LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voordelengids.eu

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Arazaël
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 sep 2010 11:10

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Arazaël »

P.P. schreef:beste mevrouw van rest,

wij hebben u gevraagd of u een handtekening heeft geplaats en meer stond er niet. dit vragen wij zodat wij een beter beeld krijgen van de klacht. wij hopen dat reageert op onze email.

met vriendelijke groet,

voordelengids.eu
... Nee dat hebben jullie gedaan..

kaylee1992
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2011 16:50

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door kaylee1992 »

Wat je het beste kan laten doen is je bank bellen , het geld laten storneren dan krijg je automatisch een factuur binnen en daar staat een telefoon nummer op.
wat je dan het beste kan doen is even na dat telefoon nummer bellen het verhaal uitleggen dat je het er zeker niet mee eens bent want het klopt niet wat ze doen en zeggen,
ik heb nog nooit geen pasje binnen gehad , dan stuur je een email na het email adres en als het goed is zeggen ze het abbonement op.
je moet wel bij de bank zeggen dat ze het bedrijg blokkeren zodat ze geen geld meer van je rekening af kunnen halen bij mij werd er zomaar 79.95 afgehouden in een keer terwijl ik meteen terug ben gelopen en heb gezegt dat ik het abonnement niet hoef.
ik zou dat proberen bij mij is het ook gelukt
veel succes.

Samya420
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:04

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Samya420 »

Hallo. Ook ik [Ongefudeerde beweringen verwijderd door de Moderator]. Heeft iemand misschien het rekeningnummer wat ik kan laten blokkeren?

lachje
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2011 20:09

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door lachje »

Beste,

Ja ik was ook zo dom om [dit] te geloven :oops: [Ongefudeerde beweringen aangepast door de Moderator]
Maar wist je dat ?
Ik heb vandaag contact gehad met een juriste
Die zij me zo: je moet totaal niets betalen want
1.zolang er niets van inboedels of voorwerpen op je naam staan
kunnen ze je niets afpakken want je hebt niets.
2.contracten die je op straat hebt getekent tellen niet die zijn ongeldig .
3.Als het echt oplichters zijn stappen ze nooit naar de recht bank en als er een brief van de deurwaarder komt is die vals want er moet eerst een vonnis gevallen zijn eer dat je een brief van de deurwaarder krijgt.
4.Ik was niet het enige geval dat al was langs geweest dus lang zal dit spelletje niet meer duren

Met andere woorden, gewoon niet betalen die losers kunnen je niets maken :D afgang

lachje
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2011 20:09

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door lachje »

Beste,

Ja ik was ook zo dom om [dit] te geloven [Ongefudeerde beweringen aangepast door de Moderator]
Maar wist je dat ?
Ik heb vandaag contact gehad met een juriste
Die zij me zo: je moet totaal niets betalen want
1.zolang er niets van inboedels of voorwerpen op je naam staan
kunnen ze je niets afpakken want je hebt niets.
2.contracten die je op straat hebt getekent tellen niet die zijn ongeldig .
3.Als het echt oplichters zijn stappen ze nooit naar de recht bank en als er een brief van de deurwaarder komt is die vals want er moet eerst een vonnis gevallen zijn eer dat je een brief van de deurwaarder krijgt.
4.Ik was niet het enige geval dat al was langs geweest dus lang zal dit spelletje niet meer duren

Met andere woorden, gewoon niet betalen die losers kunnen je niets maken afgang
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jun 2014 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen aangepast

silent_fairy
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2011 20:17

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door silent_fairy »

Ook ik heb me over laten halen op staat om de voordelengids aan te schaffen. Er werden kortingen beloofd op vele winkels en het zou vanuit de gemeente gesponsord worden. Die vele winkels blijken voornamelijk kleine winkeltjes ergens in Nederland te zijn, waar ik eigenlijk geen gebruik van maak.

Er werden mij 2 passen beloofd voor de prijs van 1: 50€. Zo kon ik samen met een vriendin gebruik maken van de pas, en zouden we beide gebruik kunnen maken van de hotel cheque. Twee weken later bleek echter dat er 80€ was afgeschreven en na wat heen en weer te mailen, krijg ik als het goed is 30 euro terug, maar krijg ik ook maar 1 pas. Het contract ongedaan maken zou volgens hen niet kunnen, omdat daar blijkbaar ook op staat dat ik maar 1 pas krijg.

