Pagina 1 van 2
1dayfly
Geplaatst: 10 sep 2009 16:04
door klada
Vandaag eindelijk na bijna 1 maand besteld en betaald is de Oral-B
ProfessionalCare 8500 DLX geleverd.
Pakje open gedaan en wat krijg ik: een Oral-B 8500 met een stekker die
met veel moeite in het stopcontact gaat (veilig?),geen Nederlandse
handleiding wat wettelijk verplicht is.
Wat er nog bij is meegeleverd : 3 opzetborstels en dat was het.
Dit is volgens mij niet wat ik had besteld,
dit was het wat ik heb besteld:Inclusief:Oral-B ProfessionalCare 8500 DLX
- 2 Flexisoft opzetborstel
- 2 Probright opzetborstel
- 2 Tongreiniger
- 2 Interdentale reiniger
- Luxe reisetui.
Dus in plaats van de 8500 DLX de 8500 gekregen
1dayfly komt nu met dit voorstel: krijg 8 euro terug.
Zijn er hier nog mensen met dit probleem
Re: 1dayfly
Geplaatst: 10 sep 2009 16:42
door jor
Of er meer zijn weet ik natuurlijk niet maar ik stuurde de hele handel gelijk terug! Je kunt zo en zo gebruik maken van de wet koop op afstand en je hebt dan 7 dagen na aflevering de tijd het te retourneren. €8.- terug is veel te kort.
Re: 1dayfly
Geplaatst: 10 sep 2009 20:34
door cap
Hier hetzelfde probleem, en op 1dayfly bij de reacties van vandaag te zien veel meer mensen met dit probleem! Maar waarschijnlijk worden deze reacties snel verwijderd, wel slim van 1dayfly om geen mogelijkheid tot communicatie te bieden op gekochte producten, zoals iBOOD dat wel doet. Zo kunnen mensen niet gezamelijk klagen.
Maar goed, wees gerust 1DayFly, jullie gebruikers weten de weg naar het RADAR forum te vinden!
Hier geleverd: een Oral-B 8500 met slechts 3 gewone borstels en een lader waarvan de stekker niet past!!! Totaal onacceptabel. 8 euro terug is dan echt een lachtertje. Voor dat geld koop je echt die 5 extra borstels niet, en dan nog zitten mensen met een product wat ze niet kunnen opladen...
Nee het enige wat er op zit voor 1DayFly is een flink bedrag korting geven zodat velen het slikken en voor dat geld een lader kunnen kopen én de borstels, of alle producten terugnemen en geld terugstorten.
In beide gevallen een flinke strop voor 1DayFly vanwege de dubbele verzendkosten of de dikke korting, maar daar kunnen de kopers niets aan doen. Moeten ze maar niet zo stom zijn om een fout product in grote aantallen uit te leveren!
Dus 8 euro, nee! Laat je niet afschepen!
Dit was overigens mijn eerste en ook laatste 1DayFly.
Re: 1dayfly
Geplaatst: 10 sep 2009 20:35
door cap
jor schreef:Of er meer zijn weet ik natuurlijk niet maar ik stuurde de hele handel gelijk terug! Je kunt zo en zo gebruik maken van de wet koop op afstand en je hebt dan 7 dagen na aflevering de tijd het te retourneren. €8.- terug is veel te kort.
jor, maar heb je dan wel de verzendkosten betaald voor het terugsturen? Da's lekker, 7 euro of meer verzendkosten betalen omdat de leverancier zijn afspraken niet nakomt. Of hebben ze een antwoordnummer voor retourzendingen?
Re: 1dayfly
Geplaatst: 10 sep 2009 20:43
door cap
Klada,
Hier is trouwens nog keurig te zien wat je besteld hebt:
http://www.dagelijksekoopjes.nl/product ... 0-dlx.html
En zolang 1DayFly geen oplossing biedt, gewoon blijven spammen op die site met verwijzingen naar dit forum! Beste daar dan meteen een direct linkje vermelden naar dit topic!
Re: 1dayfly
Geplaatst: 10 sep 2009 22:47
door kobus01
Ook de OralB8500 ontvangen zonder verdere melding van 1dayfly. 1dayfly reageert verder op mails met een bedankje voor de reactie en verder niet.
