| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slecht bereik T-Mobile (hoe opzeggen contract ?)
Slecht bereik T-Mobile (hoe opzeggen contract ?)
Goedendag,
ik heb al sinds 1995 mobiele telefoon, eerst bij Libertel en daarna bij KPN (10 jaar lang).
In februari jl. ging ik over naar T-Mobile met een 2-jarig contract, toen bleek mij de zeer slechte ontvangst van T-Mobile in gebouwen...waar je al vrij snel op je scherm *alleen Noodnummer beschikbaar* te zien krijgt.
Ik ben dan voor het werk (koerier) onbereikbaar, dit is natuurlijk een slechte zaak !
Ik heb eerst telefonisch contact opgenomen met de service afdeling, maar kreeg daar na veel omhalen te horen dat mijn contract niet ontbonden kon worden.
Ik heb hen toen een aangetekende brief gestuurd met het verzoek om mijn contract wegens Wanprestatie per onmiddelijke ingang op te zeggen...met daarbij een uitspraak van een rechtbank, waarbij iemand zijn contract wegens wanprestatie door de rechter is ontbonden.
2 weken later werd ik door hen gebeld (geen schriftelijke bevestiging dus gekregen) dat ik maar de kleine lettertjes had moeten lezen, waarin staat dat zij in gebouwen geen volledige dekking kunnen garanderen !
Nu was ik gewend van KPN dat zij in al die jaren nog NOOIT onbereikbaar waren in gebouwen, hooguit een paar streepjes minder ontvangst op het scherm.
Ik heb mijn telefoon al op Alleen GSM staan i.p.v. G3 (met internet) waar ik ook nog extra voor betaal...maar het belangrijkste is natuurlijk voor mij een goede telefoonontvangst.
Ik heb hen medegedeeld dat ik nu andere stappen ga ondernemen, ik heb nu een Prepaid Telefoon met KPN bij mij, voor het geval dat.....maar de vraag is dus, HOE nu verder te handelen ?
ik heb al sinds 1995 mobiele telefoon, eerst bij Libertel en daarna bij KPN (10 jaar lang).
In februari jl. ging ik over naar T-Mobile met een 2-jarig contract, toen bleek mij de zeer slechte ontvangst van T-Mobile in gebouwen...waar je al vrij snel op je scherm *alleen Noodnummer beschikbaar* te zien krijgt.
Ik ben dan voor het werk (koerier) onbereikbaar, dit is natuurlijk een slechte zaak !
Ik heb eerst telefonisch contact opgenomen met de service afdeling, maar kreeg daar na veel omhalen te horen dat mijn contract niet ontbonden kon worden.
Ik heb hen toen een aangetekende brief gestuurd met het verzoek om mijn contract wegens Wanprestatie per onmiddelijke ingang op te zeggen...met daarbij een uitspraak van een rechtbank, waarbij iemand zijn contract wegens wanprestatie door de rechter is ontbonden.
2 weken later werd ik door hen gebeld (geen schriftelijke bevestiging dus gekregen) dat ik maar de kleine lettertjes had moeten lezen, waarin staat dat zij in gebouwen geen volledige dekking kunnen garanderen !
Nu was ik gewend van KPN dat zij in al die jaren nog NOOIT onbereikbaar waren in gebouwen, hooguit een paar streepjes minder ontvangst op het scherm.
Ik heb mijn telefoon al op Alleen GSM staan i.p.v. G3 (met internet) waar ik ook nog extra voor betaal...maar het belangrijkste is natuurlijk voor mij een goede telefoonontvangst.
Ik heb hen medegedeeld dat ik nu andere stappen ga ondernemen, ik heb nu een Prepaid Telefoon met KPN bij mij, voor het geval dat.....maar de vraag is dus, HOE nu verder te handelen ?
Re: Slecht bereik T-Mobile (hoe opzeggen contract ?)
Je had je vooraf beter moeten informeren. Je weet nu internet te vinden om je probleem aan te kaarten. Je had beter vooraf internet kunnen raadplegen. Ontvangst in gebouwen wordt nooit gegarandeerd. KPN heeft veruit het beste ontvangst in gebouwen. Je hebt nu waarschijnlijk gekozen voor een "goedkoper" abonnement of een gadget toestel maar je had gezien je beroep beter bij KPN kunnen blijven. Nu spreek je over wanprestatie terwijl ze het in hun voorwaarden vermelden
gr Henk
gr Henk
Wat is dit voor een rare reactie ?henk51 schreef:Je had je vooraf beter moeten informeren. Je weet nu internet te vinden om je probleem aan te kaarten. Je had beter vooraf internet kunnen raadplegen. Ontvangst in gebouwen wordt nooit gegarandeerd. KPN heeft veruit het beste ontvangst in gebouwen. Je hebt nu waarschijnlijk gekozen voor een "goedkoper" abonnement of een gadget toestel maar je had gezien je beroep beter bij KPN kunnen blijven. Nu spreek je over wanprestatie terwijl ze het in hun voorwaarden vermelden
gr Henk
Uit goeder trouw en de naamsbekendheid van T Mobile heb ik een even *duur* contract afgesloten als ik daarvoor bij Debitel had....die laatste heeft vorig jaar al zijn winkels gesloten, waardoor ik ben overgestapt !
Ja, achteraf bezien had ik dit en dat moeten doen, daar ben ik inmiddels ook wel achter, op dit soort reacties zit ik dus niet te wachten.
En blijkbaar ben ik niet de enige v.w.b. slechte ervaringen met T Mobile.
