Central Point
Geplaatst: 04 sep 2009 23:07
Central Point wil het doen voorkomen alsof ze zo groot zijn en ze zo'n hoogstaande klantenservice hebben, maar ik weet niet wat voor bedrijf dit is en wat voor mensen er werken, maar het lijkt helemaal nergens naar. Ik bestel er in ieder geval niets meer!
22 juli jl. een router besteld, op de website geeft men aan dat deze een ADSL aansluiting heeft, maar dit blijkt later niet zo te zijn. Twee keer een melding via de website gedaan dat er een fout op de website staat, maar tot op heden niet aangepast. Ik heb dan ook het vermoeden dat men moedwillig verkeerde informatie geeft op de website.
Maar goed: Na bestelling kom ik erachter dat ik beter een ander adres op kan geven en bovendien dacht ik achteraf dat ik beter een ander model had kunnen bestellen, dus ik stuurde enkele uren na mijn bestelling twee berichten.
De eerste mail:
<knip> Ik zag dat afleveren bij de buren of afhalen op het postkantoor niet mogelijk is. Ik weet niet via welk bedrijf u pakketten verstuurd, maar bij voorkeur haal ik het pakket af op een depot. Indien er geen depot is waar ik het pakket af kan halen, wil ik graag een alternatief afleveradres opgeven en dat is: *** te ***. Op dit adres is (doorgaans) wel overdag iemand aanwezig.
Telefonisch ben ik overdag niet (tot slecht) bereikbaar, wilt u daarom via de email reageren of een bericht inspreken op mijn telefoon thuis ?
En even daarna mailde ik:
Onlangs bestelde ik bij u een Belkin Vision Router met ingebbouwd ADSL-modem. Teneinde de instellingen te verkrijgen voor dit apparaat nam ik contact op met mijn provider, die mij liet weten dat het internet met deze router/modem goed zal werken maar helaas telefonie niet.
Ik wil dan ook deze order wijzigen dan wel annuleren. In dit geval zou ik echter wel de router kunnen gebruiken, ik zou deze dan ook graag geleverd krijgen. Ik zag op uw website dat u deze ook kunt leveren, de prijs is nagenoeg gelijk.
<knip>
Op 23 juli nog geen enkele reactie op mijn email, maar wel het volgende bericht van Central Point:
Hierbij laten wij u weten dat uw bestelling is verzonden. Deze zending wordt u binnen 2 werkdagen aangeboden. De verzending vindt plaats via DHL, GLS of TNT Post.
<knip>
Op 29 juli nog geen enkele reactie op mijn eerdere berichten, dus mailde ik:
Inmiddels de router ontvangen. Deze blijkt geen ADSL aansluiting te hebben, in tegenstelling tot hetgeen op uw website wordt vermeld. Daarnaast heb ik u al een aantal berichten gestuurd, die gewoon worden genegeerd.
Ik was op zoek naar een nieuwe leverancier, want ik bestel regelmatig via internet. U levert snel, maar heeft onjuiste informatie op de
website staan en levert geen support.
Ik zal dan ook niets meer bij Centralpoint bestellen.
Dezelfde dag kreeg ik de volgende bericht van Central Point (als afzender gebruiken ze MIJN email-adres!):
Hierbij doen wij u uw persoonlijk retournummer toekomen. Zodra de goederen in originele staat in ons magazijn zijn ontvangen, ontvangt u van ons een reactie. Lees zorgvuldig de instructies en bewaar altijd het verzendbewijs.
RETOURNUMMER
<knip>
PRODUCT(EN)
RETOURADRES
Central Point Europe BV
Biesbosch 225
1181 JC Amstelveen
Dus geen enkele reactie op mijn bericht, daarnaast heb ik niet gevraagd om de router terug te mogen sturen! Dus dezelfde dag reageerde ik met:
Eindelijk een reactie, maar nu nog LEREN LEZEN! Overigens zeer onprofessioneel om mijn eigen adres als afzender te gebruiken.
Op 2 september jl. nog steeds geen enkele reactie, dus maar weer eens een herinnering gestuurd:
<knip> Gezien het feit dat u wederom niet de moeite heeft genomen te reageren op mijn bericht en daarmee te kennen heeft gegeven op een amateuristische werkwijze te werk te gaan en de klanten niet te respecteren zal ik uw werkwijze dan maar openbaar maken. <knip>
Om nog eens even duidelijk te maken dat Centralpoint niet kan en wil lezen, ontvang ik op 2 september deze reactie:
Hierbij willen wij u vriendelijk vragen, wanneer heeft u precies het artikel geretourneerd?
Indien het artikel al geretourneerd is, graag een afleverbewijs naar ons toe e-mailen.
Waarop ik diezelfde dag als volgt reageer:
Er is helemaal niets geretourneerd, ik kreeg wel een RMA-nummer waar
ik niet om gevraagd had. Mijn berichten zijn duidelijk: Ook dit is
weer een voorbeeld dat er berichten maar half worden gelezen.
Geen enkele reactie op mijn vorige bericht(en), maar wel op 4 september het volgende bericht:
Uw persoonlijke retournummer is vervallen. Een retournummer is slechts drie werkdagen geldig.
Indien u het product al retour heeft gezonden, dan verzoeken wij u om zo spoedig mogelijk een afleverbewijs toe te sturen.
Betreft het een garantieafhandeling binnen de garantietermijn, dan kunt u altijd via http://www.centralpoint.nl een nieuw retournummer aanvragen.
Uiteindelijk reageer ik dan maar als volgt:
Wordt het niet eens tijd voor ander werk?
U leest mails niet, maakt ongevraagd RMA-nummers aan etc.
Dit is toch te gek voor woorden, of er is opzet in het spel of men is werkelijk niet in staat of te lezen...... Iemand anders (goede of slechte) ervaring met Centralpoint?
