LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Vanwege mijn ouders in het verpleeghuis.

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Dus ten onrechte gegeven. Kindjes mogen een besmet broertje of zusje ook niet bezoeken in het ziekenhuis in geval van opname.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik ben een gevaarlijke ouder, die de keuze heeft gemaakt om nee te zeggen tegen vaccinaties.
Mijn oudste dochter heeft er drie gehad, elke keer na een prik, was ze doodziek en kreeg ze open wonden.
Dat ze de derde keer gelijk gevaccineerd werd met mijn middelste zoon en hij een apathische toeval kreeg een paar uur er na, dagen lang doodziek ervan geweest is, zwarte ontlasting en tot een ziekenhuis opname aan toe en er na, niet meer zo was als voorheen, lees autisme. Heb ik besloten om geen entingen meer te geven aan mijn kinderen.
Ik vind het echter ieder zijn eigen keus om te kiezen of wel of niet enten en sommige berichten hier doen mij de haren ten bergen rijzen.

Ik vind dit getuigen van weinig tolerantie naar andere toe, maar dat is mijn mening.
Ik kies bewust voor alles, voor mijn voeding en de blikken die ik koop. Er is nu een hele ophef over de kinderziektes en de griep, overlijden zullen we allemaal wel eens, zullen ook wel kinderen overleden zijn aan de bof, mazelen, rode hond, etc. Er overlijden ook kinderen in auto ongelukken, vliegtuig ongelukken, van een balkon afvallen, net zoals volwassen mensen. Mijn kinderen hebben alle kinderziektes gehad, zo heb ik wel voorkomen dat ze deze niet op latere leeftijd krijgen, want waar staat vermeld dat een vaccinatie eeuwig door blijft werken? Dat een bacterie in de loop van de jaren muteert is zeker, de inenting ook?

Je kan je ook opsluiten in je huis en hopen dat er niets gebeurt, maar je kan ook kiezen voor een enting waar toch een bepaald risico aan vast zit, of het kiezen voor het risico van de griep, ik kies het laatste!
Ik ga er van uit dat ik niet in een Staat van angst wil leven.

Vind het trouwens wel grappig, een paar weken geleden, bleek het allemaal wel mee te vallen met de griep en de minister had veel te veel besteld, nu ineens is het weer hot, we gaan iedereen enten, dag overschot van bestellingen. Zo, de handen van de minister zijn weer schoon, weg schandaal!

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Jouw berichten lees ik altijd en vind ze spannend je schrijft grappig en vaak heel vroeg in de morgen of laat in de avond maar altijd met humor :wink:

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Krijg je als je in de nacht werkt.
Bedankt voor het compliment trouwens, maak ik nog iemand aan het lachen om deze tijd. :wink:

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

@Kaarsje69:
Mijn kinderen hebben alle kinderziektes gehad, zo heb ik wel voorkomen dat ze deze niet op latere leeftijd krijgen,
Wat bedoel je met: "zo heb ik wel voorkomen dat ze het niet op latere leeftijd krijgen"? Hoe heb je dat voorkomen?

Hebben je kinderen ook polio gehad? En pneumokokken? En difterie? Riskant hoor, om ze al die ziektes maar gewoon te laten krijgen. Ze zijn namelijk nogal gevaarlijk. Een stuk gevaarlijker dan de entingen.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

zegjijhetmaar- schreef:Dus ten onrechte gegeven. Kindjes mogen een besmet broertje of zusje ook niet bezoeken in het ziekenhuis in geval van opname.
??? Wat heeft dat met mijn ouders te maken? Voor mijn moeder is de vaccinatie afgeraden. Om te voorkomen dat ze geïnfecteerd wordt, moeten wij ons laten vaccineren. Of niet op bezoek en zorgen totdat de epidemie voorbij is.

Maar goed, als jij dat onterecht vindt dan zal het wel.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door elmo43 »

trijntjewinkel schreef:@ Elmo43:

Tot de risicogroepen behoren óók verzorgers/huisgenoten van kwetsbare groepen voor wie inenten niet wordt aangeraden, zoals jonge kindjes, kort zwangeren, kwetsbare ouderen, kankerpatiënten enzovoorts. Op die basis heb ik mijn inenting gekregen, evenals mijn 22-jarige dochter.


