Pagina 1 van 1

Positief over KLM

Geplaatst: 08 aug 2009 21:08
door jw1978
Meestal zetten we alleen negatieve ervaringen neer op een forum maar ik wil ook graag iets positiefs kwijt, in dit geval over KLM.
Vorige maand zijn wij naar San Francisco gevlogen, de bedoeling was vanaf Brussel naar Amsterdam met de cityhopper en van Amsterdam naar SFO met de 747. Helaas was de vlucht van BRU naar AMS geschrapt. We hadden de keus om overgeboekt te worden op een andere vlucht of met de trein naar AMS. (Brussel is voor ons een stuk dichterbij, vandaar dat wij normaal altijd vanaf Brussel vliegen en dit was nog goedkoper ook)Wij hebben ervoor gekozen om met de trein naar AMS te reizen. De treinkaartjes 1e klas hebben ze keurig netjes terug betaald zonder moeilijk te doen en ook kregen wij 250 euro per persoon terug voor het ongemak. (je kon kiezen: 250 euro per persoon kas of 350 euro per persoon aan een vliegticket wat een jaar geldig is) Wij vinden dit super netjes en klasse, zeker omdat ze er zelf mee af kwamen, wij wisten van niks, het was dat we alleen even belden om de treinkaartjes te declareren.
Ook vonden we de service aan boord prima en erg vriendelijk personeel! De volgende keer vliegen wij zeker weer met KLM.

Re: Positief over KLM

Geplaatst: 19 aug 2009 13:01
door sissy33
In jullie geval is dit positief, maar ik heb onlangs 2 KLM retourtickets via Cheaptickets geboekt die ik noodgedwongen moest/wilde omboeken naar een andere vertrekdatum ivm een overlijden binnen de familiekring.
Nou, forget it! Zelfs onder deze bijzondere omstandigheden kunnen vliegtickets van KLM (bijna 400,- euro) niet worden gewijzigd, ivm een bepaalde boekingsklasse. Zelfs geen restitutie. Schandalig gewoon! Dus positief over KLM (en Cheaptickets)? Nou nee, in de verste verte niet .....

Re: Positief over KLM

Geplaatst: 19 aug 2009 13:12
door jungleland
Dat de KLM je geen geld terug geeft om dat je in een bepaalde klasse hebt geboekt , de goedkoopste ,is logisch , staat ook gewoon op de site als je tickets boekt ,als je tickets uit een andere klasse had genomen en dus meer had betaald had je wel kunnen wijzigen.
Dit is bij alle maatschapijen zo , voortaan zelf even goedkijken voor dat je boekt en niet hiervan de KLM de schuld geven .

Zelf boek ik ook altijd voor het goedgoopste tarief en ja dan neem ik een bepaald risico voor als de reis van mijn kant niet door kan gaan.

Re: Positief over KLM

Geplaatst: 19 aug 2009 13:30
door sissy33
Dat is t em nou juist, ik ben er achtergekomen dat de KLM een uitzondering is. Dit geldt dus zeker niet voor alle vliegmaatschappijen! Transavia biedt bijv. voor alle boekingsklassen een mogelijkheid om tickets te wijzigen ...

Re: Positief over KLM

Geplaatst: 19 aug 2009 14:06
door D2Freak30
Waarschijnlijk bedoeld jungle dat je dit van tevoren had kunnen weten. Hoe vervelend de situatie waar je in terecht bent gekomen ook is, dat wist je van tevoren of had je kunnen weten omdat het duidelijk vermeld is.

Re: Positief over KLM

Geplaatst: 19 aug 2009 14:09
door rvkeuken
dus had je van tevoren moeten kijken. klm heeft de voorwaarden duidelijk vermeld, je hebt zelf het goedkoopste ticket geboekt. Je hebt zelf dus geen annuleringsverzekering geboekt. Je kan onmogelijk klm hiervan de schuld geven, ongeacht hoe het bij andere partijen zit.

Re: Positief over KLM

Geplaatst: 19 aug 2009 14:21
door sissy33
Annuleringsverzekering was zeker afgesloten! Alleen een 3e gr fam lid is niet (volledig) gedekt. De beste optie was omboeken, alleen is dit dus niet mogelijk bij KLM ....

Re: Positief over KLM

Geplaatst: 19 aug 2009 15:12
door jungleland
>Dat is t em nou juist, ik ben er achtergekomen dat de KLM een >uitzondering is

Sorry hoor maar dat is pure onzin , ben zelf nu aan het kijken voor een ticker naar Bangkok voor de goedkoopste klasse en bij oa China A , EVA,KLM ,Etihad en voor al deze zijn de voorwaarden het zelfde , niet te annuleren of om te boeken .

Wordt bij iedere maatschapij voor dat je gaat betalen ook aangegeven , misschien voortaan bij de maatschapij zelf boeken is vaak nog goedkoper en staan de voorwaarden voor het ticket duidelijker vermeld .