Pagina 1 van 1

Central Point

Geplaatst: 04 sep 2009 23:07
door jlthkoch
Central Point wil het doen voorkomen alsof ze zo groot zijn en ze zo'n hoogstaande klantenservice hebben, maar ik weet niet wat voor bedrijf dit is en wat voor mensen er werken, maar het lijkt helemaal nergens naar. Ik bestel er in ieder geval niets meer!

22 juli jl. een router besteld, op de website geeft men aan dat deze een ADSL aansluiting heeft, maar dit blijkt later niet zo te zijn. Twee keer een melding via de website gedaan dat er een fout op de website staat, maar tot op heden niet aangepast. Ik heb dan ook het vermoeden dat men moedwillig verkeerde informatie geeft op de website.

Maar goed: Na bestelling kom ik erachter dat ik beter een ander adres op kan geven en bovendien dacht ik achteraf dat ik beter een ander model had kunnen bestellen, dus ik stuurde enkele uren na mijn bestelling twee berichten.

De eerste mail:
<knip> Ik zag dat afleveren bij de buren of afhalen op het postkantoor niet mogelijk is. Ik weet niet via welk bedrijf u pakketten verstuurd, maar bij voorkeur haal ik het pakket af op een depot. Indien er geen depot is waar ik het pakket af kan halen, wil ik graag een alternatief afleveradres opgeven en dat is: *** te ***. Op dit adres is (doorgaans) wel overdag iemand aanwezig.
Telefonisch ben ik overdag niet (tot slecht) bereikbaar, wilt u daarom via de email reageren of een bericht inspreken op mijn telefoon thuis ?

En even daarna mailde ik:
Onlangs bestelde ik bij u een Belkin Vision Router met ingebbouwd ADSL-modem. Teneinde de instellingen te verkrijgen voor dit apparaat nam ik contact op met mijn provider, die mij liet weten dat het internet met deze router/modem goed zal werken maar helaas telefonie niet.
Ik wil dan ook deze order wijzigen dan wel annuleren. In dit geval zou ik echter wel de router kunnen gebruiken, ik zou deze dan ook graag geleverd krijgen. Ik zag op uw website dat u deze ook kunt leveren, de prijs is nagenoeg gelijk.
<knip>

Op 23 juli nog geen enkele reactie op mijn email, maar wel het volgende bericht van Central Point:

Hierbij laten wij u weten dat uw bestelling is verzonden. Deze zending wordt u binnen 2 werkdagen aangeboden. De verzending vindt plaats via DHL, GLS of TNT Post.
<knip>

Op 29 juli nog geen enkele reactie op mijn eerdere berichten, dus mailde ik:

Inmiddels de router ontvangen. Deze blijkt geen ADSL aansluiting te hebben, in tegenstelling tot hetgeen op uw website wordt vermeld. Daarnaast heb ik u al een aantal berichten gestuurd, die gewoon worden genegeerd.
Ik was op zoek naar een nieuwe leverancier, want ik bestel regelmatig via internet. U levert snel, maar heeft onjuiste informatie op de
website staan en levert geen support.
Ik zal dan ook niets meer bij Centralpoint bestellen.

Dezelfde dag kreeg ik de volgende bericht van Central Point (als afzender gebruiken ze MIJN email-adres!):

Hierbij doen wij u uw persoonlijk retournummer toekomen. Zodra de goederen in originele staat in ons magazijn zijn ontvangen, ontvangt u van ons een reactie. Lees zorgvuldig de instructies en bewaar altijd het verzendbewijs.
RETOURNUMMER
<knip>
PRODUCT(EN)
RETOURADRES
Central Point Europe BV
Biesbosch 225
1181 JC Amstelveen

Dus geen enkele reactie op mijn bericht, daarnaast heb ik niet gevraagd om de router terug te mogen sturen! Dus dezelfde dag reageerde ik met:

Eindelijk een reactie, maar nu nog LEREN LEZEN! Overigens zeer onprofessioneel om mijn eigen adres als afzender te gebruiken.

Op 2 september jl. nog steeds geen enkele reactie, dus maar weer eens een herinnering gestuurd:

<knip> Gezien het feit dat u wederom niet de moeite heeft genomen te reageren op mijn bericht en daarmee te kennen heeft gegeven op een amateuristische werkwijze te werk te gaan en de klanten niet te respecteren zal ik uw werkwijze dan maar openbaar maken. <knip>

Om nog eens even duidelijk te maken dat Centralpoint niet kan en wil lezen, ontvang ik op 2 september deze reactie:

Hierbij willen wij u vriendelijk vragen, wanneer heeft u precies het artikel geretourneerd?
Indien het artikel al geretourneerd is, graag een afleverbewijs naar ons toe e-mailen.

