Pagina 1 van 1

Overstapservice KPN naar Telfort een lachertje

Geplaatst: 27 aug 2009 00:39
door Alfons Houben
Daar KPN internetplusbellen te duur is had ik besloten om over te stappen naar Telfort 20 mb . Om het gemakelijker te laten gaan dacht heb ik gebruik gemaakt van de overstapservice van Telfort en per 07-08 zou ik overgaan naar de nieuwe provider. Op 7 augustus alles omgezet en het werkt perfect ( had ik niet verwacht gezien de reacties over telfort op het forum). Op 11 augustus viel er een brief in de bus van KPN met de mededeling dat ze blij waren mijn abbonoment voor een jaar om te kunnen zetten naar internetten zonder telefonie. Hierop de klantenservice gebeld van Telfort gebeld om te vragen of hun wel hadden op gezegd. De medewerker heeft alles nagekeken en in hun systeem is op 3 juli door KPN doorgegeven dat de overname ok was dus ik was per 07-08 over naar Telfort.
KPN helpdesk gebeld en dit door gegeven. volgens de medewerker was mijn account nog gewoon actief maar na speurwerk bleek de ok te kloppen. Hij heeft alles stopgezet en een klacht intern gestuurd daar hij van mening was dat de overstapservice behoorde te werken ne de klant niet zelf achter alles aan moest gaan. Binnen 10 dagen zou ik bericht krijgenTot zover ging alles perfect :D
Na enkele dagen kreeg ik een Email met de rekening voor internetplus bellen van KPN . Daar ik geen zin meer had om voor 10 ct p/m in de wacht te staan een klacht per E mail neer gelegd en KPN meegedeeld dat ik het niet eens met de rekening was en deze zou storneren zodra hij werd geind.
Onder tussen waren de 10 dagen verstreken en nog steeds geen bevestiging van de opzegging en maar weer eens gebeld met de helpdesk. In het systeem stond mijn account dus nog steeds actief waarop ik geirriteerd vroeg wat de collega van het gesprek 10 dagen ervoor dan wel had gedaan.Het advies was bel maar met Telfort wat ik ook heb gedaan maar daar kreeg ik weer te horen Telfort had het goed gedaan maar omdat KPN niet meewerkte moest ik het eigenlijk maar zelf uitzoeken :cry:
Weer KPN gebeld en zelf de boel maar gestopt wat direct per mail werd bevestigd :P
Hedenwerd het account eindelijk afgesloten en ik kon ook direct geen mail meer ophalen van mijn kpn adres. Dit kon ik door 3,90 te betalen weer doen :evil: :evil:

Het bedrag van de rekening was onder tussen ook al geind dit heb ik direct gestorneerd waarop ik een mail kreeg dat ik deze binnen enkele dagen moest betalen anders werd ik afgesloten. :lol:

Om een lang verhaal eigenlijk kort te maken de overstapservice klopt voor geen meter . Je kun beter zelf opzeggen maar dan heb je dubbele kosten gedurende 1 maand

Re: Overstapservice KPN naar Telfort een lachertje

Geplaatst: 27 aug 2009 09:59
door Telfort webcare
Dat u het zelf moet uitzoeken is niet helemaal juist, graag wil ik voor u een collega contact laten opnemen met KPN om het allemaal netjes af te handelen. Alleen heb ik hiervoor een klantcode van Telfort voor nodig, kunt u deze plaatsen in een reactie?

Onze excuses voor het ontstane ongemak.

Joris

Re: Overstapservice KPN naar Telfort een lachertje

Geplaatst: 27 aug 2009 12:43
door Alfons Houben
Hallo Telfort Webcare

Mijn klantnummer isTVA5X16U15.
Als eerste waarom kan deze toezegging niet gedaan worden nadat ik eerst 2x heb gebeld met de helpdesk a 30 ct p/m. Na een klacht via de Telfort website kreeg ik een mail ( 26-08 ) waar in staat ik citeer:

Uit controle van uw gegevens is gebleken dat Telfort op 2 juli 2009 een verzoek heeft gedaan bij uw oude provider om het abonnement op te zeggen.
Wij hebben op 3 juli 2009 een reactie terugontvangen van uw oude provider dat het verzoek is goedgekeurd.
Indien er problemen zijn ontstaan bij de opzegging van uw oude abonnement, dient u hiervoor contact op te nemen met uw oude provider en te verzoeken om de teveel betaalde kosten te crediteren.
Helaas kunnen wij hier niets aan veranderen, u blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het correct opzeggen van uw oude abonnement. :?: :?: :?:


KPN blijft beweren dat hun niks fout doen maar dat Telfort ook de opzegging had moeten doorgeven. volgens de OPTA zijn zij gebonden aan regels en mogen zij niet zo maar iets stop zetten :?: :?: :?:

De naam van de Telfort medewerkster die mij heeft gezegd dat nadat Telfort het had doorgegeven aan KPN het zelf maar moest uitzoeken / vervolgen heb ik genoteerd maar zet deze nu niet in een openbaar forum.