Hebben jullie nog tips over wat ik nog kan doen om het ongedaan te maken?

Ze gaven per mail aan wel dit nog voor mij te willen doen, maar ik denk dat ik voor de zekerheid alsnog op tijd opzeg:

"Uw email zal tevens verwerkt worden zodat de pas na een jaar niet meer verlengd wordt.
U hoeft hier dan geen brief meer voor te sturen"

P.P.
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:22

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door P.P. »

Beste mevrouw,

u heeft deze klacht ook doorgegeven aan de Voordelengids zelf?
er is inderdaad contact met u geweest maar volgens ons is deze klacht niet bij ons bekend.
wij raden u aan weer te reageren op de email met daarin duidelijk uw klacht en dan kunnen zij u verder helpen!

vriendelijke groet,

team Voordelengids.eu

P.P.
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jun 2009 12:22

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door P.P. »

Beste Lachje,

contracten die op straat worden ondertekend zijn ook geldig.
dit heet colportage en is gewoon rechtsgeldig volgens de wet.

u wordt bij ons niet door gestuurd naar een deurwaarder, maar een incassobureau. hier is vooraf geen vonnis voor nodig.

ook u raden wij aan contact met ons op te nemen als u een klacht heeft.
dit kan naar [email protected]

met vriendelijke groet,

Voordelengids.eu

sabine468
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2012 10:43

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door sabine468 »

Ook ik ben in de mooie praatjes van Voordelengids.eu getrapt.
Vorig jaar hebben ze mij verteld dat ze bij een hele hoop winkels zijn aangesloten wat echter niet het geval bleek te zijn. Toen heb ik me er maar bij neergelegd en het als een leermoment gezien.
Alleen hebben ze mij verteld dat het maar eenmalig zou zijn en ze zouden bellen wanneer het jaar om was om het te verlengen. Ik ben dit helemaal vergeten totdat ik vandaag zag dat er opnieuw €79,95 van mijn rekening is afgeschreven! (vreemd ook dat iedereen een ander bedrag betaald?!).

Nu las ik dat je de automatische incasso binnen 30 dagen terug kan vragen. Kan dat in mijn geval ook? En zo ja, weet iemand hoe ik dit kan doen?

Ik hoop dat iemand me kan helpen! Heb al een mail gestuurd naar Voordelengids, maar denk niet dat deze heel effectief zal zijn...

MAXIEM

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door MAXIEM »

sabine468
Nu las ik dat je de automatische incasso binnen 30 dagen terug kan vragen. Kan dat in mijn geval ook? En zo ja, weet iemand hoe ik dit kan doen?
Je kunt het beste even met jouw bank kontakt opnemen en vragen of zij het bedrag willen storneren (dat kan binnen 57 dagen). Als je aan internetbankieren doet kun je dat meestal zelf. Vraag ook aan de bank om een "selectieve blokkade" aan te leggen, zodat dit huiskamerbedrijfje automatisch geen geld meer van jouw rekening kan afschrijven. Wel moet je hen aangetekend melden, dat je conform de afspraak geen overeenkomst (meer) met hen heb en dat je derhalve niet meer zult betalen. Zet GEEN handtekening onder die brief, maar wél je naam en adres.

Maxiem.

valkyre
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 mar 2009 12:54

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door valkyre »

In aanvulling op de reactie van Maxiem:

het is ook belangrijk dat iedereen die gedupeerd is door deze firma het bedrag laat storneren. Bij een x aantal stornoboekingen zal de bank namelijk een onderzoek openen naar het incasso-contract wat de rekeninghouder heeft. Blijkt dat hier misbruik van is gemaakt dan kan de betreffende rekeninghouder geen automatische incasso's meer doen waardoor vele anderen ook gespaard zullen blijven van dergelijke praktijken.

sabine468
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2012 10:43

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door sabine468 »

MAXIEM schreef:sabine468
Nu las ik dat je de automatische incasso binnen 30 dagen terug kan vragen. Kan dat in mijn geval ook? En zo ja, weet iemand hoe ik dit kan doen?
Je kunt het beste even met jouw bank kontakt opnemen en vragen of zij het bedrag willen storneren (dat kan binnen 57 dagen). Als je aan internetbankieren doet kun je dat meestal zelf. Vraag ook aan de bank om een "selectieve blokkade" aan te leggen, zodat dit huiskamerbedrijfje automatisch geen geld meer van jouw rekening kan afschrijven. Wel moet je hen aangetekend melden, dat je conform de afspraak geen overeenkomst (meer) met hen heb en dat je derhalve niet meer zult betalen. Zet GEEN handtekening onder die brief, maar wél je naam en adres.

