LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Kritiekje
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jan 2009 13:11

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Kritiekje »

Deze hele discussie maakt deze vraagstelling en discussie http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=1&t=69043 weer heel actueel.

Kritiekje
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jan 2009 13:11

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Kritiekje »

Ik had gehoopt dat met deze aanpassingen ook de PB-functie eindelijk aangezet zou worden. Helaas ....
Ik vertik het mijn email openbaar te zetten, links naar andere forums waar je wel een PB functie hebt worden verwijderd, ik zou Tros beheer willen vragen ons nu tegemoet te komen met ook het openen van de PB functie voor wie dat wenst. Je kan hem altijd weer zelf via je gebruikerspaneel uitzetten als je daar geen behoefte aan hebt.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door jor »

Kritiekje schreef: ik zou Tros beheer willen vragen ons nu tegemoet te komen met ook het openen van de PB functie voor wie dat wenst. Je kan hem altijd weer zelf via je gebruikerspaneel uitzetten als je daar geen behoefte aan hebt.
Stel de vraag gewoon, niet geschoten is altijd mis.
[email protected]

midas50
Berichten: 299
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:00

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door midas50 »

Jor
een vraag.
Ik kan nu maar heel beperkt tekst sturen.
Veel minder als voor de verandering.
Weet jij hier iets meer over?
Bij voorbaat dank.
Iedereen mag trouwens reageren.

Toolboy

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Toolboy »

Geachte medewerkers/stagelopers van TROS Radar
U heeft mijn email adres .,en kan een pm verzenden.
Als ik de fout in zou gaan kunt u mij een mail sturen of gebruik maken van de pm funktie.
Ik zie dan ook geen enkele reden om mijn telefoon nummer te verstrekken,U weet immers niet van wie dit nummer is.
Ik heb een nickname .Denkt u dan dat de telefoon opgenomen wordt met:
Hallo u spreekt met toolboy :roll:
Dan maar en forum ban.
U krijgt Mijn telefoon nummer niet: eventueel wel tenzij u er in een mail of pm om vraagt.

T

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door alfatrion »

jor schreef:Een forum als dit (kan) een grote impact hebben op bv een bedrijf wat door de mangel word gehaald. Het is dan toch niet meer dan normaal dat beheerders van een/dit forum degene die een bedrijf afbranden moet kunnen benaderen om uitleg te vragen over 1 en ander.Je hebt kunnen zien dat internetoplichting.nl direct de stekker eruit moest trekken om aan hoge schadeclaims te ontkomen.
Dat is niet waar. Internetoplichting moest een bepaalde discussie van het forum afhouden en heeft er toen voor gekozen de site op te doeken. Het laatste kost namelijk minder moeite dan het eerste.

Voor een onrechtmatige daad kunnen burgers veroordeeld worden wanneer ze zelf iets onrechtmatigs doen, of wanneer ze nalaten hun maatschappelijke zorgplicht uit te voeren. Voor beheerders betekend dit dat ze berichten moeten verwijderen waarvoor ze gegronde reden om aan de rechtmatigheid te twijfelen. Ze hoeven geen onderzoek te starten wanneer redelijkerwijs aan de rechtmatigheid te twijfelen.

Consumenten die zijn opgelicht door een bedrijf mogen dat op een forum melden omdat ze daarmee andere consumenten kunnen waarschuwen en informeren. Dergelijke berichten kunnen onwaar zijn, maar dat is geen gegronde reden om te twijfelen dat de schrijver onrechtmatig handelt.

Bedrijven kunnen klagen en redenen aanvoeren waardoor er wel een gegronde redenen kan ontstaat om aan de rechtmatigheid van een bericht te twijfelen. Om in die situaties hoor en wederhoor toe te passen is heel netjes, maar daar hoeft niet alle minuut antwoord op te komen. Hoe moet dat dat wanneer mensen op vakantie zijn? Of als men onderweg is? Moet ik soms speciaal voor TROS radar een mobieltje kopen? Lijkt me niet. Als de nood hoog is kan beheer tijdelijk draden en/of berichten kunnen verhuizen naar een afgeschermd forum, of berichten verwijderen zonder contact met de auteur.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door jor »

