Orion motorverzekering
Geplaatst: 01 sep 2009 15:36
Dit is niet het eerste negatieve bericht over Orion verzekeringen maar mijn ervaring is de volgende:
Ik heb twee motoren verzekerd bij Orion Direct. Na inmiddels een jaar op een nieuw adres komt mijn post (dus ook de acceptiro) nog steeds aan op mijn oude adres. De adreswijziging is inmiddels drie keer doorgegeven. Toch krijg ik inmiddels voor de tweede keer een deurwaarder op mijn nek (met bijbehorende kosten) die -vreemd genoeg- kennelijk wél het goede adres heeft.
De eerste keer heb ik alles netjes betaald, bij mijn weten had ik met ze gebeld maar in de drukte van een verhuizing ben je met veel bezig... Dus wist ik het niet zeker meer. Ik had toen ook geen ruimte meer om het aan te kaarten, er werd al gedreigd met rechtzaken.
NB De nieuwe bewoner van mijn oude huis (********) laat niets weten als er post binnenkomt voor mij, hoewel dat wel afgesproken was. Hij woont drie straten verderop
Deze keer maak ik er werk van en als ik niet vanmiddag nog wordt teruggebeld met een oplossing (die mij geen cent extra kost) ga ik morgenochtend naar een andere (duurdere) verzekeraar. Uiteindelijk ben je goedkoper uit zonder de deurwaarderskosten en het scheelt veel frustraties.
Bij Orion moet je simpele mutaties kennelijk aangetekend versturen voordat het doorkomt.... Als je een Orion medewerker spreekt (na 20 minuten in de wacht met Dire Straits muziek..) wordt je verteld dat alles geregeld is maar de ervaring leert anders.
Het deurwaarderskantoor (die ik ook even gebeld heb om de situatie uit te leggen) staan mij netjes en vriendelijk te woord en geven het advies de hoofdsom aan hen over te maken en een bezwaarschrift te schrijven waarin de situatie wordt uitgelegd. Hierdoor worden verdere stappen voorkomen en kunnen zij bij Orion een punt maken.
Men liet al iets doorschemeren dat er heel veel mensen met hetzelfde probleem zitten, de administratie bij Orion is een zooitje.
Als klant (die altijd per omgaande zijn rekeningen betaalt) voel ik me behoorlijk belazerd, er wordt nergens naar gekeken, gewoon gelijk een deurwaarder op je af sturen. Waarschijnlijk zijn mijn gegevens (bij mijn tweede of derde poging)gewijzigd bij één van mijn motoren en staat bij mijn andere motor het oude adres nog in de computer......
Eigenlijk heb ik mijn beslissing al gemaakt en wil ik nooit meer iets te maken hebben met Orion....
Groeten, Ralph
Update 6 september: Inmiddels heb ik een reactie van de heren van Orion. Het is allemaal mijn schuld want..... ze hebben geen adreswijziging ontvangen! De volgende reactie heb ik verstuurd (en ik hou het netjes):
dames, heren,
Vandaag ontving ik uw schrijven met referentie 12345678 wat ik met stijgende verbazing heb gelezen.
U legt de schuldvraag geheel bij mij neer zonder de hand in eigen boezem te steken. Het feit dat u spreekt over ‘het enige bij ons bekende adres’ geeft aan dat drie adreswijzigingen geen effect hebben gehad. Toen ik 1 september j.l. belde heb ik de adreswijziging voor de vierde keer doorgegeven!
Het feit dat u mij niet gelooft geeft aan dat u mij een leugenaar noemt, wat ik als een schoffering beschouw. Uw opstelling getuigt van desinteresse en arrogantie en het lijkt mij nodeloos te stellen dat ik als klant zeer, zeer ontevreden bent. Uw organisatie stapelt fout op fout. Niet alleen geeft u mij daarvan de schuld, u laat mij als klant daarvoor bloeden.
Het had uw organisatie gesierd als u niet vervallen was in een infantiele ‘welles nietes’ discussie maar als volwassen mensen een oplossing gezocht had. Excuses voor het lastig vallen van klanten met deurwaarders was op zijn plaats geweest. Het laatste beetje vertrouwen dat ik in uw organisatie had is verdwenen. Ik ben er spreekwoordelijk helemaal klaar mee.
Reden voor mij om eventuele rekeningen te betalen en mijn verzekeringen elders onder te brengen, ook als dit voor mij extra kosten met zich meebrengt. De verzekering van mijn motorfiets met kenteken AB-01-CD die afloopt per 26/11/09 hoeft u niet te verlengen. En Mijn motorfiets met kenteken AB-CD-01 wordt voor het volle jaar betaald maar aangezien ik niets meer met uw organisatie te maken wil hebben stel ik voor per dezelfde datum mij uit te schrijven.
Gezien de eerdere communicatie met uw organisatie stel ik een bevestiging van dit schrijven op prijs.
Ik zal op de bij mij bekende fora, internetsites en andere communities potentiële klanten waarschuwen voor uw organisatie.
