ING Nabestaanden Servicedesk al jaren een chaos - Openbrief
Geplaatst: 30 aug 2009 13:41
Aan: Mevrouw van der Veer - Manager Servicedesk Nabestaanden ING
Sinds juni ben ik als executeur testamentair bezig om namens de erfgenamen van mijn vader – waaronder ik zelf – zijn nalatenschap af te wikkelen. Sinds eind juni probeer ik dat ook inzake zijn rekeningen die bij uw bank lopen. Mijn vader had ook rekeningen lopen bij ABN AMRO Bank en bij Van Lanschot, de afwikkeling hiervan is door deze banken al weken geleden goed en snel afgerond. Dit even als referentiekader m.b.t. de afwikkeling door uw bank.
Bij mijn eerste correspondentie (formulier deel A & B, verklaring van erfrecht et cetera) bleek een gelegaliseerd identificatiebewijs te ontbreken. Of ik dit nog even wilde nasturen. Heb ik gedaan. Ontvang ik een paar dagen later de formulieren retour die ik in eerste instantie had toegestuurd. Dat was niet de afspraak en ook niet erg handig want nu lag de legalisatie bij jullie en de rest weer bij mij. Ik bellen, bleek de legalisatie nooit ontvangen. Raar want deze is door de plaatselijke ING rechtstreeks naar jullie verstuurd. Vervolgens alles opnieuw moeten opsturen (alsof we nu niets beters te doen hebben). Hierna contact gehad met zowel de heer Lauret als de heer Nassette. Die vertelden dat alles goed was binnengekomen maar het was erg druk etc. Ik zou op zeer korte termijn een brief ontvangen waarin stond dat alle rekeningen zouden worden vrijgegeven. Deze brief ontving ik vandaag. In de enveloppe zat echter het formulier dat ik in juni al eens heb toegestuurd en eind juli opnieuw. Of mijn moeder ook nog even haar handtekening wilde zetten omdat ze mederekeninghouder is van een van de rekeningnummers. Nou breekt mijn klomp. Zie vraag 4b (formulier deel B). Deze luidt: “Handtekening mederekeninghouder (in geval en/ of rekening). En daarachter staat: “Alleen tekenen als mederekeninghouder geen echtgenote of vertegenwoordiger is”. Zo als jullie weten is ze wel echtgenote dus dan hoeft ze niet te tekenen.
Waarom hebben jullie niet direct aangegeven dat er een handtekening ontbrak toen ik de formulieren de eerste keer retour kreeg? Waarom lopen jullie de formulieren bij binnenkomst niet even door? Van de heer Lauret begreep ik dat formulieren 3 augustus zijn ontvangen en 5 augustus in behandeling zijn genomen. Als jullie zulke grote achterstanden hebben is het niet handig iemand weken later te informeren dat er iets ontbreekt. Nu kan ik zeker weer weken gaan wachten.
Ik begrijp heel goed dat er dingen mis kunnen gaan maar een dergelijke aan een sluiting van fouten, miscommunicatie et cetera duidt er op dat er iets structureels mis is op uw afdeling. Op internet (ondermeer de website van Tros Radar) lees ik dat er al sinds 2007 op grote schaal geklaagd wordt over de dienstverlening van de ING Nabestaanden Desk. Mijn laatste vraag is daarom hoe kan het zijn dat het al zo lang niet goed gaat. Van fouten kun je leren toch?
Sinds juni ben ik als executeur testamentair bezig om namens de erfgenamen van mijn vader – waaronder ik zelf – zijn nalatenschap af te wikkelen. Sinds eind juni probeer ik dat ook inzake zijn rekeningen die bij uw bank lopen. Mijn vader had ook rekeningen lopen bij ABN AMRO Bank en bij Van Lanschot, de afwikkeling hiervan is door deze banken al weken geleden goed en snel afgerond. Dit even als referentiekader m.b.t. de afwikkeling door uw bank.
Bij mijn eerste correspondentie (formulier deel A & B, verklaring van erfrecht et cetera) bleek een gelegaliseerd identificatiebewijs te ontbreken. Of ik dit nog even wilde nasturen. Heb ik gedaan. Ontvang ik een paar dagen later de formulieren retour die ik in eerste instantie had toegestuurd. Dat was niet de afspraak en ook niet erg handig want nu lag de legalisatie bij jullie en de rest weer bij mij. Ik bellen, bleek de legalisatie nooit ontvangen. Raar want deze is door de plaatselijke ING rechtstreeks naar jullie verstuurd. Vervolgens alles opnieuw moeten opsturen (alsof we nu niets beters te doen hebben). Hierna contact gehad met zowel de heer Lauret als de heer Nassette. Die vertelden dat alles goed was binnengekomen maar het was erg druk etc. Ik zou op zeer korte termijn een brief ontvangen waarin stond dat alle rekeningen zouden worden vrijgegeven. Deze brief ontving ik vandaag. In de enveloppe zat echter het formulier dat ik in juni al eens heb toegestuurd en eind juli opnieuw. Of mijn moeder ook nog even haar handtekening wilde zetten omdat ze mederekeninghouder is van een van de rekeningnummers. Nou breekt mijn klomp. Zie vraag 4b (formulier deel B). Deze luidt: “Handtekening mederekeninghouder (in geval en/ of rekening). En daarachter staat: “Alleen tekenen als mederekeninghouder geen echtgenote of vertegenwoordiger is”. Zo als jullie weten is ze wel echtgenote dus dan hoeft ze niet te tekenen.
Waarom hebben jullie niet direct aangegeven dat er een handtekening ontbrak toen ik de formulieren de eerste keer retour kreeg? Waarom lopen jullie de formulieren bij binnenkomst niet even door? Van de heer Lauret begreep ik dat formulieren 3 augustus zijn ontvangen en 5 augustus in behandeling zijn genomen. Als jullie zulke grote achterstanden hebben is het niet handig iemand weken later te informeren dat er iets ontbreekt. Nu kan ik zeker weer weken gaan wachten.
Ik begrijp heel goed dat er dingen mis kunnen gaan maar een dergelijke aan een sluiting van fouten, miscommunicatie et cetera duidt er op dat er iets structureels mis is op uw afdeling. Op internet (ondermeer de website van Tros Radar) lees ik dat er al sinds 2007 op grote schaal geklaagd wordt over de dienstverlening van de ING Nabestaanden Desk. Mijn laatste vraag is daarom hoe kan het zijn dat het al zo lang niet goed gaat. Van fouten kun je leren toch?