alfatrion schreef:
jor schreef:Een forum als dit (kan) een grote impact hebben op bv een bedrijf wat door de mangel word gehaald. Het is dan toch niet meer dan normaal dat beheerders van een/dit forum degene die een bedrijf afbranden moet kunnen benaderen om uitleg te vragen over 1 en ander.Je hebt kunnen zien dat internetoplichting.nl direct de stekker eruit moest trekken om aan hoge schadeclaims te ontkomen.
Dat is niet waar. Internetoplichting moest een bepaalde discussie van het forum afhouden en heeft er toen voor gekozen de site op te doeken. Het laatste kost namelijk minder moeite dan het eerste.
Dat hangt ervan af hoe je het bekijkt! De eigenaar ( 2de hands.nl ) kreeg een dwangsom van €2500.- per overtreding en omdat de beheerders bang waren dat bezoekers er toch over begonnen(en zij niet op tijd konden ingrijpen ) is gekozen om de stekker eruit te trekken.
Hier de uitspraak............ http://jure.nl/bi2823
5.2. bepaalt dat 2dehands.nl voor iedere dag of gedeelte daarvan dat zij in strijd handelt met het onder 5.1. bepaalde, aan Trendylaarzen een dwangsom verbeurt van EUR 2.500,-, tot een maximum van EUR 100.000,-,

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door BBCS »

Hierbij moet niet vergeten worden dat het hier gaat dat de beheerders cq moderators zelf zeer actief meededen met het zwart maken van een bedrijf.

Dat maakt wel het grote verschil.

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Radar »

Wij zijn inderdaad voornemens tzt een aantal hulpmoderators aan te stellen. Hier is bewust mee gewacht tot na de oplevering van het nieuwe forum. We bekijken nog even hoe we dat precies gaan aanpakken (wie, hoeveel, welke rechten etc.). Wordt vervolgd.

PB-functie (persoonlijke berichten sturen) wordt binnenkort ook mogelijk.

Nog even over de telefoonnummers: wij gaan echt niet lukraak forumgebruikers opbellen om hun nummer te checken. En een 'vals' telefoonnummer zal ook nooit de ENIGE reden zijn voor een waarschuwing, laat staat een forum ban.

Het forum is onder andere bedoeld voor discussie over dienstverlening door bedrijven. Deze discussie is openbaar. Helaas is de realiteit dat sommigen deze twee omstandigheden misbruiken om een bedrijf of persoon zwart te maken. Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om daar tegen op te treden zodra wij hier kennis van nemen. Daar hoort bij dat wij gebruikers ter verantwoording moeten kunnen roepen als daar aanleiding toe is.

Wij gaan ervan uit dat gebruikers die te goeder trouw zijn, hier geen problemen mee hebben.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door BBCS »

TROS Radar schreef:Wij zijn inderdaad voornemens tzt een aantal hulpmoderators aan te stellen. Hier is bewust mee gewacht tot na de oplevering van het nieuwe forum. We bekijken nog even hoe we dat precies gaan aanpakken (wie, hoeveel, welke rechten etc.). Wordt vervolgd.
Dat is ook nodig, dit omdat vooral in het weekend het forum totaal stuurloos is.
Dit forum is behoorlijk groot en dat is niet met één beheerder of moderator te leiden.

Persoonlijk moet ik wel een pluim geven dat er in ieder geval over nagedacht wordt.

TROS Radar schreef: PB-functie (persoonlijke berichten sturen) wordt binnenkort ook mogelijk.
Dat is niet moeilijk, alleen wil ik er wel op wijzen dat standaard de PM niet gemodereerd kan worden.
Hiervoor is wel een moderatiemodule, en die moet apart geïnstalleerd worden.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door jor »

BBCS schreef:Ik wacht ook nog met het aanpassen.
Als je graag in aanmerking komt wel even het juiste nummer geven hoor. :wink:

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door alfatrion »

jor schreef:Dat hangt ervan af hoe je het bekijkt! De eigenaar ( 2de hands.nl ) kreeg een dwangsom van €2500.- per overtreding en omdat de beheerders bang waren dat bezoekers er toch over begonnen(en zij niet op tijd konden ingrijpen ) is gekozen om de stekker eruit te trekken.
De stekker er uit MOETEN trekken impliceert dat de rechter dit heeft opgedragen. Dat is het geval niet. De dwangsom kan alleen betrekking hebben op het eigen doen of (na)laten. Beheerders kunnen draden verwijderen en gebruikers verbannen. Als ze de gebruikers verbannen die tegen aanwijzingen in toch (steeds) opnieuw de discussie starten, was er geen vuiltje aan de lucht.

Dit is het vonnis.
http://jure.nl/bh7529

Voor zover ik kan zien hebben ze het hier alleen over een borg.
http://jure.nl/bi2823
BBCS schreef:Hierbij moet niet vergeten worden dat het hier gaat dat de beheerders cq moderators zelf zeer actief meededen met het zwart maken van een bedrijf.
Zie punt 4.50 van de mininova vs brein rechtzaak.
http://jure.nl/BJ6008
TROS Radar schreef:Daar hoort bij dat wij gebruikers ter verantwoording moeten kunnen roepen als daar aanleiding toe is.

