Update: Ongevraagde reclame SMS van T-mobile
Geplaatst: 04 aug 2009 18:10
Tijdens mijn vakantie in het buitenland kreeg ik een sms van T-mobile. Hierin staat, ik citeer:
"Benieuwd naar het weer van vandaag? Via http://buienradar.mobi heeft u de actuele weersituatie direct op uw mobiel.
Groeten T-mobile. (kosten in NL: E1 per MB)."
Mijn eerste gedachte: "Hoe boos wilt T-mobile haar klanten hebben door een reclame sms te sturen!". Ik heb dus de OPTA
aangeschreven. Zij zeggen dat het versturen van spam aan privépersonen is verboden in Nederland.
Met deze boodschap van OPTA belde ik de T-mobile klanten service. De begripvolle vrouw zei dat het een sms-dienst is.
Dat je die sms alleen krijgt, als je ervoor hebt aangemeld. Je kan ervan afmelden door 'WEER UIT' te smsen.
Maar ik heb mij daarvoor nooit aangemeld! De boodschap van de sms ziet er ook niet bepaald sms-diensterig uit.
Ik vind dit een beetje raar.
Dus heb ik de OPTA maar weer gebeld. Hier kreeg ik het advies om de aanmeld datum met de kosten zwart op wit te eisen.
Ik dus weer bellen met T-mobile. Ik kreeg een nog begripvollere vrouw aan de lijn. Zij vond het ook apart. Ze rade mij aan
om via smsafmelden.info mij alsnog proberen af te melden. Zij zou er een notitie van maken en dit met spoed doorsturen
naar de des betreffende afdeling. Op mijn vraag wanneer ik een reactie krijg durfde ze geen antwoord te geven. Er was weer
een storing geweest dus kon wat langer duren dan normaal. Mijn ervaring met T-mobile en storingen is dat je kan wachten
tot je een ons weegt. Ik wacht het dus maar af...
"Benieuwd naar het weer van vandaag? Via http://buienradar.mobi heeft u de actuele weersituatie direct op uw mobiel.
Groeten T-mobile. (kosten in NL: E1 per MB)."
Mijn eerste gedachte: "Hoe boos wilt T-mobile haar klanten hebben door een reclame sms te sturen!". Ik heb dus de OPTA
aangeschreven. Zij zeggen dat het versturen van spam aan privépersonen is verboden in Nederland.
Met deze boodschap van OPTA belde ik de T-mobile klanten service. De begripvolle vrouw zei dat het een sms-dienst is.
Dat je die sms alleen krijgt, als je ervoor hebt aangemeld. Je kan ervan afmelden door 'WEER UIT' te smsen.
Maar ik heb mij daarvoor nooit aangemeld! De boodschap van de sms ziet er ook niet bepaald sms-diensterig uit.
Ik vind dit een beetje raar.
Dus heb ik de OPTA maar weer gebeld. Hier kreeg ik het advies om de aanmeld datum met de kosten zwart op wit te eisen.
Ik dus weer bellen met T-mobile. Ik kreeg een nog begripvollere vrouw aan de lijn. Zij vond het ook apart. Ze rade mij aan
om via smsafmelden.info mij alsnog proberen af te melden. Zij zou er een notitie van maken en dit met spoed doorsturen
naar de des betreffende afdeling. Op mijn vraag wanneer ik een reactie krijg durfde ze geen antwoord te geven. Er was weer
een storing geweest dus kon wat langer duren dan normaal. Mijn ervaring met T-mobile en storingen is dat je kan wachten
tot je een ons weegt. Ik wacht het dus maar af...