LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alcohol beleid Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Daisy25
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2010 19:45

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Daisy25 »

Ik ben zelf cassiere bij de AH(niet waar u uw boodschappen had gedaan). En je bent verplicht tot je 20ste je ID te laten zien,als de cassiere daar om vraagt.uw vriendin is 24 maar misschien ziet ze er heel jong uit?

Ik zelf vraag ook wel eens een ID aan iemand terwijl die persoon 23 bleek te zijn. Maar soms is de leeftijd ook heel moeilijk te schatten.Bovendien zit uw vriendin ook fout aangezien je bij wet verplicht bent ten alle tijden een ID bij je te hebben.

Ze is niet de koper,maar cassieres moeten ook identiteitsbewijs vragen aan personen die mee komen met drank kopen. Als er bij mij aan de kassa een groepje mensen komen een een van die mensen koopt een krat bier,moeten ze allemaal hun ID laten zien,niet alleen de koper. En als 1 van dat groepje zijn ID niet bij zich heeft , dan gaat het feest niet door.

En u kunt het ook zo bekijken. Het is alleen maar goed dat cassieres zo actief naar ID's vragen. Die cassiere deed gewoon haar werk. Wel vind ik dat ze het op een nogal onbeleefde manier vraagt,daar ben ik het met u eens.

witte angora
Berichten: 30907
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door witte angora »

Er wás al 9 maanden niet meer gereageerd...

Daisy25
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2010 19:45

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Daisy25 »

witte angora schreef:Er wás al 9 maanden niet meer gereageerd...
Dus? Dan mag ik er toch nog wel op reageren :?
Als dat niet mag moet het topic maar gesloten worden :wink:

Starsleeper
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2010 15:22

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Starsleeper »

Daisy,

Domme vraag dan misschien, maar waar wordt de grens getrokken? Mag een moeder met haar zoontje van 6 dan ook geen fles wijn meer kopen? Of als ze vergezeld is van haar dochter van 13?

Daisy25
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 aug 2010 19:45

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Daisy25 »

Starsleeper schreef:Daisy,

Domme vraag dan misschien, maar waar wordt de grens getrokken? Mag een moeder met haar zoontje van 6 dan ook geen fles wijn meer kopen? Of als ze vergezeld is van haar dochter van 13?
Het is inderdaad nogal een domme vraag,maar dat terzijde. Als een moeder boodschappen doet met haar kind van 5,en die moeder is overduidelijk ouder dan 20. Vraag ik geen ID. En bovendien wie geeft er zijn kind van 6 alcohol? Als ouders dat doen,vind ik dat een slechte zaak.

Als een moeder met haar puberdochter alcohol komt halen en het is overduidelijk dat die dochter er ook van gaat drinken of die moeder koopt het voor haar dochter,dan vraag ik inderdaan de ID van die dochter. Als ik twijfel of die dochter wel 16 of ouder is.

En aan stelletjes en vrienden groepen vraag ik ook allemaal ID''s als ze alcohol kopen. Als ik dat niet doet en een blijkt jonger te zijn dan 16,mag ik zelf de boete van 3500 euro betalen.

Bij de AH waar ik werk hebben we deze regels.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door BBCS »

Daisy25 schreef:Als een moeder met haar puberdochter alcohol komt halen en het is overduidelijk dat die dochter er ook van gaat drinken of die moeder koopt het voor haar dochter,dan vraag ik inderdaan de ID van die dochter. Als ik twijfel of die dochter wel 16 of ouder is.

En aan stelletjes en vrienden groepen vraag ik ook allemaal ID''s als ze alcohol kopen. Als ik dat niet doet en een blijkt jonger te zijn dan 16,mag ik zelf de boete van 3500 euro betalen.

Bij de AH waar ik werk hebben we deze regels.
Ik heb hier maar één woord voor:

BELACHELIJK!!!

Het gaat er niet om wie van die drank kan gaan drinken, het gaat erom dat de degene die betaald dat die 16 jaar is of ouder.

Dus de koper moet ouder zijn dan 16, en als de anderen in de groep jonger zijn dan 16, dan is dat niet van belang.

Echter zegt de wetgeving:
Wetboek drank- en horecawet:
Artikel 20, lid 1:
Onder verstrekken als bedoeld in de eerste volzin wordt eveneens begrepen het verstrekken van alcoholhoudende drank aan een persoon van wie is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt, welke drank echter kennelijk bestemd is voor een persoon van wie niet is vastgesteld dat deze de leeftijd van 16 jaar heeft bereikt.
bron: http://www.wetboek-online.nl/wet/Drank- ... cawet.html

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door tiptoo »

Daisy25 schreef:
Als een moeder met haar puberdochter alcohol komt halen en het is overduidelijk dat die dochter er ook van gaat drinken of die moeder koopt het voor haar dochter,dan vraag ik inderdaan de ID van die dochter. Als ik twijfel of die dochter wel 16 of ouder is.

dit is ronduit belachelijk bepaalt de winkel of de moeder de dochter laat drinken?? nou dan had je aan mij een goede gehad denk aan wel meer mensen, gewoon kul!