Ik hoop dat jullie het bij KPN kunnen oplossen :)

gegroet

Alfons

Re: Overstapservice KPN naar Telfort een lachertje

Geplaatst: 27 aug 2009 15:47
door Telfort webcare
We gaan ermee aan de slag, zodra ik meer weet laat ik het u via dit forum weten. U hoeft nu geen contact op te nemen met de helpdesk. Waarom mijn collega's u niet juist hebben voorgelicht is mij onduidelijk, we zullen het nogmaals uitleggen aan hen.

Joris

Re: Overstapservice KPN naar Telfort een lachertje

Geplaatst: 28 aug 2009 11:52
door Telfort webcare
We hebben voor u contact opgenomen met KPN.
Zij hebben ons aangegeven dat al uw gegevens juist zijn en hebben dan ook uw abonnement per 07-08-09 opgezegd.
Nadat de lijn technisch is afgeloten gaan alle afrondende processen lopen en zal ook de facturatie worden stopgezet.

Hugo

Re: Overstapservice KPN naar Telfort een lachertje

Geplaatst: 28 aug 2009 12:01
door Alfons Houben
@telfort webcare
Als eerste dank voor de snelle reactie ( had de klantenservice ook mogen doen trouwens)

Ik hoop dat jullie bij KPN hebben doorgegeven dat zij dit ook aan alle afdelingen zullen door geven want wat je tegen de ene afdeling zegt komt nooit of te nimmer bij de andere aan :cry: :cry:

Re: Overstapservice KPN naar Telfort een lachertje

Geplaatst: 29 aug 2009 15:21
door Alfons Houben
Heden van KPN een brief gekregen met daar in de mededeling dat de opzeggingen door zijn.
per 07-08 is het telefoon abonnement beƫindigd.
per 24-08 het internet abonnement en dus niet per 07-08 dus de invloed van Telfort op het opzeggen is nihil geweest dit was de datum dat ik het zelf heb stop gezet wat dus inhoud dat ik toch kosten moet maken om van KPN af te komen.

Het nooit door mij aangevraagde internet extra abonnement is per 16-08 gestopt. Wel handig van KPN om ff snel een abonnement af te sluiten zonder mede weten van de klant

gegroet

Alfons Houben

PS ik zie van veel providers ( behalve natuurlijk KPN) een webcare service wat ik een goede zaak vind :D :D

Re: Overstapservice KPN naar Telfort een lachertje

Geplaatst: 07 sep 2009 16:26
door Alfons Houben
Daar ik geen zin heb om te bellen met KPN of telfort bij deze de vraag aan webcare@Telfort:
Heden ben ik door KPN gebeld met de mededeling dat ik wordt afgesloten omdat ik het bedrag dat onterecht was ingehouden heb gestorneerd

Ik zit toch bij Telfort waarom kan KPN dreigen met dit?

gegroet

Re: Overstapservice KPN naar Telfort een lachertje

Geplaatst: 08 sep 2009 11:23
door Telfort webcare
Erg vervelend dat de opzegging bij uw vorige provider niet geheel volgens plan is verlopen.
Zoals telefonisch al aan u verteld is bent u zelf eindverantwoordelijke voor de opzegging van uw oude abonnement.
De overstapdesk kan helaas geen garanties bieden. Ik raad u aan contact op te nemen met KPN over deze opzegging.

Hugo

Re: Overstapservice KPN naar Telfort een lachertje

Geplaatst: 08 sep 2009 11:40
door Alfons Houben
Dus het is een service van lik mijn vestje als de oude provider niet meewerkt dan is het motto zoek het zelf maar uit ondanks de kreet:
"Overstappen een gedoe? bij telfort niet"

En ik haal dit van de Telfort site:

Telfort regelt de volledige overstap voor je

* Op de afgesproken dag
* Geen dag zonder internet
* Geen dubbele abonnementskosten



Dus nergens staat vermeld dat ik zelf moet zorgen voor de opzegging van mijn oude abonnement!

gegroet

Alfons Houben

PS KPN heeft toch Telfort overgenomen dus waarom moet het zo moeilijk zijn om dit eindelijk eens af te ronden.

