| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Na 7 jaar een brief van Intrum Justitia
Na 7 jaar een brief van Intrum Justitia
Ik heb op 2 september een brief gekregen van Intrum Justitia met daarin het blijde nieuws:
Geachte mevrouw,
Door middel van ons schrijven gedateerd: 25-09-2002, bent u in kennis gesteld van het feit dat onze client INTRUM JUSTITIA NEDERLAND BV haar vordering op u aan ons bureau ter incasso heeft overgedragen.
Tot op heden hebben wij nog geen (volledige) betaling ontvangen. Omdat evenmin een reactie werd ontvangen, zijn wij genoodzaakt ons te wenden tot de Rechtbank.
U kunt het nemen van rechtsmaatregelen voorkomen, door overboeking van het verschuldigde bedrag van 1689,68 uiterlijk voor 10-09-2009 te betalen.
Hoogachtend,
Intrum Justita
Ik heb hier dus achteraan gebeld en het volgende is het geval:
1. dit is een vordering van T-Mobile ..voorheen Ben(dit blijkt uit een dossier nummer wat erboven staat) van een simkaart die ooit door mijn ex gestolen is en door mij is geblokkeerd en verder opgelost is met hun)
2. zij schijnen al sinds 2002 brieven te sturen naar mijn adres met herinneringen en kosten etc. Bij mijn vraag naar welk adres kreeg ik te horen ****** wat dus niet kan want dat is mijn huidige adres waar ik pas 2 jaar woonachtig ben. Mijn ouders hebben vanaf 2002 tot vorig jaar op mijn toenmalige adres gewoond en ook nooit brieven of post van Intrum ontvangen. Laten we redelijk zijn...elke brief van zo'n bedrijf wordt op zijn minst open gemaakt en als vader of moeder ga je echt je kind wel aanspreken op zoiets.
3. Bij mijn vraag of ik een kopie mocht zien of toegestuurd kon krijgen van hun eerste aanmaning of enige correspondentie toen kon zij daar geen reactie op geven. Het was niet mogelijk om zo ver in het dossier te kijken. Het enige wat opgevraagd kon worden is een kopie factuur van Tmobile.
mijn vragen:
ik heb al enig speurwerk achter de rug en heb begrepen dat na 5 jaar zoiets verjaard zou zijn. Hoe moet ik dat aan hun wijsmaken? Jurofoon heeft mij aangeraden om het voor de kantonrechter te laten komen omdat zij ook de verjaring zien.
Hier op het forum lees ik dat mensen aangetekende brieven sturen met dit artikel uit het wetsboek erin.
Kan iemand me hierin adviseren wat mijn volgende stap moet zijn? Ik zit al sinds gisteravond te trillen van angst. Het gaat wel om 1600...
Geachte mevrouw,
Door middel van ons schrijven gedateerd: 25-09-2002, bent u in kennis gesteld van het feit dat onze client INTRUM JUSTITIA NEDERLAND BV haar vordering op u aan ons bureau ter incasso heeft overgedragen.
Tot op heden hebben wij nog geen (volledige) betaling ontvangen. Omdat evenmin een reactie werd ontvangen, zijn wij genoodzaakt ons te wenden tot de Rechtbank.
U kunt het nemen van rechtsmaatregelen voorkomen, door overboeking van het verschuldigde bedrag van 1689,68 uiterlijk voor 10-09-2009 te betalen.
Hoogachtend,
Intrum Justita
Ik heb hier dus achteraan gebeld en het volgende is het geval:
1. dit is een vordering van T-Mobile ..voorheen Ben(dit blijkt uit een dossier nummer wat erboven staat) van een simkaart die ooit door mijn ex gestolen is en door mij is geblokkeerd en verder opgelost is met hun)
2. zij schijnen al sinds 2002 brieven te sturen naar mijn adres met herinneringen en kosten etc. Bij mijn vraag naar welk adres kreeg ik te horen ****** wat dus niet kan want dat is mijn huidige adres waar ik pas 2 jaar woonachtig ben. Mijn ouders hebben vanaf 2002 tot vorig jaar op mijn toenmalige adres gewoond en ook nooit brieven of post van Intrum ontvangen. Laten we redelijk zijn...elke brief van zo'n bedrijf wordt op zijn minst open gemaakt en als vader of moeder ga je echt je kind wel aanspreken op zoiets.