Maxiem.
Je bedoeld aangetekend naar Voordelengids zelf? Dat staat namelijk ook op de website. Toen ik belde zeiden ze me dat ik ook een email kon sturen. Dat heb ik dan ook gedaan, alleen nog steeds geen reactie op gehad...
Wat is dat eigenlijk precies met die handtekening? Ze zeggen ook dat je het deel terug gestort krijgt, maar ik vraag nu dus heel het bedrag bij mijn bank terug. Hebben zij daar dan een poot om op te staan en bestaat de kans dat ik het alsnog moet betalen?

sabine468
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2012 10:43

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door sabine468 »

Ik ga net trouwens naar ING internetbankieren en zie daar dat er geen terugboekingsperiode staat bij voordelengids. Is de enige oplossing dan naar de bank gaan...?

Sorry voor al de vragen, maar ik ben er nogal van overdondert en weet niet zo goed wat te doen nu...

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je het niet zelf via internetbankieren kunt, even contact opnemen met de bank.
Als je via mail geen reactie terug krijgt, nog een keer mailen, lees/ontvangsbevestiging vragen als je dat op je mailprogramma hebt, verwijzen naar de eerdere mail. Reageren ze niet, is dat hun verantwoording. Jij hebt dan je best gedaan. Bewaar die mails goed.

MAXIEM

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door MAXIEM »

sabine468

Allereerst zul je even naar de bank moeten. Als het een eenmalige automatische afboeking is, dan kun je inderdaad niet storneren. De bank kan dat dan ook niet. Maar er is hier sprake van een onterechte automatische afschrijving. Je kunt de bank dan vragen om een MOI-formulier (een formulier "Melding Onterechte Incasso"). Dat formulier moet je dan invullen en aan de bank afgeven met het verzoek om jouw melding in behandeling te nemen. De bank zal in eerste instantie waarschijnlijk net doen alsof ze van deze procedure niks weten, maar dan moet je flink van je afbijten en zeggen dat zij wettelijk verplicht zijn om hier aan mee te werken. De brief moet inderdaad aangetekend naar Voordelengids.eu met de mededeling dat zij onterecht automatisch hebben geïncasseerd omdat je GEEN overeenkomst met hen hebt. Zet onder die brief geen handtekening, maar wél je naam en adres. Sommige bedrijven in Nederland schrikken er niet voor terug om met een originele handtekening een "getekende" nepovereenkomst in elkaar te fröbelen (valsheid in geschrifte dus). Het sturen van een mail heeft geen enkele zin. Een mail is niet altijd een wettig bewijs en zij zullen ook gewoon ontkennen dat zij jouw mail hebben ontvangen. Vergeet niet van die brief een kopie voor jezelf te maken.

Sukses, Maxiem.

sabine468
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jan 2012 10:43

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door sabine468 »

Vorige week ben ik naar de bank geweest. Het ging inderdaad om een eenmalige incasso. De bank gaat nu in onderzoek of dit inderdaad een onterechte afschrijving is. Wat ik begreep is dat mensen/bedrijven voor een eenmalige incasso toestemming per keer moeten krijgen en dat hebben ze in dit geval niet gehad, vorig jaar wel. Dus nu maar even afwachten wat de bank me te zeggen heeft.

Bedankt in ieder geval!

LindaYa
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2013 21:20

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door LindaYa »