Ja maar ook daar val ik niet onder, en ook mijn kinderen behoren niet tot een risicogroep. Dat ik zelf naast de pot pis qua inenting oke, maar voor mijn kinderen vind ik het toch wel heel bealngrijk.
Maar die zullen wellicht of nooit of pas volgend jaar een keer aan de beurt zijn.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Trijntjewinkel,

daarom zei ik al, ik ben een gevaarlijke ouder.
Maar besef jij ook dat er altijd kinderziektes geweest zijn en sommige al jaren niet meer voorkomen en dat sommige gemuteerd zijn en resistent geworden zijn tegen antibiotica. Juist omdat we kinderen vaccineren, we ze tegen alles willen beschermen, zoals de kans om steriel te worden van jongens bij de bof? Weet jij waarom er steeds minder jongens geboren worden en dat veel er van al steriel worden, niet door de bof, maar door blikken waar het voedsel in zit? Weet jij waarom de Nederlander steeds groter aan het worden is, komt door de groeihormonen in ons vlees. Weet jij ook dat mensen die in een huis wonen, ja gewoon een huis, last kunnen hebben van het blauwe beton wat in de muren verwerkt zit?

Mocht mijn kinderen polio krijgen kan dat behandeld worden, ook kinkhoest en difterie, maar kunnen de gevolgen die soms direct in verband staan met een vaccinatie verholpen worden? Kan mijn zoon genezen worden van zijn autisme, die direct door de heren gelinkt is aan de DKTP prik?

Weet je hoe lang het zal duren voordat in het westen malaria gaat uitbreken, de gele koorts? Geloof me deze zijn veel gevaarlijker als de Mexicaanse
griep.
Weet je dat een enting niet een heel leven lang mee gaat en wat, als je als man zijnde als kind niet de bof gehad hebt en het op latere leeftijd als nog krijgt, wat zijn dan de gevolgen? Zo maar een paar vraagjes hoor!

Er zijn wel degelijk bewijzen dat de dktp en de bmr prik zware gevolgen kunnen hebben voor kinderen. Alles wat aan linken wordt neer gezet hier, wordt toch niet geloofd, dus ik bespaar me de moeite.

Ik vraag me af, of de zieke mensen die de enting gekregen hebben, nog zouden leven als ze deze enting niet gehad hebben. Alle mensen, die zo pro voor enten zijn en de overheid nog altijd blindelings geloofd op haar sprookjes, dan tja.
Beloofd niet veel goeds voor dit land.

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tullio fan »

Terwijl hier de "makke schapen" in een rij staan voor een prik neemt het aantal Mex. griepgevallen in België flink af. Waarom horen we daar niets over?

http://www.demorgen.be/dm/nl/4352/Mexic ... alen.dhtml
Aantal Mexicaanse griepgevallen blijft dalen

Het aantal gevallen van Mexicaanse griep is ook deze week verder gedaald. Dat blijkt uit de griepregistratie van de Vrije Universiteit Brussel (VUB). Uit cijfers van het Interministerieel Commissariaat bleek al dat vorige week voor het eerst sinds het begin van de pandemie het aantal nieuwe gevallen was afgenomen.

Gevallen
Volgens het Interministerieel Commissariaat daalde het aantal gevallen van Mexicaanse griep van 50.415 gevallen naar 29.744. Deze daling kon volgens het commissariaat te danken zijn aan het schoolverlof van vorige week. Dat blijkt nu niet het geval, nu de cijfers blijven dalen ondanks het feit dat de school terug is begonnen.

Test?
Omdat er niet meer de facto getest wordt op Mexicaanse griep, zijn de cijfers ook maar ruwe schattingen van de werkelijkheid. De trend is duidelijk, maar of het aantal werkelijke gevallen van Mexicaanse griep over- of onderschat wordt, is onduidelijk.

5,6 extra consultaties
Zelfs als alle griepgevallen (Mexicaanse en seizoensgriep) in aanmerking genomen worden, betekende dit vorige week 52.053 extra consultaties bij huisartsen.