3. Bij mijn vraag of ik een kopie mocht zien of toegestuurd kon krijgen van hun eerste aanmaning of enige correspondentie toen kon zij daar geen reactie op geven. Het was niet mogelijk om zo ver in het dossier te kijken. Het enige wat opgevraagd kon worden is een kopie factuur van Tmobile.
mijn vragen:
ik heb al enig speurwerk achter de rug en heb begrepen dat na 5 jaar zoiets verjaard zou zijn. Hoe moet ik dat aan hun wijsmaken? Jurofoon heeft mij aangeraden om het voor de kantonrechter te laten komen omdat zij ook de verjaring zien.
Hier op het forum lees ik dat mensen aangetekende brieven sturen met dit artikel uit het wetsboek erin.
Kan iemand me hierin adviseren wat mijn volgende stap moet zijn? Ik zit al sinds gisteravond te trillen van angst. Het gaat wel om 1600...
Re: Na 7 jaar een brief van Intrum Justitia
Misschien heb je hier iets aan?
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401
En informeer bij de rechtswinkel, of je rechtbijstandsverzekering!
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401
En informeer bij de rechtswinkel, of je rechtbijstandsverzekering!
-
Guardian72
- Contacteer:
Kunnen zij bewijzen dit verzonden te hebben?
Ik kan ook wel beweren dat ik je een rekening heb gestuurd.
Zowiezo aanvechten (schriftelijk) en bewijzen opvragen.
Zie andere topics met een soortgelijke strekking, er staan voorbeeldbrieven in.
Ik kan ook wel beweren dat ik je een rekening heb gestuurd.
Zowiezo aanvechten (schriftelijk) en bewijzen opvragen.
Zie andere topics met een soortgelijke strekking, er staan voorbeeldbrieven in.
helaas voor hun dit is verjaard naar 7 jaar kunnen ze niets meer doen
stuur een brief naar hun en vermeld dat uw het niet eens bent met de vordering en als zij het op een rechtzaak willen laten komen dan moeten ze dat maar doen ze hebben geen poot om op te staan ze dreigen maar wat helaas voor hun als uw kunt bewijsen dat uw nooit een brief van hum heb gehad
stuur een brief naar hun en vermeld dat uw het niet eens bent met de vordering en als zij het op een rechtzaak willen laten komen dan moeten ze dat maar doen ze hebben geen poot om op te staan ze dreigen maar wat helaas voor hun als uw kunt bewijsen dat uw nooit een brief van hum heb gehad
-
bodejosm43
Vorderingen op DIENSTEN verjaren dus inderdaad na 5 jaar. Intrum gaat voorbij aan deze verjaringstermijn, en geeft weer eens blijk van een beroerde kennis van zaken.
Het bureau heeft je niet eens te dreigen met een gang naar de rechtbank. De enige die daartoe bevoegd is, dat is de deurwaarder. En er is geen enkele deurwaarder in dienst bij Intrum Justitia.
volstrekt onnodig. Laat het incassobureau weten dat deze vordering reeds 2 jaar verjaard is. En dat je maatregelen tegen hen overweegt, wanneer ze niet binnen een heel erg korte termijn erkennen dat deze vordering op niets gebaseerd is.Kan iemand me hierin adviseren wat mijn volgende stap moet zijn? Ik zit al sinds gisteravond te trillen van angst. Het gaat wel om 1600...
Het bureau heeft je niet eens te dreigen met een gang naar de rechtbank. De enige die daartoe bevoegd is, dat is de deurwaarder. En er is geen enkele deurwaarder in dienst bij Intrum Justitia.
