Pagina 1 van 4

Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 17 aug 2009 15:32
door Hanneke B
Onlangs heb ik mijn Xs4all ADSL-abonnement laten opzeggen door mijn nieuwe provider. Na enige tijd bleek ik nog te betalen vooor een zogenaamd 'Pack'-abonnement (nodig om nog je Xs4all-e-mail te kunnen blijven gebruiken). Mij was hierover niets bekend. Ik gebruik die e-mail niet en heb dus aan Pack geen behoefte.
In de opzeggingsbrieven van Xs4all stond alleen: 'Als u tijdens de opzegging van ADSL hebt aangegeven dat u Pack wilt behouden, dan behoudt u uw e-mailadressen; u hoeft hier niets voor te doen'. Mijn nieuwe provider noch ikzelf hebben iets over Pack aangegeven, maar desondanks heeft Xs4all mij met Pack opgezadeld.

Na mijn klacht per e-mail werd het abonnement gestopt en ik zou het hiervoor berekende geld terug krijgen, stond in de antwoordmail.
Per brief kreeg ik daarna bevestiging, maar daarin stond dat ik alleen het geld voor de termijn ná mijn opzegging terug kreeg.
Ik heb opnieuw gemaild en gebeld en uiteindelijk is me toegezegd dat ik het volledige bedrag terug zal krijgen.
Daar ben ik blij mee, maar het blijft een rare zaak dat een opgezegd abonnement automatisch overgaat in een ander abonnement waar je niet om hebt gevraagd.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met deze klacht.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 07 sep 2009 17:14
door obelixer
Hier exact hetzelfde!

Ben op dit moment de strijd aangegaan per Email.
Ik ben ongeveer 13 jaar geleden met ze in zee gegaan en had in principe weinig klachten over deze club.
Echter sinds samenvoeging met kpn en het ontstaan van de xs4all-only abonnementen is het een ellende geworden. communicatie verloopt heel stroef en het het hangt er maar vanaf wie je aan de telefoon krijgt of wie je mail behandeld want de uitkomst is enorm verschillend!

Mijn opzegging heb ik via mijn nieuwe provider laten regelen, ik heb naar mijn idee alles volgens de regels gedaan en weet niet hoe mijn account omgezet is naar een pack account, ik dacht van ze af te zijn.
Helaas kwam ik er na een paar (5)maanden pas achter dat er nog elke 2 maanden iets van € 20 .- afgeschreven werd tbv een "pack-abonnement" !?
Hierover een mail verstuurd en na meer dan een week geen reactie op terug gekregen.
Ik heb daarom de laatste afschrijving laten storneren.
Weer mail gestuurd dat er onrechtmatig geld werd afgeschreven van mijn rekening en dat ik al geruime tijd geen klant meer van ze ben.

Laatste reactie van accounting is een link naar een online opzeg formulier inzake "Pack"

Mail terug naar ze waarin ik gevraagd heb naar het document waarin ik dit "pack abonnement" zou hebben aangevraagd en aangegeven dat ik niet van plan ben om iets op te zeggen waar ik niet om gevraagd heb. (geheid dat dat dan de officiële opzeg datum zal worden)
En ze verzocht om dit zelf intern recht te zetten en het geld terug te storten.

Ik wacht af...

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 24 sep 2009 20:49
door jorisctn
Hier nog een slachtoffer, situatie identiek aan die van de vorige 2 klagers.

Mijn pogingen om geld terug te krijgen zijn tot nu toe op niets uitgelopen, maar ik ga het met de informatie, die ik hier vind, nog een keer proberen.

Misschien dat XS4ALL (cq KPN) tot inkeer komt als er genoeg verontwaardigde reacties op dit forum verschijnen.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 12 okt 2009 13:36
door obelixer
zit nu op aardig wat mailtjes met elke keer een tussenpoos van 1 week.
Afdeling service, verkoop, accounting en nu uiteindelijk met incasso afdeling hierover bezig.

