Pagina 1 van 1
Meubels besteld bij Morres
Geplaatst: 22 jul 2009 12:29
door ingridvantuyl
Hallo, 8 april hebben wij meubels besteld bij Morres. Toen werd gezegd dat er geleverd zou worden tussen 8 juni en 24 juli.
Maar er kwam een faillissement tussen door en daarna een doorstart. Mandemakers groep heeft een en ander overgenomen.
Mijn meubels zijn er nog steeds niet, heeft iets te maken met overleg tussen leverancier en currator.
Hoeveel tijd mag en moet ik Morres geven om mijn meubels alsnog te leveren??
Wanneer kan je een bestelling ontbinden in een situatie als deze??
Re: Meubels besteld bij Morres
Geplaatst: 22 jul 2009 13:22
door 16again
Morres was bij het CBW aangesloten.
Volgens CBW voorwaarden moet je, zodra de vermoedelijke levertijd verstreken is, de winkel nog een maand gunnen om alsnog te leveren.
er geleverd zou worden tussen 8 juni en 24 juli.
Betekent dus dat je pas 25 augustus tot ontbinden van de koop kan overgaan
Toen werd gezegd...
Zet dat soort zaken altijd op papier, scheelt discussie achteraf
Re: Meubels besteld bij Morres
Geplaatst: 22 jul 2009 13:30
door sjoegel
Het is dikke crisis in meubelland. Als het kan zou ik de koop annuleren. Meubelen zijn fors in prijs gezakt en afdingen is normaal.
Re: Meubels besteld bij Morres
Geplaatst: 22 jul 2009 14:39
door 16again
Als het kan zou ik de koop annuleren
Normaal kost dat een "boete" van 30% van de aanschafprijs, dan moet je elders flink veel korting hebben om dat weer goed te maken....
Re: Meubels besteld bij Morres
Geplaatst: 22 jul 2009 15:10
door sjoegel
Als ze te laat leveren kun je annuleren CBW voorwaarden.
Re: Meubels besteld bij Morres
Geplaatst: 22 jul 2009 16:15
door 16again
Dat zie ik 3 posts geleden al, de juiste benaming daarvoor is overigens ontbinden van de koop.
Re: Meubels besteld bij Morres
Geplaatst: 24 jul 2009 14:22
door ingridvantuyl
De tijd wanneer geleverd zou gaan worden door Morres staat op de bestelbon, dus op papier is dat geregeld.
tussen 8 juni en 24 juli. Vandaag dus nog niets gehoord van Morres, ik ga zelf nog maar eens bellen.
Re: Meubels besteld bij Morres
Geplaatst: 24 jul 2009 22:47
door meubelklaas
Dat afdinggedrag begint kanp irritant te worden. Af en toe denk ik op een turkse bazaar te staan. Vandaar mijn introductie van de kortingvrije winkel: 1x zeuren is waarschuwing, 2x zeuren is 10% toeslag.
Re: Meubels besteld bij Morres
Geplaatst: 26 jul 2009 12:40
door meubelverkoper
Allereerst zou ik blij zijn met de overname van Morres door DMG. Hierdoor zijn de door jou gewenste meubelen als het goed is nog gewoon te leveren. Dat het tijdelijke faillissement wat vertraging tot gevolg heeft lijkt mij eigenlijk wel logisch.
Inderdaad mag je 4 weken na de afgesproken levertijd tot ontbinding van de order over gaan. Echter zou dit betekenen dat je weer opnieuw op zoek moet naar nieuwe meubels. Ik zou zelf eens contact opnemen met de klantenservice, of eventueel de winkel bezoeken met de vraag wanneer er daadwerkelijk verwacht wordt dat er geleverd kan worden. Aan de hand hiervan kun jij je conclusies trekken. Stel dat Morres over de boven besproken 4 weken heen gaat zijn ze mogelijk bereidt om een financiele tegemoetkoming aan te bieden.
Eens bellen dus...
Re: Meubels besteld bij Morres
Geplaatst: 29 jul 2009 15:11
door ingridvantuyl
Meubelverkoper, dat antwoord heb ik ook gekregen van het CWB, daar een mail naar toe gestuurd met vraag wat te doen in dit geval.
Zij gaven aan dat na 25 augustus een korting bedongen zou kunnen worden dan wel -als ik dat zou willen- tot ontbinding van de koop.
Een briefje naar Morres is de deur al uit.
Re: Meubels besteld bij Morres
Geplaatst: 07 sep 2009 22:09
door ayna
Hoi,
Ik vroeg mij af hoe het nu is afgelopen met je meubels/schadevergoeding of annulering.
Ik heb namelijk zelf eind mei ook meubels besteld bij morres en het zou binnen 5 weken geleverd worden.
Heb toen ongeveer een week voor de vermoedelijke datum alles verkocht. Een aantal dagen erna was morres failliet en weer later doorgestart.
Er werd mij verteld dat het heeeeel snel geleverd zou worden, telkens als ik belde zeiden ze dat het binnen twee weken verwacht werd.