Ik heb dit hele forum al uitgeplozen maar kan geen nette voorbeeldbrief vinden over die verjaringstermijn. Wel een aantal voorbeelden voor het opvragen van bewijs binnen 10 of 12 werkdagen. Maar de andere niet. Kan iemand mij daarmee helpen? Wat ik precies in die brief moet zetten en of ik het artikel uit het wetsboek er ook bij moet vermelden?
Dan kan ik die vandaag nog op de post doen.
Dank je!
Dan kan ik die vandaag nog op de post doen.
Dank je!
-
Guardian72
- Contacteer:
Mijn excuses - ik dacht dat er wel zoiets stond.
Vermelden: case/zaak nummer
Aangeven dat je bezwaar maakt tegen hun vordering, daar jij meent dat die niet bestaat.
Aangeven dat je graag de bewijzen zou willen ontvangen hiervoor, en wel binnen 10 dagen. (zowel de vordering, als voor de bewering dat
Aangeven dat je tot die tijd niet zult betalen, en indien men niet met de bewijzen komt, je de vordering als afgedaan zult beschouwen.
Als je rechtsbijstand hebt, vraag hun anders, snel , om advies.
Zij kunnen ook voorbeeldbrieven maken.
Vermelden: case/zaak nummer
Aangeven dat je bezwaar maakt tegen hun vordering, daar jij meent dat die niet bestaat.
Aangeven dat je graag de bewijzen zou willen ontvangen hiervoor, en wel binnen 10 dagen. (zowel de vordering, als voor de bewering dat
Aangeven dat je tot die tijd niet zult betalen, en indien men niet met de bewijzen komt, je de vordering als afgedaan zult beschouwen.
Als je rechtsbijstand hebt, vraag hun anders, snel , om advies.
Zij kunnen ook voorbeeldbrieven maken.
DUs gewoon de brief sturen. Zij hebben mij gister telefonisch aangegeven een kopie factuur op te vragen bij tmobile.
maar ik moet dus ook naar bewijs vragen voor de herinneringen en aanmaningen die zij gestuurd zouden hebben (volgens hun zeggen).
Mag ik in de brief ook vermelden dat er een verjaring is na 5 jaar? Of is dat niet verstandig?
Ik heb geen rechtsbijstand.. had ik wel moeten hebben met deze ellende ja. Maar de jurofoon heeft mij wel advies gegeven om het voor te laten komen bij de kantonrechter en Intrum daar hun bewijs te laten voeren. De rechter zal dan in 90% van de gevallen de consument gelijk geven vanwege de termijn van 7 jaar inmiddels.
Zij kon dit alleen met zekerheid aantonen na een screening en lidmaatschap van 115,- en 45,- . Dat heb ik nog niet gedaan.
maar ik moet dus ook naar bewijs vragen voor de herinneringen en aanmaningen die zij gestuurd zouden hebben (volgens hun zeggen).
Mag ik in de brief ook vermelden dat er een verjaring is na 5 jaar? Of is dat niet verstandig?
Ik heb geen rechtsbijstand.. had ik wel moeten hebben met deze ellende ja. Maar de jurofoon heeft mij wel advies gegeven om het voor te laten komen bij de kantonrechter en Intrum daar hun bewijs te laten voeren. De rechter zal dan in 90% van de gevallen de consument gelijk geven vanwege de termijn van 7 jaar inmiddels.
Zij kon dit alleen met zekerheid aantonen na een screening en lidmaatschap van 115,- en 45,- . Dat heb ik nog niet gedaan.
Je kunt ook bij jurofoon om een voorbeeldbrief vragen,heb ik ook diverse keren gedaan.En idd na 5 jaar kunnen ze niets meer vorderen(maar sommige incassobureau's proberen het toch)En hier op het forum geven ze ook goede raad,daar kun je ook wel wat mee
Ja dat heb ik hier al gezien..Natuurlijk zitten er ook wel berichten bij waar ik alleen maar sipper van kan worden. Maar tot nu toe heeft het me erg geholpen en maakt het me sterker om dit aan te vechten.
