LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GGN Incasso rekening na 8 maanden

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
dsje
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2009 10:58

GGN Incasso rekening na 8 maanden

Ongelezen bericht door dsje »

Ik had vorig jaar een bedrag open staan bij GGN Incasso (Mastrigt & Partners). Dit heb ik voldaan, telefonisch alles in orde, maar de volgende maand was er weer een rekening. Dit bleek rente te zijn.

Nu 8 maanden later krijg ik ineens een rekening in de bus van 400 euro, deurwaarderskosten. Ze hebben een 1 of ander onderzoek gedaan en blijkbaar kwam dit bedrag nog naar boven. Maar geen normale brief, eerder een dreigbrief dat ze anders een loonbeslag gaan leggen.

Heel raar, want ik vraag me af hoe het mogelijk is dat het beginbedrag meerdere malen gewijzigd is. Ik heb een specificatie opgevraagd van al mijn betalingen, rentes en andere kosten, maar zijn er mensen die iets mee hebben gekregen van dit zogenaamde onderzoek, want GNN negeerde mijn vraag meerdere malen.

Het dossier is trouwens al 8 maanden gesloten bij de geldeiser.

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: GGN Incasso rekening na 8 maanden

Ongelezen bericht door mar42 »

Ik zou dan eerst vragen als ik jou was waar zij dat op baseren die € 400,00. En heb je een bevestigingsbrief dat het dossier is gesloten, of is dit telefonisch medegedeeld??

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: GGN Incasso rekening na 8 maanden

Ongelezen bericht door snepke »

En deurwaarderskosten ,is er dan een dagvaarding geweest.Een incassobureau dat deurwaarderskosten in rekening brengt.En zonder vonnis mogen ze geen loonbeslag doen.EN het dossier is bij de geldeiser gesloten,dan mogen ze toch geen geld meer eisen

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: GGN Incasso rekening na 8 maanden

Ongelezen bericht door rene117 »

als er geen uit spraak is gewwest hebben zij pech het gaat op lindorf lijken

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: GGN Incasso rekening na 8 maanden

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Het dossier is trouwens al 8 maanden gesloten bij de geldeiser.
Dit is dus niet waar ,want GGN is de eisende partij, en heeft blijkbaar het dossier niet gesloten. Dat de oorspronkelijke schuldeiser niks meer heeft openstaan is niet relevant.

Enfin, wat snepke zegt is correct, loonbeslag kan (bijna) alleen na een vonnis van de rechtbank.

Verstandig is om een aangetekende brief aan GGN te sturen waarin je de vordering betwist en verzoekt om (bewijs)materiaal die aantonen dat de vordering terecht is.

Zet erbij dat je in het geval er geen onderliggende documenten worden verstuurd je niet meer zal reageren op aanmaningen, en aanneemt dat de vordering onterecht is gesteld

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: GGN Incasso rekening na 8 maanden

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Ik had vorig jaar een bedrag open staan bij GGN Incasso (Mastrigt & Partners). Dit heb ik voldaan, telefonisch alles in orde, maar de volgende maand was er weer een rekening. Dit bleek rente te zijn.


Aan wie heb je het openstaande bedrag betaald, aan GGN Mastrigt & Partners of aan het bedrijf dat de schuld uit handen aan GGN heeft gegeven? Trouwens, GGN is een incasso EN gerechtsdeurwaardersorganisatie, is er al sprake van een vonnis van de kantonrechter??

dsje
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 apr 2009 10:58

Re: GGN Incasso rekening na 8 maanden

Ongelezen bericht door dsje »

Ter info: ik heb altijd de betalingen via GGN gedaan, om misverstanden te voorkomen.

Ik heb inmiddels brieven verzonden, met de vraag om bewijsmateriaal, maar ik krijg gewoon geen reactie van GGN :? . Als ik ze bel vertellen ze mij simpelweg dat ze mij geen informatie (bewijs) mogen verstrekken.

Begreep wel van mijn werkgever dat ze informatie op hebben gevraagd over mijn inkomen e.d.

Moet zeggen dat ik geen risico wil lopen op een loonbeslag voor 400E. Want ik kan het best betalen, maar ik wil weten wat het is! Dus misschien betaal ik het maar gewoon. :(

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: GGN Incasso rekening na 8 maanden

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Voordat je zoveel gaat betalen...

