| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar
T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar
Op 27 juni heb ik een 2 jarig Iphone abonnement afgesloten bij T-Mobile. Enkele dagen heeft de webapplicatie van het tonen van belstatus het nog gedaan. Ik heb een deel van het bel en sms tegoed gekregen bij het ingaan van het abonnement.
Na een paar dagen hield de beltegoed functionaliteit ermee op vanwege gepland onderhoud aan de website. Wat opzich prima is natuurlijk. Na een weekje zou e.e.a. weer moeten werken.
Nu heeft T-mobile echter al meermalen de datum van het weer beschikbaar komen van de beltegoed functie (via internet/telefoon of hoe dan ook) uitgesteld. Eerst 7 juli, toen 14 juli en nu ineens staat er op zijn vroegst 20 juli.
Met mij zijn er velen die nu in het ongewis zijn over de status van beltegoeden en sms tegoeden.
Omdat ik een nieuwe abonnement heb, weet ik ook niet wanneer ik tegoeden bijgeschreven krijg?!?
Als oplossing draagt T-mobile aan dat je op je telefoon de verbruiken maar moet monitoren. Een Iphone kan dat overigens helemaal niet!! Daar is alleen een totaal gespreksduur (inkomend en uitgaand) te zien.
Ik ben dan ook van mening dat T-mobile iedereen die sinds het uitvallen van de controlemogelijkheid bij T-mobile, vergoed moet worden voor het (tot op zekere hoogte) buiten de bundel bellen en SMS'en.
Na een paar dagen hield de beltegoed functionaliteit ermee op vanwege gepland onderhoud aan de website. Wat opzich prima is natuurlijk. Na een weekje zou e.e.a. weer moeten werken.
Nu heeft T-mobile echter al meermalen de datum van het weer beschikbaar komen van de beltegoed functie (via internet/telefoon of hoe dan ook) uitgesteld. Eerst 7 juli, toen 14 juli en nu ineens staat er op zijn vroegst 20 juli.
Met mij zijn er velen die nu in het ongewis zijn over de status van beltegoeden en sms tegoeden.
Omdat ik een nieuwe abonnement heb, weet ik ook niet wanneer ik tegoeden bijgeschreven krijg?!?
Als oplossing draagt T-mobile aan dat je op je telefoon de verbruiken maar moet monitoren. Een Iphone kan dat overigens helemaal niet!! Daar is alleen een totaal gespreksduur (inkomend en uitgaand) te zien.
Ik ben dan ook van mening dat T-mobile iedereen die sinds het uitvallen van de controlemogelijkheid bij T-mobile, vergoed moet worden voor het (tot op zekere hoogte) buiten de bundel bellen en SMS'en.
-
bluedolph1n
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 06 okt 2008 14:03
Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar
Dat onderhoud even duurt is logisch, maar dit vind ik inderdaad ook veel te lang duren. Hadden ze dit eerst niet in een testomgeving kunnen testen??
-
Pindakaaspotje
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 06 jan 2012 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar
Omdat het forum van T-mobile alleen leesbaar is voor mensen met een T-mobileabonnement, kopieer ik hier mijn post over deze discussie, beginnend met een reactie van T-mobile zelf, na letterlijk honderden woedende reacties van klanten:
"Hoi,
We zijn op dit moment bezig om een nieuw billingsysteem te implementeren. Dit betekent dat vorig weekend alle systemen tijdelijk plat zijn gelegd om het nieuwe billingsysteem op de huidige systemen aan te sluiten. Deze implementatie is inmiddels voltooid, maar het inladen van alle billingdata en zorgden dat de belstatusrating up to date is, kost nogal wat tijd.
Helaas is gebleken dat er meer tijd benodigd is, waardoor we genoodzaakt zijn om de belstatus af te schermen. We willen namelijk geen incorrecte informatie geven.
We begrijpen dat een zeer vervelende situatie is, maar helaas onvermijdelijk. Jullie zullen nog even geduld moeten hebben. We hopen dat jullie begrip kunnen opbrengen voor de situatie.
Groeten,
Eva Hartog
Productmanager My T-Mobile"
Het is duidelijk dat dit forum NIET gelezen wordt door de mensen van t-mobile, anders was deze laatste zin niet geschreven: het mag toch duidelijk zijn dat we GEEN begrip hebben voor de situatie.
Natuurlijk zijn we zelf verantwoordelijk voor ons belgedrag, maar het is absoluut onmogelijk om het zelf bij te houden. Verschillende posters hebben hun persoonlijke omstandigheid uitgelegd waarom het meer dan vervelend is. Ikzelf heb een abbo sinds 22 juni (en zit er nu dus nog twee jaar aan vast bendenk ik me nu bitter...) en heb direct een app gekocht bij Apple om mijn belstatus makkelijk te controleren, juist omdat ik niet weet of mijn i-150 abbo toereikend is als ik niet oplet. In eerste instantie wordt aangegeven dat het een paar dagen zal gaan duren: daar is overheen te komen, maar juist het uitstel elke keer nekt mij, want inmiddels zijn er dus al twee weken voorbij dat ik niets bijgehouden had (al was het maar handmatig...).
