LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WAARSCHUWING lotto clubs (ILM, JLV, ABC-Club, DSA, Dr. Geiss
WAARSCHUWING lotto clubs (ILM, JLV, ABC-Club, DSA, Dr. Geiss
Na een aantal van de berichten op dit forum gelezen te hebben, wil ik jullie allemaal graag waarschuwen voor de verschillende lottoclubs en de grote prijzen die hier NOOIT te winnen zijn.
Het gaat om verschillende lotto-clubs (die overigens allemaal bij een hetzelfde bedrijf vandaan komen): JLV, ILM Club, ABC Club, Dr. Geissler, DSA. De bedoeling van deze clubs is je mee te laten doen aan de Duitse Lotto. Dit komt echter als bijzaak naar voren, de nadruk ligt altijd op de grote prijs die je hier zogenaamd hebt gewonnen (auto, geldprijs, verre reis etc.). Om deze hoofdprijs te kunnen ontvangen moet je 'alleen' even de bon invullen en terugsturen... Dat je daarmee gelijk medoet aan de Duitse Lotto lijkt bijzaak met zo'n grote prijs in het verschiet....
ALLEEN DEZE HOOFDPRIJS KOMT NOOIT EN JE MAAKT ER ZELFS GEEN KANS OP!!!
Volgens het bij deze brieven gevoegde reglement wordt vooraf uit alle nog te versturen brieven een winnend geluksnummer getrokken. Als de persoon met dit winnend nummer zich vervolgens ook daadwerkelijk aanmeldt dan zou hij in principe de hoofdprijs gewonnen hebben. Alleen wordt deze trekking vóóraf helemaal niet eens verricht!! Op elke zending brieven komt wel onbestelbare post terug en hieruit wordt (dus achteraf) een nummer getrokken als zijnde het winnend nummer en hoeft de hoofdprijs dus NOOIT uitgekeerd te worden. En pas op, als er dan toch een ‘gouden’ sieraad wordt beloofd en er een berg glitter wordt afgebeeld, weet dan dat je hoogstens een waardeloze, goudgespoten miniatuurbroche toegestuurd krijgt.
Bellen of schrijven naar de directeur van deze lottobedrijven heeft geen enkele zin, de heren Peter van der Heijden en Mutsaers bestaan namelijk niet eens… dit zijn slechts verzonnen namen!! Laat je ook niet gek maken door afgebeelde foto’s van eerdere prijswinnaars, dit zijn foto’s en verhalen die in scene gezet zijn!!
DUS, laat je niet verleiden door mooie woorden en beloftes…. Zonde van de tijd en nog meer van je geld!!
Het gaat om verschillende lotto-clubs (die overigens allemaal bij een hetzelfde bedrijf vandaan komen): JLV, ILM Club, ABC Club, Dr. Geissler, DSA. De bedoeling van deze clubs is je mee te laten doen aan de Duitse Lotto. Dit komt echter als bijzaak naar voren, de nadruk ligt altijd op de grote prijs die je hier zogenaamd hebt gewonnen (auto, geldprijs, verre reis etc.). Om deze hoofdprijs te kunnen ontvangen moet je 'alleen' even de bon invullen en terugsturen... Dat je daarmee gelijk medoet aan de Duitse Lotto lijkt bijzaak met zo'n grote prijs in het verschiet....
ALLEEN DEZE HOOFDPRIJS KOMT NOOIT EN JE MAAKT ER ZELFS GEEN KANS OP!!!
Volgens het bij deze brieven gevoegde reglement wordt vooraf uit alle nog te versturen brieven een winnend geluksnummer getrokken. Als de persoon met dit winnend nummer zich vervolgens ook daadwerkelijk aanmeldt dan zou hij in principe de hoofdprijs gewonnen hebben. Alleen wordt deze trekking vóóraf helemaal niet eens verricht!! Op elke zending brieven komt wel onbestelbare post terug en hieruit wordt (dus achteraf) een nummer getrokken als zijnde het winnend nummer en hoeft de hoofdprijs dus NOOIT uitgekeerd te worden. En pas op, als er dan toch een ‘gouden’ sieraad wordt beloofd en er een berg glitter wordt afgebeeld, weet dan dat je hoogstens een waardeloze, goudgespoten miniatuurbroche toegestuurd krijgt.
Bellen of schrijven naar de directeur van deze lottobedrijven heeft geen enkele zin, de heren Peter van der Heijden en Mutsaers bestaan namelijk niet eens… dit zijn slechts verzonnen namen!! Laat je ook niet gek maken door afgebeelde foto’s van eerdere prijswinnaars, dit zijn foto’s en verhalen die in scene gezet zijn!!
