Pagina 1 van 1

Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 07 sep 2009 15:44
door eartha
kopie van de brief en email aan telfort :

Telfort licht de boel op

Wij zijn een "gedwongen" telfort klant nadat Telfort Tiscali heeft overgenomen.
Zo tevreden als wij waren met de Tiscali 5/1 Mbit,
zo ontevreden zijn wij over de levering sinds Telfort de boel heeft overgenomen.
Waar de snelheid eerst bijna vlekkeloos en constant geleverd werd,
is het tegenwoordig afwachten wat de dag brengt.

Ten eerste levert Telfort een 4/1 Mbit, waar wij voor een 5/1 Mbit betalen.
Bij een van de telefoontjes met de helpdesk is gebleken dat Telfort vind dat er maar 4 Mbit geleverd hoeft te worden,
omdat dat nu eenmaal het pakket is wat Telfort verkoopt.
Dit is een regelrechte wanprestatie en wordt dan ook opgevat als contractbreuk.
Het teveel betaalde geld zal dan ook op u worden verhaald.
Bij wanbetaling zal er een incasso worden ingeschakeld.

Ten tweede haalt de snelheid meestal ook niet de 4/1 Mbit.
Regelmatig kijk ik in de modem,
en zie dan snelheden als 2663 kbps / 529 kbps,
wat de helft is van waarvoor betaald wordt.
(ook hier geld weer : dit was nooit het geval bij Tiscali)
Natuurlijk biedt het contract weer de nodige worm-gaten voor Telfort, doch aangezien het hier niet meer geleverd werdt, waar dit eerst wel geleverd kon worden,
zijn deze hier niet van toepassing.
Ondertussen zijn we de nodige emails en telefoontjes naar de helpdesk
en telfort heeft nog geen afdoende stappen ondernomen om dit te verhelpen,
ondanks telefonische beloftes voor technisch onderzoek.
Ook heeft geen enkele medewerker het nodig gevonden om ons op de hoogte te brengen van ondernomen/te ondernemen stappen.
Telfort heeft ruim de tijd gehad storingen te onderzoeken en op te lossen.
Nochtans is de storing nog niet eens afdoende onderzocht.
Hiermee blijft Telfort in gebreke.
Ook dit is een regelrechte wanprestatie en wordt dan ook opgevat als contractbreuk.
Het teveel betaalde geld zal dan ook op u worden verhaald.
Bij wanbetaling zal er een incasso worden ingeschakeld.

Ten derde is de in de modem aangegeven snelheid behoorlijk optimistisch te noemen.
Een upload sneheid van boven de 1 Mbit behoort zich te vertalen in een snelheid van 120 KByte/sec,
doch als de modem aangeeft van 1037 bit/sec dan is de werkelijke snelheid 80-100 KByte/sec,
wat op zich opmerkelijk genoeg is,
maar nog opmerkelijker omdat het onder Ticali altijd wel geleverd is.

Ten vierde valt de verbinding regelmatig weg. (ook hier geld weer : dit was nooit het geval bij Tiscali)

Ten vijfde behoord het herstel van een niet / onvolledig / defect geleverd product kostenloos te zijn.
Contact met de email helpdesk heeft geen enkele zinnige reactie opgeleverd en al helemaal geen herstel.
Contact met de telefonische helpdesk is niet kostenloos en heeft ook geen herstel gebracht.
Ik betaal geen 35 cent per minuut om de volgende incompetente script-voorlezer dezelfde onzin te horen herhalen.
(U moet de modem resetten en kabels controleren/vervangen, want het probleem zit waarschijnlijk aan uw kant.)
De kosten van het contact met uw helpdesk zal dan ook op u worden verhaald.
Bij wanbetaling zal er een incasso worden ingeschakeld.

Ten zesde heeft telfort ondanks herhaaldelijke klachten en beloftes tot onderzoek nog geen enkele stappen ondernomen om een van deze problemen op te lossen.

Ten zevende is het onder Tiscali altijd wel geleverd, en met vervanging van de netwerk en patch kabels is bewezen dat het probleem niet in onze bekabeling zit.
Hierdoor kan men afleiden dat telfort blijkbaar geen / niet afdoende onderhoud pleegt, danwel afdoende upgrade om alle klanten te kunnen blijven voorzien in een juiste service.

