AEG / Electrolux wasmachine NUL coulance
Geplaatst: 30 aug 2009 10:51
Hallo
Onze AEG / Electrolux wasmachine is al 2 keer stuk geweest in een half jaar, de eerste keer waren de lagers al binnen de garantie periode van 2 jaar versleten, werd verholpen maar de monteur probeerde nog wel even ons zelf een schuldgevoel aan te praten met opmerkingen als "u gebruikt het verkeerde wasmiddel" en "u wast zeker altijd koud". Dit lukt echter bij ons niet omdat ik zelf een aantal jaren geleden werkzaam was als witgoed monteur, de lagers van veel wasmachines zijn gewoon van slechte kwaliteit omdat men steeds goedkoper wil produceren.
De tweede keer stopt onze wasmachine halverwege in het programma, meestal bij het spoelen of bij het Centrifugeren, en bij het centrifugeren wil de machine in 1 keer naar het maximale aantal toeren, met kletsnatte was gaat dat natuurlijk niet goed, de machine werd letterlijk gelanceerd.
Ik was zelf al tot de conclusie gekomen dat dit of aan het moederboard (computer) en/of aan de toerensensor die op de motor zit moest liggen, de monteur van de Dealer kwam tot de zelfde conclusie en vond dat AEG/Electrolux dit zelf maar moest repareren want de machine is nog maar 2jaar en 2maanden oud (2 maand over degarantie), en dit mankement mag niet zo snel plaats vinden.
Electrolux ingeschakeld en hun monteur komt tot de zelfde conclusie, nu worden we met een rekening geconfronteerd van ruim €250,- terwijl het gewoon duidelijk is dat deze machine niet aan de verwachte levensduur voldoet, je koopt zo`n machine namelijk voor een jaar of 10 en dan mag je niet met 2 jaar al zulke ernstige gebreken verwachten.
Ik heb diverse malen via mail contact gezocht met de Electrolux afdeling consumenten belangen en die willen ons totaal niet tegemoed komen, ik heb een betere coulance regelinge geeist en hun voorgesteld dat wij de voorrij kosten en uurloon betalen als zij de materialen voor hun rekening nemen.
De enige antwoorden die we krijgen is dat ze bij hun standpunt blijven en dat je ook onderhoud kan verwachten bij een wasmachine, ONDERHOUD? bij onderhoud denk ik aan draaiende/bewegende en aan slijtage onderhevige delen zoals lagers, koolborstels, schokbrekers, V-snaren, afsluitrubbers, en een pompje bijv maar niet complete motoren en moederboards.
Vroeger was de coulance altijd heel goed bij AEG en de machines waren van zeer goede kwaliteit, daarom hebben we gekozen voor een AEG maar als ik deze ellende voorzien had dan had ik toch een Asko wasmachine gekocht van Zweedse makelij, die zijn 2x zo duur maar dan had ik 5 jaar garantie gehad en een veel degelijker gebouwde machine.
Ik ga zowiezo AEG/Electrolux opgeven voor de koude douche van Tros Radar maar ik wil graag weten of dit maar zo kan en mag, een fabrikant moet toch zeker een deugdelijk apparaat bouwen wat in iedergeval een jaar of vijf vrij blijft van dit soort ernstige gebreken?
Hoe is dit wettelijk geregeld ?
m.v.g. een zeer teleurgestelde AEG klant
Onze AEG / Electrolux wasmachine is al 2 keer stuk geweest in een half jaar, de eerste keer waren de lagers al binnen de garantie periode van 2 jaar versleten, werd verholpen maar de monteur probeerde nog wel even ons zelf een schuldgevoel aan te praten met opmerkingen als "u gebruikt het verkeerde wasmiddel" en "u wast zeker altijd koud". Dit lukt echter bij ons niet omdat ik zelf een aantal jaren geleden werkzaam was als witgoed monteur, de lagers van veel wasmachines zijn gewoon van slechte kwaliteit omdat men steeds goedkoper wil produceren.
De tweede keer stopt onze wasmachine halverwege in het programma, meestal bij het spoelen of bij het Centrifugeren, en bij het centrifugeren wil de machine in 1 keer naar het maximale aantal toeren, met kletsnatte was gaat dat natuurlijk niet goed, de machine werd letterlijk gelanceerd.
Ik was zelf al tot de conclusie gekomen dat dit of aan het moederboard (computer) en/of aan de toerensensor die op de motor zit moest liggen, de monteur van de Dealer kwam tot de zelfde conclusie en vond dat AEG/Electrolux dit zelf maar moest repareren want de machine is nog maar 2jaar en 2maanden oud (2 maand over degarantie), en dit mankement mag niet zo snel plaats vinden.
Electrolux ingeschakeld en hun monteur komt tot de zelfde conclusie, nu worden we met een rekening geconfronteerd van ruim €250,- terwijl het gewoon duidelijk is dat deze machine niet aan de verwachte levensduur voldoet, je koopt zo`n machine namelijk voor een jaar of 10 en dan mag je niet met 2 jaar al zulke ernstige gebreken verwachten.
Ik heb diverse malen via mail contact gezocht met de Electrolux afdeling consumenten belangen en die willen ons totaal niet tegemoed komen, ik heb een betere coulance regelinge geeist en hun voorgesteld dat wij de voorrij kosten en uurloon betalen als zij de materialen voor hun rekening nemen.
De enige antwoorden die we krijgen is dat ze bij hun standpunt blijven en dat je ook onderhoud kan verwachten bij een wasmachine, ONDERHOUD? bij onderhoud denk ik aan draaiende/bewegende en aan slijtage onderhevige delen zoals lagers, koolborstels, schokbrekers, V-snaren, afsluitrubbers, en een pompje bijv maar niet complete motoren en moederboards.
Vroeger was de coulance altijd heel goed bij AEG en de machines waren van zeer goede kwaliteit, daarom hebben we gekozen voor een AEG maar als ik deze ellende voorzien had dan had ik toch een Asko wasmachine gekocht van Zweedse makelij, die zijn 2x zo duur maar dan had ik 5 jaar garantie gehad en een veel degelijker gebouwde machine.
Ik ga zowiezo AEG/Electrolux opgeven voor de koude douche van Tros Radar maar ik wil graag weten of dit maar zo kan en mag, een fabrikant moet toch zeker een deugdelijk apparaat bouwen wat in iedergeval een jaar of vijf vrij blijft van dit soort ernstige gebreken?
Hoe is dit wettelijk geregeld ?
m.v.g. een zeer teleurgestelde AEG klant