DUS, laat je niet verleiden door mooie woorden en beloftes…. Zonde van de tijd en nog meer van je geld!!
Re: WAARSCHUWING lotto clubs (ILM, JLV, ABC-Club, DSA, Dr. Geiss
Zo hee,
Ik kreeg vandaag ook een dergelijke brief, waarin staat dat ik, let op: gegarandeerd 45.000,00 euro heb gewonnen. In een krantachtige stijl wordt mij in vele kolommen duidelijk gemaakt dat op mijn van tevoren getrokken geluksnummer dit prijsbedrag is gevallen, en dat ik hem kan incasseren door het formulier terug te sturen
Verder gesneden koek denk ik..
Eigenlijk onvoorstelbaar dat zoiets dergelijks mag.
Als je alles 10 x overleest, dan kun je er een scherp geslepen speld tussen krijgen, maar dan moet je het wel heel goed lezen!!
Eigenlijk zou de wetgeving andersom moeten zijn, als er ergens een zin staat als
Meneer R de Vries, straatnaam etc. heeft GEGARANDEERD 45.000,00 gewonnen, dat ze dat dan ook moet uitkeren, ook al blijkt achteraf dat dit niet zo is.
De suggestie elders om gewoon een loodzwaar 'prijsje' terug te sturen is overigens best aanlokkelijk :)
Rinse
Ik kreeg vandaag ook een dergelijke brief, waarin staat dat ik, let op: gegarandeerd 45.000,00 euro heb gewonnen. In een krantachtige stijl wordt mij in vele kolommen duidelijk gemaakt dat op mijn van tevoren getrokken geluksnummer dit prijsbedrag is gevallen, en dat ik hem kan incasseren door het formulier terug te sturen
Verder gesneden koek denk ik..
Eigenlijk onvoorstelbaar dat zoiets dergelijks mag.
Als je alles 10 x overleest, dan kun je er een scherp geslepen speld tussen krijgen, maar dan moet je het wel heel goed lezen!!
Eigenlijk zou de wetgeving andersom moeten zijn, als er ergens een zin staat als
Meneer R de Vries, straatnaam etc. heeft GEGARANDEERD 45.000,00 gewonnen, dat ze dat dan ook moet uitkeren, ook al blijkt achteraf dat dit niet zo is.
De suggestie elders om gewoon een loodzwaar 'prijsje' terug te sturen is overigens best aanlokkelijk :)
Rinse
Het zou toch fijn zijn als er nu toch echt eens wat tegen deze figuren gedaan gaat worden,de praktijken lijken toch echt op pure zwendel en zijn er altijd mensen die die mooie beloftes geloven!!
Wat kan er nog meer aan gedaan worden , behalve steeds maar weer de mensen te waarschuwen niet aan dit soort loterijen mee te doen
Wat kan er nog meer aan gedaan worden , behalve steeds maar weer de mensen te waarschuwen niet aan dit soort loterijen mee te doen
En als je nu er wel ingestonken bent , wat moet je dan doen?????????????Want ik wil er graag vanaf, van die ILM Club . Wie helpt mij ????????????????
Ik heb JLV gebeld op 077-3546014, niet dat het iets helpt...maar hier blijkt dan wel dat ze de gegevens inkopen. Ik wil er dan ook achter zien te komen waar ze de gegevens inkopen. Daar moeten mijn gegevens op een of andere manier verwijdert worden. De gegevens zijn ingekocht bij bijvoorbeeld internet sites waar je personalia achterlaat. Kijk hier dus mee uit. De enige tip die ik hierover kan geven...wijzig je gegevens enigszins, voeg er bijvoorbeeld wat letters aan toe waardoor je altijd kunt achterhalen waar je een en ander hebt ingevuld. Als je dan ineens mailing ontvangt met die 'extra' letters weet je exact wie hiervoor verantwoordelijk is geweest...
Ze kopen inderdaad allerlei adresbestanden in, zoals bijvoorbeeld van postorderbedrijven e.d. Dit is op een heel gebruikelijke en legale manier waarop veel bedrijven aan adressen komen om te mailen. Als je niet lastig gevallen wil worden door deze ongevraagde mailings, dan kan je dit doorgeven aan DMSA, Antwoordnummer 666,1000 TL Amsterdam. Je gegevens worden dan opgenomen in een bestand en elk correct bedrijf dat mailings verstuurt hanteert als het goed is dit bestand om ervoor te zorgen dat mensen niet ongewenst allemaal post ontvangen. Of de lotto's dit bestand ook gebruiken durf ik niet met zekerheid te zeggen, want die nemen het niet zo nauw met de regeltjes. Enige advies is hier: WEGGOOIEN!!!!
