Opgelicht door PayPal
Geplaatst: 13 jul 2009 07:44
Ik heb via eBay een object verkocht, deze is door koper met PayPal betaald, dus ik stuur het pakket op. Tot zover niets bijzonders.
Het pakket komt niet aan... Vervelend, dus ik doe mijn best om bij TNT-post te achterhalen wat er aan de hand is. Koper dient een claim in bij PayPal omdat hij het pakket niet gekregen heeft en het geld wordt bevroren. In dit geval terecht, want koper heeft inderdaad niets gekregen. Ik krijg van TNT te horen dat het pakket weer op de terugweg is naar mij omdat het adres fout zou zijn. (Was trouwens niet zo)
Ik stuur het pakket weer naar Italië, waar koper woont, en mail de koper het transactienummer. Ik krijg een reply dat hij het pakket niet meer wil. Echter is het een eBay transactie, dus zomaar even cancelen is geen optie. Daarbij was het pakket alweer onderweg naar hem toe. PayPal eist een bewijs van verzending van mij, die ze gekregen hebben.
Op het moment dat ik van TNT bericht heb dat het pakket afgeleverd is, wordt de claim als onterecht beoordeeld. Ik krijg nu echter een nieuwe claim namens koper via PayPal binnen, zodat het geld opnieuw bevroren wordt. En daar begint de ellende, waaruit blijkt dat je als verkoper bij PayPal geen been hebt om op te staan.
Koper heeft PayPal (niet aan mij) doorgegeven dat het pakket beschadigd zou zijn. PayPal controleert niets, maar zegt tegen koper:"prima, je krijgt je geld terug als je het pakket terugstuurt"
Er is mij geen mogelijkheid geboden om hierover met koper te overleggen, ik kon ook geen verweer bieden via het klachtencentrum van PayPal, want ik kon geen tekst invoeren. Klagen richting PayPal leverde alleen maar een antwoord op in de strekking dat ik maar moest wachten tot koper het pakket teruggestuurd had. En mijn klacht over het klachtencentrum? Dat was volgens hen een storing... Ik geloof er niets van, want dit werd niet opgelost.
Nu is het pakket weer hier, en het is helemaal niet beschadigd. Het item is nog in dezelfde staat als waarin ik deze verkocht heb. En ook al was het beschadigd geweest, dan nog had PayPal mij de mogelijkheid moeten bieden om met koper in discussie te gaan. Ik had koper bijvoorbeeld een korting kunnen verlenen, maar dan had ik foto's van de beschadiging geëist. PayPal verifieert helemaal niets en gaat er van uit dat koper betrouwbaar is en verkoper niet.
Inmiddels zijn transactiekosten bij eBay niet meer terug te halen, ik kan geen negatieve feedback aan koper geven, omdat deze termijn allang verstreken is. Deze fijne actie van PayPal heeft mij ruim €100,-- euro verlies opgeleverd. PayPal blokkeert nu mijn rekening, tot ik het door hen teruggegeven geld op de PayPal rekening stort, wat ik weiger. Ik vind PayPal in deze volledig aansprakelijk omdat zij in mijn naam beslissingen nemen die onterecht zijn, en waardoor ik verlies lijd.
PayPal is volledig doof voor mijn klachten en maakt hier misbruik van hun positie. Klachten komen bij dezelfde mensen terecht als waarover de klachten gaan, waardoor een klacht indienen volkomen nutteloos is.
PayPal zegt verkopersbescherming te bieden. Het tegendeel is waar. Ze worden door de verkopers betaald, hun transactiekosten zijn ook nog eens belachelijk hoog, maar als verkoper sta je volledig in je hemd als een koper een claim indient.
Mijn klacht samengevat:
-PayPal controleert een claim niet
-PayPal demoniseert verkopers
-PayPal is doof voor klachten verkoper
-Klachtencentrum is wel heel eenzijdig (als verkoper kon ik het niet gebruiken)
-PayPal gaat tussen koper en verkoper inzitten, maar bemiddelt niet
Wil je als koper van een transactie af, omdat je je bedacht hebt, claim dan via PayPal dat het gekochte item niet aan de omschrijving voldoet of tijdens transport beschadigd is, en PayPal betaalt gewoon terug en schuift alles op verkoper af. PayPal controleert toch niet...