Ten achtste schrijft Telfort geld af wanneer zij daar zin in hebben en is de op de site aangegeven factuur informatie niet altijd correct.
De term "rond" wordt heel wat ruimer gebruikt dan de gebruikelijke definitie. Rond de 28, betekent dat het 27-28-29 afgeschreven wordt.
Een verschil van 3-4 dagen met deze datum, kan onmogelijk nog gezien worden als "rond" een datum.
Hiermee blijft Telfort wederom in gebreke ten opzichte van gemaakte afspraken en algemeen geldende definities.
Alle gevolgen betreffende een te vroege/te late poging tot afschrijven zijn dan ook voor rekening van Telfort,
aangezien zij de lopende afspraken niet nakomen.

Ten negende : Bij de meest recente afschrijving is er volgens telfort een bedrag afgeschreven op de 25 augustus,
en toen wij de 27 augustus gingen kijken op telfort facturen of er al betaald was, danwel nog betaald moest worden,
stonden alle facturen als betaald. (ja, dit heb ik gescreenshot en bewaard)
Groot was de verbazing toen begin september ineens alles was afgesloten met de mededeling dat er nog 8,86 openstond en dat daarvoor een incasso ingeschakeld zou worden.
Nog groter was de verbazing toen ik op online-banking ging kijken en helemaal geen enkele betaling kan terugvinden.
En dat komt wat mij betreft goed uit, want aangezien u weer een maand lang niet het product levert waarvoor betaald word, behoeft u ook niet betaald te worden.
Sterker nog, gezien al het bovenstaande kan Telfort nog een leuk bedrag aan ons terugstorten.
Indien Telfort het waagt om de 19,95 voor dat aflsuiten ook daadwerkelijk in rekening te brengen,
zal de machtiging onmiddelijk worden ingetrokken en het afgeschreven geld teruggevorderd.
Ook wordt dan per onmiddelijk het contract ontbonden en een advocaat en incasso ingeschakeld
om het geld voor niet geleverde diensten + administratie + incasso kosten op u verhaald via deze weg.
Indien Telfort een fout in de administratie heeft gemaakt, kan men op de normale weg kenbaar maken dat er een bedrag openstaat wat betaald moet worden.
Het is ronduit asociaal te noemen om niet te leveren waarvoor je betaald word, betalingen te vroeg probeert af te schrijven,
zelf fouten in de administratie heeft en vervolgens ons voor deze kosten te laten opdraaien.

Ten tiende : wat ik verder nog te zeggen heb over telfort zou er in het gemiddelde stripverhaal zo uitzien.
#*&$*(#&*($&(*&(*&*()&*)(&*(&^%^*%$#$^%$^%##%@#$@#WE^%%*^(*&^()*&^)%%^$%&*^)*&^)*&^*)& !
(vrij vertaald : een kwartier lang creatief gebruik van krachttermen).

en als je keuze hebt, kies dan een andere provider dan Kwelfort.
Al onze buren die zo slim zijn geweest een andere provider te kiezen krijgen wel de snelheid waarvoor ze betalen.

Wij verwachten binnen 3 weken een afdoende schriftelijk antwoord en oplossing, anders zullen wij Telfort als onwelwillig behandelen.

Groeten Eartha

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 07 sep 2009 20:06
door mctazman
Even een kleine aantekening bij het bovenstaande verhaal: 1mbit staat gelijk aan een upload van 100KB/s. Niet de 120KB/s die theoretisch mogelijk is. Dit komt doordat we nog altijd het TCP/IP protocol gebruiken. Dit protocol heeft een overhead (nutteloze data) van ongeveer 10%.

Dat er voorheen wel 120KB/s geleverd werd, is heel leuk en erg prettig. Echter houd dat in dat er een snelheid geleverd werd van 1,2mbit/s. Meer dan beloofd dus.

Is niet bedoeld als kritiek op bovenstaande, maar puur ter info. De meeste mensen realiseren zich dit namelijk niet en bellen dus nodeloos helpdesken om hier over te klagen.

