Factuur voor meerwerk (?) tuin
Geplaatst: 27 jul 2009 11:10
Wij hebben een offerte laten maken door een hovenier, voor het aanleggen c.q. herinrichten van onze gehele tuin. Door de offerte ondertekend terug te sturen, zijn we akkoord gegaan met het aanbod.
Tijdens de werkzaamheden bleek echter, dat er niet genoeg tegels waren. Het aantal tegels, dat aanwezig was, was berekend door de firma zelf. Zij hadden vooraf de maten opgenomen van de tuin (en zo opgenomen in de offerte).
Er moest dus een oplossing gezocht worden voor dit probleem. Er zou een extra pak tegels besteld kunnen worden of de border zou uitgebreid kunnen worden met 1 extra meter (hij was 6,2 meter). Uiteindelijk is er gekozen, na telefonisch overleg, om dan maar de border langer te maken.
Een maand na het betalen van de oorspronkelijke offerte (die bedoeld was voor de gehele tuinaanleg) valt er een factuur op de mat van 550 euro extra, voor het vergroten van de border...erg vreemd vinden we, want er is er nooit gesproken over extra kosten. Leek ons enigszins logisch, immers was de fout door de firma zelf gemaakt. Daarnaast is er geen aanvullende offerte geleverd en dus ook niets door ons getekend. Sterker nog: het bestellen van een extra pak tegels zou goedkoper geweest zijn!
De kosten voor het aanleggen van de oorspronkelijke border (6,2 meter) kwamen uit op z'n 800 euro. Voor de extra meter is nu 550 euro gerekend. Dat staat toch absoluut niet in verhouding?
Heeft iemand enig idee, hoe we dit op een goede manier kunnen oplossen?
Alvast bedankt voor de reacties!
Tijdens de werkzaamheden bleek echter, dat er niet genoeg tegels waren. Het aantal tegels, dat aanwezig was, was berekend door de firma zelf. Zij hadden vooraf de maten opgenomen van de tuin (en zo opgenomen in de offerte).
Er moest dus een oplossing gezocht worden voor dit probleem. Er zou een extra pak tegels besteld kunnen worden of de border zou uitgebreid kunnen worden met 1 extra meter (hij was 6,2 meter). Uiteindelijk is er gekozen, na telefonisch overleg, om dan maar de border langer te maken.
Een maand na het betalen van de oorspronkelijke offerte (die bedoeld was voor de gehele tuinaanleg) valt er een factuur op de mat van 550 euro extra, voor het vergroten van de border...erg vreemd vinden we, want er is er nooit gesproken over extra kosten. Leek ons enigszins logisch, immers was de fout door de firma zelf gemaakt. Daarnaast is er geen aanvullende offerte geleverd en dus ook niets door ons getekend. Sterker nog: het bestellen van een extra pak tegels zou goedkoper geweest zijn!
De kosten voor het aanleggen van de oorspronkelijke border (6,2 meter) kwamen uit op z'n 800 euro. Voor de extra meter is nu 550 euro gerekend. Dat staat toch absoluut niet in verhouding?
Heeft iemand enig idee, hoe we dit op een goede manier kunnen oplossen?
Alvast bedankt voor de reacties!