Ik heb 4 vliegtickets naar rio de janeiro ,bij Worldticketcenter, na een overeengekomen offerte betaald.
In afwachting van de tickets werd mij doodleuk medegedeeld dat er nog 155 euro p.p aan veiligheidstax voldaan moest worden. Een 'collega' was vergeten om deze in de offerte/factuur door de berekenen. Mij werd de keus gesteld kosteloos annuleren of bijbetalen. Ik ging met geen van beide akkoord. Nu hoef ik nog maar 71 euro p.p i.p.v 155 euro p.p bij te betalen.
Ik ben echter van mening dat de kosten voor Worldticketcenter zijn, het is immers hun fout.
Worldticketcenter beroept zich op hun algemene voorwaarden waarin staat dat tarieven & vluchten pas gegarandeert zijn als de tickets geprint zijn.
Sta ik in mijn recht om mijn tickets te eisen zonder bijbetaling en de kosten voor worldticketcenter zijn?
En hoe kan ik het t beste aanpakken?? Ik heb al een aantal brieven gestuurd en ik vertrek de 27ste van juli.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bijkomende kosten na volledig betaling vliegtickets!!
-
-
Re: Bijkomende kosten na volledig betaling vliegtickets!!
Voor zover ik weet, kan de verstrekker van het ticket geen extra kosten doorberekenen als het volledige bedrag reeds is betaald. Volgens mij kan dat in dit geval sowieso niet aangezien een offerte niet vrijblijvend is aan de kant van de verstrekker (die kan dus niet na het uitgeven van een offerte zeggen: ow wacht, het is toch iets meer dan dat wij op de offerte hadden vermeld).
Ik neem aan dat de reisbescheiden inmiddels wel uitgegeven zijn (e-ticket of in ieder geval een PNR (boekingsnummer))?
In dat geval zou ik voor de zekerheid ook even de uitvoerende maatschappij bellen om er zeker van te zijn dat de tickets daadwerkelijk zijn uitgegeven en de status 'bevestigd' hebben.
Als dat het geval is dan is dat in ieder geval geregeld en kun je er in ieder geval zeker van zijn dat de vlucht door kan gaan; het gestoei met de verstrekker van de tickets heeft dan in ieder geval geen invloed op de vlucht zelf...
Veel succes en hoe dan ook een goede vakantie toegewenst!
Ik neem aan dat de reisbescheiden inmiddels wel uitgegeven zijn (e-ticket of in ieder geval een PNR (boekingsnummer))?
In dat geval zou ik voor de zekerheid ook even de uitvoerende maatschappij bellen om er zeker van te zijn dat de tickets daadwerkelijk zijn uitgegeven en de status 'bevestigd' hebben.
Als dat het geval is dan is dat in ieder geval geregeld en kun je er in ieder geval zeker van zijn dat de vlucht door kan gaan; het gestoei met de verstrekker van de tickets heeft dan in ieder geval geen invloed op de vlucht zelf...
Veel succes en hoe dan ook een goede vakantie toegewenst!