2 maanden geleden werden wij aangesproken door een van de werknemers van voordelengids. We hadden duidelijk gezegd dat we enkel informatie wilden en zij verzekerde ons dat het helemaal niet vastgesteld was en dat wij het ALTIJD via mail konden annuleren. Eens thuis aangekomen hebben we direct een mailtje gestuurd. ‘Je moet het schriftelijk annuleren, binnen de 8 dagen’ werd ons dan als antwoord gegeven. Dit vinden wij dan wel heel raar dat er eerst gezegd word dat het via email kan en erna schriftelijk en ook werd er niets over die opzegtermijn gezegd. We hadden het dan toch schriftelijk geannuleerd binnen de 8 dagen. Dachten dat het in orde was maar weken later kregen we de pasjes thuis en bij onze bank stonden we onder de 0. Bijna 100 euro dan nog wel in tegenstelling tot wat er ons verteld werd. En we wilden enkel informatie geen abonnement?? We hebben verschillende keren contact opgenomen en er werd mij gezegd dat ze niks ontvangen hebben en dat we het bewijsje moet opsturen maar die had ik helemaal niet bijgehouden omdat ik niet wist dat ze niet te vertrouwen zijn. ik ben dan nog eens razend langs geweest en heb duidelijk gezegd dat we die abonnement (die we zelfs niet wilde) wilden stopzetten. Ze zeiden dat ze niets konden doen als we dat bewijsje niet hebben... de informatie klopte helemaal niet. Ze hebben ons verleid met de winkels zoals zara, h&m waardoor we voor meer informatie vroegen en zij wilde ons gegevens, ze zei niets over een vaststelling van een contract van meer dan 1 jaar.
We zijn maar studenten en hebben gehoord dat ze eigenlijk geen studenten mogen inschrijven, klopt dat? We zijn naar de politiebureau uiteindelijk opgestapt en die verwezen om zo snel mogelijk juridische stappen te nemen. Maar we zullen het niet zo makkelijk hebben en dus vragen we ons af of er meer mensen [ervaring hebben met] [Ongefundeerde beweringen aangepast door de Moderator] die voordelengids. Want met hoe meer we zijn hoe een grotere kans we hebben om de rechtszaak te winnen.We willen die bedrijf echt buitenspel zetten. Wie doet er mee? laat snel iets weten...
Laatst gewijzigd door Radar op 24 jun 2014 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen aangepast

Marcarns
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2013 10:49

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Marcarns »

Wij krijgen een rekening van de Voordelengids, er schijnt iemand de naam van onze dochter gebruikt te hebben . Haar naam klopt niet haar mobiele nr. klopt niet haar mail adres klopt niet haar handtekening klopt niet. En toch blijft de voordelengids aanmaningen sturen. En dreigen ze met incasso kosten.
Ze vragen ons nu om een kopie van haar id op te sturen maar dat doei k maar eens niet.
Op de dag dat het contract getekende is was onze dochter niet in de stad. Dit was een zondag en de winkels waren dicht. Ze heeft met niemand gesproken en er staan nog een naam op van een ander meisje dat ze niet eens kent!
Wat kunnen we hier nu aan doen? Ik heb geen zin aan incasso bureau,s en of Deurwaarders.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als je in je recht staat, maakt een incassobureau of deurwaarder niets uit, daar wordt de situatie niet anders van.
Niet teveel kosten aan besteden, correspondentie via mail laten verlopen en blijven volhouden dat jouw dochter geen contract heeft afgesloten, dat gegevens op het contract niet overeen komen met de gegevens van je dochter. Dat kun je, mocht het er van komen, ook een incassobureau laten weten.

Supermaris
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2013 18:14

Re: Voordelengids.eu

Ongelezen bericht door Supermaris »

Ik ben dus niet de enige die last heeft van voordelengids.
Ik ben ook in de mooie praatjes gestonken van de verkoopster en een jaar eigenlijk geen gebruik gemaakt van de pas dus besloot ik hem dit jaar aftezeggen.

Ik was te laat en kon er niet meer vanaf komen. Terwijl mijn pas pas over twee maanden zou verlopen hadden ze wel al het hele bedrag afgeschreven. Ik heb het proberen terug te halen ( zonder succes helaas ). Uiteinderlijk naar veel mail verkeer heb ik een overeenkomst af kunnen sluiten.
De tweede pas zou direct worden geannuleerd en ik zou iig 30 euro terug gestort krijgen en de andere pas kon ik na drie maanden afzeggen en zou ik daarvan nog een klein deel teruggestort krijgen.
Na twee maanden wacht ik nog steeds op het geld en heb nog steeds niet van voordelengids vernomen.

Helaas is bij mijn vriendin op wiens naam de tweede pas stond ook het hele bedraf afgeschreven.
Wie ze niet af kan zetten omdat haar handtekening er op staat. Zij heeft NOOIT deze handtekening voor hun gezet. En ook zij wilt dit abbonement niet.

Erg vervelend dit gezeur en het gemail over en weer want ze dreigen alleen maar met deurwaarders en incassobureau's.

Gesloten