Er zijn in België 9.259 actieve huisartsen. Zij zouden vorige week elk dus 5,6 bijkomende consultaties gehad hebben door griep, of ongeveer 1 geval per dag. Het ziet er dus naar uit dat de gevreesde pandemie dan toch niet zo'n omvang zal aannemen als algemeen gevreesd werd. (belga/edp)
13/11/09 11u22

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

We horen er niets over omdat Klink heel veel vaccinaties besteld heeft en de zaak opblaast! Hij moet het toch ergens aan kwijt zien te raken, of de gevaren nou bekend zijn of niet, hij voert de angst op, alleen maar om zijn gezicht te redden!
Om te kunnen zeggen, ja, het was toch echt wel nodig en dan klopt deze man zich op zijn borst, omdat hij de gene was die deze pandemie onder controle heeft weten te houden.
Ik vind Klink, toch wel een beetje ziek makende minister, gelukkig niet Mexicaans!

Wees kritische mensen en onderzoek zelf, loop niet met de meute mee, is moeilijk zelf denken, ik weet, maar het is een gave die ons gegeven is, doe er dan ook wat mee!

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

@Kaarsje69,

Je bent inderdaad een gevaarlijke ouder. Waarom dat iets is om trots op te zijn snap ik overigens niet.

Je comment staat zo vol met onzin dat ik er niet op inga, er is geen beginnen aan en je lijkt me nou echt zo'n type dat toch alles beter weet. Je bent er overduidelijk ook niet in geïnteresseerd om te controleren of al je beweringen eigenlijk wel kloppen. Gelukkig zijn de meeste mensen verstandiger.
Laatst gewijzigd door trijntjewinkel op 14 nov 2009 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Terwijl hier de "makke schapen" in een rij staan voor een prik neemt het aantal Mex. griepgevallen in België flink af. Waarom horen we daar niets over?
We horen er wel over. Het staat in de krant. Dus wat klets je nou?

Tullio fan
Berichten: 1033
Lid geworden op: 08 dec 2007 16:05

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tullio fan »

Nee, ik bedoel het had overduidelijk en van de daken geschreeuwd moeten worden dat het virus op zijn retour is!!! Met dezelfde bombarie zoals de Mex. griep is aangekondigd. Nee, dat doet men niet want dan komt men niet meer voor het prikje!! Dan blijven ze met een hoop spuiten zitten.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

O. Dus jij was blij geweest als er nog meer mensen ziek waren geworden en gestorven waren? Wat raar.

En hoe had Klink 4 maanden geleden moeten weten dat het virus nu op zijn retour zou zijn?

Nog afgezien van de vraag of dat wel klopt. In Engeland bijvoorbeeld worden er minder mensen ziek maar sterven er meer mensen. In Amerika is de situatie ook weer anders dan jouw krantenbericht. Ik zou dus nog maar even afwachten met schreeuwen, juffrouw allesbeterweter Tulliofan.

spooks
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 nov 2009 10:23

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door spooks »

Ik kan maar 1 tip geven, twijfelde zelf ook heel erg, werk zelf in de zorg.
Wij hebben ook kleine kinderen, waarvan er 2 in risicogroep zitten en vanwege kippeneiwit allergie niet mogen gevaccineerd. Wij kunnen ons vaccineren vawege werk en doen het om onze kids voor zover mogelijk te beschermen. Kijk maar eens op rivm.nl, hier krijg je veel duidelijkheid en heeft mij persoonlijk wel geholpen om een keuze te maken.

trijntjewinkel
Berichten: 774
Lid geworden op: 30 aug 2009 14:42

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door trijntjewinkel »

Wij hebben ons laten vaccineren omdat mijn moeder die in het verpleeghuis verblijft op dit moment niet gevaccineerd mag worden. We kunnen dan natuurlijk wegblijven tot de epidemie voorbij is maar dat is gewoon geen optie.

Wat hier gezegd wordt dat door vaccinaties je immuunsysteem niet meer werkt is trouwens klinkkare onzin. Mensen die dat zeggen hebben geen flauw idee hoe vaccineren werkt.

Tante Pollewop
Berichten: 187
Lid geworden op: 23 apr 2009 17:18

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door Tante Pollewop »

Wat vreemd dat Tulliofan o.a.
dit bericht van 12 november niet vond!

http://www.nd.nl/artikelen/2009/novembe ... meer-griep

Kou in Mexico leidt tot veel meer griep

MEXICO-STAD - Het aantal mensen met griep is in Mexico de afgelopen week geëxplodeerd. Het gaat om de snelste stijging sinds de Mexicaanse griep begin dit jaar uitbrak.

