Telfort prepaid ellende
Geplaatst: 06 sep 2009 11:01
Ik maak al meerdere jaren gebruik van Telfort mobiele telefonie. Eerst via een zakelijk abonnement en sinds maart 2008 via een prepaid overeenkomst (zakelijke nummer is overgezet naar prepaid). Nooit problemen gehad.
Dit jaar ben ik de laatste 3 weken van Juli op vakantie geweest in het buitenland. Omdat ik een prepaid nummer gebruik, en mijn vrouw een abonnement heeft, heb ik mijn mobiele telefoon deze 3 weken uitgezet.
Bij thuiskomst begon de ellende
Op 1 augustus zet ik mijn telefoon weer aan. "Sim kaart registratie mislukt" is de melding die ik kreeg. Direct de klantenservice gebeld (op eigen kosten!!!) met de vaste telefoon. Zondag in de loop van de dag lukt het wel weer om mijn teleofoon aan te melden op het telfort netwerk. Dit was dus ook aangegeven door de klantenservice. Tot en met 9 augustus wel een paar keer gebeld met de telefoon.
Op 11 augustus belt iemand mij op de vaste lijn en verwijst naar een sms die hij mij gestuurd heeft. Nooit ontvangen, maar kan gebeuren (dikke vingers of zo )
De volgende dag krijg ik te horen dat ik niet reageer op smsjes en dat ik continue voicemail erop heb staan. Dit 's avonds getest en inderdaad smsjes komen niet aan en ik kan niet gebeld worden. Telefoon maar eens uit en aangezet en melding "Sim kaart registratie mislukt". Dus op woensdag Telfort klantenservice gebeld. Ze zouden het oplossen.
Vrijdagavond maar weer eens gebeld want het werkt nog steeds niet en er zijn 2 werkdagen voorbij. Verteld de klantenservice doodleuk dat er in het weekend niet gewerkt wordt
Maandag maar weer gebeld. Nu wel een behulpzaam iemand aan de lijn die zelf voorstelt om de kosten van het telefoongesprek aan mijn beltegoed toe te voegen. In de loop van dinsdag kan ik weer aanmelden op het telfort netwerk maar geen smsjes ontvangen of gebeld worden. Ik kan wel smsjes versturen en zelf bellen.
Om het verhaal af te ronden, ik heb daarna elke 2 dagen gebeld met de "klantenservice". Het is nu 6 september (bijna 5 weken later!!!!) en ik an nog steeds geen smsjes ontvangen of gebeld worden. De reacties van de klantenservice zijn meestal bedroevend, enigste reactie is "ik geef het door aan de technische afdeling". Soms krijg ik de kosten van het bellen bijgestort op mijn prepaid tegoed, maar meestal niet ONDAKS de belofte om dat wel te doen.
Op 1 september krijg ik iemand aan de lijn die een klacht formulier invult, waarvan ik zelfs een afschrift per email ontvang
Verteld ze me wel doodleuk dat voor het afhandelen van de klacht Telfort 5 werkdagen heeft. Kunnen ze het binnen deze tijd niet oplossen, wordt de termijn automatisch 10 werkdagen.
In de klacht las ik trouwens wel dat ze het zoeken in een nummerportering van vodafone naar telfort van 3 of 4 jaar geleden. Nee ik heb er alle vertrouwen in dat het binen 10 werkdagen opgelost zal zijn.
Klacht 1: Incompetente "klantenservice"
Klacht 2: Het moeten betalen voor het aanmelden van problemen met een dienst die het bedrijf zelf aanbiedt.
Mijn advies: Wegwezen bij Telfort!!!!
Nieuwe slogan: Telfort: goedkoper dus mindere service!
Dit jaar ben ik de laatste 3 weken van Juli op vakantie geweest in het buitenland. Omdat ik een prepaid nummer gebruik, en mijn vrouw een abonnement heeft, heb ik mijn mobiele telefoon deze 3 weken uitgezet.
Bij thuiskomst begon de ellende
Op 1 augustus zet ik mijn telefoon weer aan. "Sim kaart registratie mislukt" is de melding die ik kreeg. Direct de klantenservice gebeld (op eigen kosten!!!) met de vaste telefoon. Zondag in de loop van de dag lukt het wel weer om mijn teleofoon aan te melden op het telfort netwerk. Dit was dus ook aangegeven door de klantenservice. Tot en met 9 augustus wel een paar keer gebeld met de telefoon.
Op 11 augustus belt iemand mij op de vaste lijn en verwijst naar een sms die hij mij gestuurd heeft. Nooit ontvangen, maar kan gebeuren (dikke vingers of zo )
De volgende dag krijg ik te horen dat ik niet reageer op smsjes en dat ik continue voicemail erop heb staan. Dit 's avonds getest en inderdaad smsjes komen niet aan en ik kan niet gebeld worden. Telefoon maar eens uit en aangezet en melding "Sim kaart registratie mislukt". Dus op woensdag Telfort klantenservice gebeld. Ze zouden het oplossen.
Vrijdagavond maar weer eens gebeld want het werkt nog steeds niet en er zijn 2 werkdagen voorbij. Verteld de klantenservice doodleuk dat er in het weekend niet gewerkt wordt
Maandag maar weer gebeld. Nu wel een behulpzaam iemand aan de lijn die zelf voorstelt om de kosten van het telefoongesprek aan mijn beltegoed toe te voegen. In de loop van dinsdag kan ik weer aanmelden op het telfort netwerk maar geen smsjes ontvangen of gebeld worden. Ik kan wel smsjes versturen en zelf bellen.
Om het verhaal af te ronden, ik heb daarna elke 2 dagen gebeld met de "klantenservice". Het is nu 6 september (bijna 5 weken later!!!!) en ik an nog steeds geen smsjes ontvangen of gebeld worden. De reacties van de klantenservice zijn meestal bedroevend, enigste reactie is "ik geef het door aan de technische afdeling". Soms krijg ik de kosten van het bellen bijgestort op mijn prepaid tegoed, maar meestal niet ONDAKS de belofte om dat wel te doen.
Op 1 september krijg ik iemand aan de lijn die een klacht formulier invult, waarvan ik zelfs een afschrift per email ontvang
Verteld ze me wel doodleuk dat voor het afhandelen van de klacht Telfort 5 werkdagen heeft. Kunnen ze het binnen deze tijd niet oplossen, wordt de termijn automatisch 10 werkdagen.
In de klacht las ik trouwens wel dat ze het zoeken in een nummerportering van vodafone naar telfort van 3 of 4 jaar geleden. Nee ik heb er alle vertrouwen in dat het binen 10 werkdagen opgelost zal zijn.
Klacht 1: Incompetente "klantenservice"
Klacht 2: Het moeten betalen voor het aanmelden van problemen met een dienst die het bedrijf zelf aanbiedt.
Mijn advies: Wegwezen bij Telfort!!!!
Nieuwe slogan: Telfort: goedkoper dus mindere service!