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 08 sep 2009 17:40
door Telfort webcare
Ik vind het jammer om te lezen, dat uw ervaring met Telfort niet positief is.
Graag ontvang ik uw klantnummer om uw zaak nader te onderzoeken. U kunt uw klantnummer (TIxxxxxx of TV9xxxxx) in dit bericht plaatsen, derden kunnen hier niets mee. Na ontvangst bericht ik u opnieuw.

Hugo

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 09 sep 2009 07:03
door eartha
Klantcode :

verwijderd

En als dit nou de eerste problemen met telfort zouden zijn geweest, zou ik niet zo uit mijn slof schieten, maar na maanden lange problemen met de telefonie,
het gezeur toen mijn schoonmoeder ging verhuizen, de maanden lange problemen die zij heeft gehad met de telefonie en nog meer,
met de daarbij behorende email/faxen/telefoontjes naar de helpdesk,
en meestal zonder resultaat
kan ik zeggen dat we als familie een beetje helpdesk-moe zijn.





en betreffende de overhead : ook met de overhead meegerekent kom ik op 108 Kb/s


source : http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=8452

ADSL is: TCP/IP over ATM, en ATM heeft veel overhead.

TCP/IP vergt 40 bytes overhead per frame van (maximaal) 1500 bytes = 3%.

Overhead ATM is veel groter:
per ATM-pakketje van 53 bytes, groter of kleiner is er niet, zijn er 5 bytes overhead, per 27 pakketjes 1 ATM pakket zonder payload en dan nog per TCP/IP-frame 8 extra bytes = 13%.

Onderstaand de optimale snelheden.

(256/8)*(1-40/1500)*(1-(27*5+48)/(27*53))*(1-8/1500) = 27.01 Kbytes/sec.

(512/8)*(1-40/1500)*(1-(27*5+48)/(27*53))*(1-8/1500) = 54.03 "

(768/8)*(1-40/1500)*(1-(27*5+48)/(27*53))*(1-8/1500) = 81,06 "

(1024/8)*(1-40/1500)*(1-(27*5+48)/(27*53))*(1-8/1500) = 108.07"

(2048/8)*(1-40/1500)*(1-(27*5+48)/(27*53))*(1-8/1500) = 216.15"

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 09 sep 2009 18:01
door Telfort webcare
De intrain snelheid van uw lijn is goed en de lijn is nu volledig stabiel.
Aan het dataverkeer is te zien dat u echt het maximaal haalbare uit de verbinding haalt.

*************************** LOOKING GLASS ******************************

Tijdstip meting = 9-9-2009 17:57:16

Gewenste status = Unlock
Huidige status = Up
DSLAM status = No Defect
CPE status = No Defect
Lijn standaard = Adsl2+ Mode
Laatste statuswijziging = 0 days 00:52:45

CPE IP / MAC 1 = xx.xx.xx.221 / xx:xx:xx:xx:xx:F2 (ZyGate Communications, Inc.)

Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 5120/1024
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 5690/1081

************************************************************************

Puur theoretisch, zonder overhead mee te rekenen, kunt u per dag 10,02GB uploaden met een 1024kbit upload snelheid. In de praktijk betekend dit dat als u alleen upload en 0MB download u ongeveer 9,9GB kunt uploaden.
Hierbij wat praktijkvoorbeelden van uw eigen verbinding:

Weinig downloaden, veel uploaden:
8 augustus: 1,008GB download - 9,810GB upload

Iets meer downloaden, terug te zien in het upload dataverkeer:
12 augustus: 1,314GB download - 9,019GB upload

Dan dagen waarop u wel veel download:
23 augustus: 32,822GB download - 6,055GB upload
25 augustus: 26,913GB download - 8,387GB upload

Bij veel downloaden is er ook een stuk van uw upload bandbreedte nodig om de pakketten aan te vragen.

Zoals u kunt zien zijn de statistieken van uw lijn helemaal gezond voor uw intrain snelheid. Op dagen dat u weinig download zit u echt aan het theoretisch maximaal haalbare upload dataverkeer wat de techniek toestaat.

