Miskoop Loewe Opta
Geplaatst: 02 sep 2009 15:08
In juni 2006 kochten wij bij Expert Tromp Leeuwarden een Loewe Opta TV. Dit met name op advies van de verkoper; de software van Loewe was veel intelligenter dan die van andere merken. De prijs was ook navenant € 1.900,00.
Helaas was er van alles mis met dit toestel; de software reageerde niet goed op het binnenkomende (sateliet) signaal; het beeld verspringt voortdurend tijdens een uitzending op een ander beeld-formaat en het geluid gaat na een minuut significant harder, etc..
Expert Tromp reageerde snel, de technische man probeerde de instellingen en de bekabeling op order te krijgen, echter zonder veel resultaat. Nieuwe software downloaden hielp ook niet echt. Dan maar opsturen naar Loewe.
Na reparatie (nieuw board) leek het beter, maar dat was slechts schijn. Opnieuw de dealer geïnformeerd en wederom ge-experimenteert(!) met de bekabeling. Niets hielp, dus dan maar in de software neutraliseren. En juist om die reden is het toestel aangeschaft, het werkte gewoon niet!
Binnen een jaar begon ook nog eens het beeld te verkleuren; grijze vlekken in het midden van het scherm maakten het beeld troebel. Maar weer opsturen naar Loewe. Begin dit jaar zagen wij dat hetzelfde euvel zich weer ging voordoen en begin juli 2009 heeft Expert Tromp het scherm weer opgehaald voor reparatie.
Wij zien de aanschaf van dit scherm natuurlijk allang als miskoop. Normaliter kan een dealer, Expert Tromp in dit geval, niet veel doen aan dergelijke zaken. Toch verkopen zij dit product met een sterk verkooppraatje, oftewel, ook zij moeten hierin haar verantwoordelijkheid nemen. En dan niet alleen met het verlenen van service, maar ook de zakelijke kant.
Er kwam een aanbod van Loewe: zij willen het toestel wel omruilen voor een nieuw model ad € 2.300,00, maar dan met bijbetaling van, let wel, € 900,00!!!!!! Wij hebben aangeboden het verschil te willen bijbetalen (2300-1900), mits de problemen daarmee opgelost zijn. Loewe gaat hier niet mee akkoord.
Conclusie: Als eenling ben je kansloos tegenover dit soort bedrijven. Alleen consumentenprogramma's zoals Tros Radar, kunnen publiekelijk deze misstanden aan de kaak stellen. Dan kunnen bepaalde zaken ineens wel.
Hoewel de mensen van Expert Tromp vriendelijk zijn en blijven, is het toch vreemd dat ze wel mooie verkooppraatjes kunnen en mogen houden, maar de feitelijke verantwoordelijkheid afschuiven naar de leverancier. Je kunt daar natuurlijk een juridische zaak van maken, maar van die (kostbare) procedures wordt niemand beter van (behalve dan de advocaat).
Loewe Opta, shame on you,
Vriendelijke groet,
W. Bouwers
Leeuwarden
Helaas was er van alles mis met dit toestel; de software reageerde niet goed op het binnenkomende (sateliet) signaal; het beeld verspringt voortdurend tijdens een uitzending op een ander beeld-formaat en het geluid gaat na een minuut significant harder, etc..
Expert Tromp reageerde snel, de technische man probeerde de instellingen en de bekabeling op order te krijgen, echter zonder veel resultaat. Nieuwe software downloaden hielp ook niet echt. Dan maar opsturen naar Loewe.
Na reparatie (nieuw board) leek het beter, maar dat was slechts schijn. Opnieuw de dealer geïnformeerd en wederom ge-experimenteert(!) met de bekabeling. Niets hielp, dus dan maar in de software neutraliseren. En juist om die reden is het toestel aangeschaft, het werkte gewoon niet!
Binnen een jaar begon ook nog eens het beeld te verkleuren; grijze vlekken in het midden van het scherm maakten het beeld troebel. Maar weer opsturen naar Loewe. Begin dit jaar zagen wij dat hetzelfde euvel zich weer ging voordoen en begin juli 2009 heeft Expert Tromp het scherm weer opgehaald voor reparatie.
Wij zien de aanschaf van dit scherm natuurlijk allang als miskoop. Normaliter kan een dealer, Expert Tromp in dit geval, niet veel doen aan dergelijke zaken. Toch verkopen zij dit product met een sterk verkooppraatje, oftewel, ook zij moeten hierin haar verantwoordelijkheid nemen. En dan niet alleen met het verlenen van service, maar ook de zakelijke kant.
Er kwam een aanbod van Loewe: zij willen het toestel wel omruilen voor een nieuw model ad € 2.300,00, maar dan met bijbetaling van, let wel, € 900,00!!!!!! Wij hebben aangeboden het verschil te willen bijbetalen (2300-1900), mits de problemen daarmee opgelost zijn. Loewe gaat hier niet mee akkoord.
Conclusie: Als eenling ben je kansloos tegenover dit soort bedrijven. Alleen consumentenprogramma's zoals Tros Radar, kunnen publiekelijk deze misstanden aan de kaak stellen. Dan kunnen bepaalde zaken ineens wel.
Hoewel de mensen van Expert Tromp vriendelijk zijn en blijven, is het toch vreemd dat ze wel mooie verkooppraatjes kunnen en mogen houden, maar de feitelijke verantwoordelijkheid afschuiven naar de leverancier. Je kunt daar natuurlijk een juridische zaak van maken, maar van die (kostbare) procedures wordt niemand beter van (behalve dan de advocaat).
Loewe Opta, shame on you,
Vriendelijke groet,
W. Bouwers
Leeuwarden