Pagina 1 van 1

Pakket 200 euro verdwenen bij TNT !

Geplaatst: 06 aug 2009 22:28
door grumpie
Nooit hebben we geweten dat een standaardpakketje niet meer verzekerd is. Sinds wanneer dat veranderd is weet ik niet, maar wel dat er ook aansprakelijkheid zat bij de TNT.. Het ergste is dat men er bij het postkantoor niet op gewezen heeft. We zenden iets ter waarde van een paar 100 euro terug naar een webwinkel terug. Er wordt niks gevraad,alleen gewogen, aangenomen, dat het om waarde ging hebben ze wel gezien. en de track en tracebon meegekregen. Nu is dit altijd zo gegaan en nooit wat aan de hand geweest, maar nooit had het deze waarde. Toch bekruipt mij een vreemd onderbuikgevoel dat pakket is verdwenen. Hij is niet bezorgd, maar ligt al weken ergens in een tussentraject als zijnde verdwenen en niet traceerbaar. Juist en heel toevallig een duur pakket ter waarde van een paar 100 euro (bon op doos)en omdat het dus niet wetende dat het niet verzekerd is weg is pech, ook al zou het een medewerker van hun gestolen hebben of meer rampsenario welke ik kan bedenken na alles gelezen te hebben...IK BEN VERANTWOORDELIJK EN TNT NIET oordeelt men nu dus. Ik betaal voor een dienst en als medewerkers er dus op los stelen en verduisteren of weet ik veel jammer dan.

Dat is toch de omgekeerde wereld en vraag na veel op www gelezen en gezocht te hebben en de vreselijkste verhalen nu te lezen over alles wat verdwijnt bij de tnt of dit zomaar kan. Voor een euro meer was ik verzekerd, dan kan het voor de TNT wel uit :evil: Ik ga mij afvragen of men expres dit nalaat te zeggen. En dat door verkeerd willende medewerkers misschien hier misbruik van gemaakt wordt. dat is gemakkelijk. Tnt hoeft immers geen schade te betalen Ik ga stappen ondernemen , dit is niet normaal meer. Als ik een taart bestel bij de bakker en die is mislukt zegt men toch ook niet van toch betalen en maar opeten. Ik heb betaald voor een dienst en vind hun ook verantwoordelijk, ook voor het vermelden als men meteen al zien dat het niet om een pakketje van een paar euro gaat van dit is niet verzekerd. Je kunt immers niet alles weten.

Re: Pakket 200 euro verdwenen bij TNT !

Geplaatst: 06 aug 2009 23:48
door trappist
TNT is niet meer wat het vroeger was.
gisteren nog werd hier een briefje in de bus gestopt: u was niet thuis, een zending uit hong kong waarvoor getekend moet worden, adres: je gelooft het niet, een straat 500 meter hiervandaan, huisnummer klopte wel.
Twee weken geleden bestelde ik een computeronderdeel van 65 euro, moest ook tweemaal door de webshop verzonden worden voor het hier aankwam. diep triest, maar weinig aan te doen, ze moeten bezuinigen...

Re: Pakket 200 euro verdwenen bij TNT !

Geplaatst: 16 aug 2009 08:15
door RobbieS.
Ik heb een kleine webwinkel, en sinds twee verdwenen pakketten verzend ik nu alles aangetekend, dan is je zending automatisch verzekerd.

Na een klacht ingediend te hebben bij TNT, kreeg ik wel een vervangende pakketzegel, maar het pakket?.....verdwenen. Je kunt via tracktrace het pakket volgen, en het is tot in het distibutiecentrum te volgen en dan verdwijnt het. Zijn er dan medewerkers van de TNT die denken dat ze een pakket thuis kunnen gebruiken?

Tevens loopt de bezorgsnelheid ook terug, laatst op vrijdag een pakket aangeboden, bezorging volgde woensdag, wat normaal op maandag bezorgd had moeten worden.

Waarom nog met tnt verzenden? Het is makkelijk, het postkantoor is binnen een straal van 500 meter. Ook voor de ontvanger is het handiger, want bij twee keer niet thuis, ligt het pakket op het dichtsbijzijnde postkantoor, waar het afgehaald kan worden.