Wij gaan ervan uit dat gebruikers die te goeder trouw zijn, hier geen problemen mee hebben.
Uiteraard heb ik daar geen problemen mee. Dat laat onverlet dat ik mijn persoonsgegevens niet graag op staat zie liggen. Dit systeem heeft zich zelf bewezen als zijnde onveilig, maar als jullie graag mijn telefoon nummer willen dan ben ik bereid die per mail te sturen op voorwaarde dat dit uit een database gehouden wordt dat verbonden is met internet, zoals die van deze website.

alfatrion
Berichten: 21937
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door alfatrion »

BBCS schreef:Dat is niet moeilijk, alleen wil ik er wel op wijzen dat standaard de PM niet gemodereerd kan worden.
Hiervoor is wel een moderatiemodule, en die moet apart geïnstalleerd worden.
Dat is aftappen en dat is in beginsel een strafbaar feit.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/T ... 30-08-2009

Inode
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 jun 2009 19:58

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Inode »

Geachte medewerkers/stagelopers van TROS Radar
U heeft mijn email adres .,en kan een pm verzenden.
Als ik de fout in zou gaan kunt u mij een mail sturen of gebruik maken van de pm funktie.
Ik zie dan ook geen enkele reden om mijn telefoon nummer te verstrekken,U weet immers niet van wie dit nummer is.
Ik heb een nickname .Denkt u dan dat de telefoon opgenomen wordt met:
Hallo u spreekt met toolboy :roll:
Dan maar en forum ban.
U krijgt Mijn telefoon nummer niet: eventueel wel tenzij u er in een mail of pm om vraagt.

T
Ach Tim iedereen weet toch dat wij in het mooie Ermelo wonen :roll:

Toolboy

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Toolboy »

Van mij wist ik dat ze het wisten :lol: van U niet :lol:
Wat fijn voor u dat u ook in het mooie ermelo woonachtig bent.
Groet T

Inode
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 jun 2009 19:58

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Inode »

Ja Sportlaan mooi wonen tegenover het bos daar, maar jaren geleden publiceerde de Tros ook al haar ledenlijst en was toen weer niet bereikbaar nu weer wel. Geen nette manier van privacy vandaar dat ik zeer wantrouwig ben t.o.v. van Radar :lol:

Wat ik me afvraag is....zijn ze nu zo blij met zoveel leden of denk ik nu te commercieël :?:

Groet,
B

Toolboy

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door Toolboy »

of denk ik nu te of denk ik nu te commercieël

Neen stiekum is de Tros commercieël
:wink:
Groet T

stofzuigertje

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste Allemaal incl. Radar Redactie....

Ik kan me aanmelden met huidige mail adres en telefoon nummer....

Maar als ik na enkele jaren overstap van provider ben ik dat mail adres kwijt!

Ook telefoon nummers, mij 06 is ooit vervangen omdat het afmelden van ongevraagde SMS dienst met stop duurder was dan nieuwe simkaart wegens achterstand met betalen voor deze rotzooi!

Dus ook als ik een nummer en mail adres opgeef is een ban wegens deze onzin!
Wel zou U regelmatig via E mail kunnen testen of deze nog klopt.
En die moderators, als iets doen is dat voor U zichtbaar en als ik dan een fout zou maken door onschuldige te verwijderen is dit toch makkelijk te corrigeren?

Alleen mensen die veel plaatsen en actief zijn en vooral buiten Uw kantoor tijden is noodzakelijk.
Wel prima forum geworden, vooral "toon je eigen berichten" want wat ik eerder beantwoorde is soms belangrijker dan nieuwe vragen...

Succes allemaal en hopelijk is binnen enkele maanden voor de kerst alles beter geregeld!
En ik zou er geen bezwaar hebben ze eens in de studio die langdurige en moderators een aantal in beeld te brengen, want niet alleen klagers hoeven op de tribune...

Ik stel voor, geen koude of warme maar een gouden douche?
(klatergoud dus)

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door G7 »

Zo.... ben eindelijk ook weer zichtbaar hier. Ik zal zo ook maar even mijn juiste gegevens in gaan vullen, misschien dat het opstarten van deze site en met name dit forum dat wat sneller start. Tis net stroop. Zo traag, of ligt dat nu aan mij? :wink:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Nieuw forum -> telefoonnummer wordt getoond

Ongelezen bericht door jor »

TROS Radar schreef:
Nog even over de telefoonnummers: wij gaan echt niet lukraak forumgebruikers opbellen om hun nummer te checken. En een 'vals' telefoonnummer zal ook nooit de ENIGE reden zijn voor een waarschuwing, laat staat een forum ban.
Stofzuigertje, wel even goed lezen hoor.Hierboven staat toch duidelijk hoe Tros-Radar 1 en ander bedoelt.

Gesloten