Amyl
Berichten: 356
Lid geworden op: 29 dec 2009 15:21

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Amyl »

Goed, het is doodsimpel.
Meneer was de consument. Kassiere had meneer om id mogen vragen als hij onder de 20 was. Dit was niet het geval. Kassiere had geen recht om mevrouw om een id te vragen. Klacht is terecht. Kassiere had in elk geval excuses kunnen maken of als ze echt dacht dat de wet zo werkte en dat mevrouw jonger was, haar baas erbij kunnen halen. Dit is gewoon kinderachtig geklier.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door BBCS »

Amyl schreef:Goed, het is doodsimpel.
Meneer was de consument. Kassiere had meneer om id mogen vragen als hij onder de 20 was. Dit was niet het geval. Kassiere had geen recht om mevrouw om een id te vragen. Klacht is terecht. Kassiere had in elk geval excuses kunnen maken of als ze echt dacht dat de wet zo werkte en dat mevrouw jonger was, haar baas erbij kunnen halen. Dit is gewoon kinderachtig geklier.
Het probleem is dat de overheid zonodig met bepaalde zaken gaat bemoeien, omdat de overheid van mening is dat het alcohol gebruik onder jongeren terug gedrongen moet worden.
Waardoor zeer maffe en idiote situaties kunnen ontstaan die te kinderachtig zijn voor woorden.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door tiptoo »

seconds-out schreef: Ze komt er nog gewoon mee weg ook in haar winkeltje, vermoed zelfs dat ze gewoon niet beter weet en ter goede trouw handelt.

denk dat ze er niet gewoon mee weg komt hoor, denk niet dat iedereen dit pikt ik zeker niet!!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Gewist
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 22 jan 2012 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Thundercracker
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 mar 2010 23:13

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Thundercracker »

Dan ben je pas triest...

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door tiptoo »

Thundercracker schreef:Dan ben je pas triest...
:?: leg nader uit!

Thundercracker
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 mar 2010 23:13

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Thundercracker »

Een winkel (welke dan ook) laatstaan een medewerker/ster kan er niks aan doen dat die wet eris vraagplicht/id ect als je dan zo triest ben om je spullen die je toch nodig heb te laten liggen vanwege een opgelegde wet ben je gewoon triest en ook niet echt snugger want in de volgende winkel krijg je precies dezelfde vraag zo simpel is het gewoon.

Mensen zijn gewoon een stel domme wezens af en toe en denken niet na. (algemeen bedoelt niet op reageerder perse)

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Gewist
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 22 jan 2012 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Thundercracker
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 mar 2010 23:13

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Thundercracker »

Dat verschil kun je idd niet altijd zien , maar als jij daar niet mee te maken heb snap je dat niet en heb je die ervaring dus ook niet.

Geeft verders niet en als iemand zoals u zich dan gepikeerd voelt en als een klein kind stampvoetend weggaat zonder de andere spullen tja uw keus kan ik niet echt van wakker liggen.

De winkels bedenken die regels noueenmaal niet zelf dan weet je dat vast iig.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door plumber »

Het zal je gedacht zijn hoe vaak ik als 70 jarige mijn
ID moet laten zien.Vind het soms gewoon machtsvertoon
soms en doe dan precies hetzelfde laat alles staan en
loop weg.

Thundercracker
Berichten: 118
Lid geworden op: 26 mar 2010 23:13

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door Thundercracker »

Als 70 jarige zou je beter moeten weten, hoef je dus helemaal niet je ID te laten zien onzin.

Verzin je dus echt terplekke maarja hangouderen he :D

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Alcohol beleid Albert Heijn

Ongelezen bericht door tiptoo »

Thundercracker schreef:Een winkel (welke dan ook) laatstaan een medewerker/ster kan er niks aan doen dat die wet eris vraagplicht/id

dit is dus onzin ....een moeder die volwassen is met een dochter van 16 die hoeft echt niet een legitimatie te laten zien hoor, kom zeg ...de moeder bepaalt nog alijd of die dochter wel of niet drinkt niet de winkel die dan volgens jou de wet hanteert maar in de wet staat toch zeker niet dat moeders niks voor hun kinderen mogen halen dus ook niks over alcohol!!

Gesloten