Mocht u vragen hebben ben ik bereikbaar op 06xx xxx xxx en [email protected].
Hoogachtend,
Ralph N.
Ik heb twee motoren verzekerd bij Orion Direct. Na inmiddels een jaar op een nieuw adres komt mijn post (dus ook de acceptiro) nog steeds aan op mijn oude adres. De adreswijziging is inmiddels drie keer doorgegeven. Toch krijg ik inmiddels voor de tweede keer een deurwaarder op mijn nek (met bijbehorende kosten) die -vreemd genoeg- kennelijk wél het goede adres heeft.
De eerste keer heb ik alles netjes betaald, bij mijn weten had ik met ze gebeld maar in de drukte van een verhuizing ben je met veel bezig... Dus wist ik het niet zeker meer. Ik had toen ook geen ruimte meer om het aan te kaarten, er werd al gedreigd met rechtzaken.
NB De nieuwe bewoner van mijn oude huis (********) laat niets weten als er post binnenkomt voor mij, hoewel dat wel afgesproken was. Hij woont drie straten verderop
Deze keer maak ik er werk van en als ik niet vanmiddag nog wordt teruggebeld met een oplossing (die mij geen cent extra kost) ga ik morgenochtend naar een andere (duurdere) verzekeraar. Uiteindelijk ben je goedkoper uit zonder de deurwaarderskosten en het scheelt veel frustraties.
Bij Orion moet je simpele mutaties kennelijk aangetekend versturen voordat het doorkomt.... Als je een Orion medewerker spreekt (na 20 minuten in de wacht met Dire Straits muziek..) wordt je verteld dat alles geregeld is maar de ervaring leert anders.
Het deurwaarderskantoor (die ik ook even gebeld heb om de situatie uit te leggen) staan mij netjes en vriendelijk te woord en geven het advies de hoofdsom aan hen over te maken en een bezwaarschrift te schrijven waarin de situatie wordt uitgelegd. Hierdoor worden verdere stappen voorkomen en kunnen zij bij Orion een punt maken.
Men liet al iets doorschemeren dat er heel veel mensen met hetzelfde probleem zitten, de administratie bij Orion is een zooitje.
Als klant (die altijd per omgaande zijn rekeningen betaalt) voel ik me behoorlijk belazerd, er wordt nergens naar gekeken, gewoon gelijk een deurwaarder op je af sturen. Waarschijnlijk zijn mijn gegevens (bij mijn tweede of derde poging)gewijzigd bij één van mijn motoren en staat bij mijn andere motor het oude adres nog in de computer......
Eigenlijk heb ik mijn beslissing al gemaakt en wil ik nooit meer iets te maken hebben met Orion....
Groeten, Ralph
Update 6 september: Inmiddels heb ik een reactie van de heren van Orion. Het is allemaal mijn schuld want..... ze hebben geen adreswijziging ontvangen! De volgende reactie heb ik verstuurd (en ik hou het netjes):
dames, heren,
Vandaag ontving ik uw schrijven met referentie 12345678 wat ik met stijgende verbazing heb gelezen.
U legt de schuldvraag geheel bij mij neer zonder de hand in eigen boezem te steken. Het feit dat u spreekt over ‘het enige bij ons bekende adres’ geeft aan dat drie adreswijzigingen geen effect hebben gehad. Toen ik 1 september j.l. belde heb ik de adreswijziging voor de vierde keer doorgegeven!
Het feit dat u mij niet gelooft geeft aan dat u mij een leugenaar noemt, wat ik als een schoffering beschouw. Uw opstelling getuigt van desinteresse en arrogantie en het lijkt mij nodeloos te stellen dat ik als klant zeer, zeer ontevreden bent. Uw organisatie stapelt fout op fout. Niet alleen geeft u mij daarvan de schuld, u laat mij als klant daarvoor bloeden.
Het had uw organisatie gesierd als u niet vervallen was in een infantiele ‘welles nietes’ discussie maar als volwassen mensen een oplossing gezocht had. Excuses voor het lastig vallen van klanten met deurwaarders was op zijn plaats geweest. Het laatste beetje vertrouwen dat ik in uw organisatie had is verdwenen. Ik ben er spreekwoordelijk helemaal klaar mee.
Reden voor mij om eventuele rekeningen te betalen en mijn verzekeringen elders onder te brengen, ook als dit voor mij extra kosten met zich meebrengt. De verzekering van mijn motorfiets met kenteken AB-01-CD die afloopt per 26/11/09 hoeft u niet te verlengen. En Mijn motorfiets met kenteken AB-CD-01 wordt voor het volle jaar betaald maar aangezien ik niets meer met uw organisatie te maken wil hebben stel ik voor per dezelfde datum mij uit te schrijven.
Gezien de eerdere communicatie met uw organisatie stel ik een bevestiging van dit schrijven op prijs.
Ik zal op de bij mij bekende fora, internetsites en andere communities potentiële klanten waarschuwen voor uw organisatie.
Mocht u vragen hebben ben ik bereikbaar op 06xx xxx xxx en [email protected].
Hoogachtend,
Ralph N.