Pagina 1 van 1

martinair

Geplaatst: 25 aug 2009 20:22
door blanquita
Lang leve Martinair hoor je vaak.
Nou voor mij zo langzamerhand niet meer.

Op 3 juli 2008 kreeg ik dit bericht:
SCHEMAWIJZIGING
mijn terugreis van 3 augustus 2009:
Vertrek havana 19.30
aankomst amsterdam 13.55
1 technische tussenstop.

Terwijl ik duidelijk voor martinair heb gekozen omdat ze normaal altijd rechtstreeks vliegen. Nu dus zo ineens niet meer. Via Cancun een
technische tussenstop.
Ik belde martinair en ja hoor het was waar.
Dus ik heb mijn vlucht omgeboekt, omdat ik geen zin had in een tussenstop.

Dus ik had mijn vlucht omgeboekt van 3 augustus naar 6 augustus.
6 augustus aangekomen op het vliegveld in Havan Jose Marti zag ik ineens dat het vliegtuig niet om 19.45 zou vertrekken maar om 01.30 uur maar dat was nog niet 100 % zeker, kon ook nog later worden.
Ik had al ingecheckt maar heb later weer uitgecheckt omdat ik dacht nee dat doe ik echt niet, wachten of het wel gaat om 01.30 uur ja of nee. Het kon dus ook mogelijk zijn dat het vliegtuig pas de volgende dag zou gaan, en daarop wou ik niet wachten, dus heb weer mijn vlucht maar geanuleerd tot jongstleden 10 augustus en die was gelukkig wel rechtstreeks en zonder vertragingen.

Wat ik niet begrijp dat ze zomaar 1-2-3 vluchten kunnen wijzigen dat je wel een tussenstop ineens hebt, terwijl je er duidelijk voor kiest om rechtstreeks te vliegen. Heb een klacht ingediend bij ticketclaim.nl en dit was hun antwoord:

Geachte mevrouw .......,

Wij betreuren het ook dat uw vlucht uiteindelijk met een tussenstop werd uitgevoerd in plaats van rechtstreeks. De airline is op grond van haar algemene voorwaarden bevoegd de vlucht van tevoren te wijzigen. Blijkbaar is dit in uw geval gebeurd. Wij zouden graag voor u een claim indienen, maar in uw situatie zijn alle vluchten uitgevoerd en kunt u geen rechten ontlenen aan EG-Verordening 261/2004. Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.

Met vriendelijke groet,
namens Ticketclaim,
M. Betjes


En heb ook een klacht ingediend bij de vertraging waarop ik dit antwoord kreeg:



Geachte mevrouw ......

Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw claimaanvraag, waarvoor onze dank. Wij hebben uw claim inmiddels beoordeeld en kunnen u als volgt berichten.
De financiële compensatie op grond van EG-verordening 261/2004 wordt in casu niet uitgekeerd, daar deze vergoeding wettelijk gezien enkel bestaat bij een annulering, niet bij een vertraging. Uw vlucht is enkel vertraagd. Daarnaast heeft u in de overige gevallen zelf gekozen geen gebruik te maken van de vlucht vanwege een tussenstop en de late vertrektijd. De vluchten op zich zijn niet geannuleerd, hetgeen betekent dat u niet in aanmerking komt voor een financiële compensatie. Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.

Met vriendelijke groet,
Ticketclaim
Postbus 44, 1560 AA Krommenie, Netherlands
http://www.ticketclaim.nl
[email protected]

Ok, het laatste is mijn eigen fout, dat ik niet zo lang wou wachten, dat snap ik, maar het eerste niet.
Ik vlieg al 5 jaar 2 keer per jaar met martinair naar Havana, altijd rechtstreekse vluchten boek ik, en dat kunnen ze zo maar 1-2-3 omgooien.

Een kennis van mij was ook in havana, maar die heeft ook haar vlucht omgeboekt. Haar was niks verteld van een tussenlanding van afgelopen maandag. Ik heb haar dat verteld dat ze er kans op had, en toen is ze gaan bellen en ja hoor, zodoende is ze een dag eerder vertrokken, en ze had dus ook 1 dag teveel betaald voor het hotel omdat ze eerder is vertrokken.
Zoals het er nu naar uit ziet is de ene week wel op maandag en de andere week niet.
Maar als je wil boeken op maandag bijvoorbeeld in november staat er gewoon rechtstreekse vlucht. En dat maakt mij kwaad.

Overleving-stuipen van Martinair ... technische tussenstop ... ophalen van andere passagiers om een half vol vliegtuig te vullen bedoelen ze.
Maar dát wordt niet gezegd want .......

Zie dit:

Aflevering Nova woensdag 1 juli 2009:
"Vertraging of annulering: Het scheelt miljoenen"
Start onderwerp 22:50
http://player.omroep.nl/?aflID=9742965

Re: martinair

Geplaatst: 26 aug 2009 00:00
door meniles
En wat verwacht u nu? Begrip? Iemand die zegt "Ojah ik vind Martinair ook slecht bleh bleh bleh!"...Ik snap de strekking van deze post niet helemaal. Als zelfs een ticketclaim bureau a la Euroclaim, u al ongelijk geeft. Wat is dan de zin van dit alles?

Vluchten kunnen altijd een tussenlanding hebben. Technisch of niet van oorsprong. Dit staat duidelijk in de voorwaarden. U boekt namelijk geen rechtstreekse vlucht u boekt een vlucht van A naar B. U bent vertrokken van A en bent aangekomen op B. Kortom Martinair is nergens in gebreke gebleven. Dit staat allemaal dichtgetimmerd in de voorwaarden en ik vind het zeer begrijpelijk...U zult ook gaan klagen als het toestel wegens een technisch mankement een noodlanding moet maken op een ander veld, omdat dat volgens u ook geen rechtstreekse vlucht is?

Ik snap dus werkelijk uw probleem niet, maar ik zal wel een dagje ouder worden..

Mijn advies de volgende keer gewoon lekker met een andere airline boeken en dan nog langere tussen stoppen maken. Dat u "duidelijk" voor Martinair hebt gekozen omdat die juist rechtstreeks vliegen is tamelijk opmerkelijk en tegelijkertijd logisch, want er zijn verder geen andere rechtstreekse vluchten vanaf Amsterdam.... maar dat wist u waarschijnlijk al.