LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RWE telefonische overeenkomst - komen overeenkomst niet na

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
RadarW
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 dec 2008 21:03

RWE telefonische overeenkomst - komen overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door RadarW »

Ik heb begin dit jaar mijn energie contract met RWE verlengd en vastgezet voor 3 jaar. Er werd toen gesteld dat de tarieven al zeer concurrerend waren en niet met juli in het verschiet, nog veel verder zouden dalen.

Ik ben daarna meerdere keren door verschillende energie bedrijven, waaronder ook RWE, benaderd en heb de boot om een ander energie contract af te sluiten afgehouden.

Door de RWE medewerkster werd ik overtuigd dat ik het reeds gesloten contract gewoon kon afbreken en opnieuw een nieuwe overeenkomst voor energie kon overeenkomen. RWE heeft tijdens het telefoongesprek gecontroleerd of er een nieuw contract kon worden afgesloten.

Het komt er dus op neer dat ik telefonisch een nieuw contract met voor mij gunstigere tarieven heb afgesloten. Om deze nieuwe overeenkomst vast te leggen werd het gesprek door RWE opgenomen en vastgelegd en moest ik een aantal specifieke vragen beantwoorden, om de overeenkomst van kracht te doen zijn.

Ruim 2 weken na het afsluiten van de nieuwe overeenkomst had ik van RWE nog steeds geen schriftelijke bevestiging van de nieuwe overeenkomst ontvangen. Die heb ik wel van de eerder afgesloten overeenkomst.

Ik heb daarom via het contactformulier op de website van RWE duidelijk gemaakt dat deze overeenkomst tussen RWE en mij is afgesloten en dat ik de bevestiging van de nieuwe overeenkomst nog niet had ontvangen.

Ik kreeg te horen dat het eerdere contract met de hogere tarieven van toepassing was en dat de tweede overeenkomst niet van toepassing kon zijn omdat de looptijd van de eerdere overeenkomst nog niet was afgelopen.

Mijn mening is dat RWE contact met mij zoekt om een nieuwe overeenkomst tegen lagere tarieven af te sluiten. Beide partijen zijn akkoord gegaan. M.a.w. beide partijen gingen akkoord met het ontbinden van de eerdere overeenkomst.

De reactie van RWE is nu dat de banden met de opgenomen gesprekken verloren zijn gegaan en/of niet ontvangen/aangeleverd zijn en dat dus door RWE niet bepaald kan worden of er een nieuwe overeenkomst is gesloten. Het zou dus terecht zijn dat er geen bevestiging van een nieuwe overeenkomst bij RWE de deur is uitgegaan. Bovendien stelt RWE dat de eerdere overeenkomst die was gesloten (met de hogere tarieven) niet kan worden ontbonden om de eerder genoemde redenen.

Mijn standpunt is dat RWE mij benadert en mij een nieuwe overeenkomst aanbiedt. Ik ga daarmee akkoord, en RWE omdat ze dit zelf aanbiedt dus ook. Beide partijen gaan dus akkoord. M.a.w. er is sprake van een overeenkomst.

RWE wil de nieuwe overeenkomst niet nakomen en biedt mij een waardebon ter compensatie aan. Die waardebon wil ik niet.

Ik wil dat RWE de overeenkomst nakomt tegen lagere tarieven, 3 jaar vast.

RWE heeft mij ongevraagd meerdere keren in eerste instantie anoniem gebeld, als ze beet hebben melden ze dat het RWE is die je aan de lijn hebt, vervolgens komt het verhaal, neem ik mijn contract door, wordt gecontroleerd of contract veranderd kan worden enz. M.a.w. dit kost mij ongevraagd tijd.

Nu blijkt dat het nieuwe contract voor mij als klant aantrekkelijker is, geeft RWE niet thuis. M.a.w. ik ben een nummer, de klant staat niet centraal.