Waarop ik diezelfde dag als volgt reageer:

Er is helemaal niets geretourneerd, ik kreeg wel een RMA-nummer waar
ik niet om gevraagd had. Mijn berichten zijn duidelijk: Ook dit is
weer een voorbeeld dat er berichten maar half worden gelezen.

Geen enkele reactie op mijn vorige bericht(en), maar wel op 4 september het volgende bericht:

Uw persoonlijke retournummer is vervallen. Een retournummer is slechts drie werkdagen geldig.
Indien u het product al retour heeft gezonden, dan verzoeken wij u om zo spoedig mogelijk een afleverbewijs toe te sturen.
Betreft het een garantieafhandeling binnen de garantietermijn, dan kunt u altijd via http://www.centralpoint.nl een nieuw retournummer aanvragen.

Uiteindelijk reageer ik dan maar als volgt:

Wordt het niet eens tijd voor ander werk?
U leest mails niet, maakt ongevraagd RMA-nummers aan etc.

Dit is toch te gek voor woorden, of er is opzet in het spel of men is werkelijk niet in staat of te lezen...... Iemand anders (goede of slechte) ervaring met Centralpoint?

(berichten zijn ingekort om het leesbaar te houden, er is echter geen relevante informatie weggelaten)

Re: Central Point

Geplaatst: 05 sep 2009 09:36
door jor
Het lijkt er inderdaad op dat niemand daar de moeite neemt op jou email normaal te lezen. Op tweakers.net is het de laatste tijd ook niet allemaal zo geweldig met dit bedrijf.En zo zie je dat al die mooie nominaties(beste dit beste dat ) weinig voorstellen als je zo met klanten omgaat.

http://tweakers.net/shopreview/3042/cen ... unt-v.html

Re: Central Point

Geplaatst: 05 sep 2009 10:19
door jlthkoch
jor schreef:Het lijkt er inderdaad op dat niemand daar de moeite neemt op jou email normaal te lezen. Op tweakers.net is het de laatste tijd ook niet allemaal zo geweldig met dit bedrijf.En zo zie je dat al die mooie nominaties(beste dit beste dat ) weinig voorstellen als je zo met klanten omgaat.

http://tweakers.net/shopreview/3042/cen ... unt-v.html
Bedankt voor je bericht en je link naar Tweakers.net Ik heb alle reviews daar gelezen en hoewel er ook mensen tussen zitten valt op dat de aftersales service inderdaad bij veel meer mensen slecht of niet aanwezig is.

De nominaties die ze gewonnen hebben zijn al wat ouder, wellicht is het ooit een goede zaak geweest maar is dat nu voorbij. Wellicht hebben ze bespaard op personeelskosten, want zowel de persoon die de emails "beantwoord" als de persoon die ik aan de telefoon had zou een normaal bedrijf niet in dienst willen hebben.

Kennelijk gaan ze voor de eenmalige aankoop. Zodra het geld binnen is besta je als klant niet meer en het interesseert men totaal niet of je nogmaals iets wil bestellen.

Ik heb me geregistreerd op Tweakers en ik zal (na een wachttijd van twee weken, want op Tweakers mag je pas twee weken naar registratie een review plaatsen) mijn review daar ook plaatsten.

Re: Central Point

Geplaatst: 05 sep 2009 12:00
door jor
Ik heb het je aanmelding vandaag voorbij zien komen.Wens je daar veel plezier en laten we hopen dat als je daar de review plaatst er een (positieve) reactie komt van dit bedrijf.
Ik heb me geregistreerd op Tweakers en ik zal (na een wachttijd van twee weken, want op Tweakers mag je pas twee weken naar registratie een review plaatsen) mijn review daar ook plaatsten.

