Pagina 1 van 1

Leemans Woerden en hun service

Geplaatst: 08 aug 2009 12:10
door Steef&Liz
Drie weken geleden heb ik een paar schoenen gekocht bij Leemans schoenen in Woerden. Een goede deal in de uitverkoop... dacht ik. Na drie dagen liet de zool aan de voorkant van de schoen los en binnen 2,5 week lieten de hakken los. Niet leuk, maar het kan altijd gebeuren. Ik terug met de aankoopbon en de schoenen.
"Ik zie het al" zei de dame in de winkel. "Met het autorijden of op kantoor beweeg je de hak en daarom zijn ze stuk". "en ja, het zijn goedkope schoenen". Voor de duidelijkheid, de schoenen kostte 40 euro. Niet extreem duur, maar om na drie weken uit elkaar te vallen...
Ze kon er niets aan doen, maar we mochten ermee naar een schoenenwinkel en dan de kosten verhalen.
Wij naar een schoenen reparatiewinkel, maar die gaven aan dat de zool alleen provisorisch gemaakt kon worden. Terug naar Leemans...
Zelfde verhaal op een geirriteerde toon, foutief gebruik van mijn kant en van goedkope schoenen mag je niet veel verwachten. Probeer het maar bij een andere schoenmaker.

Om kort te zijn. Een service van Jan lik me vestje. 40 euro kostende schoenen die na 3 weken volledig uit elkaar vallen is van de gekken.

Mijn advies, mijdt deze winkel!

Re: Leemans Woerden en hun service

Geplaatst: 07 sep 2009 10:02
door cat0
Wat herkenbaar.
Een paar weken geleden kocht ik ook in de uitverkoop een paar schoenen bij leemans in Nieuw-Vennep.
Geen dure schoenen, maar dat moet niets uitmaken, lijkt mij.
De schoenen zaten lekker, dus na een paar dagen heb ik de bon weggegooid. Na een week merkte ik op dat de onderkant helemaal aan het verslijten is. De gaten vallen er in. Wat blijkt, een fabrieksfout.
Dus ben ik terug gegaan naar de winkel. De verkoopster herkende de schoenen en zag dat het idd. een fabrieksfout was.
Toch kon ze niks voor me doen omdat ik de bon had weggegooid.
Dat ik geen geld terug krijg, begrijp ik. En dat ik ook geen nieuwe paar schoenen mag uitkiezen voor dezelfde prijs begrijp ik ook. Ik heb immers geen bon meer.
Maar uit coulance had ik verwacht dat ik bv. korting zou krijgen op een nieuwe paar schoenen. Of wat dan ook. Maar echt helemaal niks.
Dus ik koop NOOIT meer schoenen bij Leemans.

Re: Leemans Woerden en hun service

Geplaatst: 07 sep 2009 23:30
door BBCS
Dus ik koop NOOIT meer schoenen bij Leemans.
Omdat jij de bon hebt weggegooid koop je nooit meer bij Leemans?
Vreemde conclusie.

Jij straft dus Leemans, omdat ze netjes aan de regels hebben gehouden?
Die coulance is een extra die Leemans vrij is om te geven of niet, dat kun jij als koper nooit afdwingen, zeker niet omdat jij zelf de aankoopbon hebt weggegooit!

Dit vind ik echt zeer brutaal.

Het oordeel:

[ ] Geschikt.
[X] Ongeschikt.

Re: Leemans Woerden en hun service

Geplaatst: 08 sep 2009 00:23
door alfatrion
Wacht even: de winkelier is vrij om al dan niet coulance te geven, maar als de consument gebruikt maakt om van haar vrijheid om niet te kopen bij een winkel is die opeens brutaal?

Re: Leemans Woerden en hun service

Geplaatst: 08 sep 2009 00:43
door BBCS
maar als de consument gebruikt maakt om van haar vrijheid om niet te kopen bij een winkel is die opeens brutaal?
Maar als die vrijheid van om niet te kopen bij een winkel, als reden heeft dat die winkelier geen coulance geeft omdat de klant op dat moment er geen recht op heeft, dan vind ik dat inderdaad brutaal.

Komt hier op neer:
Doordat de klant zelf de aankoopbon heeft weggegooit, moet de winkelier maar naar de kassa grijpen en korting geven, omdat de klant de boel zelf heeft weggegooid?

