LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over Typhone.nl

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mikeymike1985

Klacht over Typhone.nl

Ongelezen bericht door Mikeymike1985 »

Beste Tros-Radar-forummers,

Ik zit met een vraagstuk en het leek mij goed om dit hier voor te leggen. Ik heb een aantal weken terug een telefoon bestelt via typhone.nl (in combinatie met een Hi-abbonement). Het gaat om een Sony Experia, en ik heb een formulier ingevuld voor nummerbehoud. Omdat mijn Telfort-abonnement nog niet was afgelopen heerste bij mij de gedachte dat ik twee maanden dubbele telefoonkosten zou moeten betalen, dit was op zich voor mij geen probleem.

Wat ik wel zeker wilde weten is, dat ik voor het in gebruik nemen van mijn nieuwe telefoon, mijn abonnement met Hi al was ingegaan. Ik heb daarom de Typhone helpdesk gebeld en ze deze vraag voorgelegd. "Ik bel even over mijn abbonement, voordat ik deze in gebruik wil nemen, wil ik zeker weten dat ik niet buiten mijn bundel bel." De helpdesk medewerkster heeft mij tot drie keer toe gerust gesteld dat dit niet zo was. Mijn abbonement was zelfs al ingegaan.

Wat schetst mijn verbazing, een goede 3 weken later krijg ik een rekening op de deurmat van 130 euro (terwijl mijn abonnementskosten rond de 30 euro ligggen). Ik heb gelijk met Hi gebeld om te vragen waar deze kosten vandaan kwamen. Het antwoord was duidelijk: "U hebt buiten u bundel gebeld, u abonnement is nog niet ingegaan". Ik heb hierna nog met een manager gepraat, die tegen mij zegt inderdaad, in ons systeem stond dat u abbonement al was ingegaan en we kunnen u die informatie ook wel hebben gegeven, maar wat wij als helpdesk aan de telefoon zeggen tegen onze klanten is niet bindend.

Ik stond met mijn oren te klapperen? Mag dit zomaar? Mogen zij mij op deze manier misleiden en er voor zorgen dat ik met de hoge rekening wordt opgezadeld? Graag hoor ik over dit vraagstuk jullie meningen.

Utaddict

Re: Klacht over Typhone.nl

Ongelezen bericht door Utaddict »

Heel simpel, nee.

Als de klantenservice aangeeft dat het abonnement al in is gegaan, kunt u er in principe vanuit gaan dat dit juist is. Naar mijn mening moeten eventuele kosten dan ook kwijtgescholden worden.

Belangrijk hierbij is wel:
- Dat de klantenservice melding heeft gemaakt van het gegeven advies/informatie. Heeft de betreffende medewerker dit niet gedaan, dan kan een Hi zich hierachter verschuilen.

Teven toch nog een vraag aan u.

Ik neem aan dat u een bevestiging/contract hebt overgehouden aan uw order. Op dit papier staat meestal altijd de ingangsdatum van het contract. Belangrijk, als zekerheidje voor u.

Staat hier ook op dat uw abonnement later in zou gaan, als gevolg van nummerbehoud (hier kunt u namelijk voor kiezen). Zo ja, dan kunt u eigenlijk niets anders doen dan de rekening betalen.

Mikeymike1985

Ongelezen bericht door Mikeymike1985 »

Hartstikke bedankt voor je reactie allereerst. Mijn excuses voor het posten van een bericht en dan een lange tijd niet reageren. Ik heb het echter wel gelezen en ben met deze informatie nog een keer het gesprek aangegaan met een van de managers c.q. helpdesk. Het gaat hier overigens over twee partijen, waarvan (na enige navraag bij de helpdesk) twee verschillende ingangsdata zijn vermeld.

Dat houdt kort in dat de abbonementverstrekker KPN/HI in haar systeem een datum eind november had staan, en Typhone (het bedrijf waar ik de telefoon en het HI-abbonement heb afgesloten) heeft 15 augustus in haar systeem had staan. De medewerker heeft dit ook mondeling tegenover mij bevestigt. Ditmaal heb ik wel een naam genoteerd, gelukkig. De medewerkster heeft mij dus verkeerd voorgelicht, maar ik had volgens Typhone, in mijn contract moeten kijken en het advies van Typhone als bedrijf dan volledig in de wind moeten slaan.

Dat betekent dus, dat volgens Typhone, zei zich juridisch zo hebben ingedekt, dat ze onwaarheden kunnen uitspreken over de telefoon (de klant, ik) er de dupe van wordt en dat er vervolgens absoluut geen schuld bij Typhone ligt. Oftewel ik vertel jou als een geloofwaardige aanbiedende partij iets, ik ga daar falikant de fout in, maar ik ben niet aansprakelijk als een van de partijen waarmee ik een overeenkomst heb gesloten. Ik voel mij oneerlijk behandeld, ik had verwacht dat wat men over de telefoon zou zeggen (bij de partij waar ik heb ingekocht) overeen zou komen met wat in het contract staat. Dat ik daar vervolgens voor moet opdraaien vind ik erg raar.

Zou het ik juridisch gezien een punt hebben als men tegen mij heeft gezegd, er staat inderdaad een foute datum in ons (Typhone's) systeem? De helpdesk-medewerker vertelde mij dat zij niet konden sjoemelen met deze datum namelijk en dat die in het systeem als zodanig zal blijven staan. Sorry voor het lange verhaal :), het is nogal een ingewikkelde kwestie.

Yme

Ongelezen bericht door Yme »

Je bent verkeerd voorgelicht, natuurlijk is dat rot. Toch heb jij als consument natuurlijk ook zelf een verantwoordelijkheid. Als je het contract goed had doorgelezen had je tijdens het telefoongesprek met Typhone al opgemerkt dat de informatie die de medewerkster gaf niet overeen kwam met de datum op het contract.

Ik ben geen jurist maar ik denk dat je weinig kans maakt. Ervan uitgaande dat alles wat jij zegt de feiten zijn dan nog is het jouw woord tegen dat van Typhone. Je kan ook niet bewijzen dat het verkeerd staat in hun systeem. Er blijft dan één optie over; een beroep doen op de coulance van Typhone.

Edit:
Je kan het trouwens ook proberen bij Hi. Hier lees je dat gebruiker 'emit' het gelukt is om een vergoeding te krijgen.

dentinus

Ongelezen bericht door dentinus »

Ik heb mijn blackberry gekocht via internet bij thyphone.
Binnen een jaar doet hij plotseling gek, dus bel ik met thyphone en kan ik hem opsturen ter reparatie.
11 juni 2010 stuur ik hem op voor reparatie en na vele malen bellen mailen en klachten deponeren kan niemand mij helpen.
Met geef mij aan dat ik gewoon geduld moet hebben dat opzicht niet erg is, maar gewoon wachten en niet weten hoe lang dat is wel erg en ja dat blijkt want wachten is nu al vijf weken.
Vandaag weer gebeld en daar kon een zekere marjan die daar leiding gevende is mij niet vertellen wanneer ik een ander of reparatie toestel terug kan verwachten.
Ik ben ten einde raad en weet eindelijk geen weg meer
Ik hoop dat iemand mij kan helpen om een oplossing
Ik moet wel mijn abonnement betalen anders krijg ik een incasso die ik al heb gehad en extra kosten dat ik dan ben afgesloten, omdat ik niet heb betaald.
Ik kan niet gebeld worden en kan ook niet bellen en mijn internet kan ik ook niet gebruiken.
Wie kan mij help ik ben echt ten einde raad

Gesloten