In andere gevallen had ik nu netjes betaald om maar geen problemen te krijgen, maar nu.. nee daaag... zelfs tmobile moest in het stoffige archief zoeken naar dat klantnummer wat al lang niet meer bestaat.
Ik ga een brief maken en die aangetekend versturen.
In andere gevallen had ik nu netjes betaald om maar geen problemen te krijgen, maar nu.. nee daaag... zelfs tmobile moest in het stoffige archief zoeken naar dat klantnummer wat al lang niet meer bestaat.
Ik ga een brief maken en die aangetekend versturen.
Ze zullen het misschien op een rechtzaak laten komen.Vraag T-mobile/Ben om bevestiging dat de zaak afgehandeld is ,en dat er geen schuld was
Laatst gewijzigd door snepke op 09 sep 2009 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb je telefonisch of schriftelijk om de correspondentie (aanmaningen) gevraagd? Als je dit telefonisch hebt gedaan zou ik het toch voor de zekerheid schriftelijk doen. Hebben ze deze niet dan kun je inderdaad een beroep doen op verjaring. Ik zeg dit om de volgende reden: als het op een rechtzaak aan zou moeten komen en je doet een beroep op verjaring maar de eiser komt ineens met een pakketje aanmaningen enz op de proppen die nog in de afgelopen 5 jaar zijn verzonden dan zal de rechter de vordering toewijzen met alle kosten erbij. Het zal dan voor de rechter aannemelijk worden dat de eiser de verjaring steeds heeft gestuit (zoals het heet).Bij mijn vraag of ik een kopie mocht zien of toegestuurd kon krijgen van hun eerste aanmaning of enige correspondentie toen kon zij daar geen reactie op geven. Het was niet mogelijk om zo ver in het dossier te kijken. Het enige wat opgevraagd kon worden is een kopie factuur van Tmobile.
Ik weet dat het wat jaartjes geleden is, maar je zegt dat het toen met Ben is opgelost. Je kunt dan wel beroep willen doen op verjaring en als dit zou lukken zou het mooi zijn maar er is een kans dat die vlieger niet opgaat dus voorzover ik het nu kan beoordelen. Maar ik vraag me dus af of de vordering verder wel terecht is. Als je zeker bent dat je destijds alles geregeld hebt dan kan het natuurlijk nooit zo zijn dat je nu nog € 1600,00 moet betalen. Heb je hier nog bewijsstukken van zoals correspondentie aangaande de blokkering. Misschien heb je aangifte gedaan van diefstal van de simkaart?1. dit is een vordering van T-Mobile ..voorheen Ben(dit blijkt uit een dossier nummer wat erboven staat) van een simkaart die ooit door mijn ex gestolen is en door mij is geblokkeerd en verder opgelost is met hun)
Uit je verhaal maak ik verder op dat je contact met de Jurofoon hebt gehad. Maar het kan geen kwaad ook nog eens met alle stukken langs te gaan bij bijvoorbeeld het Juridisch Loket. Deze hulp is gratis (ik geloof tot maximaal een uur advies). Neem alle relevante stukken mee. Ik wens je succes!
Wat ik me afvraag"zelfs t-mobile moest in een stoffig archief zoeken naar dat klantnummer wat allang niet meer bestaat'hoe kan er dan mee gebelt worden én als dat klantnummer allang niet meer bestaat 1600 schuld ,volgens mij is dit incassobureau verkeerd bezig
tmobile kon op dat oude klantnummer een notitie vinden van 6 februari 2002!! dat ik inderdaad toen de klantenservice heb gebeld en de kaart op die datum geblokkeerd is.
Er is ook aangifte gedaan destijds voor die persoon voor bedreiging en afpersing dus is er wel degelijk bewijs. Mijn vader weet zelfs nog dat hij een deel van het toen openstaande bedrag betaald heeft.
Probleem is ook dat mijn bank maar terug kan zoeken naar 5 jaar geleden om afschriften erbij te halen. En dit is dus weer langer geleden.
