Pagina 1 van 1

Trust powercam 960

Geplaatst: 30 jul 2009 09:33
door Michel B.
Trust powercam 960

Ik kocht destijds deze digitale camera bij Bart Smit Belgie.
Na een tijdje merkte ik een defect op, zijnde dat deze camera de datum en uur niet bijhield.
Heb de winkel hierover aangesproken, en daar deelde men mij mee dat de garantie van Bart Smit maar 14 dagen bestrijkt.
Vervolgens moest ik dan maar naar de Nederlandse verdeler bellen om daar het probleem voor te leggen.
Daar ontkende men het probleem en wou men mij niet verder helpen.
Dus 5 euro armer voor het telefoongesprek en géén garantie.
Ik heb de persoon die ik aan de telefoon had dan ook gemeld dat dit de laatste keer was dat ik me een TRUST product zou aanschaffen.
Kopers bij Bart Smit of Trust wezen gewaarschuwd! :!:

Re: Trust powercam 960

Geplaatst: 30 jul 2009 09:49
door gravedigger
In België is toch de Europeese garantie van 2 jaar van toespassing??

Re: Trust powercam 960

Geplaatst: 30 jul 2009 10:00
door Michel B.
Dan ben jij beter op de hoogte dan ik Gravedigger.
Bart Smit geeft 14 dagen garantie en Trust Nederland wou me niet verder helpen.
De camera is aan mijn ouders gegeven, en ik heb me een Samsung Digimax S500 aangeschaft bij Van Den Borre, (inderdaad Belgie) géén klachten hierover.
En daar heb je degelijk 2 jaar garantie. :D

Re: Trust powercam 960

Geplaatst: 30 jul 2009 10:11
door gravedigger
Bart Smit mag zich niet aan de wet ibrrewkkwb.Er geldt doodgewoon en daat mag je ze op wijzen. Zal lekker worden als elk bedri=ijf zijn eigen regels en wetten gaat opsttellen. Je zou bij het ECC kunnen informeren

Re: Trust powercam 960

Geplaatst: 30 jul 2009 10:20
door gravedigger

Re: Trust powercam 960

Geplaatst: 30 jul 2009 10:24
door mar42
Bart smit werkt zo blijkbaar, zij zeggen dat je bij hun 2 weken garantie hebt, en daarna moet je verder uitzoeken met desbetreffende leverancier van het product.
Zo zeggen ze het ook bij de kassa, heb het vorige week nog meegemaakt. Een man kocht een nintendo dsi en werd tegen echt zo tegen hem gezegd 2 weken bij bart smit daarna moet u zich melden bij nintendo.

Dat dit wettelijk niet mag is voor hun blijkbaar geen aanleiding om dit asl bart sit zijnde op te lossen. En zullen zij ook wel zeggen dan koopt u het toch ergens anders. Wat kun je dan nog doen zou je je af kunnen vragen.

Re: Trust powercam 960

Geplaatst: 30 jul 2009 10:26
door Michel B.
Tja, de garantie is ondertussen verlopen.
Maar ik denk wel tweemaal na alvorens bij Bart Smit of nogmaals een produkt van Trust zeker al nooit meer aan te kopen.
Als er mij een forum hier in Belgie bekend was, zou ik zeker mijn ongenoegen daar geuit hebben.
In elk geval, bedankt voor de toelichting Gravedigger :idea:

Re: Trust powercam 960

Geplaatst: 30 jul 2009 10:32
door Michel B.
Zo gaat het inderdaad bij Bart Smit, Mar42

Re: Trust powercam 960

Geplaatst: 31 jul 2009 13:23
door LeoZ
In Nederland komt Bart Smit met 2 eken garantie echt niet weg!

De klant koopt bij B.Smit en niet bij Trust... dan moet Smit de garantie geven want daat heeft de klant een koopovereenkomst mee en dan afschepen met 14 dagen?... :evil:

Re: Trust powercam 960

Geplaatst: 31 jul 2009 13:50
door Michel B.
Zo zou het eigenlijk moeten zijn.
Maar ja, Belgie blijft een apenland

Re: Trust powercam 960

Geplaatst: 31 jul 2009 15:48
door stofzuigertje
Door het ontbreken van een batterij die de datum onthoud moet je bij meerdere Trust modellen binnen 30 seconden de batterijen wisselen en niet leeg in toestel laten.

Dan blijft de datum wel erin dus als ze minder vol zijn reeds wisselen en laden!
Trust maakt geen camera maar verkoopt diverse modellen die door grote merken uit de markt zijn genomen en dus zijn het oude modellen die vaak herkenbaar zijn aan echte merk....
Het is een handel in rest partijen en verouderde dingen...

Dus garantie, ze weten er vaak niets van en verkopen alles....

Re: Trust powercam 960

Geplaatst: 31 jul 2009 18:27
door mar42
In Nederland komt Bart Smit met 2 eken garantie echt niet weg!

De klant koopt bij B.Smit en niet bij Trust... dan moet Smit de garantie geven want daat heeft de klant een koopovereenkomst mee en dan afschepen met 14 dagen?...
Ja dat snap ik maar hoe pak je dat aan dan, als zij zeggen 2 weken garantie via bart smit en de rest via de fabrikant.
Je kan moeilijk stennis gaan maken in de winkel, dit word duidelijk gezegd om het moment dat je gaat afrekenen, dan zouje dus kunnen zeggen ja laat maar dan, dat is de enige oplossing.
Maar zo werken ze allemaal tegenwoordig ook de media markt werkt zo.

Vertel dan maar eens hoe je dit ander kan oplossen zonder dat je daarbij je geduld etc verliest, je dus eigenlijk vriendelijk blijven lijkt mij totdat, ja totdat wat eigenlijk.
We weten allemaal hoe het in het werk zo moeten gaan, maar wat doe je als dit toch niet zo werkt.

Re: Trust powercam 960

Geplaatst: 31 jul 2009 19:43
door stofzuigertje
Dit verhaal is dus dat er geen 2e batterij voor datum in zit of deze leeg is en niet vervangbaar.

Ik heb dus ook dit probleem maar bij snel wisselen lukt het wel.

Dus het apparaat werkte en niemand heeft ooit verteld dat datum en zo vastgehouden moeten worden.

Ik ga dus ook wel eens terug naar Jan2001 en de tijd verkeerd maar nu weet ik het en niet te langzaam wisselen en het probleem is opgelost.

Als het stuk was geld de garantie maar de 2 weken ruilen of geld terug bedoelde Bart Smit vermoedelijk.
Gezien de prijzen kun je niet alles verwachten en ook mijn oude stereo verliest bij langdurige stroom storing alle kanalen en zo...

Dus dat hoorde bij dit soort apparaten en dat andere het wel onthouden betekend niet dat dit verplicht is.

Het zijn goed werkende camera's die alleen de tijd en datum wel eens vergeten bij traag wisselen dus hij doet wat hij moet doen....

Re: Trust powercam 960

Geplaatst: 31 jul 2009 20:23
door mar42
Nee stofzuiger dat bedoeld bart smit juist net niet.
Zij bedoelen duidelijk de garantie.