Hugo

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 10 sep 2009 06:36
door eartha
1) Als we de verbinding echt maximaal zouden gebruiken, dan had u ook de waarden van deze week kunnen gebruiken, ipv waarden van vorige maand op te graven.

2) Als je auto's verhuurt moet je niet zeuren dat ze kilometers maken. Als je bandbreedte verkoopt, moet je niet zeuren dat de verkochte bandbreedte wordt gebruikt. U hebt het verkocht immers.

3) Het aanhalen van iemands data verleden is op zijn minst ongepast te noemen. Vooral omdat het in dit verhaal niets toevoegt aan uw verhaal. De dagen die u aanhaalt zijn bovendien behoorlijk selectief gekozen. Waarom 12 augustus en niet 13-19 augustus ? Omdat het toen slecht liep !
Stabiliteit vertaald zich over een langere periode dan een of 2 toevallige dagen waarop het wel goed liep.

Hier een aantal speedtestjes / screenshots van in de modem aangegeven snelheden :

16 juni
Afbeelding

21 juli
Afbeelding

16 augustus
Afbeelding

29 augustus
Afbeelding

4 september
Afbeelding

4) Laten wij de voorbeeld dagen eens op de "verkochte" bandbreedte afzetten :

8 augustus: 1,008GB download - 9,810GB upload = 2 % van de max download - 100 % max upload = ongeveer 1/6 van de max dataverkeer

12 augustus: 1,314GB download - 9,019GB upload = 2 % van de max download - 90 % max upload = ongeveer 1/6 van de max dataverkeer

23 augustus: 32,822GB download - 6,055GB upload = 64 % van de max download - 60 % max upload = ongeveer 7/12 van de max dataverkeer

25 augustus: 26,913GB download - 8,387GB upload = 52 % van de max download - 80 % max upload = ongeveer 2/3 van de max dataverkeer

Dus zelfs op de dag met het meeste dataverkeer wordt slecht 2/3 van het maximaal gebruikt. Indien Telfort dat verstaat onder maximaal, snap ik waarom de levering & service zo slecht is. 66 % wordt immers al als het maximale gezien.

5) De modem geeft sinds vandaag pas de juiste snelheid van 5/1 aan, en er is dus een aantal maanden (minder dan) 4/1 geleverd. Dus zelfs als de verbinding vanaf nu als een zonnetje op de juiste snelheid loopt, dan nog heeft Telfort diverse maanden betaald gekregen voor een 5/1 Mbit, waar een 3 tot 4/0,5 werd geleverd en telfort geen maatregelen of niet afdoende maatregelen heeft genomen om dit tijdig te verhelpen.

6) In de afgelopen 24 uur nog 3 maal een kleine "storing" gehad. Wat zich vertaald in het kort wegvallen van de verbinding, waardoor IRC timeout, verzendingen en ontvangsten vastlopen en telefoon gesprekken spontaan zijn beeindigd, webbrowsen ineens een "niet gevonden" error geeft
0:21 - 16:00 - 2:28

De storingen waren slechts seconden, maar genoeg om een hele verzending overnieuw te moeten beginnen. (wat best vervelend is met een vakantie film van 45 minuten)
We hebben in de afgelopen maanden ook dagen gehad waarbij de verbinding meer wegviel dan bruikbaar was.

7) Na contact met de helpdesk heeft het wel vaker een dagje wel gelopen, stabiel is het wanneer het blijvend geleverd wordt, en dat oordeel duurt nog een paar dagen, en maak ik, want ik ervaar de storingen.

8) U geeft nog geen enkele duidelijkheid in de financiele kwestie, noch hebben wij van telfort duidelijkheid gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 10 sep 2009 07:13
door jor
Je moet dat natuurlijk zelf weten maar het plaatsen van al die echte gegevens als naam + banknummer +klantcode is behoorlijk link op een open forum.Zoals ik al zei, het zijn jou gegevens maar ik ging er zo niet mee om.

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 10 sep 2009 08:20
door eartha
Ik heb de klantcode en achternaam al verwijderd, aangezien dat alleen voor hugo interessant is.
Het bankrekeningnummer is van Telfort.

