Pagina 1 van 1

redcoon

Geplaatst: 04 aug 2009 16:25
door 0148644
Hallo allemaal,

Ik heb een klacht en direct een vraag over de gang van zaken bij webwinkel redcoon. Ik was op zoek naar een nieuwe lcd tv voor in de woonkamer en vondt een goede aanbieding op de site van redcoon.nl. Het gaat in deze kwestie om een samsung lcd tv met het typenummer le37b651. In de advertentie wordt gezegd dat het toestel in bezit is van een zogenaamde CI+ DVB-C tuner. Met deze tuner is het mogelijk om in de toekomst gebruik te gaan maken van de cam modules die ziggo eind volgende maand(of wordt het weer uitgesteld?, ander onderwerp) uit zal gaan brengen. In de advertentie stond dus expliciet vermeld dat deze tuner aanwezig is. Maar nadat Ziggo de levertijd van de cam modules alweer heeft uitgesteld, en ik de tuner dus nog niet heb kunnen testen, heb ik na wat onderzoek online ontdekt dat het toestel met het typenr le37b651T3W helemaal geen CI+ tuner aan boord heeft.

Ik heb nu al meerdere keren via de online chat functie die redcoon op hun site aanbied gesproken met mensen van redcoon, maar telkens wordt ik afgewimpeld met de qoute: Dat ziggo geen CI ondersteunt is niet de fout van ons of het toestel, maar dat ligt aan Ziggo.

Hier gaat het dus helemaal niet om, het toestel komt niet overeen met het product woorvoor geadverteerd werdt.
Wat zijn mijn mogelijkheden? aangezien ik dit toestel gekocht heb zodat ik niet meer met een extra stroomvreter in huis zit, en erger nog een tweede afstandsbediening.

Mvg

Re: redcoon

Geplaatst: 04 aug 2009 16:50
door kapotte_stofzuiger
Het verhaal komt verwarrend over, mogelijk ook voor de RedCoon medewerker.

Wat Ziggo doet of niet doet, is voor RedCoon niet relevant. Mocht de TV inderdaad geen CI+ tuner bevatten, terwijl dat wel op de website van RedCoon wordt beschreven, lijkt me dat een legitieme reden de koop te ontbinden.

Re: redcoon

Geplaatst: 04 aug 2009 17:28
door 0148644
Ok, ik zal proberen om het een betje te verduidelijken.
Tot nu toe hebben de meeste nieuwe lcd/plasma tv's een ingebouwde decoder/tner met de volgende standaard: DVB-C CI
Ziggo heeft nooit officieel het gebruik van een CAM module(een module waar je de ziggo smartcard insteekt en die samen in het DVB slot van de tv gaan)ondersteunt. Alhoewel het wel werkte met de zogenaamde alphacrypt cam module, je had dan beeld en geluid, maar geen ondersteuning van ziggo als iets niet werkte.
Ziggo komt binnenkort zelf met hun eigen CI+ CAM modules en dan is deze vorm van digitale tv kijken dus wel ondersteund. Het gaat dus om de plus.

Op de site van hdtv nieuws staat dus dat er een CI+ module aanwezig is, dit is dus afhankelijk van het typenummer dat je krijgt toegestuurd:
LE37B651T3W----> zonder CI+
Le37B651T3P----> met CI+

Ik heb dus de W versie toegestuurd gekregen, hiermee kan ik dus geen gebruik maken van de officiele ziggo cam module.

Nu zeggen jullie vast, je kunt dan toch zo'n alphacrypt kopen, maar dit is niet ondersteunt, en de geruchten gaan dat deze nadat de ziggo cam is geintroduceerd niet lang meer zullen werken, zo'n kaart kost nu ongeveer 100 euro, het zou jammer zijn als hij het over een half jaar niet meer doet.

Dat is ook niet mijn punt, ik heb iets gekocht dat niet voldoet aan de omschrijving.

Mvg

Re: redcoon

Geplaatst: 05 aug 2009 22:15
door 0148644
Ok kleine update, heb vanochtend een mail gestuurd nadat ik een en ander opgezocht heb betreffende verplichtingen van de verkopende partij bij het doen van een aankoop(consumentenkoop). En ben vandaag een paar keer gebeld door een medewerker van redcoon. Ik kon helaas de telefoon niet aannemen en hij zaal morgen weer contact op gaan nemen.
Ben benieuwd wat er uit dat gesprek gaat komen, en hoe de mensen bij redcoon omgaan met de situatie(kans).

Tot mijn verbazing zag ik vandaag wel dat de specificaties die bij de verschillende samsung modellen staan allemaal zijn gewijzigd. Er staat nu niets meer vermeld over de aanwezigheid van de CI+ module.

Die reactie is in ieder geval snel.

MVG

Re: redcoon

Geplaatst: 06 aug 2009 12:16
door 0148644
Net gebeld door medewerker van redcoon, hij zei dat ze het erg vervelend vonden wat er was gebeurd. Aangezien ze op dit moment geen toestel kunnen leveren waarin de ci+ tuner aanwezig is, bieden ze aan om het toestel kostenloos op te komen halen en het geldbedrag terug te storten.

Goed werk Redcoon!!

Kan deze weer op slot.