3 waarderingen
Dat maakt het Mexicaanse ministerie van Gezondheid woensdag bekend. In minder dan een week tijd zijn er meer dan 5400 nieuwe patiënten met het virus geregistreerd. Vier mensen stierven deze week aan de griep. In Mexico zijn in totaal al zeker 464 mensen aan de griep overleden, wereldwijd staat de teller op meer dan zesduizend. De sterke toename in Mexico is volgens het ministerie te wijten aan het koudere weer, dat het land sinds enige dagen in de ban heeft.

Volgens het ministerie lijdt het overgrote gedeelte van de grieppatiënten in Mexico (ongeveer 90 procent) aan de Mexicaanse griep. De overige 10 procent is geveld door de 'gewone' seizoensgriep.

De Mexicaanse griep, ook wel H1N1 genoemd, werd begin april dit jaar voor het eerst ontdekt in de Mexicaanse deelstaat Veracruz. In enkele maanden tijd wist de griep zich te ontwikkelen tot de eerste pandemie in decennia.

kuklos
Berichten: 9829
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door kuklos »

Ach in tulliofan tekent zich de ware complotdenker, alle berichten die jouw punt niet staven gewoon negeren.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Vaccin Mexicaanse Griep en medicijn Tamiflu

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Trijntjewinkel,

waar is jouw onderbouwing jegens mijn ervaring met entingen?
Mijn zelf onderzoeken wat de Engelsen mee komen en de Amerikanen?
Jij stelt dat mij bericht voor met onzin staat, nou onderzoek het eens zelf en ga eens zelf nadenken. Je maakt je er makkelijk vanaf door te stellen dat ik het beter weet, tenminste zo kom ik op jou over.
Ik ga niet katten, maar als jij alles denkt te geloven wat in kranten staat, heb je nog een hele lange weg te gaan!
Ik kan jou zeggen, jij weet niets van malaria, niets van de gele koorts, want het staat immers niet in de krant!
Bewijst wel een beetje hoe dom jij in het leven staat, het staat niet in de krant, dus het bestaat niet, maar de Mexicaanse griep wel, omdat Mexicanen plots griep kregen! Nou hier in Nederland krijgen elk jaar massaal mensen griep, zullen we die maar uitroepen tot Nederlandse griep? Ik wil daar wel een enting voor graag!

Als jij, mij, kan overtuigen dat deze vaccinatie geen slechte gevolgen gaat hebben voor mijn kinderen in de toekomst, ga ik ze laten enten. Maar ook iets zegt mij dat jij nogt nooit gehoord heb van het al om geprezen medicijn voor Des!

Nog dat je weet dat een DKTP en BMR prik echt wel gevolgen kunnen hebben!
Mijn zoon, nu 17 jaar oud heeft gevolgen van zijn eerste dktp prik, nu jij weer!

En de rest dat de witte binnenkanten van blikjes vol met vrouwelijke hormonen zitten, zoek het je op zonder eens stom te blaten! Maar helaas, jij leest de krant en wat daar in staat is waar!

Ik ben er trots op ja, dat ik mijn kinderen dit vergif heb onthouden!
Ik ben trots dat ik mijn kinderen bescherm tegen de waanzin van enten!

Trijntje had eigenlijk beter trein kunnen heten en dan achteraf zeggen, we wisten het niet!
Mensen hebben een denk vermogen, gebruik dat nou eens?

Overigens, ik beweer niets, ik schrijf van uit ervaring, ooit malaria gehad, nee jij niet, ik wel, ik woonde ooit in de tropen! Jij leest het wel in de krant en dan krijg je een prik of een pil die van geen kant werkt!

Voor de rest heb ik gezegd, als je voor enten bent, prima, ik doe het dus niet, ik maak ook de keuze voor mijn kinderen!

Ik vraag me even helemaal off topic af, hoeveel ouders hier vinden het oké dat hun kinderen kippen snavels eten, of ze dat wel weten, hoeveel mensen weten dat er in kellogs cornflakes, echt ijzer zit, zoals in spijkers?

Ik denk dat ze dat niet weten en het hun ook geen ruk interesseert, staat immers niet in de krant!

Trijntje reageert zo op mij om dat ze van de ballen geen verstand heeft, heeft ze wel vaker last van heb ik gemerkt!

Gesloten