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 10 sep 2009 10:21
door jor
Ik begrijp je boosheid, bedankt voor je uitleg.

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 10 sep 2009 10:42
door eartha
Wat me vooral zo irriteert is de vaak lakse houding van helpdesks,
die je niet echt helpen.

helpdesk antwoord 1

Op 07-09-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Ik meet een snelheid van 4570 Kb/s aan deze zijde van het modem, maar dit daargelaten. De apparatuur aan de kant van de wijkcentrale is ongewijzigd gebleven, en een meting naar het modem indiceert een snelheid dicht bij de oorspronkelijke waarde.

Het verkeer gaat over meer dan alleen het modem, maar ook het modem is meer dan alleen de verbinding met Telfort. Het kan zijn dat de verbinding op uw meetpunten lager is, ook drukte op de lijn kan dit verorzaken. Ook kan het zijn dat de andere zijde een vertraging heeft ondervonden, dit is ons niet aan te rekenen.

Een datum waar omheen afgeschreven wordt, is slechts als leidraad, hier is geen coulance voor mogelijk, een verschil van 3 dagen is rond deze datum te noemen.

Als u het contract wilt ontbinden, is het wijs daarvoor de geldende procedures te volgen, wetende een brief verzenden of een telefoongesprek met de juiste gegevens voor een fraudecheck. Dit is per mail niet mogelijk.
Waarschijnlijk iemand die op het juiste moment heeft gemeten, want bovenstaande speedtests wijzen hele andere snelheden aan dan "zeer dicht bij de oorspronkelijke waarde"

En over de datum van afschrijving : alle andere bedrijven die automatisch afschrijven doen dit wel op de dag die is afgesproken. Alleen telfort heeft er steeds een creatieve invulling voor.

Telfort helpdesk antwoord 2

Op 07-09-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Ik vind het heel vervelend voor u dat u deze ervaring heeft met Telfort. Het is mogelijk om de kosten voor het bellen met de klantenservice vergoed te krijgen. Hiervoor verzoek ik u om een kopie van de desbetreffende facturen op te sturen naar het postadres van Telfort. Na ontvangst hiervan kan Telfort gaan kijken naar een passende vergoeding.

Ik kan u verzekeren dat er technisch niets is veranderd door het overnemen van Tiscali door Telfort. Alleen de naam is veranderd.
Dat u problemen heeft is vervelend, maar heeft niets te maken met het feit dat Tiscali is overgenomen door Telfort.

U heeft momenteel een Tiscali 5mb abbonement. Uw verbinding stond ingesteld op 4mb, en u haalde 4,5. Dit is niet omdat Telfort alleen 4mb kan leveren, maar omdat uit een netwerkonderzoek bleek dat het aantal fouten op uw lijn op deze manier 0% werd, waardoor uw signaal kwalitatief beter zou worden.

Echter lijkt u vooral problemen te hebben met uw upload. Deze staat en stond ingesteld op 1mb, iets wat eenvoudig haalbaar moet zijn gezien het feit dat u niet ver van de wijkcentrale woont.

Dit wijst er op dat er sprake is van een aansluitingsfout. Ik wil hier niet mee zeggen dat het kabeltje vanuit uw muur naar het modem niet in orde is, maar dat het wellicht al mis gaat vóór uw telefoonaansluiting in uw appartement.

Contact met KPN heeft ons namelijk inzicht gegeven in de infrastructuur in uw woning. Het IS/RA-punt, uw hoofdaansluiting, zit bij u in de meterkast.
Telfort levert internet tot aan het IS/RA-punt, vandaar dat bij problemen Telfort u altijd zal vragen het modem hier aan te sluiten.

Uit uw gespreksgeschiedenis blijkt dat uw modem niet in de meterkast staat maar in uw appartement. Ik heb uw verbinding weer op 5mb gezet op uw verzoek, en tot nu toe gaat dit goed. U haalt een snelheid van ruim 5,5mb en de verbinding is nog niet weggevallen. Maar de kans is aanwezig dat dit weer problemen gaat geven voor uw verbinding. Indien dit het geval is, zult u toch écht eerst het modem in de meterkast moeten plaatsen.