Re: Central Point

Geplaatst: 17 sep 2009 18:18
door jlthkoch
jor schreef:Ik heb het je aanmelding vandaag voorbij zien komen.Wens je daar veel plezier en laten we hopen dat als je daar de review plaatst er een (positieve) reactie komt van dit bedrijf.
Ik heb me geregistreerd op Tweakers en ik zal (na een wachttijd van twee weken, want op Tweakers mag je pas twee weken naar registratie een review plaatsen) mijn review daar ook plaatsten.
Even een update:
Een dag of 10 geleden ben ik gebeld door iemand van Central Point die mij vroeg wat het probleem was (alsof dat nog niet duidelijk was) en na 10 minuten uitleggen begreep men eindelijk dat er iets fout was gegaan.

Ik zou alsnog een reactie krijgen op mijn emails en die dag daarna zou ik zelfs een "presentje" krijgen wegens het geleden ongemak.

Zoals ik op Tweakers ook al kon lezen zijn ze geen van deze beloftes nagekomen. Ik heb tot op heden niets ontvangen (geen reactie en geen presentje) en ook een mijn vraag een aantal dagen geleden waar de reactie en het presentje bleef is wederom niet beantwoord.

Misschien dat men vroeger goede service had maar het lijkt nu nergens meer naar, zo kan ik ook opmaken uit de ervaringen die anderen hebben.

Volgende week zal ik mijn review plaatsen op Tweakers.

Re: Central Point

Geplaatst: 18 sep 2009 21:06
door jlthkoch
Heb ik diverse mails gestuurd met mijn klacht en zelfs al iemand aan de telefoon gehad krijg ik vandaag een brief thuis van de "manager purchasing & customer service" Central Point, waarin onder meer staat:

"Ik heb notie genomen van uw klacht namens de afwikkeling van uw retouraanvraag. (lekkere zin dit....) Deze aanvraag is enige tijd geleden afgesloten." en vervolgens beginnen ze de hele retourprocedure uit te leggen en te vertellen dat de medewerker persoonlijk niets te verwijten valt omdat hij in "de lijn van het proces" (weer zoiets vaags) heeft gehandeld.

Wat is dat Central Point voor een ballentent? Ik heb helemaal niets retour gestuurd, ik wil helemaal niets retour sturen maar ik heb gewoon een klacht............ Ze kunnen echt niet luisteren (en lezen) daar, werken er nu echt helemaal geen normale mensen bij Central Point?

(volgende week de review op Tweakers)

Re: Central Point

Geplaatst: 18 sep 2009 21:16
door jor
Ben benieuwd naar je eerste shopreview op tweakers.net. Reken er maar op dat het bedrijf helemaal niet blij is met een negatieve review op tweakers. Vele bezoekers ( ook ik :wink: )kijken voor een aankoop altijd even hoe een bedrijf scoort en passen daar hun koopgedrag op aan.succes.

Re: Central Point

Geplaatst: 19 sep 2009 00:59
door alfatrion
Jep doe ik ook. Ik kijk niet zo zeer naar alle positieve verhalen (zijn doorgaans mensen die geen klachten na de koop hadden) maar ik ga echt op zoek naar negatieve klachten. Als er daarvan een of twee bij zijn die terecht en ernstig aanvoelen koop ik niet bij ze.

Re: Central Point

Geplaatst: 19 sep 2009 07:41
door jor
Bedrijven zijn echt heel benauwd voor de shopreviews op tweakers,met dergelijk grote bezoekersaantallen en reageerders kan men een bedrijf flink raken maar aan de andere kant ook flink werk bezorgen als een bedrijf veel goede reviews krijgt.
Maandelijks wordt Tweakers.net door ongeveer drie miljoen unieke personen geraadpleegd. Dagelijks genereren die bezoekers tussen de 2 en 2,5 miljoen pageviews.

Er staan maar liefst 14.370 reviews en op dit moment 1.825 shops.
Ook goed vind ik dat je op tweakers niet zomaar een review kan plaatsen,je zult je moeten registreren, de eerste 14 dagen kan je geen review plaatsen en vervolgens zul je in de aanvraag voor een shopreview een factuurnummer +datum of een bonnummer moeten opgeven(word niet getoond in de review ). Zo heeft een bedrijf kans om zich te verweren tegen gasten die denken een ondernemer onnodig zwart te maken.Zomaar wat roepen wat je(elders) vaak ziet gaat niet lukken.