Men heeft trouwens volgens mij de tekst aangepast in de brief die je krijgt als je opzegt, Iemand hier die deze nog heeft?
Misschien dat ze door hebben dat het klinkklare onzin is om op deze agressieve manier klantenbinding uit te oefenen.

De brief die ik nu wel gekregen heb naar aanleiding van het opzeggen van het pack abonnement stelt dat je contact moet opnemen met de afdeling sales (verkoop) als je pack wilt houden.

Dit klinkt heel anders dan dat je ongevraagd zonder actie van jouw kant een nieuw gewijzigd abonnement in je keelgat geduwd krijgt.

Het kan volgens mij ook niet zo zijn dat men je automatische machtiging voor hele andere zaken gaat gebruiken dan waarvoor hij in eerste instantie bedoeld was.

Ik ga dit voorlopig uit principiële reden lang volhouden.

Immer als ik niet betaal dan sluiten ze mij af en dat is nou precies wat ik al maanden probeer.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 12 okt 2009 16:30
door jorisctn
Ik heb een brief van XS4ALL van 1 april 2009 met als onderwerp "Beëindiging ADSL abonnement". Daarin staat de zin:
"Als u tijdens de opzegging van ADSL hebt aangegeven dat u Pack (Standaardabonnement) wilt behouden, dan behoudt u uw e-mailadressen; u hoeft hier niets voor te doen."

Als je wilt kan ik hem scannen en aan je e-mailen.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 12 okt 2009 16:59
door obelixer
hmm dank je wel jorisctn,

Dus ik zou tijdens het opzeggen iets hebben moeten aangeven dat ik geen pack wil?
Dit gedeelte is door Ziggo gedaan geen flauw idee wat daar de procedure is.

"u hoeft hier niets voor te doen" tja daar zal dan hun denkfout in zitten.

In mijn brief 16 september staat nu dus:
"wilt u uw tel. nr. blijven gebruiken kies dan voor PACK neem dan contact op met de afdeling Sales"
Hierbij staat ook vermeld dat het je €9,95 per maand kost.

En onderaan staat dan mijn nooit gebruikte voip nummer.

Het pack is ervoor zodat je je mail en kennelijk dus ook je voip nummer kan blijven gebruiken na opzegging zoals blijkt.
Voip + telefoon + internet is onderdeel van XS4ALL-ONLY je zou dus niet verwachten dat je alle onderdelen apart moet opzeggen.

Mijn huis telefoon nummer is ook meegenomen door Ziggo en iedereen in mijn mail adres bestand was op de hoogte van mijn overstap.
Dus ik had en heb geen nut aan pack.

Het is net alsof je je auto naar de sloop brengt en dan later krijg je 4 nieuwe wielen thuis gestuurd + rekening, want je hebt niet aangegeven dat je dat niet wilde.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 12 okt 2009 17:21
door jorisctn
Ik ben achteraf nog eens gaan kijken hoe het mis is gegaan door opzegging van het abonnement van een familielid te simuleren. Daarbij is mij duidelijk geworden dat de opzegger actie moet ondernemen om niet aan Pack gebonden te worden. Toen ik opzei, ergens in maart, wist ik helemaal niet wat Pack was, maar ik wist wel dat ik niets wilde behouden en heb dan ook niets aangegeven.
Toch zit ik er in de ogen van XS4ALL (cq KPN) aan vast.

Dat kan dus niet :)

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 16 okt 2009 14:30
door jorisctn
XS4ALL heeft toegezegd een creditnota te sturen voor abonnementskosten Pack na mijn datum van opzegging.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 17 okt 2009 17:10
door obelixer
Goedzo!
Ik wacht af....

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 01 nov 2009 14:05
door HerbAlex
Hier idem sinds 'verplichte' overstap naar xs4all-only is de internet verbinding WAARDELOOS.
Zie mijn andere berichten.
Ik ga nu rustig kijken naar een alternatief voor xs4all.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 01 nov 2009 15:49
door obelixer
Heb ondertussen nog steeds mijn geld niet terug en XS4ALL is weer stoïcijns betalingsverplichtingen aan het sturen.
De communicatie is in ieder geval van mijn kant niet meer zoals gewenst.
De stompzinnigheid van de reacties die ik terug krijg heeft een nieuwe laagte aangenomen.
Vraag me af wat jorisctn voor sleutelwoorden gebruikt heeft om ze wel hun fout in te laten zien.