Zij kunnen niet aantonen dat er aanmaningen en herinneringen gestuurd zijn want ik heb zelf in ieder geval nog 2 jaar op mijn oude adres gewoond en mijn ouders daar nog tot vorig jaar. Niets binnengekomen. Intrum kon bij mijn telefoontje maandag ook het adres waar die aanmaningen naartoe gestuurd zijn noemen. Alleen mijn huidige adres wat dus echt niet kan, want daar woon in sinds 2 jaar. En geloof me...incasso brieven doe ik niet bij het oud vuil.
Er is ook aangifte gedaan destijds voor die persoon voor bedreiging en afpersing dus is er wel degelijk bewijs. Mijn vader weet zelfs nog dat hij een deel van het toen openstaande bedrag betaald heeft.
Probleem is ook dat mijn bank maar terug kan zoeken naar 5 jaar geleden om afschriften erbij te halen. En dit is dus weer langer geleden.
Zij kunnen niet aantonen dat er aanmaningen en herinneringen gestuurd zijn want ik heb zelf in ieder geval nog 2 jaar op mijn oude adres gewoond en mijn ouders daar nog tot vorig jaar. Niets binnengekomen. Intrum kon bij mijn telefoontje maandag ook het adres waar die aanmaningen naartoe gestuurd zijn noemen. Alleen mijn huidige adres wat dus echt niet kan, want daar woon in sinds 2 jaar. En geloof me...incasso brieven doe ik niet bij het oud vuil.
Is dit een brief die ik kan sturen?
Geachte heer/mevrouw,
Middels dit schrijven betwist ik uw vordering van 02 september jongstleden.
Graag wil ik u dan ook verzoeken binnen 2 weken na dagtekening van deze brief mij met bewijs aan te tonen dat jullie in de periode tussen 25 september 2002 en heden contact hebben gezocht middels telefonische en schriftelijke correspondentie.
Dit bewijs wens ik schriftelijk te ontvangen en zal ook worden gebruikt bij de juridische stappen die ondernomen zullen worden.
Derhalve wil ik u ook wijzen op de verjaringstermijn van 5 jaar die inmiddels verstreken is. (art 3:307 BW)
Geachte heer/mevrouw,
Middels dit schrijven betwist ik uw vordering van 02 september jongstleden.
Graag wil ik u dan ook verzoeken binnen 2 weken na dagtekening van deze brief mij met bewijs aan te tonen dat jullie in de periode tussen 25 september 2002 en heden contact hebben gezocht middels telefonische en schriftelijke correspondentie.
Dit bewijs wens ik schriftelijk te ontvangen en zal ook worden gebruikt bij de juridische stappen die ondernomen zullen worden.
Derhalve wil ik u ook wijzen op de verjaringstermijn van 5 jaar die inmiddels verstreken is. (art 3:307 BW)
Beste Immorata,
De tekst van je brief is helder. Alleen een kanttekening hierbij wil ik wel plaatsen: Je geeft aan dat je het bewijs dat er contactpogingen/correspondentie is geweest schriftelijk wilt ontvangen, prima! Maar dat je deze dan ook wilt gebruiken voor verdere juridische stappen die ondernomen zullen worden, bedoel je daarmee dat je zelf stappen gaat nemen als men met bewijs op de proppen komt?
Naar mijn idee heeft het geen zin om een incassobedrijf in rechte te betrekken indien men het bewijs niet kan leveren, hooguit kun je een klacht indienen.
Indien men dus geen bewijs kan leveren dat de vordering niet verjaard is en je wordt toch voor de rechter gedaagd, kun je een beroep doen op verjaring (en een tegeneis indienen voor gemaakte kosten, benzinegeld, vrije dag enz.).
