Betaalactie bij IT webshop verkeerd gelopen
Geplaatst: 13 jul 2009 15:10
Beste,
Een aantal maanden geleden heb ik bij een webshop een aantal artikelen besteld voor mijn computer. Ik heb bij het bestellen gekozen voor "Afhalen" en daar te betalen.
Nu kom ik daar aan, en heb vervolgens met mijn pinpas betaald. Kom ik thuis aan en zie ik dat de medewerker een fout heeft gemaakt. Hij heeft 214 euro in plaats van 241 euro aangeslagen.
Nu bijna een half jaar later krijg ik een e-mail met het verzoek of ik zo vriendelijk wil zijn om het resterende bedrag nog over te maken.
Echter geen haar op mijn hoofd die hier aan denkt. Immers IK heb geen fout begaan, dit is de medewerker zelf geweest.
Hoe sta ik in mijn recht? Moet ik dit bedrag nogmaals voldoen?
Ben ik dit verplicht? Ik heb immers de goederen al, en nu ze een telling gaan doen komen ze per toeval achter dat ZIJ een fout hebben begaan.
Graag hoor ik van u advies.
Een aantal maanden geleden heb ik bij een webshop een aantal artikelen besteld voor mijn computer. Ik heb bij het bestellen gekozen voor "Afhalen" en daar te betalen.
Nu kom ik daar aan, en heb vervolgens met mijn pinpas betaald. Kom ik thuis aan en zie ik dat de medewerker een fout heeft gemaakt. Hij heeft 214 euro in plaats van 241 euro aangeslagen.
Nu bijna een half jaar later krijg ik een e-mail met het verzoek of ik zo vriendelijk wil zijn om het resterende bedrag nog over te maken.
Echter geen haar op mijn hoofd die hier aan denkt. Immers IK heb geen fout begaan, dit is de medewerker zelf geweest.
Hoe sta ik in mijn recht? Moet ik dit bedrag nogmaals voldoen?
Ben ik dit verplicht? Ik heb immers de goederen al, en nu ze een telling gaan doen komen ze per toeval achter dat ZIJ een fout hebben begaan.
Graag hoor ik van u advies.