Ook kan ik u melden dat een 8mb theoretisch gelijk staat aan een download snelheid van 1mb/s, de praktijk vaak uitwijst dat u uit moet gaan van een factor tien in plaats van acht. Dit omdat de downloadsnelheid ook afhankelijk is van wat u download, waarvandaan u download en wat de uploadsnelheid is van de tegenpartij.

Uit controle van uw gegevens is gebleken dat Telfort op 25 augustus 2009 een tweede poging heeft gedaan het bedrag van € 8,66 van uw rekening af te schrijven, dit is helaas niet gelukt. Daarom vindt u op uw rekeningafschriften geen betaling terug. U kunt geen rechten ontlenen aan het feit dat er op 27 augustus 2009 bij de facturen stond dat alles betaald was, dit omdat de afdeling finance altijd enkele dagen de tijd nodig heeft om alle betalingen dan wel niet gelukte betalingen te verwerken.

Omdat u te laat betaald heeft, bent u afgesloten geweest. Automatisch wordt er voor het heraansluiten 20 euro in rekening gebracht. Dit geldt dus ook voor u, echter heb ik deze kosten gecrediteerd.
1) Plaatsing in de meterkast is allang uitgeprobeerd zonder verbeterd resultaat.
2) De verbinding heeft nog nooit zoveel geklapperd als tijdens de levering van 4 ipv 5 mbit
3) Zoals bovenstaande speedtesten uitwijzen werd ook die 1 Mbit upload niet gehaald.
4) Mensen verkeerd voorlichten teneinde daarvoor extra kosten in rekening te brengen komt zeer dicht bij oplichting




En wederom is de verbinding weggevallen om terug te komen met een veel lagere snelheid

Afbeelding

En de helpdeskmedewerkers blijven maar opperen dat alles wel okidoki is.
Gelukkig laat de lijn zich vanaf de modem weer resetten naar de volle snelheid.

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 10 sep 2009 17:05
door Telfort webcare
@eartha, uit metingen blijkt dat er ergens iets verkeerd gaat bij de aansluiting. Aangezien u al regelmatig contact heeft gehad met de helpdesk, heb ik de KPN verzocht een monteur bij u langs te sturen. Deze zal vandaag of morgen contact met u opnemen.

Wouter

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 10 sep 2009 22:33
door spartaan
@ Wouter
Het zou Telfort sieren als je naast het sturen van een KPN-monteur er ook eens bij zou zetten dat per direct de in gang gezette incassoprocedure stopgezet wordt en er geen extra kosten zullen worden berekend. Het merendeel wat Eartha omschrijft heb ik ook meegemaakt. Sterkte Eartha, hoop dat het goed gaat komen, want het handelen van Telfort kan voor veel stress zorgen in een gezin. Ze moeten eigenlijk de ogen uit de koppen schamen bij Telfort, wat ze al die mensen aandoen, maar helaas ... het mag schijnbaar allemaal, de consumentenorganisaties zien het gebeuren en kijken allemaal de andere kant op.

@Trosradar
Hallo Trosradar, jullie pakken netjes de DSB aan, wanneer krijgen we weer een uitzending over Telfort? Die meneer de Beer is zijn beloftes nog steeds niet nagekomen.

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 11 sep 2009 10:03
door Telfort webcare
@eartha,

Ik heb specifiek die dagen laten zien om de verhouding tussen up en download verkeer te laten zien en hoe die invloed op elkaar hebben. Omdat daar of de upload of de download maximaal benut is, of een combinatie van beide. Dit vooral omdat speedtest.nl met een veel te klein bestand uw snelheden test en daardoor niet representatief is.
Verder is de hoeveelheid dataverkeer voor ons irrelevant en mag u dit er zonder problemen elke dag doorheen stoken. Wij hebben een zeer ruime fair use policy en deze hoeveelheden komen daar bij lange na niet in de buurt.

Dan de financiele kant; U staat bij ons nu op een positief saldo dus er zal geen incassotraject gaan lopen. Vanwege de technische problemen die u ervaart heb ik wel 2 maanden volledige abonnementskosten laten crediteren.
Deze creditatie zal zichtbaar zijn op de eerst volgende factuur.

