KPN ellende !!!!
Geplaatst: 07 sep 2009 21:17
Deze brief heb ik vanavond maar naar KPN gestuurd, lees mee en wees gewaarschuwd !!
Beste lezer,
Het wordt inmiddels een heel, heel lang verhaal.
Om te beginnen was ik al twee jaar een tevreden klant met internet + bellen avn KPN
Halverwege februari heb ik gevraagd om een hogere internetsnelheid, omdat er inmiddels door nieuwe klanten
minder werd betaald voor een internet + bellen abonnement met een hogere snelheid.
Volgens de telefoniste was dit onmogelijk.
Toen ik haar herrinnerde dat ik ook gewoon per maand op kon zeggen, kon ze ineens wél iets regelen.
Ik zou € 35,- per maand gaan betalen, gratis bellen naar vaste nummers en een internetsnelheid van 3 Mb/s
Dit leek mij helemaal naar wens.
De eerstvolgende incasso van KPN bedroeg +/- € 190,-, de volgende dag heb ik hier contact over opgenomen,
dat dit niet de afspraak was, overlegd dat ik een nieuwe rekening zou krijgen, en het resterende bedrag
terug gestort zou worden.
Het afwijkende bedrag was voor een abonnement met i-tv waar ik niet om gevraagd had, maar dit was waarschijnlijk met één
verkeerde muisklik gebeurd, maar ook dit zou allemaal rechtgezet worden.
Na een week niets gehoord te hebben heb ik het zelf maar teruggeboekt, en dit weer laten weten aan de helpdesk.
Na een vermanende toespraak van de helpdesk over waarom ik (mijn eigen) geld terugboekte, en over hoeveel werk
dit zou opleveren is er weer afgesproken dat ik een nieuwe rekening zou krijgen met daarop het juiste bedrag.
Een maand verder heb ik maar weer eens gebeld, dat ik nog steeds geen rekening had gekregen.
Deze zou ik vanzelf krijgen, maar duurde iets langer door de terugboeking.
Twee maanden hierna werd ik voor het eerst afgesloten omdat ik een betalings achterstand had.
Dit klopt, want ik kreeg maar geen rekening, dus betalen KON ik niet.
Net diverse telefoongesprekken die bij elkaar uren duurden naar het 0900-nummer,- met mijn mobiel, dus best prijzig, ben
ik na twee dagen weer aangesloten.
Nog steeds heb ik ik al die tijd geen rekening gezien, en meerdere keren over opgebeld, maar niemand snapte er nog iets van.
17 Juni kwamen wij terug van vakantie, en kwamen er tot onze teleurstelling achter dat we wéér afgesloten waren
Ik heb niet meer bijgehouden hoevaak en hoelang ik naar de helpdesk heb gebeld, maar ik denk totaal wel weer
een uur of drie, en weer met mijn mobiel naar het betaalde 0900-nummer.
Het bleek inderdaad een fout in de administatie, en iemand van klancontact zou het oplossen.
Na een maand was er nog niets geregeld, en ik heb er zelf meerdre keren achteraan gebeld.
Uiteindelijk heb ik maar aangegeven dat ik het echt helemaal zat was, en heb voorgesteld om er gewoon mee te stoppen,
en op zoek ging naar een andere provider die mij gewoon een rekening kon sturen, en mij levert wat er afgesproken is.
De telefoniste klonk erg opgelucht, en dit leek haar ook nog de enige oplossing, ze zou dit regelen, en tot uw dienst meneer.
Diezelfde week kreeg ik dus eindelijk een rekening van de maanden internet+bellen die ik niet betaald had.
Deze is vlot en geheel betaald, want dit hebben we ook afgenomen, en hebben jullie als KPN ook recht op.
Ik heb inmiddels een andere provider opgezocht, en dit gaat gelukkig prima.
Alleen werd er plotseling +/- 290,- afgeschreven van mijn rekening.
Deze heb ik per direct retour geboekt, en de volgende dag maar wéér een uur met de helpdesk gebeld.
De telefoniste begreep mij volkomen deze keer, en stuurde het door naar een collega die over de kosten mag beslissen.
Door die collega werd ik teruggebeld met het nieuws dat ik deze kosten niet hoefde te betalen, omdat ik een nieuw abonnement
had afgesloten en niet had opgezegd. Toen ik het lange verhaal weer vertelde, vond ze dus dat ik het tóch wel moest betalen.
Dit omdat ik zelf had opgezegd, en dat er kosten aanzaten was me ook verteld.
