Nieuw TV Dressoir (Beschadigd) bij Woonrijk te Langedijk
Geplaatst: 21 aug 2009 10:00
Ik en mijn vriendin hebben net een nieuw huis gekocht en daarbij ook alle benodigde meubels. Wij hebben praktisch alles (2x bankstel, salontafel, eetkamertafel, eetkamertafelstoelen en een TV dressoir) bij Woonrijk gekocht in Broek op Langedijk. Nou werd een groot gedeelte tegelijk geleverd waaronder het TV dressoir. Nadat wij het dressoir op zijn plek hadden gezet, bleken er 2 scheuren in het hout te zitten, deze lopen van voor naar achteren. Ook sluit een van de laatjes niet goed aan. Als wij hier DVD's inleggen, dan schuift deze constant vanzelf open. Wij hebben dus direct gebeld, dat het dressoir beschadigd en defect is. Binnen enkele dagen kwam er iemand langs van de service afdeling om wat foto's te nemen en met de belofte dat deze vervangen zou worden door een nieuwe.
Inmiddels ruim 3 weken later worden wij gebeld door Woonrijk met het verhaal dat de dressoir terug naar de fabriek moet om te onderzoeken wat er aan de hand is.
Nou ben ik van mening dat, omdat ik iets nieuws beschadigd en defect heb ontvangen, ik recht heb op direct een nieuw dressoir (uiteraard met een eventuele levertijd), maar niet dat ik nu zonder dressoir zit en dat deze mogelijk gerepareerd gaat worden!?!
Nou willen ze mij een "leendressoir" aanbieden, maar meer kunnen ze niet doen. Ze weten niet of er voorraad is bij de leverancier en willen dat ook niet navragen, dit omdat hun ervaring is dat er binnen 4 weken zeker een nieuwe dressoir zou moeten zijn. Probleem is dat ze niks voor ons willen doen. Ze verschuilen zich heel erg achter de leverancier met de opmerking dat dit gewoon de procedure is en de leverancier bepaalt wat er moet gebeuren. Zij kunnen hier geen enkele druk op uitoefenen. Vind ik overigens ook raar. Uiteindelijk na veel gezeur willen ze na 2 weken navraag doen bij de leverancier wat dan de status zou zijn van het dressoir, dit lijkt mij wel het aller minste wat je voor een klant doet.
Het dressoir wordt aankomende maandag opgehaald, maar ben hier nog steeds niet blij mee en vind dit wel een heel beperkte service, helemaal voor die duizenden euro's die we bij ze hebben uitgegeven.
Heeft een van jullie nog tips? Alles is uiteraard welkom en alvast mijn dank.
Groetjes, Ruud
Inmiddels ruim 3 weken later worden wij gebeld door Woonrijk met het verhaal dat de dressoir terug naar de fabriek moet om te onderzoeken wat er aan de hand is.
Nou ben ik van mening dat, omdat ik iets nieuws beschadigd en defect heb ontvangen, ik recht heb op direct een nieuw dressoir (uiteraard met een eventuele levertijd), maar niet dat ik nu zonder dressoir zit en dat deze mogelijk gerepareerd gaat worden!?!
Nou willen ze mij een "leendressoir" aanbieden, maar meer kunnen ze niet doen. Ze weten niet of er voorraad is bij de leverancier en willen dat ook niet navragen, dit omdat hun ervaring is dat er binnen 4 weken zeker een nieuwe dressoir zou moeten zijn. Probleem is dat ze niks voor ons willen doen. Ze verschuilen zich heel erg achter de leverancier met de opmerking dat dit gewoon de procedure is en de leverancier bepaalt wat er moet gebeuren. Zij kunnen hier geen enkele druk op uitoefenen. Vind ik overigens ook raar. Uiteindelijk na veel gezeur willen ze na 2 weken navraag doen bij de leverancier wat dan de status zou zijn van het dressoir, dit lijkt mij wel het aller minste wat je voor een klant doet.
Het dressoir wordt aankomende maandag opgehaald, maar ben hier nog steeds niet blij mee en vind dit wel een heel beperkte service, helemaal voor die duizenden euro's die we bij ze hebben uitgegeven.
Heeft een van jullie nog tips? Alles is uiteraard welkom en alvast mijn dank.
Groetjes, Ruud