Pagina 1 van 1

Problemen met nieuwe pas ING

Geplaatst: 07 jul 2009 13:16
door vco
Sinds kort heb ik voor mijn beide rekeningen bij de ING een nieuwe (oranje) pas gekregen ipv de vertrouwde blauwe Postbankpas. :? Zolang ik maar geld uit de muur haal via een bankautomaat is er niets aan de hand, maar owee als ik in een winkel of bij de NS een betaling wil doen met een van die passen. Dan krijg ik om de haverklap de melding "ongeschikte pas" en "betaal op andere wijze" of weigert de automaat met een andere melding. Soms ben ik zo'n vijf tot tien minuten aan het hannesen voordat mijn pas alsnog geaccepteeerd wordt en ik kan betalen. Om mij heen (ook in winkels en bij benzine- en treinstations) hoor ik dat veel meer mensen daar last mee hebben en dat dit vrijwel uitsluitend bij de nieuwe ING-pas voorkomt. Vanmiddag naar de lokale vestiging gegaan met mijn verhaal. Daar werd doodleuk gezegd dat het probleem bekend was, en dat ze mijn pas tegen betaling willen vervangen. Ze willen dat niet gratis doen omdat de flappentapper geen problemen opleveren. Een andere oplossing wordt er ook niet geboden. Ik begrijp dit niet. De bank verplicht om een nieuwe pas te gebruiken, maar als daar dan problemen mee zijn moet je betalen voor de (mogelijke) oplossing. Trouwens, wie garandeerd dat dan de problemen voorbij zijn?
Zijn er meer mensen die bovenstaand verhaal herkennen?

Re: Problemen met nieuwe pas ING

Geplaatst: 07 jul 2009 17:29
door Chief
Ik werk zelf in een winkel de grootste kledingzaak van Nederland maar om eerlijk te zijn ondervind ik aan mijn kassa geen problemen met de oranje pinpas. Wat wel vaak het euvel is dat klanten teveel kracht zetten op het moment dat ze de pas door de gleuf trekken. Daardoor word de pas krom en kan de pas de hele strip niet lezen dus raken passen snel beschadigt door kromming maar dit geld voor alle passen.

Re: Problemen met nieuwe pas ING

Geplaatst: 07 jul 2009 18:42
door A Millie
Ik snap de reactie van de bank wel: hij doet het bij onze automaten dus er zal wel wat mis zijn met de andere automaten.

Ik snap jouw reactie ook: hij doet het niet overal dus er is iets mis met de pas.

Als ik jou was zou ik een nieuwe pas aanvragen, om te kijken of daar ook deze problemen mee zijn.Is het probleem opgelost dan kan je vervolgens een klacht bij je bank indienen dat zij je een ondeugdelijk pasje hebben gegeven. Pasjes worden vaak in batches geproduceerd en het zal niet de eerste keer zijn dat er een partij slecht werkende pasjes tussen zit.
Uiteraard zou het de bank sieren als ze zouden zeggen: "Beste klant, als u pasje vanaf het begin al slecht werkt dan kan dat best aan het pasje liggen, we geven u het voordeel van de twijfel en vragen gratis een nieuwe pas aan." In de praktijk zijn medewerkers niet gemachtigd om dit te doen en zal je het via een klacht moeten doen. Daarnaast zijn banken niet zo happig op het verstrekken van gratis pasjes omdat er ook genoeg mensen zijn die onzorgvuldig met hun pasje omgaan.

NB. Wat ik altijd wel grappig vind is dat mensen naar een bepaalde bank wijzen. Nu ook: de ondernemer gaf aan dat het vaak met pasjes van de ING ellende is. Buiten het feit dat ING ronduit het meeste klanten heeft in Nederland (en dus bij hetzelfde percentage per bank het hoogste absolute aantal defecte pasjes ) valt mij iets anders op. Ik heb pasjes van de abn,sns bank en postbank gehad. Toen mijn pasje van de abn-amro kuren vertoonde zeiden medewerkers van verschillende winkels en vrienden dat het altijd fout gaat met ABN-Amro pasjes. Een jaar later had ik hetzelfde probleem met een postbankpasje en je raadt het al, iedereen gaf aan dat het kommer en kwel was bij de postbank.

Re: Problemen met nieuwe pas ING

Geplaatst: 03 aug 2009 11:43
door Iminy
Aangezien blijkbaar meer mensen de zelfde ervaring hebben, zoals ik in de winkel ook hoorde, mag de ING inderdaad wel gratis een goed werkende pas geven in de plaats van de slecht werkende nieuwe oranje ING-pas.

Inderdaad doet de pas het bij de muur wel maar in de winkel niet. Maar met zo'n laag inkomen als dat van m'n vriend, willen we toch wel dat laatste bedrag kunnen pinnen dat onder de € 10,- valt. Anders zou ik het nog elders kunnen opnemen.

De enige mogelijkheid die ik tot nu toe ben tegengekomen, is een formulier op internet invullen bij ING.nl en dan 'krijg' je een nieuwe pas voor € 7,50. Lekker duur! Voor een pas waarvan niet wordt gegarandeerd dat-ie werkt. De klantenservice bellen kost ook € 0,10 per minuut, dus ik ben nu van plan eerst bij de bak zelf langs te gaan. Of dat gaat werken? Wie weet!

Re: Problemen met nieuwe pas ING

Geplaatst: 03 aug 2009 12:08
door antonh
Tijdens mijn vakantie deden beide nieuwe passen van de ING het ook niet.
Dit was in een winkel in het Ertsgebergte, Duitsland.
Op de Duitse autobaan bij Berlijn had ik dat probleem ook.
Met geld uit de muur geen probleem maar met betaal automaten geen betaling.
Dit is me 7x gebeurt tijdens de vakantie.