MAKRO GARANT 5 JAAR ....MISSCHIEN WEL MISSCHIEN NIET..
Geplaatst: 15 jul 2009 12:11
1 Juli 2005 een plasma tv gekocht van LG waarbij ik geheel tegen mijn gewoonte in me laat overreden om de Makro garant voor extra 5 jaar garantie bij te kopen. Zeker met een nieuwe technologie loop ik wat extra risico en dus bied mij de “Makro garant” extra zekerheid zo zegt de goed geïnformeerde verkoper.
Nu na bijna 4 jaar op 13 Juni 2009 maakt een luide knal een einde aan de prima werkende tv. Das pech … denk ik nog ….. maar opeens herinner ik mij dat ik de extra 5 jaar Makro garant afgesloten heb en dat mijn tv dus, op 11 euro eigen risico na, gerepareerd gaat worden. Ook staat er in de voorwaarden dat indien het reparatie bedrag meer 70% van het aankoop bedrag is er een passende oplossing gezocht gaat worden ..lees een nieuwe tv voor 70% van de aanschaf waarde….
Nadat via de Makro het bedrijf E-Care mijn tv opgehaald heeft en er via internet een actuele status melding te volgen is krijg ik een goed gevoel en denk dat alles goed komt.
Als echter na 20 dagen blijk dat de status melding al een week op “actie manager” staat krijg ik een onderbuikgevoel. .. misschien is de beste man wel 3 weken op vakantie denk ik nog….
Ik besluit contact op te nemen met E-Care en krijg een vriendelijke stem aan de lijn die voorleest wat er in het interne E-Care systeem staat…Cost for repair are higher then…. Aha denken ik en de telefoniste heeft zo,n garantie toch nut en kan ik een nieuwe tv uitzoeken. “U krijgt binnen enkele dagen waarschijnlijk bericht hiervan“ is het bericht.
Nadat het echter 2 dagen stil is en de status melding nog steeds op actie manager staat besluit ik maar weer te bellen en deze keer kan men niets meer zien van ….Cost for repair are higher then…. Wel verteld men mij dat het plasma scherm stuk is maar dat onduidelijk is wat er nu gaat gebeuren en wat de volgende actie is. Men beloofd mij terug te bellen. He …ben ik blij gemaakt met een dooie duif denk ik nog ,….maar goed als de tv maar gerepareerd gaat worden .
Aangezien ik het een vreemd telefoontje vond en ik er geen goed gevoel bij kreeg besluit maar om de Makro servicelijn te bellen en na mijn verhaal gedaan te hebben belooft het callcenter mij dat men een e mail stuurt naar de desbetreffende vestiging die op haar beurt mij weer zal bellen.
En inderdaad ik krijg een telefoontje van iemand van de Makro die verteld dat de kosten voor reparatie maar 176 euro zijn en de tv dus gewoon gerepareerd gaat worden. Ook verteld deze medewerker mij dat de tv eerst naar een ander bedrijf geweest is en dat hij nu pas echt bij E-care staat. Waarop ik haar haarfijn uitleg dat dit niet kan aangezien de mensen van E-care zelf de TV opgehaald hebben en E-care via haar internet systeem de status duidelijk weergeeft. Er is geen twijfel de TV moet wel bij E – Care staan. Waarop de medewerker zegt ok misschien vergis ik me …o ja dit is een ander geval.. hierna bel ik weer met E-care en de makro service lijn met het verzoek of iemand duidelijkheid kan verschaffen.
Na enkele telefoontjes naar mij, zonder nummer weergave, welke ik bijna nooit opneem, krijg ik een vriendelijke medewerker van de Makro aan de lijn welke belooft om contact met E –Care te onderhouden om duidelijkheid te verschaffen.
Op de vraag welke termijn er voor de reparatie staat krijg ik als antwoord 23 werkdagen. En inderdaad ik krijg een telefoontje terug en mij word verteld dat de betreffende manager niet aanwezig is maar zich de volgende dag zal melden en er meer duidelijkheid komt.
De volgende dag belt de Makro terug en verteld dat er interne discussie is bij E-Care over de kosten voor reparatie.
Na 4 telefoontje naar E-Care en de Makro service lijn waar geen enkele duidelijkheid word verschaft word ik 4 dagen later teruggebeld met het bericht dat de tv definitief gemaakt gaat worden.
En na contact met E –Care word verteld dat de onderdelen besteld zijn en de TV nu binnen 4 dagen gemaakt gaat worden.
N a 2 dagen echter heb ik weer contact met de Marko en E-Care om te horen wat de status is waarbij de medewerkster van de Makro ineens zegt : de 23 werkdagen die staan voor de maximale tijd waarbinnen de TV gerepareerd gaat worden gelden niet voor de 5 jaar MAKRO garant regeling alleen voor de standaard garantie . Ik sta perplex en laat het gelaten over me heen komen …. Hoe lang duurt het nu nog.… 4 dagen, 4 weken ..4 maanden….9 maanden spookt het door mijn hoofd nergens blijkt te staan hoeveel tijd de Makro kan nemen voordat de TV gerepareerd is. …een openeinde regeling. .. In theorie kan het dus zo zijn dat het een halfjaar duurt of nog langer. Dit is dus een misschien wel / misschien niet garantie en de zekerheid die je denkt te hebben is er dus gewoonweg niet. DIT GELD DUS VOOR ALLE MAKRO GARANT 5 garantie die bijgekocht kan worden. NIET DOEN DUS.