Ha ha wat een giller!
De DMSA is al een tijdje failliet en drie keer raden wat er met hun adresbestand gebeurd waar al die adressen van mensen in staan die niet gemiald of gebeld willen worden?
Juist ja! Die worden doorverkocht aan de hoogst bieder.
En dit is ongelogen waar!
De DMSA is al een tijdje failliet en drie keer raden wat er met hun adresbestand gebeurd waar al die adressen van mensen in staan die niet gemiald of gebeld willen worden?
Juist ja! Die worden doorverkocht aan de hoogst bieder.
En dit is ongelogen waar!
Het behoeft geen twijfel dat u helemaal gelijk heeft. Ik heb echter in een dolle bui zo'n formulier van ABC-club terug gestuurd. Het ging er hierbij om dat je binnen 24 uur moest reageren, dus ik dacht: ik stuur de brief aangetekend terug. Dan kunnen ze nooit beweren dat ik niet op tijd gereageerd heb.
Uiteraard hoorde ik niets. Na 2 maanden heb ik een boze brief gestuurd naar ABC dat ik nog steeds een prijs verwacht.
Tot mijn verbazing ontving ik 2 weken geleden een brief terug. De aanbieder van de door mij gewonnen Middellandsezee cruise is failliet. In plaats daarvan is mij een 4 daagse busreis naar het Gardameer aangeboden. Met daarbij informatie van een duits reisburo waar ik mijn prijs kon opvragen. Uiteraard heb ik gereageerd dat ik geen genoegen neem met een busreis en een passend alternatief verwacht.
Wat ik me nu afvraag is het volgende:
Gezien de reactie die ik heb ontvangen is er blijkbaar toch iemand bezig met prijsafwikkeling. En ik heb nu een extra brief waarin ze bevestigen dat ik een cruise heb gewonnen. Zou er nou geen enkele advocaat of rechter zijn die daar iets mee kan?
Ik wacht weer vrolijk af wat de volgende reactie van ABC zal zijn. Niet dat ik verwacht echt iets te krijgen :-)
Harold
Uiteraard hoorde ik niets. Na 2 maanden heb ik een boze brief gestuurd naar ABC dat ik nog steeds een prijs verwacht.
Tot mijn verbazing ontving ik 2 weken geleden een brief terug. De aanbieder van de door mij gewonnen Middellandsezee cruise is failliet. In plaats daarvan is mij een 4 daagse busreis naar het Gardameer aangeboden. Met daarbij informatie van een duits reisburo waar ik mijn prijs kon opvragen. Uiteraard heb ik gereageerd dat ik geen genoegen neem met een busreis en een passend alternatief verwacht.
Wat ik me nu afvraag is het volgende:
Gezien de reactie die ik heb ontvangen is er blijkbaar toch iemand bezig met prijsafwikkeling. En ik heb nu een extra brief waarin ze bevestigen dat ik een cruise heb gewonnen. Zou er nou geen enkele advocaat of rechter zijn die daar iets mee kan?
Ik wacht weer vrolijk af wat de volgende reactie van ABC zal zijn. Niet dat ik verwacht echt iets te krijgen :-)
Harold
Beste mensen,
Ja ik ben er ook ingestonken en ik wil er graag van af ik zit bij JLV. Hoe kom ik er van af?
Alvast heel hartelijk bedankt..
Jan Kroon
Ja ik ben er ook ingestonken en ik wil er graag van af ik zit bij JLV. Hoe kom ik er van af?
Alvast heel hartelijk bedankt..
Jan Kroon
Mijn naam is R.Karssen en ik ontving in november 2002 ook zo'n brief dat ik 45.000 euro had gewonnen.Ik heb alle papieren toen opgestuurt en ik zou dan 6 tot 8 weken moeten wachten op bericht.Na deze 8 weken heb ik nog een aantal keren gebeld en ook nog een brief gestuurt dat ik het gevoel kreeg dat ik in de maling werd genomen.Maar dat moest ik allemaal niet zo zien werd mij toen gezegd want het was allemaal al onderweg.Nu 8 februari 2003 kreeg ik een brief met bijgesloten mijn gewonnen prijs,een zeer exclusieve plastic broche.Ik vind dat hier maar eens wat aan gedaan moet worden want zulke schoften van mensen horen achter de tralies.