Elke zichzelf respecterende organisatie doet de update van een software applicatie eerst in een testomgeving, alvorens het oude systeem plat te gooien, zelfs als het oude systeem niet optimaal is.
Als we op deze manier door redeneren hebben we straks een jaar geen bereik omdat eerst alle oude zendmasten gesloopt moeten worden, voordat de noodzakelijke (echt waar: ze zijn veel beter) nieuwe zendmasten gebouwd gaan worden.
Hopen op begrip??????
Jullie moeten je diep, heel diep schamen en eerlijk voor je fouten uitkomen, misschien dat je ons dan niet dwingt tot nadenken over compensatie.
____________________________________________________________
Zolang deze (eenzijdige, dus vruchteloze) discussie alleen op het T-mobile forum gevoerd wordt heb ik er weinig vertrouwen in dat er werkelijk iets gebeurt, dus ik ben blij dat het e.e.a. nu ook in de openbaarheid van dit forum aandacht krijgt
"Hoi,
We zijn op dit moment bezig om een nieuw billingsysteem te implementeren. Dit betekent dat vorig weekend alle systemen tijdelijk plat zijn gelegd om het nieuwe billingsysteem op de huidige systemen aan te sluiten. Deze implementatie is inmiddels voltooid, maar het inladen van alle billingdata en zorgden dat de belstatusrating up to date is, kost nogal wat tijd.
Helaas is gebleken dat er meer tijd benodigd is, waardoor we genoodzaakt zijn om de belstatus af te schermen. We willen namelijk geen incorrecte informatie geven.
We begrijpen dat een zeer vervelende situatie is, maar helaas onvermijdelijk. Jullie zullen nog even geduld moeten hebben. We hopen dat jullie begrip kunnen opbrengen voor de situatie.
Groeten,
Eva Hartog
Productmanager My T-Mobile"
Het is duidelijk dat dit forum NIET gelezen wordt door de mensen van t-mobile, anders was deze laatste zin niet geschreven: het mag toch duidelijk zijn dat we GEEN begrip hebben voor de situatie.
Natuurlijk zijn we zelf verantwoordelijk voor ons belgedrag, maar het is absoluut onmogelijk om het zelf bij te houden. Verschillende posters hebben hun persoonlijke omstandigheid uitgelegd waarom het meer dan vervelend is. Ikzelf heb een abbo sinds 22 juni (en zit er nu dus nog twee jaar aan vast bendenk ik me nu bitter...) en heb direct een app gekocht bij Apple om mijn belstatus makkelijk te controleren, juist omdat ik niet weet of mijn i-150 abbo toereikend is als ik niet oplet. In eerste instantie wordt aangegeven dat het een paar dagen zal gaan duren: daar is overheen te komen, maar juist het uitstel elke keer nekt mij, want inmiddels zijn er dus al twee weken voorbij dat ik niets bijgehouden had (al was het maar handmatig...).
Elke zichzelf respecterende organisatie doet de update van een software applicatie eerst in een testomgeving, alvorens het oude systeem plat te gooien, zelfs als het oude systeem niet optimaal is.
Als we op deze manier door redeneren hebben we straks een jaar geen bereik omdat eerst alle oude zendmasten gesloopt moeten worden, voordat de noodzakelijke (echt waar: ze zijn veel beter) nieuwe zendmasten gebouwd gaan worden.
Hopen op begrip??????
Jullie moeten je diep, heel diep schamen en eerlijk voor je fouten uitkomen, misschien dat je ons dan niet dwingt tot nadenken over compensatie.
____________________________________________________________
Zolang deze (eenzijdige, dus vruchteloze) discussie alleen op het T-mobile forum gevoerd wordt heb ik er weinig vertrouwen in dat er werkelijk iets gebeurt, dus ik ben blij dat het e.e.a. nu ook in de openbaarheid van dit forum aandacht krijgt
-
frederique444
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 16 nov 2008 08:19
Re: T Mobile belstatus voor de zoveelste keer niet beschikbaar
Ben begin dit jaar naar T-mobile overgestapt, en nimmer heb ik ergens zo'n spijt van gehad. De website geeft onnauwkeurige gegevens door (als hij online is) je krijgt nimmer een sms met de mededeling dat je rekening online staat, en telefonisch je tegoeden opvragen is ook niet mogelijk. Nu krijg ik te maken met de afschrijving van mijn rekening, waarvan ik niet kan natrekken of deze correct is omdat het systeem plat ligt!
De klantenservice is ook 1 grote onoverzichtelijke kliek van ongeinteresseerde bel-miepen en jannen.
Zij kunnen dit alles maar ongestraft doen, maar wij klanten staan met de rug tegen de muur.
Waardeloos!