Re: Central Point

Geplaatst: 19 sep 2009 12:56
door jlthkoch
jor schreef:Ben benieuwd naar je eerste shopreview op tweakers.net. Reken er maar op dat het bedrijf helemaal niet blij is met een negatieve review op tweakers. Vele bezoekers ( ook ik :wink: )kijken voor een aankoop altijd even hoe een bedrijf scoort en passen daar hun koopgedrag op aan.succes.
Beste Jor, de review is zojuist geplaatst. Weet jij of de winkel daar automatisch bericht van krijgt of zoiets. (Ik ben wel benieuwd wat ze te zeggen hebben, ik heb ze het in ieder geval laten weten.)

Groet, John

Re: Central Point

Geplaatst: 19 sep 2009 13:15
door jor
Beste Jor, de review is zojuist geplaatst. Weet jij of de winkel daar automatisch bericht van krijgt of zoiets. (Ik ben wel benieuwd wat ze te zeggen hebben, ik heb ze het in ieder geval laten weten.)
Of een shop automatisch bericht krijgt weet ik niet maar neem maar van mij aan dat ze altijd gelezen worden door een shop.Echter sommige bedrijven reageren op de review en anderen hoor je nooit.De meer nette shops waar natuurlijk ook wel eens zaken verkeerd lopen nemen meestal wel de moeite om te reageren en met een oplossing te komen. 1 tip,verwijder of verander de review niet voordat je een echte oplossing hebt en die dan ook nog eens al uitgevoerd is. Er zijn namelijk shops bij die je vragen in ruil voor een oplossing je review EERST aan te passen of zelfs te verwijderen. Nodeloos je te zeggen dat daarmee je geloofwaardigheid op tweakers.net flink in het geding is.Laat het als je wilt weten of er een oplossing komt,oke?

Re: Central Point

Geplaatst: 19 sep 2009 13:25
door jlthkoch
jor schreef:
Beste Jor, de review is zojuist geplaatst. Weet jij of de winkel daar automatisch bericht van krijgt of zoiets. (Ik ben wel benieuwd wat ze te zeggen hebben, ik heb ze het in ieder geval laten weten.)
1 tip,verwijder of verander de review niet voordat je een echte oplossing hebt en die dan ook nog eens al uitgevoerd is. Er zijn namelijk shops bij die je vragen in ruil voor een oplossing je review EERST aan te passen of zelfs te verwijderen. Nodeloos je te zeggen dat daarmee je geloofwaardigheid op tweakers.net flink in het geding is.Laat het als je wilt weten of er een oplossing komt,oke?
Bedankt voor je tip, Jor, maar als ze reageren dan zal ik de eventuele reactie (of oplossing) toevoegen aan mijn review, ik ga niets verwijderen, want hoe het nu ook verder loopt, wat er tot nu toe is misgegaan hoort gewoon te blijven staan.

Mochten ze overigens vragen mijn review aan te passen of te verwijderen voordat ze met een oplossing komen dan lossen ze maar niets op en voeg ik dat ook toe aan mijn review.

Ik hou je zeker op de hoogte en zal een vervolg (of oplossing) hier en op Tweakers melden.

Re: Central Point

Geplaatst: 06 okt 2009 23:13
door jlthkoch2
Even een update:

Inmiddels ben ik vorige week gebeld en heb ik een uitvoerig gesprek gehad met Mw. Gerretsen, de "Manager Purchasing & Customer Service" van Central Point en heb ik inmiddels een (tweede) reactie ontvangen met twee hele mooie presentjes.

Uit het gesprek is naar voren gekomen dat mijn eerdere emails niet meer terug te vinden waren in hun systeem en dat onduidelijk is waarom daar niet op is gereageerd.

Ze hebben hun excuses aangeboden en aangegeven dat het niet hun bedoeling is om klanten bij hun weg te jagen en betreuren het dat het zo gelopen is. En zien me graag weer als klant.

Ze hebben mij verzocht de goede afloop te melden en het lijkt me inderdaad wel zo eerlijk om dat ook nog even hier te melden. Uiteraard komt deze aanvulling ook op Tweakers te staan.

Ik wil dan ook bevestigen dat alles uiteindelijk toch nog naar tevredenheid is opgelost.

(Ik heb een nieuwe forumnaam aan moeten maken, omdat ik om onduidelijke redenen geband zou zijn van het forum, beetje vaag..........)

Re: Central Point

Geplaatst: 06 okt 2009 23:50
door jlthkoch2
Rolf069 schreef:
jlthkoch schreef:Iemand anders (goede of slechte) ervaring met Centralpoint?
...
Dat is mijn ervaring met Central Point. Ik sta er nu enigzins gereserveerd tegenover.
Bedankt voor je reactie Rolf, zeer herkenbaar.....