Als men toch op de proppen komt naar aanleiding van je brief met kopieen van aanmaningen oid die minder dan 5 jaar naar je oude (laatst bekende adres bij de schuldeiser) zijn gestuurd dan kun je je niet meer op verjaring beroepen. Wel heb je dan de stukken in handen waar de vordering dan betrekking op zou hebben. Met andere woorden: waarom stelt T-Mobile dat je nog geld zou moeten betalen en waarvoor eigenlijk. Je geeft namelijk ook aan dat de vordering niet zou kloppen.
Ik zou dan ook de zin:
Graag zie ik binnen 14 dagen na heden uw bewijs schriftelijk tegemoet. Indien dit bewijs niet voorhanden is zie ik een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet.
Succes!
De tekst van je brief is helder. Alleen een kanttekening hierbij wil ik wel plaatsen: Je geeft aan dat je het bewijs dat er contactpogingen/correspondentie is geweest schriftelijk wilt ontvangen, prima! Maar dat je deze dan ook wilt gebruiken voor verdere juridische stappen die ondernomen zullen worden, bedoel je daarmee dat je zelf stappen gaat nemen als men met bewijs op de proppen komt?
Naar mijn idee heeft het geen zin om een incassobedrijf in rechte te betrekken indien men het bewijs niet kan leveren, hooguit kun je een klacht indienen.
Indien men dus geen bewijs kan leveren dat de vordering niet verjaard is en je wordt toch voor de rechter gedaagd, kun je een beroep doen op verjaring (en een tegeneis indienen voor gemaakte kosten, benzinegeld, vrije dag enz.).
Als men toch op de proppen komt naar aanleiding van je brief met kopieen van aanmaningen oid die minder dan 5 jaar naar je oude (laatst bekende adres bij de schuldeiser) zijn gestuurd dan kun je je niet meer op verjaring beroepen. Wel heb je dan de stukken in handen waar de vordering dan betrekking op zou hebben. Met andere woorden: waarom stelt T-Mobile dat je nog geld zou moeten betalen en waarvoor eigenlijk. Je geeft namelijk ook aan dat de vordering niet zou kloppen.
Ik zou dan ook de zin:
aanpassen naar:Dit bewijs wens ik schriftelijk te ontvangen en zal ook worden gebruikt bij de juridische stappen die ondernomen zullen worden.
Graag zie ik binnen 14 dagen na heden uw bewijs schriftelijk tegemoet. Indien dit bewijs niet voorhanden is zie ik een eventuele rechtsgang met vertrouwen tegemoet.
Succes!
-
Bor Komorovski
In Nederland geldt de ontvangsttheorie. Een mededeling die niet is ontvangen geldt als niet gedaan. Daarmee kan de verjaring ook niet gestuit worden.
Ik zou ook vooral geen bwijs vragen want dan zet je de deur open voor een discussie. Gewoon botweg de vordering betwisten en aankondigen je in rechte te verdedigen als ze de zaak voor de rechter willen brengen. Speel het keihard want dat is de enige taal die Intrum Justitia verstaat.
Ik zou ook vooral geen bwijs vragen want dan zet je de deur open voor een discussie. Gewoon botweg de vordering betwisten en aankondigen je in rechte te verdedigen als ze de zaak voor de rechter willen brengen. Speel het keihard want dat is de enige taal die Intrum Justitia verstaat.
Als je ze dit stuurt heb je ze bij de ballen (tenzij de rekeningen ook per e-mail verstuurd waren) want bedrijven sturen zeer zelden hun post aangetekend of per koerier naar de ontvanger.Geachte heer, mevrouw,
Ik heb uw schrijven in goede orde doch met verbazing ontvangen. Bij deze betwist ik de vordering.
De vordering is reeds 7 jaar oud, en daarmee verjaard (art 3:307 BW). Aangezien ik niets van de schuldeiser heb ontvangen gelden eventuele mededelingen zijnerzijds als niet gedaan en wordt de verjaring niet gestuit. De schuldeiser zal hiermede niet slechts het bestaan van eventuele mededelingen, facturen en aanmaningen moeten aantonen, maar ook de ontvangst hiervoor door mij, aangezien het Nederlands civiel recht van de ontvangsttheorie uitgaat.