Re: 1dayfly
Geplaatst: 10 sep 2009 23:47
door klada
Mailtje van 1dayfly samengevat:
We vinden het ontzettend vervelend dat niet de juiste versie van de OralB tandenborstel aan u geleverd is.
Ter compensatie stellen wij voor om 8,00 euro terug te storten. Indien u liever van de aankoop afziet kunt u het product kosteloos aan ons retourneren.
Dit kunt u doen naar:
1DayFly.nl
Antwoordnummer 10074
2501 VB 'S-GRAVENHAGE
Bij een antwoordnummer is frankeren niet nodig dit is, voor u, gratis.
Wilt u aangeven op het RMA formulier of uw voorkeur uitgaat naar het aankoopbedrag terug of omruilen voor de DLX versie met juiste stekker? Wij gaan ons uiterste best doen om daar rekening mee te houden.
Het spijt ons dat uw bestelling niet voldeed. We horen graag welke oplossing uw voorkeur heeft.
Als ik die 8 euro terug krijg heb ik rond de 50 euro betaald,opzicht geen slechte aankoop maar daar gaat het niet om ,als je iets aanbied moet je het ook kunnen leveren .
Het minste wat 1dayfly kan doen is de 5 opzetonderdelen alsnog na te sturen.
Re: 1dayfly
Geplaatst: 10 sep 2009 23:53
door petra.westhoek
Vandaag eindelijk de tandenborstel ontvangen maar dan wel niet het juiste type wat 1day fly aangeboden heeft .
Heb een mailtje gestuurd, ben nieuwschierig waar ze mee komen. Ik laat me zeker niet afschepen met 8 euro. Er zouden 4 verschillende borsteltjes bij zitten van elke type zelfs 2 stuks. Zitten er 3 gewone in.
Als ze niet met een fatsoenlijke compensti komen dan gaat ie gewoon retour
.
Re: 1dayfly
Geplaatst: 11 sep 2009 01:14
door 1DayFly-Roderick
Dag allemaal, Ik ben van het klanten support team van 1DayFly. Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden namens alle medewerkers van 1DayFly over deze gang van zaken.
Ik zal beginnen met een korte uitleg over het ontstaan van het tandenborstel probleem. Ten tijde van de actie op onze site gaf onze leverancier aan meer dan genoeg exemplaren op voorraad in Nederland te hebben. 24 uur later bij onze daadwerkelijke bestelling bleek deze voorraad ineens aanzienlijk geslonken te zijn. Na enig gedoe en wat stevige woorden kon de leverancier toch leveren, zei het enigszinds laat. De spullen zijn direct van de leverancier naar onze verzendpartner gegaan en daar zijn ze snel ingepakt en verzonden zodat onze klanten niet nog langer hoefden te wachten. Nu bleek dat deze extra voorraad die ineens boven water kwam zowel een ander model te zijn waarvan sommige zijn uitgerust met een verkeerde stekker. Een volgend probleem is dat wij niet weten wie wel en wie niet het goede model heeft gekregen.
1DayFly staat juist voor goede en snelle service en dit hebben we in het verleden meermalen bewezen. Ook dit probleem zijn we netjes aan het oplossen. Veel klanten hebben al contact opgenomen met
[email protected] en hebben een passende oplossing gekregen. Zo gaan we midden volgende week enige honderden exemplaren omwisselen voor een juist exemplaar, we geven alle klanten de mogelijkheid om de aankoop volledig te ontbinden en weer andere geven we een cash refund afhankelijk van wat de klant wil. In al deze gevallen maakt u geen extra kosten voor bijvoorbeeld verzending.
Indien u dus vindt dat we u niet hebben geboden wat we hebben verkocht kunt u het beste contact opnemen met
[email protected] en we zorgen dan binnen 24 uur , in samenspraak met u, voor een passende oplossing afhankelijk van wat uw specifieke probleem is. Ik kan u verzekeren dat we erg gemotiveerd zijn dit zo goed mogelijk voor u op te lossen.
Dit doen we niet alleen nu maar altijd bij elke bestelling staat ons volledige team klaar om u zo goed mogelijk te helpen. Het hierboven beschreven probleem is dan ook geen onwil of opzet van onze kant maar een pijnlijke fout van ons management en de leverancier heeft er helemaal een potje van gemaakt
Het enige dat u hoeft te doen is een e-mail te sturen naar
[email protected] en we gaan u helpen.
