Pagina 1 van 1

SNS Bank

Geplaatst: 12 jul 2009 16:52
door harma01
Ook ik heb een klacht over de Sns bank. In hun nieuwe folder staat dat de SNS bank vernieuwt. Snel, en makkelijk bankieren vanuit je eigen huis. Voor de SNS bank gemakkelijk maar voor de klanten? Wie moet er meer betalen? Geld storten kan dan alleen nog via de TNT..en de kosten zijn dan 12 euro. OOk opnames van buitenlands geld gaat nu 12,95 kosten. Overschrijvingsformulieren gaan nu 6,50 kosten.

Mijn vraag is mag dat allemaal zomaar?

Het is allemaal business. Tuurlijk kan ik overwegen om naar een andere bank te gaan, maar waar het mij omgaat mogen ze zomaar kosten in rekening brengen die er voorheen niet waren.
Is hier wel toezicht op?
Hopend op een reaktie, Harma

Re: SNS Bank

Geplaatst: 13 jul 2009 02:20
door michael76
Wat ik wel weet is dat onze zorginstelling gaat veranderen van bank, omdat de SNS Bank niet meer diensten aan mensen met een verstandelijke beperking kan geven. Ze zijn duur en er gaat ook van alles mis met contracten en dergelijke.


SNS Bank is erg verandert de afgelopen jaren en niet ten gunste van de klanten. Ze zijn straks ruim 1500 klanten armer.

Re: SNS Bank

Geplaatst: 08 aug 2009 11:01
door Anpie
Zo stond ik gisteren in de warmte met twee kinderen op het kantoor van de SNS. Allebei een bakje met behoorlijk wat geld erin. Kleingeld, zelfs papiertjes. Zoontje van twee ging voor het eerst geld storten op zijn rekening, dochter van zeven heeft na lang wikken en wegen besloten om haar gespaarde centjes op de bank te zetten. Ik was heel blij met deze beslissing.
Toen we zaten te wachten op het kantoor, kwam er een man in pak naar ons toe. Hij vertelde dat het niet mogelijk was om geld te komen storten. Ik was erg verbaasd, ook over de manier van communicatie met die teleurgestelde kindertjes erbij. "Hoe dan wel?" vroeg ik. "Je kunt muntgeld inwisselen bij winkels, die zijn er blij mee." "En dan? Hoe komt het dan op de rekening?" "Heeft u internetbankieren?" "Ja, dat wel." "Dan kunt u overboeken via interbankieren." "Dan moet ik het geld dus in eigen portemonee doen en storten op de rekening van de kinderen?" "Ja." "En als ik dat niet wil?" (uit ervaring weet ik dat mijn dochter het niet ziet als geld storten op de bank. Haar papiertjes verdwijnen in mijn portemonnee...) "Dan kunt u naar TNT en het verzenden. Muntgeld kan niet verzonden worden." "Is dit kosteloos?" "U heeft internet? Daar staat het allemaal heel duidelijk op."

Ik was furieus. Ben weggelopen met de kindertjes en gelijk door naar ING/Postkantoor. Gevraagd hoe het storten van geld van de kinderen gaat bij hen. Ook met zakjes kleingeld vullen, kosten 30 cent per zakje, etc. Geen duidelijke uitleg over de precieze inhoud van die zakjes. Nou, ik was met stomheid geslagen. Zoals ik het nu zie, is alleen de Rabobank nog goed voor kinderen. Ik vind het heel erg om te doen, maar de SNS laat me voor de kinderen geen andere keuze om weg te gaan bij ze. En de kinderen zijn vaak toch de toekomst voor een bank. Daar mogen ze best een beetje service aan geven. Dit vind ik té merkwaardig. De Rabobank is twee toekomstige klanten rijker!

Re: SNS Bank

Geplaatst: 12 aug 2009 13:37
door svdmeer
Trieste ontwikkeling.
Tegen de tijd dat je kinderen volwassen zijn, zal er nergens meer een plek zijn waar je een spaarpot met geld kunt storten.

