik heb jullie uitzending over hondenbont gezien en ik vind het verschrikkelijk. Hoe die honden misbruikt worden om alleen het vel te gebruiken. Ik hou zelf heel veel van honden, en zou dat nooit kunnen doen. Kan er niks aan gedaan worden? Kunnen die mensen die dat doen niet aangepakt worden? Dit is gewoon verschikkelijk!!!!!

J. Assink

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door J. Assink »

Ik heb jullie uitzending van de hondenbont gezien en het is werkelijk onmenselijk en niet verdraagzaam! Tevens heb ik het filmpje op de website gezien, de buik van de honden wordt gewoon opengesneden! Deze mensen die hier verantwoordelijk voor zijn moeten worden aangepakt!

jacky

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door jacky »

Hallo Radar
Ook ik heb de uitzending gezien .
Mensen die tot deze daden in staat zijn moeten zelf levend gevild worden het is een schande dat dit nog gebeurd.
Het is heel geod dat dit onder de aandacht word gebracht ,dan kan er iet aan gedaan worden.
ik hoop dat heel veel mensen dit hebben gezien dat houd mensen alert. dit wilde ik toch even kwijt.

Marcel

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Marcel »

Erg shocking jullie RealPlayer filmpje. Zoiets verwacht je niet te zien en had ook absoluut niet in jullie programma gekunt. Walgelijk en hoop dat ze hetzelfde doen met de martelaren ; dat ze hun onderbuik maar eens opensnijden totdat ze er dood bij neervallen!

berni sporen

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door berni sporen »

ik wilde graag even reageren op dat van het hondenbond
laat aub even weten waar ik mijn protest kan laten horen over dit, ik geloof dat wij met z'n alle nu anno 2002 hier toch een stokje voor moeten kunnen steken als dit de manier is hoe wij met onze mede planeet bewoners omgaan dan denk ik dat er voor ons geen toekomst meer is. als we dit goed vinden dan komen misschien over 25 jaar de lampenkapjes van mensenhuid van adolf hitler ook wel weer terug. ik vind het schandalig

Annemarie

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Annemarie »

Wat afschuwelijk!

Ik heb het programma gezien, en een heel klein stukje van het filmpje, maar ik kon er niet naar kijken. Echt niet, ik heb er nog kippevel van :(

Kirsten

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Kirsten »

Ik heb jullie uitzending ook gezien, ook al was ik dan 12 jaar.
Ik ben dol op dieren, en vind het dan ook verschrikkelijk wat er gebeurt met die honden.
Wij hebben zelf ook een schat van een hond, en ik moet bij het filmpje vooral aan haar denken.
Gelukkig besef ik dan weer dat ze gewoon naast me op de grond ligt.
Ik hoop dat Bont voor dieren en de amerikaanse mensen de handelaren kunnen oppakken, en voor de rechter kunnen slepen.
Ik wens hen hiermee veel sucses toe.
Kirsten(12 jaar)

Arie de Langen

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Arie de Langen »

Onderwerp: hondenbont!

Alstublieft, doet u als consumentenorganisatie er alles voor om dit leed, toegebracht aan onschuldige dieren, te stoppen! Mocht u iets willen organiseren, rechtzaken enz., laat ons meedoen!

Toon dit aan onze vertegenwoordigers in de politiek en dwing deze politiek uit ons alles naam aktie te nemen!

Hoogachtend,

A.A. de Langen

dorien

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door dorien »

Zeer schokkend jullie filmpje op het internet, belachelijk dat zoiets anno 2002 nog steeds mogelijk is. Waarom dieren levend villen? Maar laten we niet vergeten dat dit niet alleen met honden gebeurt maar ook met tal van andere dieren zoals: konijnen, nertsen, zeehonden, katten, ocelots en noem maar op. Er moet een wereldwijd verbod komen op het gebruik van bont, van welk dier dan ook. Er is echter een ding waardoor wij er met z'n allen voor kunnen zorgen dat de bontwereld instort: KOOP GEEN BONT!!!!!!!!!!

Ilse

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Ilse »

Hoi,
Ik heb het ook gezien, wat afschuwelijk!!!!!!!!!! Dit is echt niet meer normaal! Ik hoop dat er iets aan gedaan kan worden. Kan ik iets doen dat doe ik dat graag want ik heb wel zo'n hekel aan die mensen die dit flikken. Het liefst zou ik die mensen......................(maak de zin zelf af)

Groetjes,
Hondenfreak

Helen

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Helen »

Lieve mensen kijkalstublieft even bij honden slachten voor hun bont? of op www.hondenleed.nl.
Daar zijn ze namelijk druk bezig met de minister van buitenlandse zaken en meld u aan bij het forum.
B.v.d. Helen

jopie

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door jopie »

Hallo
Ik wilde ok even reageren op wat ik vanavond gezien heeft
Ik had het al een -poosje geleden gezien dat ze dat in china al heel lang doen
Ik vind het vreselijk wat ik toen gezien heb
Ik hoop dat er echt wat aan gedaan word,dat is niet menselijk meer dat af afschuwelijk doet er A U B wat aan
jopie wouters

Jan P

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Jan P »

"Waar moet dit naartoe???"