Hugo

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 15 sep 2009 19:20
door capsoft
telfort is inderdaad dramatisch
volgens de website zou ik 8mbit halen van de 20.
echter haalde ik maar 3 mbit met een wegvallende verbinding.
heb echt onwijs veel uren de helpdesk moeten bellen.
heb uiteindelijk een brief gestuurd met de vraag of ze aub mijn abo wilden beeindigen.
dat werkte. heb inmiddels ziggo. maar ook daar hebben ze een helpdesk die alles behalve klantvriendelijk is. en het punt is: je kan niet zonder internet dus je hebt het maar te pikken van die %#^%#$ bedrijven

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 16 sep 2009 11:53
door eartha
Van het weekend is de nieuwe modem binnengekomen en aangesloten.
Eigenlijk loopt het internet weer stabiel 5 Mbit sinds de vervanging van de modem.
(Of eigenlijk al de dag voor de modem kwam, maar goed.......)
De modem leest weer fantastische waarden uit.

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b bc dd dd dd ed ee ee dd dd cb a9 75
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 21 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 30 db
tone 32- 63: 00 00 01 22 23 34 44 55 55 55 56 66 66 77 77 77
tone 64- 95: 77 77 77 77 77 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 96-127: 65 66 66 55 55 55 56 66 66 56 66 66 66 66 65 56
tone 128-159: 66 66 66 66 55 55 66 65 66 55 55 55 55 55 55 55
tone 160-191: 55 55 55 45 55 55 55 55 55 55 54 55 55 55 55 55
tone 192-223: 54 55 55 55 25 54 44 54 45 55 54 44 44 44 44 44
tone 224-255: 44 44 44 44 44 44 44 33 33 43 44 34 43 34 33 22
tone 256-287: 02 34 43 44 44 44 44 44 43 44 44 44 44 34 34 44
tone 288-319: 44 33 33 43 43 33 33 33 33 21 22 32 33 22 22 22
tone 320-351: 22 02 22 22 22 22 22 22 10 01 11 22 11 21 11 10
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Toch maar ook alle kabels vervangen door de nieuwe. Zelf nog de UTP kabel vervangen. (de meegeleverde kabel was wel erg kort.).
Toch nog een keer de modem direct op het ISRA punt aangesloten
met dezelfde resultaten.

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 12 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b bc dd dd de ee ee ee dd dd cc b9 75
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 21 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 30 db
tone 32- 63: 00 00 01 12 22 33 44 45 55 55 56 66 66 77 77 77
tone 64- 95: 77 77 77 77 77 66 76 66 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 96-127: 56 66 66 55 56 55 56 66 66 56 66 66 66 66 65 56
tone 128-159: 66 66 66 66 55 55 66 66 66 55 55 55 55 55 55 55
tone 160-191: 55 55 55 44 55 55 55 55 55 55 54 55 55 55 55 55
tone 192-223: 54 55 55 55 55 24 44 54 45 55 55 44 44 44 44 44
tone 224-255: 44 44 44 44 44 44 44 33 43 43 44 34 43 34 43 22
tone 256-287: 02 34 43 43 44 44 44 44 34 44 44 44 44 24 34 44
tone 288-319: 44 33 33 33 43 43 33 33 33 21 22 32 33 22 22 22
tone 320-351: 22 02 22 22 22 22 22 22 10 01 11 22 21 21 11 10
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Vandaag ook de KPN over de vloer gehad die het (zeer oude) ISRA punt heeft vervangen,
en daarna de lijn doorgemeten.
Volgens zijn metingen is er 12-13 Mbit op de lijn mogelijk.
en deze kan nu ook volledig aankomen in de modem.
De modem geeft nu NOG betere resultaten !