Re: SNS Bank

Geplaatst: 14 aug 2009 00:00
door kaarsje69
Zo stond ik twee dagen geleden totaal stom geslagen bij de SNS, ik woon in Meerssen, heb dus even met een zak kleingeld naar Valkenburg moeten gaan, wij hebben hier geen kantoor meer, om vervolgens te horen, dat doen we niet meer! Ga maar naar de TNT toe, wel even een formulier downloaden van internet, zodat het op zijn rekening gestort kan worden.......
Ja dag, ik heb meteen de Rabo bank opgebeld en daar een rekening geopend, zowel voor mij twee, voor beiden kids ene en mijn verzekeringen gaan daar naar over. Is de Sns nou helemaal gek geworden zeg!
Bovendien bespaar ik ook nog eens met de kosten, ik betaal per pas bij de de SNS 1.95 plus betalen voor de digipas, p/ m
Nu ga ik 30.00 op jaarbasis betalen, Mijn jongste is blij met zijn kluisje, mijn oudste met zijn simkaart!

En hij kan daar gewoon zijn centjes storten.

De Sns is veel te vroeg begonnen met de toekomst, mensen sparen nog thuis, kinderen hebben nog een spaarpot!

Ik weet dat er winkels zijn die heel erg blij zijn met kleingeld, want ook hun betalen er voor, maar om nou zo met geld te gaan lopen leuren, kom op zeg.
Ze kunnen beter staatssteun aan gaan vragen, want geld van hun klanten willen ze niet meer hebben!
Die arme bank, bah.

Re: SNS Bank

Geplaatst: 14 aug 2009 09:16
door Consumentt
Tegen de tijd dat je kinderen volwassen zijn, zal er nergens meer een plek zijn waar je een spaarpot met geld kunt storten.
Tegen die tijd kun je misschien ook nergens meer met bankbiljetten of munten betalen :?: :?: :?:

Re: SNS Bank

Geplaatst: 16 aug 2009 15:16
door redindy
Ik heb dezelfde ervaring met SNS in Meppel.
En dat terwijl ik al meer dan veertig jaar klant ben bij SNS.

Hierbij komt ook nog eens dat het TNT kantoor in Meppel is opgeheven en je nu alle postzaken moet doen in een supermarkt waar je door supermarkt personeel wordt geholpen.
Dit is mijns inziens een inbreuk op de privacy die je behoort te hebben als je geld moet storten.
Bovendien is het onacceptabel dat je nu moet betalen om geld op je rekening te mogen storten.

Als ik geld wil opnemen van mijn spaarrekening moet dat ineens ook via de pinautomaat.
Maar stel je wilt een groter bedrag opnemen van zeg 10.000 Euro, dan kan dat dus gewoon niet meer want het limiet is 1000 euro voor pinautomaten, bovendien als je 1000 euro op zou nemen dan krijg je dat uitbetaald in alleen briefjes van 50 euro.
Dat is toch onveilig?

Ook vraag ik me af of dat wat de SNS nu doet wel mag want zij hebben als bank een contract met mij waarin zij zich verplichten om, niet alleen mijn geld te beheren, maar ook om ervoor te zorgen dat ik toegang heb tot het tegoed van mijn rekening op ELK gewenst moment!

Bovendien hebben we met z'n allen betaald voor deze diensten die ons nu ineens eenzijdig worden ontnomen.

Ik denk dat SNS juridisch gezien fout zit en dat het misschien verstandig zou zijn als juristen zich hier eens in gingen verdiepen.

Re: SNS Bank

Geplaatst: 19 aug 2009 14:19
door vol trots
Wie verstuurd er tegenwoordig nog overschrijvingskaarten. Dat is pas uit het jaar 0

Internet bankieren dat is van deze tijd. Heerlijk toch van uit huis alles regelen.

Ik kom nooit op een bank. wat heb ik er te zoeken?
Geld storten ihihihi maak het wel over.