Sterkte met opzeggen HerbAlex, XS4ALL is net een gevangenis, eenmaal erin is lastig eruit.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 30 nov 2009 21:05
door I.Lont
Hoi,

Ook ik heb Xs4all opzegt en heb vervolgens nog 1,5 jaar pack betaald. (om de maand 20 euro). Toen ik xs4all had opgezegt stond er op de credit nota dat indien ik pack wilde behouden ik dit moest aangeven. Nu zegt Xs4All dat ik dit verkeerd heb begrepen. Ze zeggen dus dat ik mijn teveel betaalde geld niet terug krijg.

Wat kan ik doen?????????

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 30 nov 2009 22:52
door Hasjroker1
Had je nieuwe provider niet alles op moeten zeggen. Ook he pack abbo??
Ik zit zelf al dag en douw bij XS4ALL en op en wat arrogante helpdeskmedewerker heb ik nog nooit problemen met die jongens gehad. Ik heb geen ADSL only maar gewoon via KPN en ik moet zeggen weinig to nooit geen uitval. Ik hoop dat je eruit komt met ze. Ik heb to op heden altijd goed met ze kunnen communiceren. Maar dat kan natuurlijk van geval tot geval verschillen.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 18 dec 2009 19:50
door Bart van S.
Hier dezelfde ervaring.
Na overstap verrast met een zgn. Pack abonnement.
Ik heb nooit gevraagd om zo'n abonnement, op mail en telefoontjes komt steeds dezelfde reactie dat ik zou hebben moeten reageren op een brief die ik gehad heb.
ruim 7 jaar lang klant geweest nooit problemen met hun, echter bij opzeggen abonnement krijg je een trap na. MISDAAD! is het.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 13 mei 2010 09:59
door Rumrunner
Na jarenlang klant bij XS4ALL en voorheen bij HCCNET (overgenomen door XS4all) ben ik sinds eind december overgestapt naar Ziggo voor TV, Internet en bellen in een AllInOne pakket. De overstap van telefonie/internet zou door Ziggo geregeld worden met behoud van nummer.
Kreeg keurig een bevestiging van XS4ALL van de opzegging en een creditnota voor teveel betaald abonnementsgeld. Wel stond er dat wanneer ik pack wilde behouden dit moest aangeven. Ik wist niet eens wat PACK was en was ook niet op de hoogte dat ik een PACK abonnement zou hebben dus wat je niet hebt hoef je niet op te zeggen.
Mijn verbazing was groot toen er ineens een bedrag afgeschreven werd en via de online factuur moest ik er achter komen dat dit voor PACK zou zijn. Meteen laten storneren dus en meteen een email erachteraan naar de administratie.

Nu al een brief gehad met betalingsachterstand waarbij men alweer 2 maanden PACK erbij heeft geteld voor het nieuwe tarief van 15 euro.

Ik zal hier het email verloop eens posten ( de nieuwste staat bovenaan):
Geachte Klantenservice,

Ten eerste heeft u in het onderstaand bericht niet bevestigd dat door mij de automatische incasso op mijn rekening is ingetrokken. Ik vraag u dit alsnog te doen.
Ten tweede is de email van uw collega van 4 maart niet door mij ontvangen en ik kan u verzekeren dat ik alle email bewaar al vanaf 2004 en zeker een dergelijke email. Onderaan in het berichten verloop is wel mijn email te zien van 26 februari echter een bericht van uw collega zit daar niet tussen. Ik verzoek u dan ook alsnog een kopie van deze email mee te zenden in een bijlage.
Ten derde is er op mijn email van 26 februari inhoudelijk niet gereageerd en mocht er dan al een juridisch gezien een overeenkomst hebben bestaan dan kunt u dit beschouwen als een opzegging.
Ten vierde nam ik bij u een internetdienst af + telefonie en mag je als consument aannemen dat wanneer je van een overstapservice gebruik maakt bij een nieuwe provider waar je internet en telefonie afneemt dat alles keurig wordt opgezegd.
Ik protesteer dan ook door de handhaving van een zogenaamde pack abonnement. Ik heb daarvoor niet getekend of opdracht gegeven voor deze dienst. Indien dit wel zo mocht zijn verzoek ik u een getekende overeenkomst voor het pack abonnement te overleggen.
U rept niet over de nog door mij te vorderen creditnota 3005XXXX van 3-2-2010 ad €15,97 en sommeer u dan ook om dit bedrag per omgaande aan mij over te maken. Indien u dit weigert dan zal ik hierover mijn rechtsbijstandsverzekering moeten inschakelen alsmede dit soort praktijken kenbaar maken bij de media.

