Pagina 1 van 1
klacht meubelman
Geplaatst: 22 jul 2009 20:51
Wederom een klacht over de meubelman. Afgelopen Maandag is bij ons de bank ter waarde van 2100 euro geleverd. De bank bestaat uit 5 delen. Na betaling en de chauffeurs al weg waren kwamen wij erachter dat we 1 deel misten en dat ipv rechtse delen, linker delen zijn geleverd waardoor wij de bank niet compleet neer kunnen zetten. Meteen hebben wij geprobeerd contact op te nemen met de chauffeur, maar was niet te bereiken. Een uur later stonden ze weer voor de deur dat er nog een stuk in de vrachtwagen stond. Wij hebben meteen aangegeven dat de bank niet juist was. Volgens de chauffeur moesten zij net doen of ze gek waren, want anders moesten ze de bank weer meenemen en moesten wij het aankaarten bij de servicedesk. Tot die tijd zouden wij gewoon gebruik mogen maken van deze bank. Helaas denkt de servicebalie daar heel anders over. Wij kunnen nu 2 skylederen bankjes lenen en dan willen zij onze huidige bank terug nemen. Het kan wel zeker 2 maanden duren voordat de nieuwe bank er is!!!! Mijn vraag was daarom of ik tot die tijd mijn geld weer terug gestort kan krijgen op mijn bankreknr aangezien ik er nog niets voor gekregen heb of dat we zolang op de huidige bank die nu bij ons staat gebruik mogen maken. Dat is ons immers ook door de chauffeurs verteld! Ik werd erg vervelend te woord gestaan en absoluut niet klantvriendelijk! Als ik het er niet mee eens was dan moest ik deze bank maar houden en we moeten blij zijn dat we een leenbank konden krijgen. Is het nu echt zo raar dat ik waar voor mijn geld wil en dus mijn geld terug wil tot de nieuwe bank geleverd is...? Ik weet dat fouten maken menselijk is en daar zal ik ook niemand op aan kijken,maar de manier waarop fouten worden opgelost is toch wel erg belangrijk. Ik heb het nu aangegeven bij de geschilencommissie en ben erg benieuwd wat nu mijn rechten zijn.
Met vriendelijke groet Miranda
Re: klacht meubelman
Geplaatst: 22 jul 2009 22:49
door 16again
Er is geleverd, en er is betaald.
Helaas is verkeerde type geleverd en moet eea opnieuw besteld worden.
In de tussentijd wordt een vervangend product beschikbaar gesteld, zodat je niet op een bierkrat hoeft te zitten.
Wat doet de winkel verkeerd?? Je dient de winkel tijd te gunnen dit op te lossen.
Re: klacht meubelman
Geplaatst: 23 jul 2009 08:12
Het gaat erom dat mij ten eerste verteld is door de chauffeur dat hij de bank beter niet kon meenemen om dat we dan gebruik konden maken van deze bank. Nu moeten we wederom een extra ochtend/middag vrij nemen. Wat voor ons beiden niet zo eenvoudig is en we dus verkeerd ingelicht zijn. Ten tweede als ik iets in de winkel koop waar ik niet tevreden over ben kan ik ook naar de winkel terug om mijn geld terug te krijgen dus wat is het verschil. Op deze manier ben ik er de dupe van dat zij een fout maken. Ik wil best de aanbetaling laten staan. En dat ik blij moet zijn dat ik niet op een bierkratje hoef te zitten vind ik al helemaal te gek voor woorden.....dat lijkt me een service die een winkel hoort te verlenen na het maken van een fout.
Re: klacht meubelman
Geplaatst: 23 jul 2009 09:35
door D2Freak30
Toevallig bij mij ook maandag een bank afgeleverd door de meubelman maar verder geen problemen gelukkig.
Ik begrijp je boosheid enerzijds wel, je hebt natuurlijk naar het moment toegeleefd, maar hier ligt natuurlijk ook een stukje eigen verantwoording. Je controleert de bank, keurt hem goed, betaald de bank en komt er dan pas achter dat er een stuk bank mist?
Waren het zulke kleine stukjes of? Had je dit meteen gezien dan had je het bedrag natuurlijk niet over hoeven maken. Maar goed, dat is natuurlijk makkelijk praten achteraf.
Natuurlijk laat de chauffeur de bank liever staan, anders moet hij hem direct weer inpakken en meenemen terwijl er nog 12 andere adresjes zijn die hij die dag af moet ronden. Voor jullie was dit waarschijnlijk wel veel handiger geweest ivm vrije dagen.
Dat je 2 leenbanken krijgt lijkt mij een goede service. Ik zou het zelf echter ook niet prettig vinden als ik het volledige bedrag al over had gemaakt en nog moest wachten op mijn bank. Ik vrees echter dat hier weinig aan te doen is. Geld terugstorten zijn deze bedrijven meestal niet zo happig op en of ze het wettelijk verplicht zijn weet ik niet.
Re: klacht meubelman
Geplaatst: 23 jul 2009 09:48
Ik weet inderdaad ook niet of ze verplicht zijn om het geld terug te storten. Het leek mij alleen niet meer dan logisch. Het is ook vooral de manier waarop ik te woord werd gestaan door de service balie wat mij eigenlijk zo boos heeft gemaakt. Ik zal je besparen wat er gezegd werd. De bank is inderdaad heel groot met 2 loungestukken eraan, vandaar dat hij in een aantal delen werd aangeleverd en wij niet meteen hebben gezien dat er een deel miste en dat hij links ipv rechts is geleverd. De chauffeurs hebben ook een druk schema en mijn man moest naar zijn werk vandaar dat we betaald hebben. Dat is een goede leer voor de volgende keer. Ik heb het nu aangegeven bij de geschillencommissie om te kijken wat inderdaad je rechten hierin zijn.
Voor mij in ieder geval geen artikelen meer waar de meubelman mee te maken heeft. Fijn dat bij jullie de bank wel corrct geleverd is. Bij onze vorige bank ,bij een heel ander bedrijf, ging het namelijk ook al mis,maar daar hebben ze het op een hele prettige manier opgelost.
Bedankt voor je reactie.
Re: klacht meubelman
Geplaatst: 29 jul 2009 21:26
door Karen3
Er is al een topic over de meubelman; zie montel/ meubelman. Misschien heb je er wat aan. Ik zou mijn geld terug vragen, want je kunt beter geen zaken doen met de meubelman!! Ze beloven van alles, maar er komt niets van terecht. Als ze zeggen dat je teruggebeld wordt, moet je zelf bellen! Ik hoop voor je dat alles goed komt. Succes!