Re: Overstapservice KPN naar Telfort een lachertje

Geplaatst: 11 sep 2009 15:36
door Telfort webcare
Ik begrijp u volledig. Dat u zelf eindverantwoordelijke blijft over de opzegging heeft u van ons alleen telefonisch te horen gekregen.
U gaat er, begrijpelijkerwijs, van uit dat u zelf niets voor deze overstap hoeft te regelen.
Daarom bied ik u in ieder geval 2 maanden gratis internet aan bij Telfort zodat we niet op de actie en eventuele creditnota van KPN hoeven te wachten.

Hugo

Re: Overstapservice KPN naar Telfort een lachertje

Geplaatst: 12 sep 2009 20:09
door Alfons Houben
@ Telfort Webcare

Bedankt voor de reactie en het aanbod waar ik graag van gebruik wil maken.
Ik moet zeggen dat de service via de webcare vele malen beter is dan die van de telefonische klantenservice en mijn dank hier voor.

Vermeldenswaardig is ook dat ik helemaal geen problemen met het overgaan heb ondervonden voor wat betreft internet en telefoon alles werkte vanaf de eerste dag perfect :D

gegroet

Alfons Houben

Re: Overstapservice KPN naar Telfort een lachertje

Geplaatst: 29 sep 2009 13:36
door Alfons Houben
@ hugo van telfort webcare


Alles is perfect verlopen dank voor de hulp:)

gr

Alfons houben

Re: Overstapservice KPN naar Telfort een lachertje

Geplaatst: 29 sep 2009 14:47
door Telfort webcare
Heel goed om te horen! Veel plezier met de nieuwe verbinding :)

Hugo

Re: Overstapservice KPN naar Telfort een lachertje

Geplaatst: 30 dec 2009 20:41
door cindyanne76
Klinkt bekend allemaal.ik heb sinds een paar maanden ongeveer hetzelfde probleem bij KPN, maar dan met een overstap naar Ziggo.
Gewoon keurig opgezegd en overgestapt, en toen bleek het abonnement gewoon zomaar door te lopen, terwijl ik de opzeggingsbrief binnen had gekregen.
ben al sinds september aan het bellen met KPN, e-mail en klachten reageren ze gewoon niet op. Uiteindelijk na veel bellen teruggebeld door een mevr. van de administratie die vervolgens er een dikke streep door zet zodat we niks meer hoeven te betalen. Vervolgens krijg ik wel vandaag gewoon weer een nota voor de bedragen die ik gestorneerd heb!!
Ze blokkeren anders mijn Internet, nou die heb ik al vanaf oktober niet meer, die was gewoon volgens de afgesproken datum afgesloten.
Na weer een telefoontje zegt men nu weer dat ik die factuur niet hoef te betalen en dat ik moet wachten op de creditnota.
Het is dus weer even afwachten!

Re: Overstapservice KPN naar Telfort een lachertje

Geplaatst: 09 jan 2010 16:11
door KPNEE
U bent niet alleen. Alleen op dit forum blijkt al dat KPN bij velen rekeningen blijft sturen wanneer men is overgestapt (ik denk moedwillig) . Ook in mijn geval. Per 20 mei 2009 overgestapt naar Telfort (ook KPN trouwens) tot 31 mei betaald. rekeningen/afschrijvingen ontvangen tot en met juli. Heel veel gebeld veel toezeggingen van KPN dat men het in orde ging maken, veel dreigbrieven dat als ik niet betaalde zou worden afgesloten, twee maal toezegging dat ik het teveel betaalde retour kon zien plus de gemaakte telefoonkosten en dit allemaal door elkaar heen.

Echter, nog steeds geen geld en/of eindrekening gezien van KPN.

Dus of bij KPN zijn het oplichters of men is zeer slecht in administratie en klantenbehandeling. In beide gevallen reden om geen zaken meer met het bedrijf te doen lijkt mij. Jammer voor Telfort dus.

Re: Overstapservice KPN naar Telfort een lachertje

Geplaatst: 14 jan 2010 09:36
door shushu
Die overstapservice die vele bedrijven hanteren werkt vaker niet dan wel. Ook mijn ervaring met overstappen van Online naar Tele2 was niet positief. Heb uiteindelijk zelf op de laatste dag van het kontrakt van Online alles zelf moeten regelen, online afzeggen en tele2 bellen om te zeggen dat online mijn kontrakt gestopt heeft. Wat wel netjes is, was dat Tele2 gelijk zei dat ik dus die overstapservice niet hoefde te betalen, omdat ik zelf alles geregeld had.

Mijn tip, bel zelf eerst paar maanden van te voren op, om het op te zeggen. En dan zelf je ergens anders weer aan te melden.