Dit bedrijf zit in Kaldenkerken, net over de grens bij Tegelen en wordt gerund door Nederlanders, met Nederlands personeel.
Hier zitten de telefonisten voor de hele wereld omdat deze boeven over de hele wereld werken.
Alleen in Duitsland zijn ze niet actief. Ik vraag me af waarom niet. Of zou het zijn omdat de diverse GmbH's daar gevestigd zijn ?
Hier zitten de telefonisten voor de hele wereld omdat deze boeven over de hele wereld werken.
Alleen in Duitsland zijn ze niet actief. Ik vraag me af waarom niet. Of zou het zijn omdat de diverse GmbH's daar gevestigd zijn ?
Opzeggen kan heel eenvoudig door:
1. het overgeboekte bedrag terug laten boeken door uw bank. dat doen ze binnen een bepaalde tijd.
2. Door middel van de rode machtigingskaart de machtiging intrekken. Hier wordt redelijk goed op gereageerd.
Sterkte en wees aub niet zo stom om in deze zo opzichtige praktijken te trappen.
1. het overgeboekte bedrag terug laten boeken door uw bank. dat doen ze binnen een bepaalde tijd.
2. Door middel van de rode machtigingskaart de machtiging intrekken. Hier wordt redelijk goed op gereageerd.
Sterkte en wees aub niet zo stom om in deze zo opzichtige praktijken te trappen.
Ik heb vandaag inderdaad ook gebeld naar JLV (077-3546014)met de vraag waar onze € 25.000 bleef. Daar werd mij verwezen naar het reglement; daar zou instaan dat je ook kans maakt op bijvoorbeeld € 1,00. Op mijn vraag waar ik dat dan in hemelsnaam kon vinden in het betreffende reglement werd mij verwezen naar spelregel 2 van de kleine lettertjes. Alleen ... bij mij in het reglement staat geen spelregel 2. Wel spelregel 1, 3,4, 5, 6, 7, en 8. Hebben jullie wellicht ook zo'n aangepast reglement gekregen?
Ook ik heb een brief gekregenwaarin staat dat ik de TV die ze hebben klaar staan niet heb opgevraagd. Nu moet ik binnen een week dit formulier opsturen om nog aanspraak te maken op de TV. Dit formulier heb ik op 13 Februari gekregen. Als ik nu wat verder lees in de brief blijkt dat de uitdraai datum van de brief 6 Februari is. Dat betekend dat ik dus nooit meer binnen die week mijn formulier kan terug sturen. Gelukkig stond er een telefoon nummer(00491801000439) op dus ik dat nummer bellen. Twee keer krijg ik te horen dat ze zo spoedig mogelijk wordt geholpen. Na twee keer tien minuten aan de lijn gezeten te hebben en niks anders dan een muziekje gehoord te hebben weet ik eigenlijk al genoeg. Ik hoop dat ze dit soort mensen gewoon in de bak zetten bij de grootste criminelen want dat zijn ze zelf ook. Verder hoop dat de mensen eerst alles goed lezen voordat ze iets opsturen en anders even het nummer draaien dat er op staat. Als je geen gehoor of je wordt aan het lijntje gehouden gewoon niet doen.
Je kunt beter het 077 nummer proberen. Niet dat het helpt overigens maar je krijgt daar wel nagenoeg direkt iemand aan de lijn.
Probeer eens 040-2380238, want daar zit het echte brein achter al die lotto's, daar worden ze bedacht en gemaakt!! De andere genoemde telefoonnummers in Venlo en Duitsland zijn slechts 'infonummers' en er zitten slechts telefonistes die zogenaamd van niks weten... Succes!
Ook ik ben er in gestonken, zou de cruisse hebben gewonnen bij a b c lotto, en krijg een verblijf in een hotel aan het Garda meer aangeboden.
Exclusief de reis!!!!!!!
Deze vakantie zou dan in april plaats moeten vinden.
Een alternartief is niet mogelijk.
Exclusief de reis!!!!!!!
Deze vakantie zou dan in april plaats moeten vinden.
Een alternartief is niet mogelijk.
Ook ik heb bericht van de ABC-club ontvangen. Ik zou de Mercedes hebben gewonnen. Na een waarschuwing van een familielid over deze club heb ik jullie website bezocht.
Hier stonden alleen zaken over de gewonnen prijs in, maar niet iets dat over het meedoen van de Duitse lotto ging.
