LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Angelo

Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Angelo »

Schijnbaar is de vereniging die verantwoordelijk was voor blokkeren telefoonnummers van mensen die NIET via de telefoon lastig gevallen willen worden failliet gegaan. Hierdoor is het aantal telefoontjes (bijna altijd onder etenstijd) gigantisch gestegen. Is daar weer wat aan te doen ?

doplossing

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door doplossing »

nummer weergave nemen, als ze je dan bellen zie je op het scherm of allemaal nullen of secret, oid dit wil zeggen een geheim nummer. Deze telefonische laaienlichters maken voor 99,99% gebruik van geheime nummers. als je een geheim nummer ziet neem je gewoon niet op. Als je ook nog over voicemail beschikt spreek je deze in met de mededeling dan indien men nummerherkenning uitgeschakeld heeft je hen helaas niet te woord kan staan en na de piep een telefoon nummer achter kan laten, dit doet men dus nooit of te nimmer.

sonny

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door sonny »

als ze mij (huiseigenaar) vragen of ik een eigen huis heb zeg ik nee of als ze mij (ik ben 49) vagen of ik 45+ ben dan zeg ik ook nee, dan is het gesprek zo afgelopen.
Je moet altijd het tegenovergestelde antwoorden op hun vragen, dat werkt (bijna) altijd, want ze zijn juist op zoek naar die huiseigenaar of die 45plusser of naar iemand die noggeen kunststof kozijnen heeft etc etc...

Gast2810

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Gast2810 »

sonny: waarom zo veel tijd investeren?

Telefonist/e: Mag ik u een paar vragen stellen?
de bij het eten lastig gevallene: Nee.

(nu de verbinding verbreken, anders krijg je het zeurvraagje: Mag ik u vragen waarom?)

Gast

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Gast »

Daar heeft Paula eens een heel stuk overgeschreven.

Emmy
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2003 16:14

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Emmy »

Een telefoontje naar het bedrijf dat je uitschrijft voor reclame via de telefoon, moet je na een jaar weer herhalen. Zolang heb je eeen beetje gemak van deze grote ergenis. Vergeet alleen een ding niet, de mensen aan de telefoon behandel je netjes, want ze doen ook maar hun werk groetjes Emile Johanne.

Gast

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Gast »

Is correct Emmy.

Bemore

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Bemore »

Tip, nog leuker is het, om het hele gesprek over te nemen. Dus jij gaat de vragen stellen, b.v. doe je dit werk al lang? en verdient het goed? woon je in een huurhuis? hoeveel kinderen heb je? mag ik je telefoonnummer? enz. :wink:

Peter 2

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Peter 2 »

Waarom zou ik die mensen aan de telefoon netjes behandelen? Je weten drommels goed dat ze heel veel mensen enorm irriteren, dus als ze netjes behandeld willen worden moeten ze maar een ander baantje kiezen. Vroeger was ik nog wel zo beleefd om ze te laten uitpraten, maar mijn irritatie is nu veel te groot geworden.

Laatst was er weer iemand die mij groene stroom probeerde aan te smeren. Tijdens adempauzes van die man zei ik gauw dat ik geen belangstelling had, maar hij bleef gewoon doorgaan met het afdraaien van zijn misselijk makend verhaaltje ('we zijn toch allemaal voor een goed milieu' of zoiets) zonder op mijn opmerking te reageren. Pas aan het eind van zijn verhaal reageerde hij met: 'mag ik vragen waarom niet?' (en dat vragen die ****** allemaal, ik kan me daar wild aan ergeren, dat gaat ze geen flikker aan!!! Een of andere idioot heeft dat ooit eens bedacht en dat hebben ze nu allemaal overgenomen).

Vroeger zei ik dan nog beleefd dat ik daar niet verder op in wilde gaan, maar nu zei ik gewoon 'nee' en heb ik de verbinding verbroken. De volgende keer zal ik dat meteen doen - ik zal nog wel zo beleefd zijn om op de vraag 'hebt u even tijd' te antwoorden met 'nee', maar dan verbreek ik direct de verbinding. Ik heb het altijd flauwekul gevonden als mensen een geheim nummer namen (ja, als je beroemd bent kan ik me dat nog voorstellen), maar nu lijkt me dat nog niet zo'n gek idee, want om me iedere keer opnieuw ergens aan te moeten melden dat ik verschoond wil blijven van deze telefoonterreur is natuurlijk ook volstrekt belachelijk (nog afgezien van het feit dat het misschien helemaal niet helpt, want ik had me nog niet zolang daarvoor aangemeld, maar ik heb niet gemerkt dat die terreur minder werd).

Bert Huisman
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 jan 2004 16:44

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Bert Huisman »

Per 1 januari is de wet aangescherpt. Zgn. callcentra mogen u niet zomaar meer benaderen. Ze moeten ook in feite aangeven dat u bij bezwaar tegen dit gesprek verschoond wilt blijven van verdere telefonisch activiteiten. Helaas floreren er nog veel van die belbureaus die namens drammerige bedrijven trachten om van alles en nog wat aan je te verkopen. Goedkoper bellen, groene stroom, kranten, uitgevers van boeken. Oogst van 23 dagen in het nieuwe jaar. Ik kap deze lieden erg onaardig af. Geef geen uitleg over het waarom. Gewoon erg onaardig doen, dat helpt vaak. Je hoeft geen medelijden te hebben met de figuren die dit werk doen, ze draaien inderdaad een standaard verhaaltje op en zitten op resultaat-bonus! Helaas zullen ze met hun aangescherpte technieken vooral ouderen wel kunnen ompraten tot acceptatie van hun vaak ongewesnte aanbiedingen. Misschien kunnen we de wet nog eens extra aanpassen en dit soort ongewenste intimiteiten compleet verbieden? :twisted:

