Klacht over een BMW Dealer -- > iemand advies?
Geplaatst: 20 jul 2009 17:04
Goedemiddag,
Ik wil graag een probleem voorleggen, en of iemand hier dan advies op heeft.
+/- 5 weken geleden heb ik mijn BMW 525D uit 2003 de volgende storing aangegeven: ‘Fuel inject. system’. Met deze storing ben ik naar een garage geweest om dit probleem te verhelpen. Daar gaven ze aan dat de Raildruksensor moet worden vervangen. Dit hebben ze dan ook bij BMW besteld, en vervangen. Bij het uitlezen van de auto bleef dezelfde storing bestaan. Doordat de garage niet wist waardoor dit kwam hebben ze in onderling overleg met mij besloten om de auto naar de BMW dealer ter analyse. Dit zou niet meer dan een uur duren, waar ik zelfs bij kon blijven wachten.
Bij het nakijken bij de BMW dealer duurde de analyse echter langer dan een uur waarna de wachtmeester ingreep en aangaf dat er een afspraak moest worden gemaakt omdat er verder onderzoek nodig was. Omdat het maken van een afspraak zeker 4 weken zou duren, adviseerde de monteur mij dat ik de auto beter kon laten staan. Na enkele weken zijn ze er niet uitgekomen en hebben de auto naar een specialist gestuurd.
Ondertussen waren er al verscheidene onderdelen vervangen zonder dat de storing was verholpen. Op de vraag waarom dit is gedaan, werd geantwoord: dit waren onderdelen die toch al moesten worden vervangen. Het antwoord van de specialist was dat ze grote vermoedens hadden dat het aan de verstuivers ligt. Dit wisten ze niet zeker, er was wel een groot vermoeden uitgesproken.
Ondertussen heb ik al een rekening van € 2.048,00 betaald voor alle onderzoekskosten en vervangen onderdelen. Uiteindelijk is geadviseerd 4 verstuivers à (bijna) € 350,00 per stuk te vervangen. Dit komt neer op een extra uitgave van minimaal € 1.500,00. Op dit punt had ik er geen vertrouwen meer in dat de BMW dealer het probleem op een adequate manier zou oplossen. Daarom besloot ik de auto terug te nemen.
Uit onmacht heb ik een brief geschreven naar BMW Nederland. Heeft iemand dezelfde ervaringen gehad en kan mij misschien adviseren hoe te handelen?
Alvast bedankt,
Mvg,
Hyp
Ik wil graag een probleem voorleggen, en of iemand hier dan advies op heeft.
+/- 5 weken geleden heb ik mijn BMW 525D uit 2003 de volgende storing aangegeven: ‘Fuel inject. system’. Met deze storing ben ik naar een garage geweest om dit probleem te verhelpen. Daar gaven ze aan dat de Raildruksensor moet worden vervangen. Dit hebben ze dan ook bij BMW besteld, en vervangen. Bij het uitlezen van de auto bleef dezelfde storing bestaan. Doordat de garage niet wist waardoor dit kwam hebben ze in onderling overleg met mij besloten om de auto naar de BMW dealer ter analyse. Dit zou niet meer dan een uur duren, waar ik zelfs bij kon blijven wachten.
Bij het nakijken bij de BMW dealer duurde de analyse echter langer dan een uur waarna de wachtmeester ingreep en aangaf dat er een afspraak moest worden gemaakt omdat er verder onderzoek nodig was. Omdat het maken van een afspraak zeker 4 weken zou duren, adviseerde de monteur mij dat ik de auto beter kon laten staan. Na enkele weken zijn ze er niet uitgekomen en hebben de auto naar een specialist gestuurd.
Ondertussen waren er al verscheidene onderdelen vervangen zonder dat de storing was verholpen. Op de vraag waarom dit is gedaan, werd geantwoord: dit waren onderdelen die toch al moesten worden vervangen. Het antwoord van de specialist was dat ze grote vermoedens hadden dat het aan de verstuivers ligt. Dit wisten ze niet zeker, er was wel een groot vermoeden uitgesproken.
Ondertussen heb ik al een rekening van € 2.048,00 betaald voor alle onderzoekskosten en vervangen onderdelen. Uiteindelijk is geadviseerd 4 verstuivers à (bijna) € 350,00 per stuk te vervangen. Dit komt neer op een extra uitgave van minimaal € 1.500,00. Op dit punt had ik er geen vertrouwen meer in dat de BMW dealer het probleem op een adequate manier zou oplossen. Daarom besloot ik de auto terug te nemen.
Uit onmacht heb ik een brief geschreven naar BMW Nederland. Heeft iemand dezelfde ervaringen gehad en kan mij misschien adviseren hoe te handelen?
Alvast bedankt,
Mvg,
Hyp