Je begrijpt het al, we zitten nu al in september en nog heb ik een leeg huis op een salontafel na. Die hebben ze geleverd, omdat ze die al in de zaak hadden staan.
Nu heb ik al een aantal keren gemaild met mijn klacht en heb ook schadevergoeding geeist, maar telkens krijg ik mailtjes dat het binnen twee weken komt(niet te geloven), maar over de schadevergoeding wordt met geen woord over gerept.
Wat moet ik nou gaan doen, annuleren is geen optie, want die meubels heb je nergens anders te koop (daar ik al een salontafel heb staan).
Alle ideeën zijn welkom.
Volgens de algemene voorwaarden(art.6) heb ik toch recht op schadevergoeding.
Re: Meubels besteld bij Morres
Geplaatst: 08 sep 2009 07:34
door sjoegel
Ik weet dat Morres het helemaal heeft verbruid bij zijn leveranciers. Momenteel krijgen de winkels (geen Morres) die het snelst hun rekening betalen het eerste hun spullen. Bestellingen voor klanten van Morres zijn na het faillisement direct " omgeboekt" naar andere winkels. Bestellingen moesten door Morres na het faillisement opnieuw gedaan worden bij de leveranciers. Die leveranciers zijn weer niet blij met al die Mandemaker meubelwinkels en hun bijbehorende trage betalingen. Dus het zal nog wel even duren en ik zou zeker aandringen op een dikke korting of deze inhouden bij de laatste betaling als ze niet willen.
Re: Meubels besteld bij Morres
Geplaatst: 14 sep 2009 11:13
door ingridvant
Hallo Anyna
Wij hebben vandaag weer contact gehad met Morres over onze spullen en men moest weer contact opnemen met de leverancier over de meubels. Terwijl men 4 weken geleden nog gezegd had dat de meubels in de zaak waren. Dat klopte dus niet.
Ze kunnen niet leveren - dat is duidelijk. We hebben nu de curator een brief geschreven waarin we hebben aangegeven tot ontbinding van het contract (met wederzijds goedvinden) over te gaan omdat men ook na 5 maanden nog geen meubels heeft kunnen leveren. We eisen nu van de failliete Morres de 200 euro aanbetaling terug, dat moet dus via de curator.
Wanneer je Morres belt kan je vragen wie de curator is, dat bericht sturen ze je per email toe. briefje naar curator en dan maar afwachten...
Re: Meubels besteld bij Morres
Geplaatst: 13 okt 2009 02:54
door Richard81
Een tip!
Zo snel mogelijk annuleren. Want DMG zal jou zo lang mogelijk aan het lijntje proberen te houden. Sterker nog ze gaan met jou een discussie aan waarbij ze denken te winnen. En als je consumenten bond e.d. hebt ingeschakeld strijken ze de witte vlag en 1000x sorry.
Dmg Meubelen en zijn "formules" is een onproffesionele organisatie wat betreft de nazorg van uw meubel. Ze beloven je van alles maar komen de helft alleen maar na. Ze houden van bloemtjes te sturen en discussies te houden met een klant die weleens 5000 euro neertelt voor een bankstel, stelltjes amateurs.
Re: Meubels besteld bij Morres
Geplaatst: 13 okt 2009 07:46
door ingridvantuyl
Na diverse telefoontjes is de bestelling door Morres geanuleerd.. en er is bericht naar de curator gegaan.
Van het CWB hebben we nu te horen gekregen dat ze niet tot uitbetalen van de 200 euro aanbetaalgeld overgaan omdat de bestelling is geanuleerd. Daarop weer een brief naar curator en naar CWB met de reden van anulering door Morres zelf.. het is een gebed zonder eind....
Maar we wachten het af.
Onze nieuw bestelde meubels (bij een ander bedrijf) zullen naar alle waarschijnlijkheid eind december geleverd gaan worden....
Re: Meubels besteld bij Morres
Geplaatst: 13 okt 2009 17:50
door 16again
CBW gaat sowieso niet over tot terugbetaling, hooguit krijg je een formulier waarmee je de 200 euro kan verrekenen bij het sluiten van een vervangende koop.
Je krijgt dus korting in een andere CBW winkel, korting die je misschien anders ook wel had kunnen bedingen.
Indien de vermoedelijke levertijd met een maand verstreken is, dan kan je volgens de CBW voorwaarden de koop ontbinden (dit is iets anders dan annuleren!). Je hebt dan recht op aanbetaling retour, en bij een faillisement heb je recht op de aanbetalingsgarantie.
Re: Meubels besteld bij Morres
Geplaatst: 24 jan 2010 21:41
door alfatrion
16again schreef:Als het kan zou ik de koop annuleren
Normaal kost dat een "boete" van 30% van de aanschafprijs, dan moet je elders flink veel korting hebben om dat weer goed te maken....
Dertig procent van de aanschafprijs vragen is alleen onredelijk bezwarend. Een winkel mag aan een consument alleen het schadebedrag in rekening brengen.
http://jure.nl/BJ3735