Nogmaals onze excuses voor deze fouten.
Met vriendelijke groet
Roderick Voerman
1DayFly Support team
.
Re: 1dayfly
Geplaatst: 11 sep 2009 01:51
door klada
1DayFly-Roderick schreef:Dag allemaal, Ik ben van het klanten support team van 1DayFly. Allereerst wil ik mijn excuses aanbieden namens alle medewerkers van 1DayFly over deze gang van zaken.
Zo gaan we midden volgende week enige honderden exemplaren omwisselen voor een juist exemplaar, we geven alle klanten de mogelijkheid om de aankoop volledig te ontbinden en weer andere geven we een cash refund afhankelijk van wat de klant wil. In al deze gevallen maakt u geen extra kosten voor bijvoorbeeld verzending.
1DayFly-Roderick
Wat bedoeld je met het juiste exemplaar de oral-b 8500DLX met de 8 opzetborstels of de 8500 met de juiste stekker en maar 3 opzetborstels.
.
Re: 1dayfly
Geplaatst: 11 sep 2009 07:11
door jor
Nogmaals onze excuses voor deze fouten.
Met vriendelijke groet
Roderick Voerman
1DayFly Support team
De opstelling van 1dayfly is in ieder geval netjes, gewoon het probleem erkennen en het zo goed mogelijk oplossen.Kunnen grotere bedrijven nog een voorbeeld aan nemen. Ik ga er dan natuurlijk wel vanuit dat het echt opgelost word
.
jor
Re: 1dayfly
Geplaatst: 11 sep 2009 08:03
door paul86
. Ook dit probleem zijn we netjes aan het oplossen. Veel klanten hebben al contact opgenomen met
[email protected] en hebben een passende oplossing gekregen.
Ik heb 3 mails moeten sturen alvorens ik er een fatsoenlijk beantwoord kreeg. Eerst werd een 8 euro compensatie aangeboden (wat heb je daaraan als een product onbruikbaar is in Nederland door de Engelse stekker). Toen werd er gezegd dat ik de enige klant zou zijn met dat probleem en dat ik het product maar terug moest sturen.
Nu ik alle reacties hier lees, denk ik niet dat ik de enige ben...
Terug sturen kan altijd bij een koop op internet, binnen 7 dagen. Dus zoveel extra service in de vorm van een "passende oplossing" is dat niet van 1dayfly.
Re: 1dayfly
Geplaatst: 11 sep 2009 11:21
door cap
Vandaag dan toch een mail van 1DayFly ontvangen:
---------------------------------
Er is helaas gebleken dat een veel groter gedeelte van onze klanten dan wij initieel hebben verwacht een verkeerd model Oral-B hebben hebben ontvangen. Dit spijt ons heel erg en natuurlijk gaan we dit netjes en vooral kostenloos voor u oplossen.
Ik wil u toch een korte uitleg over het ontstaan van het tandenborstel probleem niet onthouden. Ten tijde van de actie op onze site gaf onze leverancier aan meer dan genoeg exemplaren op voorraad in Nederland te hebben. 24 uur later bij onze daadwerkelijke bestelling bleek deze voorraad ineens aanzienlijk geslonken te zijn. Na enig gedoe en wat stevige woorden kon de leverancier toch leveren, zij het enigszinds laat. De spullen zijn direct van de leverancier naar onze verzendpartner gegaan en daar zijn ze snel ingepakt en verzonden zodat u als klant niet nog langer hoefde te wachten. Nu bleek dat deze extra voorraad die ineens boven water kwam zowel een ander model te zijn waarvan sommige zijn uitgerust met een verkeerde stekker. Een volgend probleem is dat wij niet weten wie wel en wie niet het goede model heeft gekregen. Het hierboven beschreven probleem is dan ook geen onwil of opzet van onze kant maar een pijnlijke fout van ons management en de leverancier heeft er helemaal een potje van gemaakt. Maar we willen dit probleem heel graag verhelpen.