Na een laatste telefoontje met E-Care op de dag dat ik al 45 dagen geen TV meer heb (23 werkdagen) word duidelijk dat de onderdelen volgende week binnen komen en de TV misschien eind volgende week gemaakt gaat worden. Waarbij men ook nog doodleuk zegt: Alles onder voorbehoud want misschien werkt de tv dan nog niet. Word vervolgd…….
Nu na bijna 4 jaar op 13 Juni 2009 maakt een luide knal een einde aan de prima werkende tv. Das pech … denk ik nog ….. maar opeens herinner ik mij dat ik de extra 5 jaar Makro garant afgesloten heb en dat mijn tv dus, op 11 euro eigen risico na, gerepareerd gaat worden. Ook staat er in de voorwaarden dat indien het reparatie bedrag meer 70% van het aankoop bedrag is er een passende oplossing gezocht gaat worden ..lees een nieuwe tv voor 70% van de aanschaf waarde….
Nadat via de Makro het bedrijf E-Care mijn tv opgehaald heeft en er via internet een actuele status melding te volgen is krijg ik een goed gevoel en denk dat alles goed komt.
Als echter na 20 dagen blijk dat de status melding al een week op “actie manager” staat krijg ik een onderbuikgevoel. .. misschien is de beste man wel 3 weken op vakantie denk ik nog….
Ik besluit contact op te nemen met E-Care en krijg een vriendelijke stem aan de lijn die voorleest wat er in het interne E-Care systeem staat…Cost for repair are higher then…. Aha denken ik en de telefoniste heeft zo,n garantie toch nut en kan ik een nieuwe tv uitzoeken. “U krijgt binnen enkele dagen waarschijnlijk bericht hiervan“ is het bericht.
Nadat het echter 2 dagen stil is en de status melding nog steeds op actie manager staat besluit ik maar weer te bellen en deze keer kan men niets meer zien van ….Cost for repair are higher then…. Wel verteld men mij dat het plasma scherm stuk is maar dat onduidelijk is wat er nu gaat gebeuren en wat de volgende actie is. Men beloofd mij terug te bellen. He …ben ik blij gemaakt met een dooie duif denk ik nog ,….maar goed als de tv maar gerepareerd gaat worden .
Aangezien ik het een vreemd telefoontje vond en ik er geen goed gevoel bij kreeg besluit maar om de Makro servicelijn te bellen en na mijn verhaal gedaan te hebben belooft het callcenter mij dat men een e mail stuurt naar de desbetreffende vestiging die op haar beurt mij weer zal bellen.
En inderdaad ik krijg een telefoontje van iemand van de Makro die verteld dat de kosten voor reparatie maar 176 euro zijn en de tv dus gewoon gerepareerd gaat worden. Ook verteld deze medewerker mij dat de tv eerst naar een ander bedrijf geweest is en dat hij nu pas echt bij E-care staat. Waarop ik haar haarfijn uitleg dat dit niet kan aangezien de mensen van E-care zelf de TV opgehaald hebben en E-care via haar internet systeem de status duidelijk weergeeft. Er is geen twijfel de TV moet wel bij E – Care staan. Waarop de medewerker zegt ok misschien vergis ik me …o ja dit is een ander geval.. hierna bel ik weer met E-care en de makro service lijn met het verzoek of iemand duidelijkheid kan verschaffen.
Na enkele telefoontjes naar mij, zonder nummer weergave, welke ik bijna nooit opneem, krijg ik een vriendelijke medewerker van de Makro aan de lijn welke belooft om contact met E –Care te onderhouden om duidelijkheid te verschaffen.
Op de vraag welke termijn er voor de reparatie staat krijg ik als antwoord 23 werkdagen. En inderdaad ik krijg een telefoontje terug en mij word verteld dat de betreffende manager niet aanwezig is maar zich de volgende dag zal melden en er meer duidelijkheid komt.
De volgende dag belt de Makro terug en verteld dat er interne discussie is bij E-Care over de kosten voor reparatie.
Na 4 telefoontje naar E-Care en de Makro service lijn waar geen enkele duidelijkheid word verschaft word ik 4 dagen later teruggebeld met het bericht dat de tv definitief gemaakt gaat worden.
En na contact met E –Care word verteld dat de onderdelen besteld zijn en de TV nu binnen 4 dagen gemaakt gaat worden.
N a 2 dagen echter heb ik weer contact met de Marko en E-Care om te horen wat de status is waarbij de medewerkster van de Makro ineens zegt : de 23 werkdagen die staan voor de maximale tijd waarbinnen de TV gerepareerd gaat worden gelden niet voor de 5 jaar MAKRO garant regeling alleen voor de standaard garantie . Ik sta perplex en laat het gelaten over me heen komen …. Hoe lang duurt het nu nog.… 4 dagen, 4 weken ..4 maanden….9 maanden spookt het door mijn hoofd nergens blijkt te staan hoeveel tijd de Makro kan nemen voordat de TV gerepareerd is. …een openeinde regeling. .. In theorie kan het dus zo zijn dat het een halfjaar duurt of nog langer. Dit is dus een misschien wel / misschien niet garantie en de zekerheid die je denkt te hebben is er dus gewoonweg niet. DIT GELD DUS VOOR ALLE MAKRO GARANT 5 garantie die bijgekocht kan worden. NIET DOEN DUS.
Na een laatste telefoontje met E-Care op de dag dat ik al 45 dagen geen TV meer heb (23 werkdagen) word duidelijk dat de onderdelen volgende week binnen komen en de TV misschien eind volgende week gemaakt gaat worden. Waarbij men ook nog doodleuk zegt: Alles onder voorbehoud want misschien werkt de tv dan nog niet. Word vervolgd…….