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 12 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cd dd dd ee ee ee fe ee dd dc ba 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 19 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 30 db
tone 32- 63: 00 01 23 44 55 55 66 66 67 66 67 77 77 88 88 88
tone 64- 95: 88 88 88 77 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 96-127: 66 77 76 66 66 66 66 67 66 67 77 67 77 77 76 67
tone 128-159: 77 77 77 67 66 66 66 66 67 66 66 66 66 66 55 66
tone 160-191: 66 66 66 55 66 56 56 66 66 66 65 55 56 66 66 55
tone 192-223: 55 56 56 65 66 65 55 55 56 52 55 55 55 55 55 55
tone 224-255: 55 55 55 55 55 55 55 44 54 54 54 44 44 44 44 33
tone 256-287: 04 45 54 55 55 55 55 55 44 55 55 55 55 55 44 44
tone 288-319: 54 44 44 44 54 44 43 44 44 32 23 44 44 33 33 33
tone 320-351: 33 21 22 22 32 22 22 22 21 01 22 22 22 22 22 22
tone 352-383: 10 01 10 00 11 11 11 10 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Voor het eerst sinds maanden goede hoop dat het nu dan eindelijk weer normaal gaat blijven werken. (Even afkloppen)

Overigens een absoluut warme douche voor de KPN monteur.
Waren ze allemaal maar zo.
Hij belde op de dag dat Telfort dat aangaf, heeft een afspraak gemaakt op de dag dat ik kon,
is op die dag netjes op tijd gekomen, en heeft alles gedaan wat ie kon doen.
Dank zij hem weten we nu 100% zeker dat alles oppietoppie zit en goed werkt.
(Bij een mogelijke snelheid van 12-13 Mbit moet de levering van 5 Mbit voortaan weer vlekkeloos verlopen)



Blijft nog over : De overhead van downloaden op de upload snelheid en omgekeerd.
In plaats van mijn eigen data zou ik daar graag een correcte berekening van zien, want het voorbeeld met mijn eigen data verkeer vind ik onduidelijk.

8 augustus: 1,008GB download - 9,810GB upload
12 augustus: 1,314GB download - 9,019GB upload

Er kan toch onmogelijk beweert worden dat er voor 300 MB extra downloaden 800 MB aan overhead op het uploaden word gestuurd ?


groeten Eartha

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 17 sep 2009 10:41
door Telfort webcare
Uw lijn is sinds de KPN monteur is geweest snel en stabiel.
De verbinding is nu al 17 uur niet meer verbroken geweest, tegen de max 3 uur van vorige week.

Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 5120/1024
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 5690/1103

Uw upload is op 0,1Mbit hoger ingetraint dan gebruikelijk voor uw abonnement. Niets staat u nu meer in de weg om de volledige up en download snelheid te gaan benutten. Het heeft geen zin om nog te gaan discussiëren over enkele KB/s verschil daar de upload snelheid toch al over de 1Mbit heen gaat.

Ik heb zoals gezegd 2 maanden abonnementskosten van u laten crediteren voor het ontstane ongemak en hoop dat hiermee samen met de nu stabiele en snelle internet verbinding voor u de situatie ook naar tevredenheid is opgelost.

Hugo

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 17 sep 2009 13:41
door Matahari
Zeg Eartha,

Is het nu opgelost? Ben ik wel benieuwd naar aangezien ik net Telfort heb aangevraagd :shock: :shock:

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 17 sep 2009 14:59
door Matahari
Laat ook maar, kreeg net een mail dat mn internetverzoek is afgewezen. Krijg nog een brief over het hoe en t waarom daarvan toegestuurd goh wat aardig. :roll: :shock: :?

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 17 sep 2009 15:40
door eartha
Tot dusver loopt alles weer als normaal,
dus als het zo blijft, dan ja : het is opgelost.

Re: Kwelfort licht de boel op

Geplaatst: 17 sep 2009 17:11
door Telfort webcare
@eartha,

Fijn om te horen en daar gaan we natuurlijk wel van uit.
Mocht u toch nog tegen problemen aanlopen dan horen wij dat natuurlijk graag.
We zijn hier veel te vinden dus een update doen in dit topic is voldoende.

@Matahari,

Zou u hier uw ordernummer kunnen plaatsen? (18xxxxx) Derde kunnen hier niets mee.
Ik zal dan kijken naar de reden van de afwijzing en u begeleiden bij de nieuwe order zodat deze wel in 1x goed gaat.

Hugo