(berichten zijn ingekort om het leesbaar te houden, er is echter geen relevante informatie weggelaten)
22 juli jl. een router besteld, op de website geeft men aan dat deze een ADSL aansluiting heeft, maar dit blijkt later niet zo te zijn. Twee keer een melding via de website gedaan dat er een fout op de website staat, maar tot op heden niet aangepast. Ik heb dan ook het vermoeden dat men moedwillig verkeerde informatie geeft op de website.
Maar goed: Na bestelling kom ik erachter dat ik beter een ander adres op kan geven en bovendien dacht ik achteraf dat ik beter een ander model had kunnen bestellen, dus ik stuurde enkele uren na mijn bestelling twee berichten.
De eerste mail:
<knip> Ik zag dat afleveren bij de buren of afhalen op het postkantoor niet mogelijk is. Ik weet niet via welk bedrijf u pakketten verstuurd, maar bij voorkeur haal ik het pakket af op een depot. Indien er geen depot is waar ik het pakket af kan halen, wil ik graag een alternatief afleveradres opgeven en dat is: *** te ***. Op dit adres is (doorgaans) wel overdag iemand aanwezig.
Telefonisch ben ik overdag niet (tot slecht) bereikbaar, wilt u daarom via de email reageren of een bericht inspreken op mijn telefoon thuis ?
En even daarna mailde ik:
Onlangs bestelde ik bij u een Belkin Vision Router met ingebbouwd ADSL-modem. Teneinde de instellingen te verkrijgen voor dit apparaat nam ik contact op met mijn provider, die mij liet weten dat het internet met deze router/modem goed zal werken maar helaas telefonie niet.
Ik wil dan ook deze order wijzigen dan wel annuleren. In dit geval zou ik echter wel de router kunnen gebruiken, ik zou deze dan ook graag geleverd krijgen. Ik zag op uw website dat u deze ook kunt leveren, de prijs is nagenoeg gelijk.
<knip>
Op 23 juli nog geen enkele reactie op mijn email, maar wel het volgende bericht van Central Point:
Hierbij laten wij u weten dat uw bestelling is verzonden. Deze zending wordt u binnen 2 werkdagen aangeboden. De verzending vindt plaats via DHL, GLS of TNT Post.
<knip>
Op 29 juli nog geen enkele reactie op mijn eerdere berichten, dus mailde ik:
Inmiddels de router ontvangen. Deze blijkt geen ADSL aansluiting te hebben, in tegenstelling tot hetgeen op uw website wordt vermeld. Daarnaast heb ik u al een aantal berichten gestuurd, die gewoon worden genegeerd.
Ik was op zoek naar een nieuwe leverancier, want ik bestel regelmatig via internet. U levert snel, maar heeft onjuiste informatie op de
website staan en levert geen support.
Ik zal dan ook niets meer bij Centralpoint bestellen.
Dezelfde dag kreeg ik de volgende bericht van Central Point (als afzender gebruiken ze MIJN email-adres!):
Hierbij doen wij u uw persoonlijk retournummer toekomen. Zodra de goederen in originele staat in ons magazijn zijn ontvangen, ontvangt u van ons een reactie. Lees zorgvuldig de instructies en bewaar altijd het verzendbewijs.
RETOURNUMMER
<knip>
PRODUCT(EN)
RETOURADRES
Central Point Europe BV
Biesbosch 225
1181 JC Amstelveen
Dus geen enkele reactie op mijn bericht, daarnaast heb ik niet gevraagd om de router terug te mogen sturen! Dus dezelfde dag reageerde ik met:
Eindelijk een reactie, maar nu nog LEREN LEZEN! Overigens zeer onprofessioneel om mijn eigen adres als afzender te gebruiken.
Op 2 september jl. nog steeds geen enkele reactie, dus maar weer eens een herinnering gestuurd:
<knip> Gezien het feit dat u wederom niet de moeite heeft genomen te reageren op mijn bericht en daarmee te kennen heeft gegeven op een amateuristische werkwijze te werk te gaan en de klanten niet te respecteren zal ik uw werkwijze dan maar openbaar maken. <knip>
Om nog eens even duidelijk te maken dat Centralpoint niet kan en wil lezen, ontvang ik op 2 september deze reactie:
Hierbij willen wij u vriendelijk vragen, wanneer heeft u precies het artikel geretourneerd?
Indien het artikel al geretourneerd is, graag een afleverbewijs naar ons toe e-mailen.
Waarop ik diezelfde dag als volgt reageer:
Er is helemaal niets geretourneerd, ik kreeg wel een RMA-nummer waar
ik niet om gevraagd had. Mijn berichten zijn duidelijk: Ook dit is
weer een voorbeeld dat er berichten maar half worden gelezen.
Geen enkele reactie op mijn vorige bericht(en), maar wel op 4 september het volgende bericht:
Uw persoonlijke retournummer is vervallen. Een retournummer is slechts drie werkdagen geldig.
Indien u het product al retour heeft gezonden, dan verzoeken wij u om zo spoedig mogelijk een afleverbewijs toe te sturen.
Betreft het een garantieafhandeling binnen de garantietermijn, dan kunt u altijd via http://www.centralpoint.nl een nieuw retournummer aanvragen.
Uiteindelijk reageer ik dan maar als volgt:
Wordt het niet eens tijd voor ander werk?
U leest mails niet, maakt ongevraagd RMA-nummers aan etc.
Dit is toch te gek voor woorden, of er is opzet in het spel of men is werkelijk niet in staat of te lezen...... Iemand anders (goede of slechte) ervaring met Centralpoint?
(berichten zijn ingekort om het leesbaar te houden, er is echter geen relevante informatie weggelaten)