Dus de winkelier moet maar uit naam van de klantvriendelijkheid altijd maar korting geven?

Re: Leemans Woerden en hun service

Geplaatst: 08 sep 2009 00:57
door alfatrion
De klant heeft er wel recht op, maar kan dat alleen niet meer bewijzen.

En hoe dan ook: dat anderen moeten doen wat jij wilt op straffe van een berisping is minstens net zo brutaal. Er is niets illegaal of zelfs maar onrechtmatigs aan het niet kopen bij een winkel om wat voor reden dan ook.

Re: Leemans Woerden en hun service

Geplaatst: 08 sep 2009 07:56
door jor
BBCS schreef:
Dus ik koop NOOIT meer schoenen bij Leemans.


Jij straft dus Leemans, omdat ze netjes aan de regels hebben gehouden?
Die coulance is een extra die Leemans vrij is om te geven of niet, dat kun jij als koper nooit afdwingen, zeker niet omdat jij zelf de aankoopbon hebt weggegooit!

Dit vind ik echt zeer brutaal.

Het oordeel:

[ ] Geschikt.
[X] Ongeschikt.BBCS
Jou mening beginnen steeds minder bezoekers serieus te nemen. Natuurlijk staat het Leemans vrij om zo te reageren op de 3 weken oude aankoop, zo staat het dan ook mij of een andere klant vrij om vervolgens lekker ergens anders de aankopen te doen waar misschien wel een stukje extra service word gegeven. Heeft alleen in jou beperkte visie met brutaliteit te maken.

Re: Leemans Woerden en hun service

Geplaatst: 08 sep 2009 09:10
door BBCS
Hoe ik het zelf gedaan zou hebben?

De klant had gewoon kosteloos een nieuw paar schoenen gekregen.
Ook ik kom wel eens tegen dat de klanten de bon kwijt zijn.
Geen probleem, print ik die toch gewoon opnieuw uit.

Re: Leemans Woerden en hun service

Geplaatst: 08 okt 2009 10:47
door cat0
Ik brutaal?! Dat zal best zo zijn. Maar iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
Het zou fijn zijn om iedereen in z'n waarde te laten.
En ik neem aan dat ik alle recht heb om niet meer bij Leemans te kopen.
En ik blijf erbij dat als het een fabrieksfout is, dat ik daar niks aan kan doen.
Maar, inmiddels heb ik de bon gevonden hoor.
Uiteraard ben ik met de bon naar Leemans gegaan.
Er werd binnen 1 minuut een bon gemaakt. Er werd alleen op de bon mijn naam, tel.nr. en een nummer opgezet. Verder niks. Mijn verhaal werd er niet bijgezet.
Ik wordt binnen 10 werkdagen teruggebeld door het hoofdkantoor, dus afwachten maar.

Re: Leemans Woerden en hun service

Geplaatst: 15 okt 2009 21:02
door Bert Paardeslager
inderdaad onzin om als je als consument je bonnetje kwijt bent en de winkel dan geen service wil/kan verlenen, meteen op te gaan roepen om deze winkel te mijden. Je schrijft er ook niet bij hoe dat gesprek gegaan is. Wellicht onder minder prettige omstandigheden of wellicht had de verkoopster hoofdpijn of juist uzelf. Allerlei factoren kunnen ertoe hebben bijgedragen dat beide partijen hun hakken in het zand hebben gezet, maar nogmaals om een winkel te straffen door dit soort verhalen op internet te zetten, gaat mij ook iets te ver. Je hebt geen idee wat voor impact dat kan hebben en ook niet hoelang.

Re: Leemans Woerden en hun service

Geplaatst: 19 okt 2009 17:12
door cat0
Het vervolg.
Na 10 werkdagen had ik nog niks gehoord, ondanks dat dat wel was afgesproken. Dus heb ik zelf maar even gebeld. Ze moest het uitzoeken en na een paar uur werd ik teruggebeld.
Ik kan m'n schoenen terug komen halen. En verder...... NIKS.
Het wordt niet vergoed. Geen geld terug, geen tegoedbon. Echt helemaal niks.
En waarom? Ze doen er niks aan. Punt. Daar kan ik het mee doen.
En echt, het is zeker weten een fabrieksfout. Ik heb mijn schoenen aan meerdere mensen laten zien en allemaal zeggen ze dat het een fabrieksfout is.