In rechte valt daarom betaling niet af te dwingen. Bovendien zal ik me verweren en eventueel gemaakte kosten op u verhalen. Ik raad u daarom aan de zaak te laten rusten om uzelf en uw klant verdere kosten te besparen.
Hoogachtend,
X
-
Royalflush
Het blijft lachen met Intrum. Ze "konden" dus niet in het dossier kijken omdat het zo lang gelden is? Hilarisch. Een dergelijk dossier is -zelfs als het terug gaat tot 2002- hooguit enkele millimeters dik. Met deze mededeling geeft Intrum al aan dat zij geen poot heeft om op te staan. Men heeft die originele vordering(en) waarschijnlijk gewoonweg niet.
Bovenstaande brief van Bor ziet er uitstekend uit. Maak er gebruik van en wens de mensen van Intrum, ook namens ondergetekende, een prettig leven verder. Succes.
Bovenstaande brief van Bor ziet er uitstekend uit. Maak er gebruik van en wens de mensen van Intrum, ook namens ondergetekende, een prettig leven verder. Succes.
Na 5 jaar is de vordering verjaard.
Ik kreeg via een sms van mijn ex ook te horen dat ik een rekening van T Mobile had uit 2002, dit was dit vorig jaar.
Ik heb mijn bewindvoering gebeld en zij vertelde dat zij het bedrag niet meer konden vorderen omdat het langer dan 5 jaar geleden was, pech voor hun dus.
Ik heb er ook nooit meer wat over gehoord.
Ik kreeg via een sms van mijn ex ook te horen dat ik een rekening van T Mobile had uit 2002, dit was dit vorig jaar.
Ik heb mijn bewindvoering gebeld en zij vertelde dat zij het bedrag niet meer konden vorderen omdat het langer dan 5 jaar geleden was, pech voor hun dus.
Ik heb er ook nooit meer wat over gehoord.
-
antileugens
Ik kreeg vorig jaar ook zo'n brief van I.J. maar dit ging over een akkefietje met UPC. Die hadden destijds de borg voor een modem niet aan mij terugbetaald en toen ik deze borg uiteindelijk via een aangetekende brief op eistte kwamen ze ineens met een zogenaamde betalingsachterstand op de proppen (er was mij door een callcentermedewerker al bevestigd dat er geen betalingsachterstand was, wat ik al wist want ik had alle afschrijvingen keurig op papier). Ik heb toen het bewijs van betalingsachterstand opgevraagd en toen hoorde ik niks meer......tot ze 7 jaar later ineens met een nieuw aanmaning op de proppen kwamen. Ik wist niks van de verjaringstermijn (dacht dat het 7 jaar was en dat ze daarom die brief stuurden zodat het dossier open bleef) en heb toen 'aangetoond' dat alle betalingen voldaan waren maar met opzet uit het bewijs twee betalingen (waarvan ik het bewijs wel degelijk had) weggelaten en wat denk je? Juist, die twee betalingen waren de betalingen die zogenaamd niet gedaan waren.
Daarop heb ik ze een brief geschreven met een enorm hoge tegenclaim die ik zou indienen als ze me voor de rechter zouden slepen. Daarna is het volledig stil gebleven. En die borg heb ik maar aan kosten voor belangrijke levenslessen toegeschreven. En UPC is inmiddels al veel duurder uit; ik heb al heel wat mensen weerhouden met UPC in zee te gaan door ze mijn verhaal te vertellen (wat natuurlijk nog iets langer is dan hier staat opgeschreven).
Daarop heb ik ze een brief geschreven met een enorm hoge tegenclaim die ik zou indienen als ze me voor de rechter zouden slepen. Daarna is het volledig stil gebleven. En die borg heb ik maar aan kosten voor belangrijke levenslessen toegeschreven. En UPC is inmiddels al veel duurder uit; ik heb al heel wat mensen weerhouden met UPC in zee te gaan door ze mijn verhaal te vertellen (wat natuurlijk nog iets langer is dan hier staat opgeschreven).