Hoogachtend,

Rumrunner


Op 11-5-2010 10:07, XS4ALL Internet B.V. schreef:
> Geachte heer Rumrunner
>
> op 4 maart heeft de collega van de klantenservice de volgende mail verstuurd
>
>
> Hartelijk dank voor uw bericht.
> Bij uw opzegging van adsl kon er worden aangegeven of u pack wel of niet wilde behouden, helaas heeft u deze optie door de overstapservice niet gehad waardoor pack automatisch geactiveerd is, daarbij maakt u gebruik van VoIP dit is niet mogelijk zonder behoud van Pack.
>
> Om uw Pack abonnement bij ons op te zeggen, dient u het opzeggingsformulier op onze website in te vullen. Het opzeggingsformulier kunt u vinden via de volgende link:
> http://www.xs4all.nl/klant/service/form ... &naar=Pack
>
> U voert uw loginnaam en naam- en adresgegevens in en verstuurt het formulier online naar ons toe.
>
> Wenst u een telefoonnummer niet langer te gebruiken, dan kunt u deze opzeggen in het Service Centre. Nadat u ben ingelogd met uw loginnaam en het bijbehorende wachtwoord, dan kunt u een telefoonnummer per direct beëindigen.
>
> Als u nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van u.
>
> Vriendelijke groet,
>
> R. Sleeswijk
> Klantenservice
>
> XS4ALL Internet bv
>
>
>
> Vriendelijke groet,
>
>
> Katja Goedemans
>
> afd Incasso
>
> XS4ALL Internet B.V. | tel : 020 398 76 42
> Postbus 1848 | fax : 020 398 71 01
> 1000 B.V. Amsterdam | email: [email protected]
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> -----Original Message-----
> From: "Rumrunner"<[email protected]>
> To:<[email protected]>
> Sent: Thu, 06 May 2010 18:47:46 +0200
> Subject: Fwd: Betreft uw factuur 3017XXXX
>
>
>
>> Hallo XS4all,
>>
>> Zaterdag 1 mei jongstleden ontving ik uw schrijven
>> gedateerd 29 april
>> 2010 betreffende een herinnering , relatienummer
>> 749XXX.
>>
>> In een eerdere email naar aanleiding van een incasso
>> van mijn rekening
>> en de online factuur via de website heb ik een email
>> gezonden op 26
>> februari 2010. (Zie onderaan)
>> Kennelijk is er bij u sprake van dwaling en heeft u
>> deze email over het
>> hoofd gezien.
>> Graag ontvang ik zo spoedig mogelijk het reeds teveel
>> betaalde volgens
>> creditnota 3005XXXX van 3-2-2010 ad €15,97 alsnog
>> retour op mijn
>> bankrekening XX.XX.XX.XXX ten name van Rumrunner te
>> Woonplaats.
>> Bij deze trek ik tevens de machtiging in die u op deze
>> rekening heeft en
>> vraag om hierbij een ontvangstbevestiging van deze
>> opzegging.
>>
>> Met vriendelijke groet,
>>
>>Rumrunner
>>
>>
>> -------- Originele bericht --------
>> Onderwerp: Betreft uw factuur 30179327
>> Datum: Fri, 26 Feb 2010 13:34:20 +0100
>> Van: Rumrunner<[email protected]>
>> Aan: [email protected]
>>
>>
>>
>> Geachte XS4AAL Administatie,
>>
>> Heden heb ik de automatische incasso voor factuur
>> 3017XXXX ad €9,15
>> laten storneren aangezien ik het niet eens ben met de
>> afschrijving.
>>
>> Op de de genoemde factuur wordt 2 x 2 maanden XS4ALL
>> Pack berekend. Ik
>> heb geen opdracht gegeven voor een abonnement hierop
>> en bovendien zouden
>> alle afgenomen diensten per 5 januari door ZIGGO zijn
>> opgezegd door hun
>> overstapservice. Deze opzegging is door u bevestigd op
>> 6 januari 2010
>> Daarbij komt dat ik ook nog een creditnota tegoed heb
>> van u en dit
>> betreft Creditnota 3005XXXX van 03-02-2010 ten bedrage
>> van -€15,97.
>> Ik verzoek u dan ook dit bedrag per omgaande aan mij
>> over te maken.
>>
>> Hoogachtend,
>>
>> Rumrunner
>>
>> PS.: Gelieve voor de correspondentie het e-mailadres
>> te gebruiken
>> waarmee deze email is verzonden t.w. [email protected]
>> aangezien ik van
>> de XS4all e-mailaccount geen gebruik meer maak.
Leuk he zo een trap na als je meer dan 10 jaar trouwe klant bent geweest.
(privégegevens zijn aangepast)