Wanneer u niet tevreden bent met uw Oral-B tanden borstel (om wat voor reden dan ook) kunt u hem gratis terugsturen naar:
*knip*
Wij beschikken vanaf volgende week weer over een beperkte voorraad van het juiste model Oral-B 8500 DLX waarmee we waarschijnlijk de helft van de verkeerde modellen kunnen omruilen. Van de orders die we niet kunnen omruilen zullen we binnen 7 dagen na ontvangst het geld terugstorten op uw rekening. We willen u vragen bij uw retourzending uw ordernummer te vermelden en of u een juist exemplaar wilt of dat u liever uw geld terug heeft.
We hopen dat e.e.a. niet uw vertrouwen in ons geschaadt heeft en dat dit u er niet van weerhoudt weer bij ons te bestellen.
Re: 1dayfly
Geplaatst: 24 sep 2009 13:05
door Bloksel
Met verbazing las ik dit topic en kon het niet laten een reactie te geven.
1DayFly heeft tot nu toe mijn vertrouwen nooit geschaad en is het ook niet wat overdreven om eerst je probleem op een Radar forum neer te leggen, voodat je een bedrijf de kans geeft een probleem op te lossen?
Ook ik kreeg een verkeerde tandenborstel, maar na 1 mailtje van mij heeft 1Dayfly dit perfect opgelost en heb ik ondertussen het goede model inclusief juiste borstels in perfecte staat ontvangen.
Re: 1dayfly
Geplaatst: 01 sep 2012 11:32
door T Rotterdam
Hallo,
diverse keren iets besteld bij 1DayFly en als het (zoals gewoonlijk) goed gaat gaat het goed.
Twee keer iets besteld boven de € 100 en beide keren ging juist die bestelling fout...
De eerste 'misser' was een 186-delige gereedschapstrolley, besteld 29 april.
Na ruim een week kreeg ik van 1DayFly een 'verzonden' mail met daarin een Track&Trace- code.
Nooit herkend bij TNT, die code, nooit bezorgd die gereedschapsset.
Gemaild, en nog eens, en nog eens...
We onderzoeken de zaak - we moeten wachten tot de retourneertermijn voorbij is - we starten een onderzoek op naar de bestelling - en nog een keer een onderzoek...
Nu, 1 september wacht ik op m'n geld dat geretourneerd gaat worden, binnen dertig dagen, zoals wettelijk verplicht.
Ruim VIER maanden bezig geweest met een simpele internetbestelling en ik heb nog steeds niets anders dan een aantal mailtjes 'dat men het erg vervelend vind voor me en het nu echt gaan oplossen'...
[b]Geen gereedschapsset en geen geld terug, bijna een aparte administratie voor 1 bestelling![/b]
Desondanks een AEG- slagboor met Li-Ion accu's besteld en als gewoonlijk betaald via Ideal.
Goed gekeken of er idd Li Ion- accu's bij zaten, diverse vragen op hun forum werden bevestigend beantwoord:
'Ja, er zitten Li Ion- accu's bij.'
Duidelijk antwoord maar na (iets late) levering bleken er tóch NiCad accu's bij te zitten.
Die hebben het nadeel zelf langzaam te ontladen (leeg te lopen) als je ze een poosje niet gebruikt en een 'geheugen' te hebben, als je ze een aantal keren oplaad terwijl ze nog niet helemaal leeg zijn kun je ze minder lang gebruiken, lijken ze leeg terwijl er nog 'stroom in zou moeten zitten', simpel gezegd.
Li Ion accu's zijn ook duurder. Bovendien gewoon niet wat ik besteld heb!
Mailtje gestuurd en snel bericht terug dat erg sterk leek op de mailtjes die mensen ontvingen na aankoop van een electrische tandenborstel die verkeerd geleverd bleek...
Erg vervelend is dat nou, verkeerd geleverd door leverancier en met spoed verstuurd omdat 't al lang had geduurd, leverancier is alvast afscheid van genomen en de boor is prima en werkt goed maar niet de bestelde accu's en 'dus' kan er gebruik gemaakt worden van het retourneerrecht dat je als internetkoper hebt...
Niets geleerd van dat tandenborstel- verhaal dat ik op Tros- Radar las!
Die boor gaat retour, m'n geld wil ik terug, zonder meer.
Ik trap niet in de val van 'verkeerd geleverd maar toch goed', zoals beschreven in de mail van 1DayFly.