-
Pindakaaspotje
Algemeen gegeven is dat het netwerk van t-mobile niet de beste is onder de providers. Ze geven geen garantie voor binnen.
Ik heb goede contacten bij een bepaalde politieke partij, waarbij ik deze zaak eerdaags ook ga aankaarten...ik had ze in mijn eerste aangetekende brief al gewaarschuwd dat ik stappen zou gaan ondernemen...op dit forum is de eerste stap, maar het zal ze nog heugen dat ze niet meteen op mijn aanbod zijn ingegaan om de zaak in der minne te schikken.Pindakaaspotje schreef:Algemeen gegeven is dat het netwerk van t-mobile niet de beste is onder de providers. Ze geven geen garantie voor binnen.
Vandaag heb ik de 2e aangetekende brief aan hen op het postkantoor verstuurd (voorbeeldbrief van dit forum)....over 2 weken zullen we zien wat ze voor antwoord hebben gestuurd (schriftelijk !).
Ik snap dat het voor u een heel vervelend probleem is. Echter kan u er weinig aan doen.BvT schreef:Ik heb goede contacten bij een bepaalde politieke partij, waarbij ik deze zaak eerdaags ook ga aankaarten...ik had ze in mijn eerste aangetekende brief al gewaarschuwd dat ik stappen zou gaan ondernemen...op dit forum is de eerste stap, maar het zal ze nog heugen dat ze niet meteen op mijn aanbod zijn ingegaan om de zaak in der minne te schikken.Pindakaaspotje schreef:Algemeen gegeven is dat het netwerk van t-mobile niet de beste is onder de providers. Ze geven geen garantie voor binnen.
Vandaag heb ik de 2e aangetekende brief aan hen op het postkantoor verstuurd (voorbeeldbrief van dit forum)....over 2 weken zullen we zien wat ze voor antwoord hebben gestuurd (schriftelijk !).
Binnen ontvangst wordt door geen enkele provider gegarandeerd, simpelweg omdat de legering van gebouwen enorm verschillend kan zijn. Als u buiten dus wel bereik heeft, heeft u geen poot om op te staan.
-
Pindakaaspotje
vraag me ook af wat een politieke partij hiermee te maken gaat hebben. Of zij het bereik gaan verbeteren? Simpelweg wordt bereik binnen gebouwen niet gegarandeerd, en aangezien t-mobile niet het beste netwerk heeft heb je bij deze provider vaker problemen.
Een hoop ellende gehad met T-Mobile, een slechtere provider kun je niet vinden,
Het bereik is nog steeds matig en de helpdesk is nog minder,
Ik ben bij dit zooitje weg, mijn vriendin heeft nog een abonnement lopen, en vaak staat ze te schelden dat de verbinding verbroken is vanwege slecht bereik,
Ook haar belbundel kan ze niet in zien, T-Mobile heeft problemen met de site, en via de telefoon is het saldo van haar bundel niet na te zien, dit kan alleen via de site van T-Mobile, of je altijd een computer bij de hand hebt, niet erg slim dus,
Zelf heb ik een PrePaid van de Hema en een van de Aldi ( MEDIONmobile ), nooit geen gesodemieter, vrijwel altijd bereik en bellen voor een prijs van een goedkoop abonnement,
Vriendinlief probeert zo snel mogelijk van T-Mobile af te komen, maar je moet eerst je tijd uitzitten voordat je er af kan!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Het bereik is nog steeds matig en de helpdesk is nog minder,
Ik ben bij dit zooitje weg, mijn vriendin heeft nog een abonnement lopen, en vaak staat ze te schelden dat de verbinding verbroken is vanwege slecht bereik,
Ook haar belbundel kan ze niet in zien, T-Mobile heeft problemen met de site, en via de telefoon is het saldo van haar bundel niet na te zien, dit kan alleen via de site van T-Mobile, of je altijd een computer bij de hand hebt, niet erg slim dus,
Zelf heb ik een PrePaid van de Hema en een van de Aldi ( MEDIONmobile ), nooit geen gesodemieter, vrijwel altijd bereik en bellen voor een prijs van een goedkoop abonnement,
Vriendinlief probeert zo snel mogelijk van T-Mobile af te komen, maar je moet eerst je tijd uitzitten voordat je er af kan!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Heb het hele traject gevolgd van t-mobile en na 2 maanden was ik nog steeds bezig ! ik had er geen geduld meer voor en heb 2 weken terug gezocht naar een alternatief.
Ik kwam erachter dat het mogelijk is om een aparaatje te instaleren die het signaal versterkt ! Het werkt echt perfect ! geen problemen meer in huis en kan eindelijk weer normaal bellen. ik heb hem besteld op 18 november en een week later stond de TNT bezorger voor de deur. ik ben er erg positief over !
Ik heb hem besteld op www.binnen-bereik.nl welke in mijn opzicht het goedkoopst was.
Ik hoop je geholpen te hebben.
mvg,
Miles van Hattem
Ik kwam erachter dat het mogelijk is om een aparaatje te instaleren die het signaal versterkt ! Het werkt echt perfect ! geen problemen meer in huis en kan eindelijk weer normaal bellen. ik heb hem besteld op 18 november en een week later stond de TNT bezorger voor de deur. ik ben er erg positief over !
Ik heb hem besteld op www.binnen-bereik.nl welke in mijn opzicht het goedkoopst was.
Ik hoop je geholpen te hebben.
mvg,
Miles van Hattem