Pagina 1 van 1

Sparta GLS

Geplaatst: 02 sep 2009 11:44
door edkoi
Hallo,
Sinds eind juli 2009 ben ik (helaas) in het bezit van een elektrische fiets van Sparta ION GLS. Ik heb de fiets gekocht om de files te vermijden en fiets 22km enkele reis naar mijn werk wat net zolang duurt als ik met de auto ga.
Vanaf het begin heb ik al problemen met de fiets, na 2 dagen liep de ketting er spontaan af en zat muurvast tussen mijn trapper, na 3 weken begon de fiets te rammelen en te kraken en nu na 1200 km gefietst te hebben heeft de motor het begeven en staat mijn achterwiel vast. Ik had toch wel iets beters verwacht voor de prijs van 2399,00 euro. Het is dan wel garantie en de rijwielhandelaar waar ik de fiets hebt gekocht lost het allemaal prima op maar het kost veel tijd en ergenis. Nooit meer een Sparta.

Re: Sparta GLS

Geplaatst: 02 sep 2009 11:49
door stofzuigertje
Gezien de afgelopen ketting hebben ze dus bij afleveren het wiel niet goed recht gezet en/of vastgedraaid dus slordig werk geleverd.

Na deze schade die zij moeten vergoeden zullen ze vermoedelijk extra gecontroleerd hebben en ik verwacht nu niets meer.
Deze schade kost hun winstmarge en dus nu wel goed?

Normaal komt dit alleen voor bij fietsen onder de €1000,- en meldingen bij fabriek kan ook nog, dealers die slordig afleveren kunnen namelijk zowel Sparta als Batavus kwijt raken en dat is meestal sluiten winkel....

Re: Sparta GLS

Geplaatst: 02 sep 2009 20:09
door wolu
Hallo, Ik heb ook een GLS 5000 km mee gefietst. Al 3 x een nieuwe achterwiel in gekregen. Heb de fiets sinds 20 februari. Word ieder keer netje opgelost door de Fietsemaker. Maar ik ben het vertrouwen wel kwijt in deze fiets. Heb nu al weer 1300 km gefietst met het nieuwe wiel. Nu van avond geeft ie weinig ondersteuning en zonder motor trapt hij erg zwaar. Mijn vrouw heeft 3500 km mee gefietst en nu ook het achterwiel kapot. Inmiddels weer een nieuwe erin. Lijken meer maandagochtend fietsen. Heb er nu genoeg. Als weer stuk gaat smijt ik hem bij de Sparta fabriek naar binnen.