LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Simyo zet zomaar de voicemail weer aan

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
student538

Simyo zet zomaar de voicemail weer aan

Ongelezen bericht door student538 »

2 vrienden van mij zijn naar Engeland gegaan. Beide hebben Simyo ooit op advies van mij. Beide SImyo nummers zijn opeens de voicemail box aangeschakeld. Als ik ze bel en ze zijn niet bereikbaar dan krijg ik te horen dat de voicemail box niet bestaat. Vervolgens wordt er van mijn beltegoed het start tarief van mijn beltegoed afgehaald.

Als je bij KPN (geldt namelijk ook voor andere producten van KPN) c.q. Simyo naar het buitenland gaat, dan gaat Simyo ongevraagd je voicemail aanzetten. Waarom? Kan maar 1 reden zijn extra inkomsten genereren!

En als je voicemail weer wilt uitzetten via 12339 kost dat ook weer eventjes geld.

Simyo Webcare

Re: Simyo zet zomaar de voicemail weer aan

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

@student538

Dank voor uw melding. Wij hebben via dit forum al vaker contact gehad.

Ook in dit geval geldt: neemt u liever eerst contact op met onze Klantenservice, dan kan er gekeken worden of er sprake is van een netwerk- of doorschakelprobleem. Uw conclusie dat Simyo zomaar voicemail activeert is namelijk onjuist en voorbarig.

Indien u de Klantenservice op de hoogte brengt van eventuele storingen of opmerkelijkheden, dan kunnen zij hier melding van maken bij KPN. In uw geval kan dit ook via webcare @ simyo.nl - ik zal er dan zelf naar kijken.

Voor de duidelijkheid: de voicemail wordt niet ongevraagd geactiveerd. Elke klant kan dit zelf doen via 12331 (aan) en 12339 (uit). Neemt u bij twijfel contact op met Simyo via klantenservice @ simyo.nl.

vr.gr.
Gerry, Simyo Webcare

student538

Beiden die in Engeland verbleven werd de melding gedaan deze voicemail box bestaat niet. Normaliter als de voicemail uit staat worden er namelijk geen kosten in rekening gebracht.

Bij mij zelf is het ook weleens gebeurd dat de KPN spontaan het nodig vond om de voicemail box weer aan te zetten. Op uw site simyo.nl wordt overigens ook nergens gesproken hoe je de voicemail uit kunt zetten door middel van 12339. Het lijkt er op dat KPN het liefste heeft dat iedereen dat aan heeft staan. Immers als je mobiel uitstaat en iemand belt je op dan krijgt diegene de voicemailbox er voor. Je betaalt dan direct het start tarief + minuut tarief. Als de voicemail uit staat verdiend KPN hier niet op.

Uw site:

Je zocht op: voicemail uit.

Er zijn 0 resultaten.
Zoekresultaten 0 t/m 0

Op trefwoord voicemail:

1
Hoe kan ik mijn voicemail gebruiken in het buitenland?
2
Hoe kan ik de optie ‘Voicemail’ (de)activeren?*
3
Hoe kan ik mijn voicemail beluisteren?
4
Hoe kan ik gebruik maken van doorschakelingen?
5
Hoeveel kost bellen naar mijn voicemail?

*= hier wordt alleen aangegeven dat je het via de website kunt uitzetten, de code 12339 wordt NIET naar verwezen.

Verder was het eerder zo dat ik gratis kon bellen naar 12339, maar sinds enige tijd rekent Simyo hiervoor kosten, terwijl je het ervoor gewoon gratis kon uitzetten via deze code (daarvoor heb ik geen info over ontvangen, hoe zit dat?). Ja, via de site kun je het wel GRATIS in en uit schakelen. Door via het menu je voicemail uit te zetten is om dubieuze redenen geblockt. De code ##002# werkt wel om je voicemail uit te zetten bij abonnementen. Prepaid houders kunnen geen gebruik maken om via het menu de voicemail uit te zetten. Minder service van de zaak?

Simyo Webcare

Ongelezen bericht door Simyo Webcare »

Bellen naar voicemail is nog nooit gratis geweest. Dit is dus een misvatting.

Het was inderdaad zo dat u via 'Mijn Simyo' uw voicemail kon (de)activeren. Deze optie is sinds twee weken niet langer actief om technische redenen. Of dit tijdelijk is, wordt nu nog uitgezocht. Ik kan daar nog niets over zeggen, op dit moment.

Tot nader orde kan de voicemail worden geactiveerd door te bellen naar 12331 en gedeactiveerd via 12339. Deze informatie zal ook worden toegevoegd aan onze FAQ (Veelgestelde Vragen). Dank voor de tip, dit stond er nog niet bij.

Tot slot, zoals aangegeven: mochten er - nu of in de toekomst - kosten zijn afgeschreven van uw beltegoed waarover u twijfel heeft, neemt u dan contact op met onze Klantenservice. Zij zullen hier serieus naar kijken en, bovendien, eventueel melding van maken bij KPN om eventuele problemen te signaleren.

student538

Het bellen met 12339 en 12331 was naar mijn idee altijd gratis, dit is om de voicemail uit te zetten. Dat is iets anders dan 1233 bellen.

Verder komt er een andere mededeling op te staan als je *101# indrukt voorheen service NOK op maar nu: Dienst is geblokkeerd voor uw service provider.

Voor zal wel door moeten zijn denk ik

Verder is het zo dat wanneer je GSM uit staat en je voicemail ook altijd een SMS kreeg wie je had gebeld. Dit werkt niet meer bij iedereen. De klantenservice medewerker wist niet hoe dat kon.

Gesloten