Uw indruk is volgens mij behoorlijk in lijn met hetgeen ik een beetje opmaak onder andere uit de reviews op Tweakers.

Men heeft in een verleden zelfs onderscheidingen in de wacht gesleept vanwege de goede service, maar kennelijk hebben ze het nu zo druk dat een goede service en een zorgvuldig onderhouden van een website er (soms) bij inschiet. (Een beetje het "Ziggo-effect": Zeer snelle groei, waarbij men helaas wel eens flinke steken laat vallen.

Ik moet wel zeggen dat ik de indruk heb gekregen dat ze dit zelf ook wel inzien en proberen dit te verbeteren.

Waarschijnlijk probeer ik het over enige tijd wel weer eens om daar een bestelling te plaatsten, al was het alleen maar om te kijken of het inderdaad weer op het oude niveau is, want de levertijd was (in mijn geval) super!

(Ik zag net nog een reactie staan van ene Rolf, maar nu is hij weg?????)

Re: Central Point

Geplaatst: 07 okt 2009 00:00
door Rolf069
jlthkoch2 schreef:
Rolf069 schreef:
jlthkoch schreef:Iemand anders (goede of slechte) ervaring met Centralpoint?
...
Dat is mijn ervaring met Central Point. Ik sta er nu enigzins gereserveerd tegenover.
Bedankt voor je reactie Rolf, zeer herkenbaar.....

Uw indruk is volgens mij behoorlijk in lijn met hetgeen ik een beetje opmaak onder andere uit de reviews op Tweakers.

(Ik zag net nog een reactie staan van ene Rolf, maar nu is hij weg?????)
Correct. Ik had een reactie geplaatst, en kort daarna toch weer verwijderd.
Maar toen was hij dus al gelezen.

Mijn indruk was dus:
1 een positieve, uiterst correcte mailwisseling, twee jaar geleden.
2 "iets anders", helemaal geen reactie op een e-mail.
En, zoals ook vermeld, de site laat nu een beetje de indruk van chaos achter.
Wordt niet goed onderhouden. Er staat heel op, maar de zorgvuldigheid lijkt te ontbreken.

Mijn slotconclusie, ik plaats het toch maar weer, ik sta nu enigzins gereserveerd t.o.v. Central Point. Goed en kwaad lijkt daar rond te waaien.

Re: Central Point

Geplaatst: 03 nov 2009 17:26
door Taluda
Ik heb echt nog nooit zo'n slechte service meegemaakt als bij central point. Ik heb er een toetsenbord voor m'n laptop besteld. Mijn broer had deze nodig voor de laptop omdat hij voor 4 maanden weg is om ontwikkelingswerk in Haiti te doen. Ik had het toetsenbord binnen 4 dagen nodig en Central Point beloofde mij dat het de volgende dag al binnen zou zijn. Dat gebeurde niet. Twee dagen later heb ik gebeld met ze, en toen werd er gezegd dat 'mevrouwtje'(ik dus) rustig moest afwachten, want het zou dezelfde dag voor 18:00 uur echt geleverd worden.
De dag erna weer gebeld, toen werd er gezegd dat de collega van de vorige dag 'gelogen' zou hebben want het was pas net verstuurd en het zou de volgende dag echt, echt echt binnenkomen.
5 dagen later weer gebeld, toen werd er gezegd dat het dezelfde dag nog uitgezocht zou worden en daar zou ik dan per mail over geinformeerd worden. Nooit een mail ontvangen, weer gebeld en nu wordt er gezegd dat het opnieuw gestuurd zal worden. Ik heb er geen vertrouwen meer in. Er werd door de laatste medewerker gewoon gezegd dat ik zou liegen, toen ik vroeg om een track/trace code. Mijn pakketje zou namelijk volgens de voorwaarden via TNT verstuurd worden, en ik wou de t&t code weten van de eerste verzending. Toen werd me verteld dat dat helemaal niet op de site staat (is wel zo, bestellingen onder de 50 euro gaan met t&t volgens de site) en er werd vervolgens ook gezegd dat er nooit een code gegeven wordt door t&t. Echt, ik werd gewoon uitgelachen door die gast.
Ben benieuwd of er nu morgen eindelijk geleverd wordt, inmiddels moet ik extra kosten maken om het toetsenbord te verzenden naar Haiti, aangezien mijn broer inmiddels al vertrokken is.