Als RWE een betrouwbare partner is, dan komen ze de gemaakte afspraken gewoon na. Dat de interne bewijslast nu per ongeluk tegen ze werkt, is een RWE probleem. Vreemd is wel dat de bewijslast, de bandopnamen waarin de overeenkomst is afgesloten, nu plotseling weg is....

Als je niet wilt dat je telefonisch benaderd wordt met aanbiedingen van produkten en diensten, dan verwijst RWE je naar een bepaald adres, waar je dit kenbaar kan maken.


Zijn er meer mensen met deze ervaring, is hier nog wat aan te doen.
De datum waarop de nieuwe overeenkomst en het tijdstip is vastgelegd. Ook bij anoniem telefoneren kunnen de gesprekskosten bepaald worden door KPN of de telefoonmaatschappij. Immers de gesprekskosten moeten betaald worden. Dit gebeurt op basis van tijdstip van het gesprek en de beide abonneenummers. Het is heel aanvoudig om aan te tonen dat RWE of een vertegenwoordigende partij van RWE mij gebeld heeft. Ook is de tijdsduur van dat gesprek bekend.

Stijlloos dat zo een groot bedrijf zo onbetrouwbaar met klanten omspringt.

Een ander alternatief is een contract met een ander bedrijf aan te gaan. Er zou dan wel een vaste afkoopsom moeten worden betaald, omdat er een overeenkomst wordt afgebroken.
Laatst gewijzigd door RadarW op 08 jul 2009 19:25, 2 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: RWE telefonische overeenkomst - komen overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Niet RWE maar een Call Center op provisie heeft U genaaid.

Geloof nooit hun verhaal en sluit alleen per computer zelf af na lezen en printen voorwaarden voor je aanmeld.

Alleen de huidige leverancier kan zien of U een goedkoper contract kunt krijgen en andere niet.
Dus ontbind deze overeenkomst wegens misleiding en weiger de boete te betalen en koop nooit meer iets per telefoon.

RadarW
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 dec 2008 21:03

Re: RWE telefonische overeenkomst - komen overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door RadarW »

Als een Call Center dit regelt, dan is dat toch t.b.v. RWE.

M.a.w. het Call Center vertegenwoordigt RWE. Voor RWE is het belangrijk om met betrouwbare partners in zee te gaan.

Als RWE provisie uitbetaalt aan dit Call center, dan werkt dit Call Center voor RWE.

Kan ik op basis van misleiding dit eerste / tweede contract ontbinden ?

Wat gebeurt er met de energietarieven die dan tegen dagtarieven worden verrekent, is dit ook recht te trekken ?

De schade die ik oploop en de nasleep die het veroorzaakt moet niet erger zijn als de kwaal.

RWE mist één klant niet, ze kunnen het probleem zo oplossen, als ze willen...... Dat zou RWE sieren als bedrijf. Overal waar gewerkt wordt, worden wel eens fouten gemaakt.

Als er sprake zou zijn van niet kunnen ontbinden van het contract, dan had RWE een bericht kunnen sturen en kunnen aangeven dat er een fout is gemaakt. De kous is dan afgedaan. Nu is het zo dat ik als klant, aan de bel moet trekken en de olifant RWE gewoon blijft zitten en niets doet.

Een andere optie is RWE contract opzeggen en een contract bij een ander bedrijf af te sluiten. Mogelijke afkoop ivm ontbinden van een overeenkomst moet dan door het andere bedrijf en/of mijzelf betaald worden.

DMG
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:09

Re: RWE telefonische overeenkomst - komen overeenkomst niet na

Ongelezen bericht door DMG »

RadarW,

Is het mogelijk om uw contractrekeningnummer te posten, zodat ik een van mijn collega's contact met u kan laten opnemen? Deze staat op de factuur geloof ik. Of anders een notanummer. Ik heb niets te maken met consumenten tijdens mijn werkzaamheden, maar wellicht kan een van mijn collega's u verder helpen. Ik gooi een balletje op, maar kan (helaas) niets beloven.

Gesloten