:lol:

Re: SNS Bank

Geplaatst: 19 aug 2009 19:17
door CB
Geplaatst op 19 Aug 2009 14:19 door vol trots

Ik kom nooit op een bank. wat heb ik er te zoeken?
Geld storten ihihihi maak het wel over.
Vertel eens hoe je dat doet contant geld storten via internet?

Re: SNS Bank

Geplaatst: 26 aug 2009 15:55
door GezondVerstand10
SNS heeft gekozen voor een internet benadering. Dat gaat ten koste van de service zal kloppen. Ze geven wel hoge rente op internet sparen. Ik heb voorm ijn werk regelmachtig contact met SNS bank medewerkers en die geven aan dat onderzoek heeft aangetoond dat 90% van hun klanten tevreden is met internet. De anderen kunnen denk beter hun heil zoeken bij de plaatselijke boerenleenbank, die nog wel spaarpotten leegt.
Gelukkig zijn er alternatieven zeg ik dan maar. Ik ga voor de hoge rente. De spaarpot legen mijn kinderen maar bij mij, dan boek ik het wel voor ze over dan de SNS rekening met hoge rente :lol:

Re: SNS Bank

Geplaatst: 27 aug 2009 12:09
door vol trots
Eindelijk iemand met gezond verstand! :lol:

Idd zo hoord het niets contant.. alles lekker overboeken.

Re: SNS Bank

Geplaatst: 27 aug 2009 12:26
door kweenie
Het probleem is dat SNS pretendeert een 'gewone' bank te zijn en geen internetbank. Wil je van de normale 'fysieke' bankactiviteiten af, maak dat dan helder naar de klanten duidelijk, maar doe niet net alsof er haast niets verandert.

Re: SNS Bank

Geplaatst: 27 aug 2009 13:51
door marcotvm
Och en alsof dat niet genoeg is, kan de SNS bank niet overweg met overboekingen vanaf de giro.

In mijn geval, de uitkering van het UWV word door de SNS bank niet zo gezien als 'inkomen', waardoor mijn rekening ineens veranderde in een andere duurdere betaalrekening, mijn kredietstand automatisch elke keer omlaag wordt geschroeft en al dat soort onzin meer.

Van SNS naar UWV en weer terug gestuurd. Uiteindelijk de email van de SNS rechtstreeks doorgestuurd naar het UWV, waar men het netjes heeft proberen op te lossen. Het UWV geeft de codes wel mee, maar de SNS vind blijkbaar (en dit heb ik uit de onderlinge email reacties die ik van de medewerker heb gekreven) dat UWV instantie dan maar de bedragen moet gaan overmaken vanaf een andere bank dan de giro.

Van de zotte natuurlijk.

Voor mij is er maar 1 conclusie: ik ga vanmiddag nog de abn amro bellen en overstappen met die handel. SNS is exit.

Re: SNS Bank

Geplaatst: 20 apr 2010 09:29
door rgvandrenth
HOERA, eindelijk een reactie na 4 maanden schrijven, bellen en mailen met SNS.
Het is mij een raadsel waarom er geen fatsoenlijk antwoord gegeven kan worden, waarom SNS een spookbrief naar ons heeft gestuurd dat wij uit moeten wijken naar andere kantoren (deze blijken reeds gesloten te zijn) om ons geld te kunnen storten, terwijl blijkt dat inmiddels nergens meer mogelijk is om bij SNS je geld te kunnen storten of te kunnen innen. Ja, kunt idd je geld nog wel kwijt bij SNS als je het via Brinks laat bezorgen wat je ongeveer 35,= per keer kost of via het postkantoor.Je wordt behandeld als een klein kind terwijl ik al meer dan 20 jaar klant ben bij SNS.

Heb begrepen via andere bronnen dat SNS er kennelijk niet zo best voorstaat.
Mijn raad voor SNS-klanten is je geld overschrijven naar een andere bank (opnemen kan tenslotte niet).