Wij hebben nu 1 maand meegedaan met deze lotto. En we dachten dat we een prijs van € 650,- hadden gewonnen. Oke, de auto ging dan aan onze neus voorbij (over wie die auto dan gewonnen zou hebben kon je niet corresponderen), maar met dit geldbedrag waren we wel tevreden. Nu hebben we een bedrag van de ABC-club gestort gekregen van zo ongeveer € 5,00, dus heb ik maar weer gebeld. Het blijkt dat je met 125 mensen met dezelfde rijtjes als je zelf hebt ontvangen, meespeeld in die lotto. Ik heb aangegeven dat dat nergens te vinden was in het reglement. Maar een medewerkster van de ABC-club vertelde me dat dat in de spelregels stond. Ik heb het nu opgezocht en er staat dat je met een gelimiteerd aantal deelnemers van maximaal 125 personen meespeeld, waardoor je een grotere winkans zou hebben. DUS NIET.
Is er nou niet iets mogelijk, waardoor deze mensen gestopt kunnen worden. Volgens de medewerkster van de ABC-club zitten daar allemaal goed opgeleide mensen. Die zullen dan wel nodig zijn om al die mensen die hieraan meedoen te kunnen MISLEIDEN.
Hier stonden alleen zaken over de gewonnen prijs in, maar niet iets dat over het meedoen van de Duitse lotto ging.
Wij hebben nu 1 maand meegedaan met deze lotto. En we dachten dat we een prijs van € 650,- hadden gewonnen. Oke, de auto ging dan aan onze neus voorbij (over wie die auto dan gewonnen zou hebben kon je niet corresponderen), maar met dit geldbedrag waren we wel tevreden. Nu hebben we een bedrag van de ABC-club gestort gekregen van zo ongeveer € 5,00, dus heb ik maar weer gebeld. Het blijkt dat je met 125 mensen met dezelfde rijtjes als je zelf hebt ontvangen, meespeeld in die lotto. Ik heb aangegeven dat dat nergens te vinden was in het reglement. Maar een medewerkster van de ABC-club vertelde me dat dat in de spelregels stond. Ik heb het nu opgezocht en er staat dat je met een gelimiteerd aantal deelnemers van maximaal 125 personen meespeeld, waardoor je een grotere winkans zou hebben. DUS NIET.
Is er nou niet iets mogelijk, waardoor deze mensen gestopt kunnen worden. Volgens de medewerkster van de ABC-club zitten daar allemaal goed opgeleide mensen. Die zullen dan wel nodig zijn om al die mensen die hieraan meedoen te kunnen MISLEIDEN.
ik heb ook een brief van deze oplichters gekregen en die brief terug gestuurd met een machtiging dat ik alleen voor de prijzen meedoe. en niet voor de duitse lotto. nu is het zo dat ik regelmatig een formulier krijg met het bedrag van i euro.
het terug sturen kost mij alleen een envelop want het antwoordnummer is: JLV antwnr. 6006 5902 VB Venlo
DSA antwnr. 3004 5900 VC Venlo
ILM antwnr. 1056 5900 VB Venlo
stuur allemaal een machtiging met het verhaal dat je alleen meedoet met de prijsvraag en niet met de duitse lotto.
het kost je alleen een envelop en 1 A4 en je krijgt regelmatig een euro op je rekening.
veel brieven sturen met de duitse lotto doorgestreept en geen handtekening zetten.
veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel brieven sturen kost hun een hoop porto kosten desnoods met veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gewicht.
doen doen doen doen doen.
het terug sturen kost mij alleen een envelop want het antwoordnummer is: JLV antwnr. 6006 5902 VB Venlo
DSA antwnr. 3004 5900 VC Venlo
ILM antwnr. 1056 5900 VB Venlo
stuur allemaal een machtiging met het verhaal dat je alleen meedoet met de prijsvraag en niet met de duitse lotto.
het kost je alleen een envelop en 1 A4 en je krijgt regelmatig een euro op je rekening.
veel brieven sturen met de duitse lotto doorgestreept en geen handtekening zetten.
veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel brieven sturen kost hun een hoop porto kosten desnoods met veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gewicht.
doen doen doen doen doen.
ik ben dan ook de gelukkige winaar van 45000 euros ze stuurden me een brief waarop stond waarom ik mijn prijs niet opvroeg nou dat had ik de zelfde dag nog gedaan mocht dit weer zoiets zijn dat je nul op je rekening zijn ga ik stappen ondernem tegen ilm club dis stap naar een advocaat ik heb niks meer geen huis of meubels meer dan krijg je zn bericht dat je zoveel gewonnen hebt waar je je dan helemaal naar richt blijkt dan dat het bezijkte kraam is