Wie eist, bewijst.
Als zij geen bewijs WILLEN overleggen - is er iets aan de hand, dan verbergt men wat.
dat ze mij geen informatie (bewijs) mogen verstrekken.
Dus, als ik jou nu een brief stuur, dat je mij 200 euro moet betalen - maar dat ik je geen bewijs mag geven, ga je dit ook betalen?

Dus, investeer 8 euro in een aangetekend schrijven, en weiger verder alle telefonische communicatie. Bewaar (kopieeen van) alles - want als jij betaald hebt, en je hebt bevestiging van dossier gesloten - zijn ze fout bezig.

Eventueel zou je bij juridisch loket om hulp kunnen vragen, of een brief (laten) opstellen.

ArjenM
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 nov 2009 18:46

Re: GGN Incasso rekening na 8 maanden

Ongelezen bericht door ArjenM »

dsje schreef:Dus misschien betaal ik het maar gewoon. :(

En dat is nou precies waar ze op hopen...
Niet doen!

Zoals al gemeld door anderen er moet een gerechterlijke uitspraak zijn voor loonbeslag en dan dien je hiervan post te hebben gekregen van de rechtbank.
Heb je dat niet dan zou ik niet toegeven...

Snip80
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:55

Re: GGN Incasso rekening na 8 maanden

Ongelezen bericht door Snip80 »

Als je nog een bedrag moet betalen dan zou ik de stukken opvragen.

Alvorens informatie te mogen opvragen bij een werkgever moet er een vonnis/dwangbevel zijn en dit moet ook zijn betekend. Hierna mag er pas tot loonbeslag worden overgegaan. Advies: kijk je administratie eens na. De betekening wordt door een deurwaarder uitgebracht per exploot. Dit moet je dus hebben gehad. Hierin staat ook een bedrag vermeld wat betaald moet worden met hierachter een kopie van het vonnis waarin dit ook staat vermeld.

Een kopie van deze betekening moet je gewoon kunnen opvragen en ook een opgave van het openstaande bedrag met specificatie van betalingen die zijn gedaan. Natuurlijk kun je ook zelf je eigen bankafschriften nakijken om te zien wat je betaald hebt.

De deurwaarder stuurt dit normaal gesproken per post gewoon op naar je huisadres. Een identiteitsbewijs is hiervoor niet vereist! De deurwaarder kan namelijk in het bevolkingsregister nagaan waar je staat ingeschreven en daar de spullen naartoe sturen. Je kunt ook naar het kantoor gaan en aan de balie een kopie vragen.

Snip80
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 nov 2009 13:55

Re: GGN Incasso rekening na 8 maanden

Ongelezen bericht door Snip80 »

ArjenM schreef:
dsje schreef:Dus misschien betaal ik het maar gewoon. :(

En dat is nou precies waar ze op hopen...
Niet doen!

Zoals al gemeld door anderen er moet een gerechterlijke uitspraak zijn voor loonbeslag en dan dien je hiervan post te hebben gekregen van de rechtbank.
Heb je dat niet dan zou ik niet toegeven...
Dit is niet correct. Je krijgt de gerechtelijke uitspraak van de deurwaarder en niet van de rechtbank en ook niet per post maar per exploot!

Thirteenthfloor
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2009 12:32
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: GGN Incasso rekening na 8 maanden

Ongelezen bericht door Thirteenthfloor »

Wil hier nog even iets aan toevoegen.

Het is zelfs zo dat als je bijvoorbeeld een emailbericht+bijlage naar adminzm@,
dit is een emailadres wat bij hun op de brieven staat, er wordt mede gedeelt dat het niet is aangekomen. Je kan het 2 tot 5 keer doen, wat wij dus ook hebben gedaan, toch krijg je steeds het zelfde antwoord: Niets ontvangen. Stuur je een berichtje naar admin@, ook een adres van GGN Mastrigt, en je vraagt of adminzm@ wel bereikbaar is. Dan krijg je een berichtje terug dat het goed werkt.
Dit is toch een zeer kwalijk probleem. Zeker als men duidelijkheid wilt over een zaak.

Let dus op.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: GGN Incasso rekening na 8 maanden

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

@ dsje: heb je hier ooit nog duidelijkheid over gekregen? Is een en ander inmiddels opgelost?

Gesloten