Na navraag te hebben gedaan blijkt dat ik er niks tegen kan doen.Mag ik dan nu wel asjeblieft zeggen dat ik NOOIT meer schoenen bij Leemans schoenen koop?!

Re: Leemans Woerden en hun service

Geplaatst: 19 okt 2009 19:17
door Abarth
Volgens mij heeft u een ondeugdelijk produkt gekocht en heeft u recht op gratis herstel of vervanging.

U kunt tips nalezen en een voorbeeld brief downloaden op consuwijzer.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... tietermijn

Re: Leemans Woerden en hun service

Geplaatst: 20 okt 2009 08:53
door cat0
Hallo
Bedankt voor uw reactie.
Ik ben het helemaaal met u eens. Helaas werkt het in de praktijd anders.
Bij navraag te hebben gedaan bij mijn rechtsbijstand bleek dat je met aankoop van schoenen erg zwak staat als consument.

Re: Leemans Woerden en hun service

Geplaatst: 15 nov 2009 19:47
door joju
cat0 schreef:Het vervolg.
Na 10 werkdagen had ik nog niks gehoord, ondanks dat dat wel was afgesproken. Dus heb ik zelf maar even gebeld. Ze moest het uitzoeken en na een paar uur werd ik teruggebeld.
Ik kan m'n schoenen terug komen halen. En verder...... NIKS.
Het wordt niet vergoed. Geen geld terug, geen tegoedbon. Echt helemaal niks.
En waarom? Ze doen er niks aan. Punt. Daar kan ik het mee doen.
En echt, het is zeker weten een fabrieksfout. Ik heb mijn schoenen aan meerdere mensen laten zien en allemaal zeggen ze dat het een fabrieksfout is.

Na navraag te hebben gedaan blijkt dat ik er niks tegen kan doen.Mag ik dan nu wel asjeblieft zeggen dat ik NOOIT meer schoenen bij Leemans schoenen koop?!
Zijn de deskundige die U de schoenen heeft laten zien, sherry vriendjes? Mevrouw een schoen van 19,95 of 119,95 kennen geen enkel kwaliteitsverschil, het verschil zijn de gebtuikte materialen. Bij een productiefout neemt de winkelier dat maar al te graag terug, dan heeft de hele productie dezelfde klacht.

Re: Leemans Woerden en hun service

Geplaatst: 10 dec 2009 11:35
door cat0
Sorry, maar ik begrijp niet goed wat "mijn sherry vriendjes" ermee te maken hebben. Maar goed, ik heb de schoenen aan familie, vrienden en kennissen laten zien, waarbij de een schoenen koopt bij de schoenenreus en de ander bij van dalen.

De fabrieksfout van mijn schoenen is dat de zool voor maat 38 is en de schoen zelf maat 39. Wat het gevolg is, is dat de schoen over de zool heen gaat tijdens het lopen, waardoor de schoen slijt. Dit lijkt mij toch echt een fabrieksfout.

Dat sommige winkels de schoenen terug nemen bij een productiefout is idd. waar.
Vorige week ben ik teruggegaan naar de schoenenzaak van haren, waar ik 1 1/2 maand geleden schoenen had gekocht voor m'n dochtertje.
Er zaten gaten in haar zool. Ze bekeken de schoen en ze concludeerde dat het een productiefout was. M'n dochtertje mocht meteen voor het zelfde bedrag nieuwe schoenen uitzoeken.
Dat noem ik nog eens service.

Re: Leemans Woerden en hun service

Geplaatst: 10 dec 2009 12:08
door Consument1961
Nou als een zool voor de schacht maat 39 gebruikt is, kunt U dat wel zien maar nooit merken in de zin van gaan schuiven!! Zool en upper zijn op elkaar gelijmd en vervolgens onder druk en hitte moet dit vast zitten. Schuiven is dus niet mogelijk, wel kunt U hinder ondervinden. Dat Leemans U niet serieus neemt is me overigens ook duidelijk, U koopt bij Leemans en niet bij de fabrikant!! Zij zouden voor U dus ook een oplossing moeten zoeken, en dat doen ze blijkbaar niet, U mag en kunt echt op U strepen gaan staan. Service met een grote S is blijkbaar geen normaal verschijnsel. En ik had reeds geschreven dat het niet uitmaakt of de schoen 19 of 199 euro kost, fout is fout!