Gast

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Gast »

ook de KPN heeft er een handje van en nog wel op een opdringerige manier lekker he. ze wilden mijn weer terug bij kpn. maar mooi niet ik blijf mooi bij scarlet.
groetjes Peter

andy2

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door andy2 »

Als wij telefonisch lastig gevallen worden voor reclame, dan antwoorden wij meestal met "heeft u een momentje" en leggen vervolgens de telefoon naast het toestel, dan blijken sommigen echt zeer geduldig. Ook geven we de telefoon nogal eens aan onze zoon [1 jaar oud]. Die weet er ook wel raad mee. In sommige gevallen vertellen wij de beller dat dit gesprek € 2,50 per gesprek kost en hoe men wenst te betalen. Meestal zijn die gesprekken erg kort.

Essentie Dordrecht

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Essentie Dordrecht »

Als er voor telefonische verkoop gebeld wordt, reageer ik over het algemeen met de vraag of zij wat van mij willen kopen (ik heb een winkel). Gesprek is dan van korte duur! :lol:
Soms vraag ik direct: "Wat gaat het mij kosten?"
Soms meld ik mij met mijn naam. Als het een verkoop betreft reageer ik ook nogal eens met:" Dit is een antwoordapparaat, spreek na de biep uw telefoonnummer in".
Met Telefonische verkoop kun je vaak veel lol hebben! :evil:

John (dobby)

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door John (dobby) »

Als er gebeld wordt voor een afspraak, maak dan een afspraak en laat de adviseur "langs" komen. Op de bewuste avond belt de adviseur aan en denkt een snel gesprek en een snelle verkoop te hebben. Vraag bij het opendoen wat de adviseur komt doen. Advieseur meld een afspraak te hebben waarop jij aangeeeft dat dit alleen was om langs te komen. Slechts 1 maal op en neer voor het raam en wegwezen maar.

De marketingnaam voor verkoop bij de mensen thuis is face. Dit is een zeer duur verkoopkanaal en wordt alleen ingezet wanneer er een gerede kans van slagen is. Laten we met z'n allen zorgen dat de kosten zo hoog oplopen dat men er geen gat meer inziet om die telemarketing te bedrijven.

Vind je dit teveel moeite, stel dan na de bekendmaking van de beller of zij weten hoe de sirene van de Belgische brandweer klinkt. Bij nee, leg de hoorn op de haak. Bij ja, zeg dan goed hé en leg eveneens de hoorn neer.

Mij

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Mij »

Ik werk zelf bij een callcenter...en ja het is inderdaad niet het meest dankbare werk wat je kan hebben, maar dan sta ik er tóch nog van te kijken hoe véél mensen wél gebruik maken van bepaalde aanbiedingen...het blijkt dus tóch nog een goede manier van reclame maken te zijn...anders gingen we wel failliet... :oops:

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door The Voice »

Gewoon zeggen dat je niet geïnteresseerd bent werkt het beste.
Nooit zeggen dat ze ongelegen bellen, want dat geeft ze de gelegenheid om je later nog eens lastig te vallen.
En anders gewoon het antwoord geven waar ze niets mee kunnen.

Enkele voorbeelden:
Wilt u overstappen op ADSL? Nee, want ik telefoneer via de kabel.
Dan kunnen ze je niks verkopen.
Wilt u een nieuwe verzekering? Nee, ik werk zelf bij een verzekeringsmaatschappij.
Gewoon aftroeven.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door woman4life »

geen uitleg geven hoor gewoon nee niet nee want ..
net belde nog iemand ik ben van een finacieel weet ik wat voor iets en mag ik u wat vragen stellen
ik zeg nee en toen was het stil
ik zeg nou prettige dan nog meneer daaag
en dat was het lekker snel dus :D :twisted:

Derrick

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Derrick »

Als je gebeld wordt, gewoon ff aangeven dat je op dat moment geen tijd hebt, maar als die dame haar privé nummer ff geeft, dat je haar dan vanavond even terug zult bellen. "Dat kan niet, meneer" is dan steeds het antwoord. Dan vragen "Wordt u 's avonds thuis liever niet gebeld?"

Gast

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door Gast »

heb jij zo'n erge stem dat ze dat niet willen???????
pfff je moet ondertussen mijn telefoonrekening eens zien, neem nooit geen tip meer van je aan derrick

de

Re: Telefonische verkoop is weer hyper-actief

Ongelezen bericht door de »

Wat vinden jullie dan van die mensen die je het winkelen onmogelijk maken? Gebruikt u al Tele2? Nee! Oh, waarom niet bla,bla,bla.
En daar moet je dan terug ook weer langs zien te komen.
Of de mensen van het Haarlems Dagblad, helemaal verschrikkelijk.
Wilt u een gratis krant? Als je ja zegt, krijg je hem natuurlijk niet want je krijgt alleen een krant als je gelijk een abonnement afneemt.
In een klein buurtwinkelcentrum overkwam het ons dat het ze drie keer achter elkaar voor ons neus sprongen. Wilt u..............
Nee!!!!!!!!!

Gesloten