Het pakket komt niet aan... Vervelend, dus ik doe mijn best om bij TNT-post te achterhalen wat er aan de hand is. Koper dient een claim in bij PayPal omdat hij het pakket niet gekregen heeft en het geld wordt bevroren. In dit geval terecht, want koper heeft inderdaad niets gekregen. Ik krijg van TNT te horen dat het pakket weer op de terugweg is naar mij omdat het adres fout zou zijn. (Was trouwens niet zo)
Ik stuur het pakket weer naar Italië, waar koper woont, en mail de koper het transactienummer. Ik krijg een reply dat hij het pakket niet meer wil. Echter is het een eBay transactie, dus zomaar even cancelen is geen optie. Daarbij was het pakket alweer onderweg naar hem toe. PayPal eist een bewijs van verzending van mij, die ze gekregen hebben.
Op het moment dat ik van TNT bericht heb dat het pakket afgeleverd is, wordt de claim als onterecht beoordeeld. Ik krijg nu echter een nieuwe claim namens koper via PayPal binnen, zodat het geld opnieuw bevroren wordt. En daar begint de ellende, waaruit blijkt dat je als verkoper bij PayPal geen been hebt om op te staan.
Koper heeft PayPal (niet aan mij) doorgegeven dat het pakket beschadigd zou zijn. PayPal controleert niets, maar zegt tegen koper:"prima, je krijgt je geld terug als je het pakket terugstuurt"
Er is mij geen mogelijkheid geboden om hierover met koper te overleggen, ik kon ook geen verweer bieden via het klachtencentrum van PayPal, want ik kon geen tekst invoeren. Klagen richting PayPal leverde alleen maar een antwoord op in de strekking dat ik maar moest wachten tot koper het pakket teruggestuurd had. En mijn klacht over het klachtencentrum? Dat was volgens hen een storing... Ik geloof er niets van, want dit werd niet opgelost.
Nu is het pakket weer hier, en het is helemaal niet beschadigd. Het item is nog in dezelfde staat als waarin ik deze verkocht heb. En ook al was het beschadigd geweest, dan nog had PayPal mij de mogelijkheid moeten bieden om met koper in discussie te gaan. Ik had koper bijvoorbeeld een korting kunnen verlenen, maar dan had ik foto's van de beschadiging geëist. PayPal verifieert helemaal niets en gaat er van uit dat koper betrouwbaar is en verkoper niet.
Inmiddels zijn transactiekosten bij eBay niet meer terug te halen, ik kan geen negatieve feedback aan koper geven, omdat deze termijn allang verstreken is. Deze fijne actie van PayPal heeft mij ruim €100,-- euro verlies opgeleverd. PayPal blokkeert nu mijn rekening, tot ik het door hen teruggegeven geld op de PayPal rekening stort, wat ik weiger. Ik vind PayPal in deze volledig aansprakelijk omdat zij in mijn naam beslissingen nemen die onterecht zijn, en waardoor ik verlies lijd.
PayPal is volledig doof voor mijn klachten en maakt hier misbruik van hun positie. Klachten komen bij dezelfde mensen terecht als waarover de klachten gaan, waardoor een klacht indienen volkomen nutteloos is.
PayPal zegt verkopersbescherming te bieden. Het tegendeel is waar. Ze worden door de verkopers betaald, hun transactiekosten zijn ook nog eens belachelijk hoog, maar als verkoper sta je volledig in je hemd als een koper een claim indient.
Mijn klacht samengevat:
-PayPal controleert een claim niet
-PayPal demoniseert verkopers
-PayPal is doof voor klachten verkoper
-Klachtencentrum is wel heel eenzijdig (als verkoper kon ik het niet gebruiken)
-PayPal gaat tussen koper en verkoper inzitten, maar bemiddelt niet
Wil je als koper van een transactie af, omdat je je bedacht hebt, claim dan via PayPal dat het gekochte item niet aan de omschrijving voldoet of tijdens transport beschadigd is, en PayPal betaalt gewoon terug en schuift alles op verkoper af. PayPal controleert toch niet...