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 14 mei 2010 18:39
door robjdejong
Ik ook ben in de PACK trap van XS4ALL gestapt. Het gaat in mijn geval gelukkig maar om een paar maanden, ik vind het echter schandalig dat dit bedrijf ermee weg komt. Ik heb ze de volgende mail gestuurd:

Geachte heer, mevrouw,

Onlangs heb ik een XS4ALL automatische betaling teruggedraaid vanwege het feit dat ik in de veronderstelling was dat ik bij het door Ziggo laten opzeggen van mijn XS4ALL abonnement ook daadwerkelijk geen kosten van XS4ALL meer doorberekend zou krijgen.

Inmiddels heb ik me laten uitleggen dat er kennelijk automatisch een zg. PACK abonnement doorloopt t.w.v. 19,90 per 2 maanden. Dit heb ik inmiddels via uw klantenservice opgezegd.

Alhoewel u waarschijnlijk volledig in uw recht staat om dit in rekening te brengen vind ik het ronduit schandalig dat een A-merk als XS4ALL zich met dit soort praktijken inlaat. Ik kan me niet voorstellen dat hier enige consideratie voor de klant aan ten grondslag ligt. Het is een achterbakse manier om loyale klanten (was inmiddels meer dan 10 jaar klant....) nog een paar tientjes uit de zak te kloppen. U kunt ervan uitgaan dat ik niet nogmaals klant wordt bij XS4ALL, ook indien het aanbod aansluit op mijn wensen. Ook zal ik eenieder die ik ken uw services ten hoogste afraden ivm uitermate onethisch gedrag. Uw bedrijf heeft een reputatie voor een uitstekende klantenservice, en dat is zeker waar wanneer het de helpdesk betreft, maar dit soort laffe boekhoudtruukjes doen al het goede werk van uw collega's teniet.

Misschien kunt u mijn klaagzang doorsturen naar iemand binnen uw organisatie die verantwoordelijk is voor dit beleid.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 14 mei 2010 19:24
door Harry De Dekker
Dat noemen ze bij ons op kantoor 'Het linke loetje pakket'

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 16 mei 2010 21:55
door Rumrunner
robjdejong schreef:Ik ook ben in de PACK trap van XS4ALL gestapt. Het gaat in mijn geval gelukkig maar om een paar maanden, ik vind het echter schandalig dat dit bedrijf ermee weg komt. Ik heb ze de volgende mail gestuurd:

Geachte heer, mevrouw,

Onlangs heb ik een XS4ALL automatische betaling teruggedraaid vanwege het feit dat ik in de veronderstelling was dat ik bij het door Ziggo laten opzeggen van mijn XS4ALL abonnement ook daadwerkelijk geen kosten van XS4ALL meer doorberekend zou krijgen.