Dit is dus niet waar. In overleg is alles opgezegd, en over kosten is er met geen woord gesproken, anders had ik niet opgezegd.
Ook was ze de eerste die mij kon vertellen dat de rekening via de e-mail kwam, en ik daar vanuit het bedrag kon overmaken,
dus al die tijd gewoon had kunnen betalen. Ik vraag het me nog steeds af of dat zo is, maar daar kom ik nooit meer achter.
Ik heb haar toen verteld dat ze mocht noteren dat ik pas betaal na de uitspraak van een rechter, en dat ze me eerst
mocht dagvaarden voordat er nog maar één cent naar KPN ging.
De dag daarna lag er een brief van KPN op de mat over het beeindigen van mijn contract, dat er door de telefoniste is overlegd
over de kosten hiervan.
Wel heel toevallig, die datum op de brief was de dag voor het gesprek.
Zaterdag 29 augustus is mijn vrouw gebeld met het nieuws dat ons contract beeindig was en en GEEN openstaande facturen meer
waren. Eind goed al goed dachten we.
Donderdag 3 september lag er weer een rekening op de mat van KPN.
Ditmaal ging het om +/- € 264.- wegens contractbreuk.
Mijn vrouw heeft direct opgebeld, de telefoniste heeft er meerdere collega's bijgeroepen om uit te zoeken wat het probleem
nou was, want twee keer contractbreuk is onmogelijk.
Uiteindelijk heeft ze een nieuwe klacht aangemaakt, dit was volgens haar de enige manier om het op te lossen.
Een collega ging ons dan binnen acht dagen terugbellen, en dan was alles opgelost dacht ze.
Inderdaad, de mevrouw die ikzelf als laatste heb gesproken belde mijn vrouw terug.
Ze vond het erg vreemd dat er weer een nieuwe klacht was aangemaakt over deze kwestie.
Helemaal omdat ze met mij de laatste keer had afgesproken dat ik gewoon de € 290,- zou betalen, en het er mee eens zou zijn.
Dit is dus echt één grote leugen. Ze vertelde dat ze liever met mij wilde spreken en verbrak de verbinding even later.
Ze heeft tot nu toe nog niet weer gebeld.
Ik wil er een keer klaar mee zijn, maar ik ga niet betalen om de fouten van KPN op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Beste lezer,
Het wordt inmiddels een heel, heel lang verhaal.
Om te beginnen was ik al twee jaar een tevreden klant met internet + bellen avn KPN
Halverwege februari heb ik gevraagd om een hogere internetsnelheid, omdat er inmiddels door nieuwe klanten
minder werd betaald voor een internet + bellen abonnement met een hogere snelheid.
Volgens de telefoniste was dit onmogelijk.
Toen ik haar herrinnerde dat ik ook gewoon per maand op kon zeggen, kon ze ineens wél iets regelen.
Ik zou € 35,- per maand gaan betalen, gratis bellen naar vaste nummers en een internetsnelheid van 3 Mb/s
Dit leek mij helemaal naar wens.
De eerstvolgende incasso van KPN bedroeg +/- € 190,-, de volgende dag heb ik hier contact over opgenomen,
dat dit niet de afspraak was, overlegd dat ik een nieuwe rekening zou krijgen, en het resterende bedrag
terug gestort zou worden.
Het afwijkende bedrag was voor een abonnement met i-tv waar ik niet om gevraagd had, maar dit was waarschijnlijk met één
verkeerde muisklik gebeurd, maar ook dit zou allemaal rechtgezet worden.
Na een week niets gehoord te hebben heb ik het zelf maar teruggeboekt, en dit weer laten weten aan de helpdesk.
Na een vermanende toespraak van de helpdesk over waarom ik (mijn eigen) geld terugboekte, en over hoeveel werk
dit zou opleveren is er weer afgesproken dat ik een nieuwe rekening zou krijgen met daarop het juiste bedrag.
Een maand verder heb ik maar weer eens gebeld, dat ik nog steeds geen rekening had gekregen.
Deze zou ik vanzelf krijgen, maar duurde iets langer door de terugboeking.
Twee maanden hierna werd ik voor het eerst afgesloten omdat ik een betalings achterstand had.
Dit klopt, want ik kreeg maar geen rekening, dus betalen KON ik niet.
Net diverse telefoongesprekken die bij elkaar uren duurden naar het 0900-nummer,- met mijn mobiel, dus best prijzig, ben
ik na twee dagen weer aangesloten.