Jammer, ik bestel veel via internet, bij een flink aantal bedrijven en gewoonlijk gaat het probleemloos.
Of ik in de toekomst nog iets bestel bij 1DayFly betwijfel ik, te veel gedoe als het fout gaat.
Slecht voor het hele internetsale- gebeuren, deze afhandeling van aankopen.
Als ik niet veel bestelde per internet en zag dat het gewoonlijk prima gaat zou ik zeker m'n vertrouwen verliezen als ik na een bestelling maanden moet wachten, veel mails moet versturen. m'n geld kwijt zou zijn geweest als ik niet bleef reageren, na VIER MAANDEN nog op m'n geld wacht!
Kortgezegd: als iedere onlineshop de klanten behandelde zoals 1DayFly dat doet lag het hele internetsale- gebeuren op z'n gat, kocht niemand meer iets online!
Slechte beurt, 1DayFly!!
Re: 1dayfly
Geplaatst: 19 okt 2012 16:26
door mirjam thijssen
Ik raad iedereen af om iets te bestellen bij One Day Fly.
Zelf heb ik € 150 betaald om een dag te mogen racen in Duitsland. Inmiddels ben ik 2 jaar verder en kan er tot op heden nog steeds niet gereden worden. Het komende half jaar overigens ook niet en ik heb er ook geen enkel vertrouwen in dat dit nog ooit gaat gebeuren. Geen enkel excuus van One Day Fly, geld retourneren gebeurt helaas ook niet ondanks herhaald verzoek. Dus wees gewaarschuwd en bestel niets bij deze onbetrouwbare organisatie.
Met vriendelijke groet,
Mirjam Thijssen
Re: 1dayfly
Geplaatst: 23 okt 2012 18:27
door redrose481946
Waarom moet ik nu al 47 dagen wachten op mijn 34,45euro,
Via mail is mij op 6 september 2012 beloofd dat ik binnen max. 30 dagen mijn geld retour krijg.
Heb notabene zelf mijn pakje in Den Haag gebracht, ik dacht krijg ik mijn geld gelijk terug, maar nee hoor, na overleg werd mij gezegd dat ik geld ZO SPOEDIG mogelijk retour krijg gestort.Zijn het misschien allemaal 1dayflyers die op het kantoor zitten, en weet de 1 van de ander niet wat hij moet doen.
Kom op 1DayFly en stort mijn geld vandaag nog op mijn giro, ben een aow,er die het graag terug wil hebben.
Re: 1dayfly
Geplaatst: 26 okt 2012 12:10
door redrose481946
Hoera, het is vandaag vrijdag 26 oktober, en wat zie ik, mijn geld is gestort op mijn rekening, na 7 weken en 1 dag toch gelukt.
Had nog wel een mail gestuurd deze week met het verzoek mijn geld terug te betalen, een tel.nr. erbij gezet , tot mijn verbazing werd ik gebeld, vond ik overigens wel sportief.
Ik had nl. het advies gekregen om aangifte te doen bij de politie, maar nu niet meer nodig.
Had al meermalen iets besteld, maar omdat ik niks terugstuurde geen problemen natuurlijk.
Maar dit was de laatste keer, bestel hier nooit meer.
Re: 1dayfly
Geplaatst: 05 jan 2013 20:06
door Jazzy84
Nou, gefeliciteerd. Ik zit net zoals Mirjam al 2 jaar te wachten op 900 Euro van 1dayfly. Binnenkort ga ik hier aangifte van doen, want 1dayfly laat niets van zich horen. Echt verbijsterend dat zulke bedrijven gewoon hun gang kunnen gaan en alles aan hun laars lappen.
Re: 1dayfly
Geplaatst: 05 jan 2013 22:05
door berndv
Jazzy84 schreef:Nou, gefeliciteerd. Ik zit net zoals Mirjam al 2 jaar te wachten op 900 Euro van 1dayfly. Binnenkort ga ik hier aangifte van doen, want 1dayfly laat niets van zich horen. Echt verbijsterend dat zulke bedrijven gewoon hun gang kunnen gaan en alles aan hun laars lappen.
Niet verwijtend hoor, maar wat heb je al gedaan om je geld terug te krijgen?