Inmiddels heb ik me laten uitleggen dat er kennelijk automatisch een zg. PACK abonnement doorloopt t.w.v. 19,90 per 2 maanden. Dit heb ik inmiddels via uw klantenservice opgezegd.

Alhoewel u waarschijnlijk volledig in uw recht staat om dit in rekening te brengen vind ik het ronduit schandalig dat een A-merk als XS4ALL zich met dit soort praktijken inlaat. Ik kan me niet voorstellen dat hier enige consideratie voor de klant aan ten grondslag ligt. Het is een achterbakse manier om loyale klanten (was inmiddels meer dan 10 jaar klant....) nog een paar tientjes uit de zak te kloppen. U kunt ervan uitgaan dat ik niet nogmaals klant wordt bij XS4ALL, ook indien het aanbod aansluit op mijn wensen. Ook zal ik eenieder die ik ken uw services ten hoogste afraden ivm uitermate onethisch gedrag. Uw bedrijf heeft een reputatie voor een uitstekende klantenservice, en dat is zeker waar wanneer het de helpdesk betreft, maar dit soort laffe boekhoudtruukjes doen al het goede werk van uw collega's teniet.

Misschien kunt u mijn klaagzang doorsturen naar iemand binnen uw organisatie die verantwoordelijk is voor dit beleid.
Helemaal fout Rob zonder er erg in te hebben wordt je abo gewoon omgezet naar PACK dus dat recht hebben ze gewoon niet want je hebt daar geen abo voor afgesloten en er ook niet voor getekend. Gewoon voet bij stuk houden en storneren die hap. Wees ook niet bang voor een incassobureau want dat is gewoon een commercieel bedrijf die geen incasso mag doen als er een dispuut is over de nota. Dit geldt trouwens ook voor een deurwaarder.

Vraag gewoon naar een getekende overeenkomst voor een pack abo..... die kunnen ze namelijk niet overleggen.

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 26 mei 2010 20:11
door ev68
Ook ik ben onaangenaam geconfronteerd met dit spookabonnement. Per toeval ontdekte ik afgelopen maand een automatische incasso van XS4ALL. Direct gestorneerd en netjes een mail gestuurd waar deze incasso betrekking op had, ik was immers sinds augustus 2009 geen klant meer.

Vandaag (na bijna twee weken) een retourbericht ontvangen met de enkele mededeling dat hier om Pack gaat en de bijbehorende link om het op te kunnen zeggen... Hoezo? Ik heb niets afgesloten!

Tot mijn schrik ontdekt dat ik reeds eerder 3 incasso's aan ze kwijt was (lekker handig, die automatische incasso's.. not).

Ook ik heb niet aangegeven van Pack gebruik te willen maken. Daarnaast is van een Pack-abonnement ook op geen enkele wijze vermelding gemaakt in de beide bevestigingen die ik ontving over het opzeggen van ADSL. Ook is er niets verrekend met de eindafrekening (had je het nog tijdig in de gaten kunnen hebben). Een zeer merkwaardig manier van handelen!

Wordt vervolgd...

Re: Xs4all opzeggen maar ongewild Pack-abonnement houden

Geplaatst: 27 mei 2010 11:46
door Rumrunner
@evo68 Je kunt tegenwoordig tot 60 dagen terug nog storneren dus de nota van de maand ervoor moet ook nog lukken.
Voorts kun je een klacht bij je eigen bank indienen voor de andere nota wegens niet geautoriseerde incasso. XS4all moet dan aantonen dat ze een GETEKENDE incasso opdracht hiervoor van je hebben ontvangen. Indien ze dit niet hard kunnen aantonen draait de bank resoluut deze betaling ook terug.

LET OP JE REKENING ZE PROBEREN HET NOG EEN KEER.

Trek per direct je machtiging in via een briefje naar XS4all. Indien ze het daarna nog eens proberen kun je ook hierover een klacht indienen.