Al veel langer weten we dit, dierenmishandeling!!! Vorige week de zeehondjes in Willibrord (kon ik echt niet aanzien) en dan nu bij Radar de honden!!! Wat voor mensen doen dit werk, je kan mij meer vertellen maar uitvoerders van dierenmishandeling zijn geen menselijke wezens. Zij moeten juist uitgebannen worden. Hier wordt ik dus echt kwaad van!!!

J.I. Bourguignon

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door J.I. Bourguignon »

Wat een verschrikkelijk afschuwelijke beelden, ik heb halverwege de film afgezet , die mensen mogen ze van mij afmaken die verdienen het niet om te leven.

Jaap de Jong

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Jaap de Jong »

Ik heb op mijn (redelijk drukbezochte) sites links geplaatst in het advertentie-systeem naar de actie-sites Bontvoordieren.nl en Hondenleed.nl, ik hoop dat veel andere webmasters mijn voorbeeld zullen volgen... Deze dierenmishandeling moet worden gestopt!

Petra van Zundert

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Petra van Zundert »

Ik heb ook de uitzending gezien over hondenbont,en ik ben erg aangeslagen.
Dit is zo afschuwelijk,daar zijn geen woorden voor.
Liefs Petra

Margriet

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door Margriet »

Eigenlijk zou er meer aandacht moeten worden besteed aan alle dierenleed, niet alleen om het bont, maar o.a. ook in de vleesindustrie, het organiseren van dierengevechten en de mishandeling van huisdieren in de hele wereld, ook in ons eigen land. Het is hypocriet als we nu alleen naar de Aziatische landen gaan wijzen. Dieren zijn levende wezens, ze kunnen pijn ervaren en dat mag misschien simpel klinken, toch schijnt het voor veel mensen niet zo eenvoudig te zijn om te beseffen. We horen alle dieren op de wereld met respect te behandelen, ook als ze deel uitmaken van een industrie, ongeacht of dat de bontindustrie is, het gokken, fokken, of de dierproducten- en vleesindustrie. We kunnen allemaal wat doen door bijvoorbeeld het aanpassen van ons koopgedrag en een beetje sociale controle wat het mishandelen van huisdieren betreft. Laten we onze koppen niet in het zand steken.

DMZ

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door DMZ »

L.S.,

Ik vond dat het real-player filmpje niet schokkender was dan een willekeurig beeld uit een Nederlands slachthuis. Het dier werd op een - relatief - humane wijze afgemaakt. Helaas ging het alleen maar om het bond. En niet om alle delen van het beest. In Nederlands zijn we wat dat betreft een stuk efficienter.

Ik ben wel blijk dat de Tros het filmpje niet tijdens de uitzending van Radar heeft getoond, want ik zat net te eten... biefstuk...

Ik hou nu op met typen, want ik moet mijn leren schoenen nog poetsen en daarna m'n hond nog uitlaten...

Bij deze een oproep om dit forum alleen nog toegankelijk te maken voor veganisten...

vonne

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door vonne »

vanaf januari jl ben ik al handtekeningen aan het verzamelen tegen dit afschuwelijke mishandelen van honden wat gaande is in Azie op het moment.
Inmiddels al 41.865 handtekeningen binnen, en deze wilden we op 6 april aanbieden bij de ambassade van Zuid-Korea. Ondanks toezeggingen dat ze de handtekeningen in ontvangst willen nemen, stonden ze laf te zwaaien achter de ramen van de ambassade!! Nu is de politiek aan de beurt. Als je het er NIET mee eens bent dat deze arme stumpers zo aan hun einde komen zet je handtekening op http://www.hondenleed.nl
Samen staan we sterker, en dit MOET en Zal stoppen.
Yvonne van Hertum uit Barendrecht

vonne

Re: Hondenbont

Ongelezen bericht door vonne »

vanaf januari jl ben ik al handtekeningen aan het verzamelen tegen dit afschuwelijke mishandelen van honden wat gaande is in Azie op het moment.
Inmiddels al 41.865 handtekeningen binnen, en deze wilden we op 6 april aanbieden bij de ambassade van Zuid-Korea. Ondanks toezeggingen dat ze de handtekeningen in ontvangst willen nemen, stonden ze laf te zwaaien achter de ramen van de ambassade!! Nu is de politiek aan de beurt. Als je het er NIET mee eens bent dat deze arme stumpers zo aan hun einde komen zet je handtekening op http://www.hondenleed.nl
Samen staan we sterker, en dit MOET en Zal stoppen.
Yvonne van Hertum uit Barendrecht

Gesloten