Nog steeds heb ik ik al die tijd geen rekening gezien, en meerdere keren over opgebeld, maar niemand snapte er nog iets van.
17 Juni kwamen wij terug van vakantie, en kwamen er tot onze teleurstelling achter dat we wéér afgesloten waren
Ik heb niet meer bijgehouden hoevaak en hoelang ik naar de helpdesk heb gebeld, maar ik denk totaal wel weer
een uur of drie, en weer met mijn mobiel naar het betaalde 0900-nummer.
Het bleek inderdaad een fout in de administatie, en iemand van klancontact zou het oplossen.
Na een maand was er nog niets geregeld, en ik heb er zelf meerdre keren achteraan gebeld.
Uiteindelijk heb ik maar aangegeven dat ik het echt helemaal zat was, en heb voorgesteld om er gewoon mee te stoppen,
en op zoek ging naar een andere provider die mij gewoon een rekening kon sturen, en mij levert wat er afgesproken is.
De telefoniste klonk erg opgelucht, en dit leek haar ook nog de enige oplossing, ze zou dit regelen, en tot uw dienst meneer.
Diezelfde week kreeg ik dus eindelijk een rekening van de maanden internet+bellen die ik niet betaald had.
Deze is vlot en geheel betaald, want dit hebben we ook afgenomen, en hebben jullie als KPN ook recht op.
Ik heb inmiddels een andere provider opgezocht, en dit gaat gelukkig prima.
Alleen werd er plotseling +/- 290,- afgeschreven van mijn rekening.
Deze heb ik per direct retour geboekt, en de volgende dag maar wéér een uur met de helpdesk gebeld.
De telefoniste begreep mij volkomen deze keer, en stuurde het door naar een collega die over de kosten mag beslissen.
Door die collega werd ik teruggebeld met het nieuws dat ik deze kosten niet hoefde te betalen, omdat ik een nieuw abonnement
had afgesloten en niet had opgezegd. Toen ik het lange verhaal weer vertelde, vond ze dus dat ik het tóch wel moest betalen.
Dit omdat ik zelf had opgezegd, en dat er kosten aanzaten was me ook verteld.
Dit is dus niet waar. In overleg is alles opgezegd, en over kosten is er met geen woord gesproken, anders had ik niet opgezegd.
Ook was ze de eerste die mij kon vertellen dat de rekening via de e-mail kwam, en ik daar vanuit het bedrag kon overmaken,
dus al die tijd gewoon had kunnen betalen. Ik vraag het me nog steeds af of dat zo is, maar daar kom ik nooit meer achter.
Ik heb haar toen verteld dat ze mocht noteren dat ik pas betaal na de uitspraak van een rechter, en dat ze me eerst
mocht dagvaarden voordat er nog maar één cent naar KPN ging.
De dag daarna lag er een brief van KPN op de mat over het beeindigen van mijn contract, dat er door de telefoniste is overlegd
over de kosten hiervan.
Wel heel toevallig, die datum op de brief was de dag voor het gesprek.
Zaterdag 29 augustus is mijn vrouw gebeld met het nieuws dat ons contract beeindig was en en GEEN openstaande facturen meer
waren. Eind goed al goed dachten we.
Donderdag 3 september lag er weer een rekening op de mat van KPN.
Ditmaal ging het om +/- € 264.- wegens contractbreuk.
Mijn vrouw heeft direct opgebeld, de telefoniste heeft er meerdere collega's bijgeroepen om uit te zoeken wat het probleem
nou was, want twee keer contractbreuk is onmogelijk.
Uiteindelijk heeft ze een nieuwe klacht aangemaakt, dit was volgens haar de enige manier om het op te lossen.
Een collega ging ons dan binnen acht dagen terugbellen, en dan was alles opgelost dacht ze.
Inderdaad, de mevrouw die ikzelf als laatste heb gesproken belde mijn vrouw terug.
Ze vond het erg vreemd dat er weer een nieuwe klacht was aangemaakt over deze kwestie.
Helemaal omdat ze met mij de laatste keer had afgesproken dat ik gewoon de € 290,- zou betalen, en het er mee eens zou zijn.
Dit is dus echt één grote leugen. Ze vertelde dat ze liever met mij wilde spreken en verbrak de verbinding even later.
Ze heeft tot nu toe nog niet weer gebeld.
Ik wil er een keer klaar mee zijn, maar ik ga niet betalen om de fouten van KPN op te lossen.
Met vriendelijke groet,